Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussietopic] Overleg hier over het spel

Gestart door 123berber, 23 november 2024, 07:54:45

Vorige topic - Volgende topic

Falsifica

Simile: vind het jammer dat je de rolhint van Carnage benoemde zo vroeg. :( daar was ik inderdaad naar aan het hinten met mijn 'absoluut niet'. Maar hiermee krijg ik niet meer de reacties die ik wou krijgen. Is ook niet handig dat dit nu openbaar staat.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Simile

Citaat van: Falsifica op 25 november 2024, 20:39:15
Simile: vind het jammer dat je de rolhint van Carnage benoemde zo vroeg. :( daar was ik inderdaad naar aan het hinten met mijn 'absoluut niet'. Maar hiermee krijg ik niet meer de reacties die ik wou krijgen. Is ook niet handig dat dit nu openbaar staat.

Probeer je mij nu in de schoenen te schuiven dat ik jouw vage plannetje, waar ik niets van wist in de war heb geschopt?

RoodHapje

Waterwork

Ik zit nog niet helemaal in het spel dus geef me even tijd om alles even bij te lezen en nog meer contacten leggen

thelight288

Citaat van: Ingrid1234 op 25 november 2024, 20:33:09
Goedeavond dorpsgenoten van Wakkerdam. Met een waarschuwing van Berrie op zak dacht ik laat ik toch even een post maken! Excuses dat ik zo inactief was de laatste paar dagen. Ik had even wat anders aan m'n hoofd!

Ik heb een paar mensen privé gesproken maar nog niet echt een slecht gevoel bij iemand.

ik blijf het wel verdacht vinden dat mensen die een keer wat minder actief zijn meteen verdacht worden. Dit zijn als je het mij vraagt drogredenen om iemand te verdenken. Dus op mijn lijstje staan nu: thelight en Simile

ik benoem alleen nog dat het me opvalt je nog helemaal geen posts had gemaakt, het was ook bedoeld om je te kijken hoe je zou reageren. Dat je gelijk zo in de verdediging schiet vind ik dan wel verdacht en niet alleen opvallend. Daarbij zitten er vaak wolven tussen die op de achtergrond blijven.

bert-boefjes

Citaat van: thelight288 op 25 november 2024, 22:49:54
Goedeavond dorpsgenoten van Wakkerdam. Met een waarschuwing van Berrie op zak dacht ik laat ik toch even een post maken! Excuses dat ik zo inactief was de laatste paar dagen. Ik had even wat anders aan m'n hoofd!

Ik heb een paar mensen privé gesproken maar nog niet echt een slecht gevoel bij iemand.

ik blijf het wel verdacht vinden dat mensen die een keer wat minder actief zijn meteen verdacht worden. Dit zijn als je het mij vraagt drogredenen om iemand te verdenken. Dus op mijn lijstje staan nu: thelight en Simile

ik benoem alleen nog dat het me opvalt je nog helemaal geen posts had gemaakt, het was ook bedoeld om je te kijken hoe je zou reageren. Dat je gelijk zo in de verdediging schiet vind ik dan wel verdacht en niet alleen opvallend. Daarbij zitten er vaak wolven tussen die op de achtergrond blijven.

Ik snap je punt op zich wel. Maar als ik dan even de boeman mag spelen. Op haar BM stem na heeft Fannie ook nog niets in de discussie gezegd.  Dus die had je dan eigenlijk net zo goed kunnen/mogen aanspreken. En daarnaast waren er nog wat andere spelers (onder andere Waterwork en mijzelf) die ook nog niet heel erg veel in de discussie heeft laten weten.
Nu kan het zijn dat je Fannie bewust niet noemt omdat jullie misschien wel al genetwerkt hadden? Maar ik weet dat wij in ieder geval nog geen contact over het spel hebben gehad.
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Murphy

Ik heb ondertussen van iedereen antwoord, en wil daarom de resultaten met jullie delen.

Bert -> 1. DF, 2. Fannie of TL
DF -> 1. Wil niet delen, 2. Ingrid
Fals -> 1. RH  2. Murphy
Fannie -> 1. TL, 2. Bert
Ingrid -> 1. Maarten, 2. TL
Maarten -> wil niet antwoorden
Murphy -> 1. RH, 2. Fals
Roodhapje -> 1. Murphy, 2. Simile
Simile -> 1. Beul me maar, 2. Murphy om 2e stem te zetten
TL -> 1. WW, 2. Ingrid
WW -> 1. Fannie, 2. Maarten

Ik wil er twee dingen uithalen die mij opvallen.

De eerste is Fals. Ik vond Fals zelf al verdacht omdat hij inderdaad weer vrij stil is voor zijn doen. Nu klopt het wat RH zegt dat hij afgelopen spellen sowieso wat stiller is de eerste dag. Dit geeft Fals altijd aan het begin al aan, dat hij de eerste dag wat minder op de voorgrond wil zijn, maar het is me wel opgevallen dat als hij goed is hij dit in zijn enthousiasme niet kan volhouden, terwijl als hij slecht is hij er minder moeite mee heeft stiller te spelen. Daar komt nu bij dat hij de laatste was die antwoord gaf, terwijl hij wel steeds online was. Hierbij krijg ik dus het idee dat hij over zijn antwoorden na moest denken, of mss erover moest overleggen ofzo.

Vervolgens Fannie. Ik vind het heel raar dat je als je moet claimen zou claimen bij een neutraalclaimer, tenzij je meer weet. Je claimt dus bij een speler waarvan je weet dat er een kans is dat die slecht kiest en je rol daar terecht komt, of met een grotere kans dat die al slecht is. Ik vraag me hier dus een beetje af of Fannie en TL niet samen slecht zijn óf dat Fannie slecht is en hoopt dat ze TL naar slecht kan trekken.

Als ik tot nu toe in DT kijk waaruit het lijkt of Ingrid en Simile nu het meeste vuur vangen, denk ik eerlijk gezegd dat ze allebei niet slecht zijn. Ingrid kwam op mij oprecht gefrustreerd over omdat ze zegt dat ze wel degelijk een waarschuwing heeft gekregen, en eerlijk vind ik 'ze heeft geen waarschuwing gekregen dus moet ze wel een board hebben' ook een vrij zwakke manier om iemand verdacht te maken. Simile haar antwoorden verbazen me niet echt en vind ik eerder 'Simile being Simile'. En die 'aanval' van Fals (en een klein beetje van RH) vind ik ook vrij gemaakt en lijkt eerder of Fals zichzelf een wit voetje wilt geven, want wat had je ermee willen bereiken dan? 

thelight288

Citaat van: bert-boefjes op 25 november 2024, 23:31:05
Citaat van: thelight288 op 25 november 2024, 22:49:54

Ik snap je punt op zich wel. Maar als ik dan even de boeman mag spelen. Op haar BM stem na heeft Fannie ook nog niets in de discussie gezegd.  Dus die had je dan eigenlijk net zo goed kunnen/mogen aanspreken. En daarnaast waren er nog wat andere spelers (onder andere Waterwork en mijzelf) die ook nog niet heel erg veel in de discussie heeft laten weten.
Nu kan het zijn dat je Fannie bewust niet noemt omdat jullie misschien wel al genetwerkt hadden? Maar ik weet dat wij in ieder geval nog geen contact over het spel hebben gehad.

Fannie heb ik prive gesproken alleen deze speeldag nog niet, maar ze kwam iig niet ontwijkend over wat ik meestal zie als ze slecht is, ze heeft me iig nog niet naar slecht proberen te halen en vooral gezegd dat ik goed moet kiezen dus dat speelt ook mee. Al hoop ik hier ook meer van haar te zien.

bert-boefjes

Ik heb een drukke dag vandaag en weet niet hoeveel tijd ik nog ga hebben om online te komen, dus ik ga alvast stemmen.
Ik heb zelf met een aantal mensen al gesproken, een paar nog niet.

Als ik kijk naar er wie er voor mij uitspringt is dat momenteel Thelight. En vooral zijn post waarin hij Ingrid probeert uit te lokken. Zoals ik eerder al postte er waren meer mensen die nauwelijks tot niet actief waren geweest in het discussietopic. Dus ik krijg dan toch een beetje het idee dat het misschien een manier is om een wat nieuwere speler makkelijk voor de bus te gooien.
Ik had zelf eerder al bij Murphy aangegeven dat als ik nu zou moeten stemmen ik zou twijfelen tussen Fannie en Thelight. En dat heeft vooral ook met de BM stemming te maken. We wisten natuurlijk dat Thelight al een paar stemmen had voor BM en toen kwam het hele verhaal naar buiten dat hij neutraal claimde. Maar vervolgens heeft Simile hun beiden nog in de discussie getagd om ze eraan te herinneren dat ze nog moesten stemmen. Ik krijg daarbij toch het idee dat ze misschien nog wat aan het afwachten waren in de hoop dat door tactisch te stemmen ze de BM-positie dan toch nog bij Thelight konden krijgen.

Uit voorgaande spellen weet ik dat Fannie, Thelight en Waterwork vaak al vrij snel intensief contact met elkaar hebben in spellen. Met Fannie heb ik ondertussen een kleine app-wisseling gehad. En ik zag wel al dat Waterwork mijn app gelezen had (maar nog niet gereageerd).
Maar als ik dan naar het lijstje kijk wat Murphy gepost heeft, dan valt het me wel op dat ook die drie juist elkaar genoemd hebben als spelers om te vertrouwen. Wat ik toch enigszins bijzonder vindt, gezien het merendeel nog niet echt heel actief in het spel lijkt te zitten. Ik ga me dan toch afvragen is er een andere reden waarom ze elkaar misschien al direct vertrouwen? Misschien iets als een wolvenboard?
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Waterwork

Citaat van: bert-boefjes op 26 november 2024, 08:17:19
Ik heb een drukke dag vandaag en weet niet hoeveel tijd ik nog ga hebben om online te komen, dus ik ga alvast stemmen.

Als ik kijk naar er wie er voor mij uitspringt is dat momenteel Thelight. En vooral zijn post waarin hij Ingrid probeert uit te lokken. Zoals ik eerder al postte er waren meer mensen die nauwelijks tot niet actief waren geweest in het discussietopic. Dus ik krijg dan toch een beetje het idee dat het misschien een manier is om een wat nieuwere speler makkelijk voor de bus te gooien.
Ik had zelf eerder al bij Murphy aangegeven dat als ik nu zou moeten stemmen ik zou twijfelen tussen Fannie en Thelight. En dat heeft vooral ook met de BM stemming te maken. We wisten natuurlijk dat Thelight al een paar stemmen had voor BM en toen kwam het hele verhaal naar buiten dat hij neutraal claimde. Maar vervolgens heeft Simile hun beiden nog in de discussie getagd om ze eraan te herinneren dat ze nog moesten stemmen. Ik krijg daarbij toch het idee dat ze misschien nog wat aan het afwachten waren in de hoop dat door tactisch te stemmen ze de BM-positie dan toch nog bij Thelight konden krijgen.

Uit voorgaande spellen weet ik dat Fannie, Thelight en Waterwork vaak al vrij snel intensief contact met elkaar hebben in spellen. Met Fannie heb ik ondertussen een kleine app-wisseling gehad. En ik zag wel al dat Waterwork mijn app gelezen had (maar nog niet gereageerd).
Maar als ik dan naar het lijstje kijk wat Murphy gepost heeft, dan valt het me wel op dat ook die drie juist elkaar genoemd hebben als spelers om te vertrouwen. Wat ik toch enigszins bijzonder vindt, gezien het merendeel nog niet echt heel actief in het spel lijkt te zitten. Ik ga me dan toch afvragen is er een andere reden waarom ze elkaar misschien al direct vertrouwen? Misschien iets als een wolvenboard?

Ik wil hier even op reageren want er zitten dingen in die niet kloppen. Ja ik heb niet gereageerd gisteren maar heb meerdere mensen geneegeerd want was ziek. En ik heb noooit gezegd mensen direct te vertrouwen. De vraag van Murphy heb ik ook eerst beantwoord met waarschijnlijk niemand omdat ik niemand vertrouw maar als ik iemand moet kiezen met Fannie omdat ik daar inderdaad snel een goed gevoel bij heb of slecht gevoel. Maar ik moest iemand kiezen.

Ik wou vandaag met haar gaan appen want om eerlijk te zijn staat ze nu op de shortlist om mijn stem te krijgen net zoals Maarten. Jij hoort hier nu ook tussen om eerlijk te zijn maar ik wil jou nog het voordeel van de twijfel geven. Voorlopig weet ik nog niet echt wat ik ga doen maar Maarten is mijn nr 1 nu. Omdat hij snel op Murphy stemt met een wat mij betreft zwakke reden. Ook omdat jij mij contacteerde op Whatsapp met hoooi, hoe is het en toen ik zei dat ik goed was negeerde je me zonder jouw kant te vertellen, ik moest er speciaal naar vragen maar waarom nam je dan conctact op

Falsifica

Murphy, je verdenking op mij voelt een beetje alsof je aan het zoeken bent naar een reden mij te verdenken. Je had ook kunnen schrijven 'Fals geeft aan geen slechte vibes bij mij te hebben, maar zou volgens mijn onderzoek wel gewoon op mij stemmen'. Maar dat doe je niet, in plaats daarvan heb je het over enthousiasme en wederom het 'stille spelen'. Wat echt onzin is, want niet alles van mijn activiteit is zichtbaar hier.

Citaat van: Falsifica op 25 november 2024, 15:49:39
Maartenrambo: Murphy komt voor mij nog niet verdacht over. En ja, ik ben me bewust dat dit raar klinkt uit mijn mond. Normaal zat ik al in de tunnel nu. Ik geloof tot dusverre haar claim wel en heb nog geen bad vibes gehad. Maar de speldag is nog jong.

Leuk als ik mezelf jinx. Want ik zit inmiddels alweer in de tunnel op jou. Ondanks dat, krijg je niet mijn stem, en waarom, kom ik later op terug. Maar voor nu bespaar ik het dtopic de eindeloze Murphy vs Fals discussie iig voor deze speldag.

Ik heb inmiddels gesproken met bijna iedereen die aan dit spel meedoet.
Ik vind tot nu toe een aantal spelers duidelijk goed overkomen. Maar ik ga niet zeggen wie.

De spelers die ik nu het verdachtste vind zijn Waterwork, Fannie en Simile.
Waterwork vraag ik eigenlijk elk spel even hoe het contact met andere spelers gaat, voornamelijk Fannie. Ik vind het apart dat in dit spel hij claimt dat hij nog geen idee heeft wat Fannie is, terwijl normaal gesproken hij meestal al een indicatie heeft hierover. Omdat Fannie volgens Waterwork vaak snel te lezen is.
Dus dan heeft Waterwork OF geen behoefte gehad daar achter te komen, omdat hij slecht is.
OF Fannie en Waterwork zijn samen slecht, al had ik dan wel te horen gekregen dat ze 'contact hadden en hij niet het idee had dat ze slecht was'.

Dan vervolgens Fannie, die vanaf aanvang spel mijn claim niet gelooft en ondanks 'dat het handig is een Vriend als BM te hebben, mij niet zou kiezen'. Beetje apart, het gesprek viel ook snel stil. En ze is sowieso erg stil, zoals de anderen hier ook al opmerkten.

Simile krijg ik wederom geen hoogte van. En dat vind ik lastig. Hopelijk komt daar deze speldag verandering in. Het hielp ook niet dat ze mijn eerdere uitlok post dwarsbombde. Al heeft ze wel gelijk, als ze zich er niet bewust van is, hoe kon ze het voorkomen..? Maar desondanks zie ik het nut er niet van voor een Goede speler de rolhint van Carnage te benoemen, wanneer het zwijgen erover reacties kan opleveren.

Conclusie van dit alles is, ik weet het niet. Ik heb te weinig informatie voor een gerichte stem nu al. Dus ik ga alle bovengenoemde spelers nogmaals spreken voor het einde van de dag en op basis daarvan een semi-random stem neerzetten. Op gevoel welk verhaal ik het meest betwijfel.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

thelight288

Citaat van: bert-boefjes op 26 november 2024, 08:17:19

Ik wilde ook. Kg even op dat laatste reageren, jij denkt dat als wij alle drie slecht zijn elkaar zouden noemen om te vertrouwen? Ik weet dat ww mij niet zou vermoorden als welp als ik neutraal ben tenzij hij toevallig g/s koppel is, dan vind ik juist gek dat je dan zo graag een neutraal speler eruit lijken te willen. Bang voor een delver? Ipv fannie of waterwork te stemmen

Dragonfly

Ik heb de meeste mensen dit spel wel gesproken. Ik ben nergens zeker van, maar heb van verschillende mensen wel een meer of minder goedjes beeld gekregen.

De spelers waar ik op dit moment het meeste twijfels bij heb zijn Waterwork en Falsifica. Niet omdat zij vreselijk verdachte dingen hebben gedaan, meer omdat de andere spelers iets in hun voordeel hebben spreken of ik ze nog even het voordeel van de twijfel wil geven. Van deze speler gaat mijn stem nu naar Waterwork, sorry ww(l). Staat nog niet muurvast.

RoodHapje

Èerlijk gezegd heb ik sterk het idee dat WW vanuit zijn hart (bij WW is dat een relevant argument heb ik het idee) spreekt over de situatie met Thelight, waardoor ik zowel neig te geloven dat WW goed is en Thelight Neutraal.

Ingrid ben ik op Whatsapp lichtelijk vervelend tegen geweest, even gepusht en doorgedrukt, maar die begon geen rare dingen te roepen, in ieder geval toen de druk toenam werd haar reactie alleen maar logischer. Die zet ik voor nu dus op goed.

Murphy heb ik ook op goed staan door ons contact,
Maarten Rambo heb ik lichtjes op goed staan.

Blijven over:
Bert Boefjes, Dragonfly, Fals, Fannie, Simile én Berrie

Bert/Khenny weet ik nog niet helemaal wat ik er van moet denken. Vertrouwen doe ik hem nog zeker niet, maar wantrouwen heb ik inhoudelijk niet echt redenen voor.

DF dezelfde twijfels. Ik vond dag 1 eerst dat ze positief overkwam, daarom ook mijn BM stem. Daartegenover viel me dat ze in privé Simile iets meer dan nodig verdedigde op dingen waar ik Simile helemaal niet op aanviel. Vandaag zegt ze in Whatsapp ook weer dingen die waarbij ik het gevoel krijg dat ze toch weer goed is, dus dat vliegt een beetje heen en weer.

Fals komt in Whatsapp behoorlijk oké over. Aan de andere kant heb ik wel het idee dat hij een beetje teveel met me meepraatte. Ik heb de wamsterclaim van Carnage namelijk met hem gedeeld en gevraagd dit bij zich te houden, hijzelf had de claim dit keer gemist. Wel heb ik het idee dat hij de claim inderdaad niet heeft rond gegooid, dat spreekt voor hem.

Fannie is weer eens stil en dat triggert me altijd. Ze was 1 van de kanshebbers voor mijn stem, maar iemand heeft me aangegeven dat er redenen zijn haar te vertrouwen, ik neem dat niet voor waar aan, maar wel genoeg om nu niet op haar te stemmen.

Simile doet weer eens vreemd. Ik stelde nav vorig spel weer wat vragen over het board ('leuk met Khenny op het board?) en ik kreeg de reactie 'Khenny zit niet op het board. Zo nog wat heen en weer geleuter. Maar hoewel Simile being Simile een ding is, heeft ze er ook zeker een handje van dit te doen als slechtje. Voor nu zal ik op haar stemmen.

Wil ik nog een laatste optie opperen die nog niet te serieus moet worden genomen. Ik merk dat echt niemand me heel erg opvalt. Het spel is ook minder heftig, heb het idee dat niemand de boel echt hard probeert te ontregelen. Daarom dat ik Berrie ook even in het lijstje zetten. Het voelt voor mij wel als een mogelijk Zwarte dood spel. Ik denk dat dit het niet is, maar ik wil de optie wel even benoemd hebben.

bert-boefjes

Citeer[quote author=thelight288 link=topic=36085.msg1064165192#msg1064165192 date=1732630812

Ik wilde ook. Kg even op dat laatste reageren, jij denkt dat als wij alle drie slecht zijn elkaar zouden noemen om te vertrouwen? Ik weet dat ww mij niet zou vermoorden als welp als ik neutraal ben tenzij hij toevallig g/s koppel is, dan vind ik juist gek dat je dan zo graag een neutraal speler eruit lijken te willen. Bang voor een delver? Ipv fannie of waterwork te stemmen

Dat zeg ik niet. Ik wil vooral aankaarten dat ik het bijzonder vindt dat als antwoord op Murphy's vraag van wie zou je nu wel vertrouwen. Jullie vooral elkaar al riepen, terwijl bijvoorbeeld Waterwork al had aangegeven nog amper/nauwelijks tijd in het spel gestopt had. Dat roept bij mij toch vraagtekens op.

Ondertussen hebben wij ook al even geappt over het spel. En ik vind het dan vooral bijzonder dat jij zou vast blijft houden aan het stukje "niemand mag mij lynchen want ik ben neutraal." Natuurlijk kunnen neutrale spelers handig zijn in het spel, zowel voor goed als voor slecht. Maar zoals ik in de app ook al zei, ik vind neutrale spelers in een klein spel altijd wel risicovol, omdat ze slecht sneller richting aan overmacht kunnen helpen.
We hebben vooralsnog geen zekerheid dat jij echt neutraal bent. En stel dat jij wel echt neutraal bent en Fannie of Waterwork is wel slecht, dan zie ik de kans ook wel vrij groot dat jij dan ook slecht zal worden.

Als jij even later in de app ook zegt dat het je ook helemaal niets uitmaakt of er nu een goedje of slechtje gelyncht wordt. Het spijt me, maar of je dan wel of niet echt een neutraaltje bent. Het geeft mij dan niet het idee dat je echt heel gemotiveerd bent om te helpen de wolven te ontmaskeren. Wat bij mij toch een soort van red flag oproept van dat je waarschijnlijk toch niet goed zal zijn/worden.