Discussietopic - “De Wals der Wanhoop”

Gestart door Falsifica, 20 juni 2025, 11:06:34

Vorige topic - Volgende topic

CarnageRazor

Na de nuancering van Fals in het "twist topic" denk ik dat we het eerder in de kleine dingen moeten zoeken. Als het al echt de moeite loont om er achter te zoeken.

Verder denk ik dat we ons daar niet te blind meer moeten op staren. (wat ik eerst privé wel deed) Maar aangezien dat de discussie niet echt bevorderd..

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

thelight288

Ja dus ik zou gewoon wolven gaan zoeken in plaats van een twist zoeken

RoodHapje

Ik ben het met jullie eens, maar Luuk wat hij zegt is een schijnbare tegenstelling: het kon ook gewoon allebei tegelijk.

Katz

Huh Murphy waarom stem je op falsifica? Als je claimt neutraal te zijn? Dan kan zwarte dood toch niet?

Murphy

In de spelregels staat wolven of slechte spelers, staat niks over neutrale spelers. En t is wel een spel van Fals🤷🏻�♀️

Rampposi

Zwarte dood is nog mogelijk, maar om daar nu al zo vol overtuigend op te gaan stemmen, ben ik het niet mee eens.

thelight288

Citaat van: RoodHapje op 23 juni 2025, 16:42:47Ik ben het met jullie eens, maar Luuk wat hij zegt is een schijnbare tegenstelling: het kon ook gewoon allebei tegelijk.

er was tot nu toe in discussie topic nog vooral over de twist gepraat, dus vandaar. Maar idd naar mij weten is met neutraal niet mogelijk op zwarte dood. Neutrale spelers kunnen slecht kiezen dus een slechte speler zijn

RoodHapje

Castiel.

Murphy kan Neutraal zijn zonder kantkeuze, maar het is dan vreemd dat ze dit nu al zo openlijk zou aangeven. Dus ik weet niet zo goed wat ik van deze actie moet vinden...

Het gaat vooral over de twist... Maar ik denk dat we vanzelf gaan mee maken wat dat precies is of in houdt. Laten we het over het spel hebben. Waarom denk jij aan ZD dan Murphy? Heb je daar een aanwijsbare reden voor?
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

CarnageRazor

Het zou verrekt duidelijk zijn toch. Dans met de duivel. Fals die zich als de duivel waant, en wij z'n poppetjes die dansen. Dit zou heerlijk zijn als het waar is.  (6)

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Castiel.

Ja, maar er zijn tot nu toe 0 aanwijzingen dat het ook zo is. En dit geeft mij heel erg de indruk dat jullie het vooral het leven in willen roepen zo vroeg in t spel...
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

CarnageRazor

Citaat van: Castiel. op 23 juni 2025, 23:53:09Ja, maar er zijn tot nu toe 0 aanwijzingen dat het ook zo is. En dit geeft mij heel erg de indruk dat jullie het vooral het leven in willen roepen zo vroeg in t spel...

Zeker niet de bedoeling. Die stem staat ook alles behalve vast. Bekijk het als een meme, niet meegaan. Ik wijzig ook nog. Maar hou het idee in je achterhoofd.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

RoodHapje

Alamaz broeder, ik verwacht dat er toch zeker wel een pyromaan in het spel zit, dus dan zal het geen zwarte dood zijn! 8)

Waterwork

Waar zijn inderdaad de aanwijzingen voor ZD, ik vind het vooral heel raar dat jullie dit oproepen. Is dit zodat veel mensen sterven omdat het niet zo is en jullie of 1 van jullie slecht is?

Ingrid1234

🩰 Ingrid's tussenbalans – dansen we al in de goede richting?

Goedemorgen allemaal!

Nu we een stille nacht achter de rug hebben en de eerste discussiedagen vooral in het teken stonden van de BM-stemming en het speculeren over een mogelijke twist, leek het me, als burgemeester, goed om even wat dingen op een rijtje te zetten. Gewoon als inhoudelijke tussenstand, zonder directe verdenkingen, maar om de boel een beetje richting te geven.

🗳 Over de BM-stemming
We eindigden met drie kandidaten met ieder vier stemmen: RoodHapje, Thelight288 en ikzelf. Wat mij opvalt:

Veel mensen stemden op basis van persoonlijk contact.

Er is opvallend weinig inhoudelijke motivatie gegeven bij veel stemmen – dat maakt het nog lastig om daar nu iets uit af te leiden.

Voor nu laat ik de BM-stemmen even voor wat ze zijn, maar als er straks meer duidelijk is over rollen of wolven kan dit wel weer interessant worden.

🌀 De twist-discussie
We hebben met z'n allen vrij uitgebreid stilgestaan bij een mogelijke twist:

RoodHapje en ikzelf noemden het idee van een rol die juist gelyncht wil worden. (echter werd dat door Fals al weerlegd)

CarnageRazor gooide daar nog een beeldspraak over 'dansen voor de duivel' overheen. Maar weerlegt de boel ook daarna als grap

Thelight, Castiel en Waterwork probeerden de discussie juist wat te dempen en terug te gaan naar inhoud.

Wat ik hier interessant aan vind: sommigen proberen rust te brengen, terwijl anderen lijken te genieten van de chaos.

🤔 Opvallend
Zonder meteen in verdenkingen te schieten, zijn er een paar dingen die opvallen:

Murphy claimt neutraal te zijn én stemt op Falsifica (de spelleider) als 'Zwarte Dood'. Dat lijkt me óf een grap, óf chaos, óf een poging tot afleiding.

Simile stelt zich overtuigend op als BM, maar we horen daarna niet zo heel veel meer.

Thelight288 had evenveel stemmen als RoodHapje en ik, maar heeft niet erg actief "campagne gevoerd" op het dt-topic, lijkt me dan misschien dat hij actiever is in de privé contacten.

Ten slotte ben ik natuurlijk benieuwd wat de stille nacht heeft veroorzaakt maar ik snap dat we daar nog niet zo veel over kunnen zeggen.

Ik ben benieuwd of jullie nog dingen hebben die jullie willen delen.

Laten we zorgen dat deze eliminatiedans niet eindigt in een polonaise voor de wolven 💃🏼

Hier nog even een overzichtje voor de duidelijkheid:
Spoiler

Overzicht burgemeesterstemmen:

#SpelerAantal stemmenGestemd op
1CarnageRazor1Thelight288
3Chaosimsystem_Thelight288
4Ingrid12344Thelight288
11RoodHapje4Thelight288
10Robin89Simile
2Castiel.1Roodhapje
5KatzRoodhapje
9RampposiRoodhapje