[Discussietopic] Overleg hier over het spel

Gestart door 123berber, 23 november 2024, 07:54:45

Vorige topic - Volgende topic

Murphy

Wat een stilte..

Op basis van de stemming en privé contact heb ik best wel een aantal mensen op goed of wsl goed staan. Ik denk dat we nog 2 slechtjes zoeken. Ik blijf dan uitkomen bij Bert en Fannie, maar geloof nog steeds niet dat ze samen wolf zijn.

Als ik kijk naar DT en gedrag neig ik daarbij naar Bert. Hij noemde groepje fannie/TL/ww verdacht en dat ze mss contact hadden op het wolvenboard. Van deze drie kiest hij vervolgens de neutraalclaimer uit om verdacht te maken en op te stemmen. Zelf vind ik dit vrij raar. Als jij denkt dat 2 of 3 mensen samen slecht zijn of kiezen, waarom kies je dan degene die neutraal claimt en dus mogelijk nog wel voor goed kan kiezen? Zelfs als je bang bent dat hij slecht gaat kiezen, want dat maakt hem nog steeds 'maar' hulpje. Dus dan kies je toch diegene waar je niks van weet, die sowieso niet neutraal zal zijn en dus ook nooit aan jouw kant zal staan? Ik krijg daarom een beetje het idee dat Bert TL koos in de hoop dat daar nog mensen op mee zouden willen gaan. Fals had op dat moment nog geen stemmen, maar ving wel al wat vuur. 
Als Bert idd wolf is denk ik dat WW hierbij hoort, omdat Bert hem wel steeds tussen neus en lippen door noemt, maar verder op hem eigenlijk niet echt in gaat.

Fannie weet ik gewoon niks van. Ze heeft een tunnel op Bert, die ik an sich kan begrijpen dus, maar ik zie haar ook niks anders (be)noemen. Ze is ondanks dat ze wel verdacht wordt vrij op de achtergrond, en dat vind ik dan weer gevaarlijk. Ik zou dus graag meer van haar horen. Wie vind jij verdacht naast Bert?
Als Fannie slecht is denk ik dat TL er toch bij hoort. Het enige is dat ik niet geloof in 2 slechtjes en 1 neutraaltje, dus dan zou TL toch slecht moeten zijn. Dat betekent dat er geen neutraaltjes zijn, wat in principe natuurlijk prima kan, maar ik toch minder waarschijnlijk acht.

bert-boefjes

Ik heb afgelopen speldag nog niet veel contact gehad met andere spelers. Wel wat berichten met Simile uitgewisseld. Natuurlijk is het fijn dat er een wolf uit gegaan is en dat zorgt er voor dat sommige spelers bij mij toch wat minder of meer verdacht zijn geworden.

Uiteindelijk ga ik nu voor Waterwork. Ja hij heeft uiteindelijk ook op een Wolf gestemd. Maar zijn stemwijziging daarheen was vrij laat. En naar mijn idee toch op het moment dat zijn stem op Falsifica eigenlijk de uitkomst niet meer zou veranderen. Dus het voelt voor mij een beetje als een wolf die probeert goed over te komen door op een wolf die de lynch niet meer ontkomt te gaan stemmen.

Citaat van: Murphy op 27 november 2024, 23:02:21
Als ik kijk naar DT en gedrag neig ik daarbij naar Bert. Hij noemde groepje fannie/TL/ww verdacht en dat ze mss contact hadden op het wolvenboard. Van deze drie kiest hij vervolgens de neutraalclaimer uit om verdacht te maken en op te stemmen. Zelf vind ik dit vrij raar. Als jij denkt dat 2 of 3 mensen samen slecht zijn of kiezen, waarom kies je dan degene die neutraal claimt en dus mogelijk nog wel voor goed kan kiezen? Zelfs als je bang bent dat hij slecht gaat kiezen, want dat maakt hem nog steeds 'maar' hulpje. Dus dan kies je toch diegene waar je niks van weet, die sowieso niet neutraal zal zijn en dus ook nooit aan jouw kant zal staan? Ik krijg daarom een beetje het idee dat Bert TL koos in de hoop dat daar nog mensen op mee zouden willen gaan. Fals had op dat moment nog geen stemmen, maar ving wel al wat vuur. 
Als Bert idd wolf is denk ik dat WW hierbij hoort, omdat Bert hem wel steeds tussen neus en lippen door noemt, maar verder op hem eigenlijk niet echt in gaat.

Als je mijn berichten gelezen hebt, dan zou je daaruit kunnen opmaken dat ik vooral voor Thelight gekozen had, omdat hij toch al had aangegeven dat het hem niet kan schelen of er goedjes gelyncht worden. Dus dat komt op mij over alsof hij toch al niet van plan is om voor goed te gaan kiezen. Dus of hij dan misschien dan maar slechts een "hulpje" is of niet. Liever die er uit stemmen dan een goedje.
Maar goed dat is hoe ik er over denk.
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

RoodHapje

Waterwork stemde zo laat pas over door mijn schuld. Ik zou hem eerder de situatie uitleggen, maar had het heel druk op de dag en avond van de deadline, daarvoor werd dat net voor de deadline, omdat hij er bij mij op terugkwam. Dus als het gaat om het tijdstip moet je mij aanwijzen en op mij stemmen ;)

thelight288

Citaat van: bert-boefjes op 28 november 2024, 07:06:47
Ik heb afgelopen speldag nog niet veel contact gehad met andere spelers. Wel wat berichten met Simile uitgewisseld. Natuurlijk is het fijn dat er een wolf uit gegaan is en dat zorgt er voor dat sommige spelers bij mij toch wat minder of meer verdacht zijn geworden.

Uiteindelijk ga ik nu voor Waterwork. Ja hij heeft uiteindelijk ook op een Wolf gestemd. Maar zijn stemwijziging daarheen was vrij laat. En naar mijn idee toch op het moment dat zijn stem op Falsifica eigenlijk de uitkomst niet meer zou veranderen. Dus het voelt voor mij een beetje als een wolf die probeert goed over te komen door op een wolf die de lynch niet meer ontkomt te gaan stemmen.

Citaat van: Murphy op 27 november 2024, 23:02:21

Als je mijn berichten gelezen hebt, dan zou je daaruit kunnen opmaken dat ik vooral voor Thelight gekozen had, omdat hij toch al had aangegeven dat het hem niet kan schelen of er goedjes gelyncht worden. Dus dat komt op mij over alsof hij toch al niet van plan is om voor goed te gaan kiezen. Dus of hij dan misschien dan maar slechts een "hulpje" is of niet. Liever die er uit stemmen dan een goedje.
Maar goed dat is hoe ik er over denk.

Ik zei ik heb voorkeur voor goed en was ook al op zoek naar wolven, maar ik zei alleen dat het in principe niet zoveel uit maskt of er een goedje of slechtje dood ging eerste Lynch, waarom zou ik dat trouwens überhaupt zeggen as ik slecht ben, ik snap niet waarom je perse verwacht dat ik gelijk als goedje speel? Ik was ook zeker niet van plan om goed gelijk dwars te zitten ik speel zoals ik ben neutraal. nu een slechtje dood is en ik aantal spelers op goed kan zetten maakt al heel verschil en ga ik inderdaad verder zoeken naar wolven.

Na afgelopen Lynch kan ik voor mijn gevoel simile, roodhapje en Murphy wel op goed zetten of iig geen startwolf. Of een van hun geconverteerd is kan altijd natuurlijk. Waterwork geef ik voordeel van twijfel @RoodHapje had hij anders voor Dragonfly wissel willen wisselen? Dan houd ik Bert, Maarten, Ingrid en fannie over, dan blijft ik aangezien vorige speeldag toch ook bij Bert, hoe hij half Ingrid verdedigde zie ik die mogelijk ook samen slecht zijn, al kan het ook zijn dat die een goedje verdedigd om wit voetje te proberen halen. Ook het argument liever neutraaltje dan goedje vind ik zwak want dan ben je ook geen wolven aan het zoeken

RoodHapje

Goedemiddag broeders, zusters.

Vandaag wil ik een preek voor jullie houden.

Thema:
"Van Judas tot Bert: De Vleugels van het Verraad in Ons Midden"

Broeders en zusters, vandaag wil ik dus graag tot u spreken. Als we over het kwaad spreken, dan hebben we het vaak over iets wat van buiten komt. De duivel, boze geesten, de belastingdienst, noem het maar op. Maar, broeders en zusters, het gevaar is HIER! Het gevaar is onder u! Net zoals Judas Jezus een kus gaf om hem te verraden, hebben we een verrader onder ons waarmee u dagelijks het brood deelt, die u als jarenlange trouwe broeder heeft gezien.

Broeders en Zusters, het gaat hier om Bert Boefjes (vanaf nu Bert genoemd). Ik wil dit vandaag graag toelichten aan de hand van de volgende 3 punten, dus ga er maar eens goed voor zitten:

1. "De Jacht op Neutraaltjes: Als een Aasgier in de Lucht"
2. "De Maskerade van Humor: Vals Gefladder van een Rare Vogel"
3. "De Laatste Leugen: Het Pleidooi van de SlechtFalk"

Voor ik begin te spreken heeft u nu eerst tijd uw pepermuntjes te pakken: het word een lange zit.

PS. voor degenen die tijdens de preek in slaap zijn gevallen, aan het eind van de preek zal ik alles nog even bondig samenvatten.

Nu u allemaal uw pepermuntjes tot u heeft kunnen nemen wil ik graag beginnen met het eerste punt.

1. "De Jacht op Neutraaltjes: Als een Gier in de Lucht"

In onze gemeente hebben we het gebruik om ook mensen welkom te heten die nog niet helemaal overtuigd zijn van onze leer, maar misschien wel bij ons willen horen. Iedereen met een open houding is welkom. Deze leden noemen we neutrale leden. Iedereen weet dat het lid Thelight zich graag laat zien in de gemeente als neutraal lid. Is hij heilig? Nee zeker niet. Maar we willen hem van harte welkom heten met de hoop dat hij zich uiteindelijk definitief bij ons aansluit. Bert gedraagt zich echter als Schriftgeleerde, of adderengebroed, die alles wat het kwaad kan zijn, maar dat niet is, tot de wortel wil uitbannen, door mogelijk nieuwe aanwas direct weer uit ons midden te verwijderen.

Hier is hij sinds het begin al heel duidelijk in. Als een gier in de lucht is hij niet op zoek naar het uitbannen van het slecht in de wereld, maar legt zijn volle focus op het verdrijven van de nieuwe aanwas richting de duisternis of deze zelf te verschalken.

Zoals in ons Woord staat: "Geen woorden maar daden." Uit de daden van Bert blijkt dat hij de duisternis dient, en niet het licht. Neemt gerust een 2e pepermuntje voor ik dat toelicht in mijn 2e punt.

2. "De Maskerade van Humor: Vals Gefladder van een Rare Vogel"

Toen we ons samenzijn begonnen heb ik ook wat digitaal contact met Bert gehad, in Whatsapp. Bert had een bericht op het prikbord geprikt waarin hij aangaf dat hij een leidinggevende functie (BM) in onze gemeente wilde aannemen. Dit bericht had ik verkeerd geïnterpreteerd waardoor ik het idee had dat hij zichzelf afschilderde als het slechte zelf. Hij gaf op humoristische en amicale wijze aan dat hij een slechte natuur had, een slechte naam had (Boefje), en slecht + slecht is niet meer slecht.

Maar waar Bert en ik graag met elkaar spreken, was hier verder niet veel meer van over. Ik heb hem een enkele keer benaderd, maar dit is niet wederzijds (niet over het spel ;) ), terwijl hij wel aangeeft in een berichtje dat hij met bijna iedereen wel wat had gesproken. Ik denk dat hij me als getrouwe broeder van de gemeente meer zou willen spreken, dus samen met de amicale humor als reactie op mijn vraag vertrouw ik dit niet.

Als slot, neem gerust nog een pepermuntje, wil ik het hebben over mijn 3e punt:

3. "De Laatste Leugen: Het Pleidooi van de SlechtFalk"

Gisteren hebben we een ander lid uit onze gemeenschap verdreven omdat deze beheerst bleek te worden door het kwaad, namelijk Falsifica. Falsifica heeft ons nog een laatste leugen toegefluisterd, namelijk dat hij dacht dat Bert een getrouw lid is in onze gemeenschap. Ik wil hieronder uiteenzetten wat hier niet aan deugt.

We weten dat Falsifica werd beheerst door het duister en veel van wat hij zei voortkwam uit duistere intenties. Wat ik dus met u wil doen is die intentie ontleden. Zal Falsifica Bert een trap na hebben willen geven? Ondanks dat Falsifica werd beheerst door het duister, schuilt er ook nog goeds in hem. Ik geloof er niet in dat hij een lid dat een tijdje niet aanwezig is geweest heeft gepoogd een hak te zetten. Toch geloof ik er absoluut in dat er een (kwade) intentie achter zijn laatste leugen zit. Als dit niet is geweest om Bert een hak te zetten, heeft hij juist gewild dat wij ten onrechte een beter gevoel bij Bert zouden krijgen, zodat het kwaad voet aan de grond zou houden en wortel zou kunnen schieten in onze gemeenschap. Ook van daaruit denk ik dat Bert helaas dus vergroeid is geraakt met de duisternis.

AMEN

Nog even samenvattend:
Bert zit constant op Thelight te focussen en wil deze op de lynch. In de praktijk blijken het vaak wolven te zijn die op neutraaltjesjacht gaan.
Daarnaast heb ik weinig contact gehad over het spel met hem en nooit vanuit zijn initiatief terwijl we normaal regelmatig contact hebben over bijv bga, ook vond ik hem iets te grappend ingaan op de vraag die ik stelde met betrekking tot zijn BM kandidaatstelling, zo ben ik ook regelmatig als slechte.
Maar het laatste puntje vind ik misschien nog wel het sterkst: Fals wil laatste tijd voorzichtig met verschillende spelers omgaan merk ik. Bert is er ff niet geweest, ik geloof echt niet dat Fals hem nu voor de bus zou gooien. Dus als hij dat niet probeerde, probeerde hij hem juist veilig te praten met die laatste opmerking. Gezien Fals wolf was lijkt de conclusie me dan wel duidelijk.

Bert is wolf. stem op hem.

maartenrambo

Mijn stem  gaat  op bert boefjes ik krijg van hem   het idee dat ie nul inzet toontw aar die meestal als goedje  wel wat  meer netwerkt is  hij zelf nu  erg stil   naar mensen toe .

Verder verdenk ik fannie ook als mogelijk slechtje meestal is zij ook fanatieker  met  het spel bezig dan wat ze nu laat zien.

"Then we'll have to out on Tauntauns"
-- Han Solo
Rollen van mij

fannieklm

Daar is ze dan, net wakker geschrokken uit de preek van RH  :P
Manmanman, wat heb jij een fantasie en blijkbaar ook tijd teveel.... (kan ik je inhuren voor het schrijven van een Sinterklaasgedicht?)
Maar ik heb er wel even om moeten gniffelen!

Mijn tunnel is niet veranderd, dus een stem op BB is wat ik zo ga doen.

Er wordt gevraagd naar andere verdachten.
Ik kom dan op Ingrid, Maarten en evt. Murphy

Bij Ingrid en Maarten is dat meer op gevoel.

Murphy is gebaseerd op haar interactie met Fals.
Al denk ik dat zij geen startwolf is, dus vandaar de evt.

Simile

Ik ga ook voor Bert en sluit mij bij het relaas van RoodHapje aan.

(Scheelt wel veel typwerk)

Ingrid1234

Waterwork

Not gonna lie ik zat in een tunnel op Maarten. Maar Roodhapje heeft mij op andere gedachten gebracht. En aangezien hij met Fals ook goed zat geloof ik hem wel

Waterwork

bert-boefjes

Mijn dag is iets anders verlopen dan ik van tevoren gedacht had. Ik moet nog beginnen met m'n avondeten te maken. Maar ik zal toch in het kort nog reageren op wat dingen.
Tenzij slecht een kracht heeft ingezet zullen jullie bij mij gewoon een goedje aantreffen .

Citaat van: maartenrambo op 28 november 2024, 15:20:44
Mijn stem  gaat  op bert boefjes ik krijg van hem   het idee dat ie nul inzet toontw aar die meestal als goedje  wel wat  meer netwerkt is  hij zelf nu  erg stil   naar mensen toe .

Verder verdenk ik fannie ook als mogelijk slechtje meestal is zij ook fanatieker  met  het spel bezig dan wat ze nu laat zien.

Contact is een wisselwerking. als jij of wie dan ook vindt dat ik te weinig netwerkt, kan je zelf ook initiatief tonen door een berichtje te sturen om te vragen hoe ik op dat moment in het spel zit. In plaats van maar af te wachten tot ik iets laat horen.
Deze speldag waren Simile en Roodhapje de enige die contact gezocht hebben om te praten over het spel. Dus alle andere (levende) spelers hadden mij net zo goed een berichtje kunnen sturen om te horen hoe ik nu in het spel stond om te kijken of dat jullie tunnelvisie op mij zou doen afnemen of juist niet. Of dat je daardoor misschien toch wat andere ideeën zou krijgen over het spel.  O0

Dus ik heb er een beetje een enorme hekel aan als mensen maar zeggen dat je "niet genoeg netwerkt" terwijl omgekeerd ze ook geen ene reet doen  O0

Goed dan ga ik nu eens die lange preek van Roodhappel lezen! In ieder geval kudos voor de opzet en de plaatjes! Het ziet er alvast leuk uit! Dus het is sowieso een eer dat je zoveel moeite doet om zo'n bericht over me te maken! Het is dat ik niet meer vrijgezel ben...  ^-^ ^-^
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

bert-boefjes

Na het pleidooi van Roodhapje gelezen te hebben, ga ik toch mijn stem naar hem toe wijzigen.
Dit is een geval van tussen de regels doorlezen. Het zijn grote verhalen met veel grote woorden die eigenlijk weinig zeggen. Maar als je tussen de regels door leest zie je hoe hij jullie continu probeert vol te stoppen met pepermuntjes. Ieder weldenkend mens weet dat teveel pepermuntjes kunnen leiden tot serieuze gevallen van brandend maagzuur. Kortom hij probeert een ieder van jullie te verzwakken voor als de jacht op de wolven straks cruciaal gaat worden!

RoodHapje

Ik wist wie de bisschop was, heb dit kort voor de deadline ook gezegd tegen Murphy (niet wie, maar wel dat ik het wist). Ik hoor dat ze me achter de schermen daarom al flink verdacht aan het maken is. Als ik wolf zou zijn, een bisschop weet, en deze op lunch zet, vertel ik niet aan iemand dat ik dat weet. Gewoon niet.

RoodHapje

Leuke touch dat ik 3 stemmen heb zonder toelichting. Murphy vertrouw ik daarvan, maar Thelight en Waterwork zien gewoon een kansje om toe te slaan, is het niet jongens?