Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussietopic] Overleg hier over het spel

Gestart door 123berber, 23 november 2024, 07:54:45

Vorige topic - Volgende topic

thelight288

Ik was gisteren druk met schaken, heb met Murphy gebabbeld en kans is aannemelijk dat je geconverteerd bent. Er is nog geen dode conversie dus wissel wss nog naar iemand anders. Vind ook opvallend dat je we en mij benoemt maar Ingrid niet? Ingrid of ww zal mogelijk conversie zijn dat die beide op je stemmen twijfel ik nu wel aan Murphy s vermoeden. Lynch op Ingrid vind ik ook nog goed. Ww is al onschadelijk

Simile

Ik heb echt meer tijd nodig om uit te zoeken wie geconverteerd is. Daarbij lynch ik liever de conversiewolf. Ik heb daar theorieën over maar geen tijd om die nu uiteen te gaan zetten voor vanavond 21u.

RoodHapje

Reconstructie

Dag 1:
Fals wil bm zijn, claimt vriend. blijkt achteraf weerwolf, ik vermoed geconverteerd dus ten tijde van deze stemming nog niet.
Zelf stemt hij op Murphy.

Bert wil bm zijn, claimt openlijk slecht, blijkt een grap, is burger.
Mensen die stemmen op Bert:
Simile maar die wijzigt ivm taalfouten, Carnage.

Thelight post heel kort 'Ik wil BM zijn'. Daarnaast claimt hij neutraal in Whatsapp.
Krijgt in eerste instantie stemmen van Maarten en MaartenRambo.

Simile wil BM zijn, beloofd dat ze dit keer geen welp is.

Dragonfly wil ook bm zijn met een nette toelichting. Stemmers op DF: Roodhapje, gewijzigde stem van MaartenRambo, Murphy, Bert Boefjes, gewijzigde stem van Simile, Ingrid en Fannie.

Carnage wil vrij laat ook nog BM worden, krijgt stem van Thelight.

Verwerking nacht 1:
DF word BM,
Carnage sterft als wijze burger.

Voor mij belangrijk hier:
Murphy en ik hadden d1 al contact over de wamsterclaim van Carnage. Zelf vind ik het onlogisch om Murphy dus als startwolf te zien.

Dag 2:

Murphy gooit er een onderzoekje uit met de volgende vragen:

1. Stel je moest nu bij iemand je rol claimen omdat je anders gebeuld zou worden, bij wie zou dat dan zijn? (Niet 'de beul')
2. Stel je moest nu gelijk je stem uitbrengen en mocht hem daarna niet meer wijzigen, op wie zou je dan stemmen?

De antwoorden van iedereen waren als volgt:
Bert -> 1. DF, 2. Fannie of TL
DF -> 1. Wil niet delen, 2. Ingrid
Fals -> 1. RH  2. Murphy
Fannie -> 1. TL, 2. Bert
Ingrid -> 1. Maarten, 2. TL
Maarten -> wil niet antwoorden
Murphy -> 1. RH, 2. Fals
Roodhapje -> 1. Murphy, 2. Simile
Simile -> 1. Beul me maar, 2. Murphy om 2e stem te zetten
TL -> 1. WW, 2. Ingrid
WW -> 1. Fannie, 2. Maarten

Voor mij opvallend hier:
Thelight en Ingrid verdenken elkaar. Kan evt afgesproken werk zijn, want heb er volgensmij niet alles van gemerkt hier.
Daarnaast het Cirkeltje van vertrouwen Fannie > Thelight > WW > weer Fannie lijkt ook opvallend, maar Fannie was goed, dus dat zal niks zijn.

Murphy komt voor mij hier weer goed uit de bus: ze wantrouwt Fals, stemt uiteindelijk ook op hem, blijkt wolf.

Wat me verder opvalt: Dragonfly was Helderziende en was voor Fannie op zoek naar een bisschop (dit laatste weet ik achteraf). Naar mijn weten hebben Simile en Ingrid bisschopbaar geclaimd. Ik weet het tijdspad hier niet precies in, maar mocht het antwoord van DF zijn gedaan toen ze de bischopbare claim van Ingrid al had gehad, is het bijzonder dat DF Ingrid op 'niet vertrouwen' zette. @Ingrid1234 wil jij hier meer over kwijt?

Vervolgens die dag spreek ik met Murphy. Ze vind het vreemd dat Fals haar ontwijkt en spreekt Fals hier op aan. Fals geeft aan: vraag het morgen nog eens. Mij komt het over als een hint tot conversie. Dat Murphy dit gewoon aan me verteld en we samen Fals er ook uitwerken (waarvan ik meerdere van jullie op de achtergrond heb aangesproken) geeft aan dat ze ook nacht 1 niet was geconverteerd.

Als je kijkt naar dat proces, het stemmen op dag 2:

Simile begon met een eigen post richting mij en Fals, waarin het meest op Fals. Ze was hier duidelijk in en heeft niet getwijfeld. Dat geeft mij het gevoel dat Simile op dat moment in ieder geval ook nog niet was geconverteerd of startwolf.

Vanuit mijn eigen redenatie zou ik mezelf ook als niet geconverteerd of startwolf plaatsen gezien meerderen hier op Fals stemden vanuit mijn sturing daarin. Het is aan jullie om dat wel of niet op waarde te schatten uiteraard.
Ik ben Yeti. Ik heb dit vrij vroeg geclaimd bij Murphy, op dag 1 (maandag). Dit onder andere omdat Murphy en ik eigenlijk altijd in de andere alliantie eindigen, ik toen in ieder geval het idee had dat we beiden goed waren en graag een keertje samen met haar wilde (en het liefst wil) winnen.

Komende nacht ben ik naar buiten gegaan:

Verwerking nacht 2:
Falsifica was lynch en was weerwolf.
Dragonfly sterft als Helderziende.

Wat jullie niet hebben gezien in deze nachtverwerking is dat Fannie een poging heeft gedaan om Simile te bisschoppen maar deze dus is mislukt.
Ze meldde mij dat in Whatsapp, daarop heb ik haar voorgesteld claims te ruilen en ze heeft dat met me gedaan. Dit heb ik voorgesteld omdat ik verwachtte dat haar actie door mij was mislukt en ik al wist dat er een bisschop aanwezig kon zijn. In de regels staat bij de bisschop het volgende: De Bisschop krijgt enkel te horen dat zijn actie mislukt is als er een andere reden voor deze mislukking is dan dat het doelwit een verkeerde rol had. In dit geval kon het dus bijna alleen maar zo zijn dat het was mislukt door mij.

Ik vertrouwde er ook op dat Simile echt in te zegenen was, dit is de laatste persoon bij wie ik mijn rol heb neergelegd.
Nadat Dragonfly was gestorven begreep ik dat zij degene was die mensen zocht die bisschopbaar waren. Dragonfly had 2 opties: Ingrid en Simile. Van Simile heb ik gehoord dat de naam van Ingrid via Murphy bij Dragonfly is gekomen.

Op dit punt is er dus de volgende mogelijkheid:
Ingrid is mogelijk conversiewolf. Ik heb haar al een keer op Whatsapp onder druk gezet en daar reageerde ze prima op, dus als dat zo is, complimenten. Maar ik vind de optie dat dat zo is wel weer beter mogelijk. Als Ingrid inderdaad Cwolf is, had ze dus een goede reden om Murphy te converteren omdat ze mogelijk doorhad dat het niet de slimste zet was. Ik heb ook begrepen van Murphy dat Murphy heeft gedreigd met lynch als Ingrid geen water zou krijgen wanneer de bisschop een poging bij haar deed.

Dag 3
Dit is de dag waarin ik Bert dood heb gewerkt, waarvoor excuses. Ik had hier wel goede redenen voor, en laten we wel wezen, meerderen van jullie (allemaal?) hebben om dezelfde reden op hem gestemd, alleen jullie hebben het niet zelf getypt. Dus wijs niet alleen naar mij. Als ik volledige onzin had geschreven (naast de wel aanwezige onzin omdat ik een leuke post wou maken), hadden jullie niet op hem gestemd.

Echter, Bert had een vervelende tegenvaller gehad, daar had ik het met hem over op Whatsapp. Ik geloofde dat, en geloofde hem ook dat hij het daarom prima vond om op lynch te staan, want hij kon zijn overige energie best goed gebruiken voor andere dingen. Hij claimde burger bij me.
Op de achtergrond in gesprek met Fannie en Simile heb ik ruim een uur mijn best gedaan heb om Khenny weer van de lynch af te krijgen, want ik vond het te makkelijk gaan en ik vertrouwde Bert zijn verhaal. Maar Fannie wou dit niet en gaf meerdere redenen waarom hij toch echt verdacht was, onder andere omdat Dragonfly in contact stond met Bert, Bert bij mij burger claimde en Dragonfly er niet van op de hoogte was geweest dat Bert bisschopbaar was. Dat maakte zijn claim niet betrouwbaarder.
Daarom hebben we dit niet doorgezet. Murphy weet dat ik relatief kort voor de deadline al heb aangegeven dat het te makkelijk ging, dit was een voorzetje van me om nog weg te switchen. Op dat moment hadden we (Simile, ik en evt Fannie) in ons hoofd dan richting WW te gaan.

Dan kan de vraag zijn: Waarom wouden jullie switchen naar Waterwork? Bij hem valt me het volgende op: bij de stemming op Fals heeft hij compleet op mij geleund. ik blijf hem op het punt verdedigen van zijn late stem: dat was mijn schuld. Maar hij heeft wel puur op basis van wat ik hem zei op Fals gestemd. Bij Bert vond hij het ook overtuigend, hebben we niet heel lang over hoeven spreken. HIj speelt in die zin maar weinig op zijn eigen mening en gevoel.

Verwerking nacht 3:
Jullie lynchen Bert-Boefjes de burger.
In de nacht stierf Fannieklm de bisschop.

Vanaf dit punt begin ik echt aan Muprhy te twijfelen, waar ik echt van baal omdat ik graag met haar samen zou willen winnen. Ze weet al langer van mijn rol, weet dat ik nog een keer naar buiten kan, en na de deadline heeft ze aardig in het rond bazuint dat ik wel slecht moest zijn. Gelukkig heeft Simile me hierin verdedigt, want die weet dat het initiatief om Khenny van de lynch te krijgen ook van mij kwam. Opvallend, alles gebeurd hierin ook in de achtergrond. Ik praatte met Murphy zelf: die denkt op dit moment iets meer dat WW slecht is dan dat ik het ben, maar daarvoor moet ze DT er bij pakken en daarvoor is morgen pas tijd. Dat gedeelte geloof ik overigens wel. WW heb ik ook benaderd, die heeft dus aangegeven dat hij me nu wel vertrouwd, en zegt bij Murphy dat hij dat tegen me liegt.

Ook deze speldag gedraagt Waterwork zich weer verdacht. Nu stemde hij op mij, samen met Murphy en Thelight, zonder toelichting. Ik heb hem eea uitgelegd en hij zei vrij snel alweer: Ok ik geloof je, wie zijn dan wel slecht? Dit past dus in het makkelijk te beïnvloeden gedrag van de dagen hiervoor.
Murphy heeft hem hiermee geconfronteerd, waarop WW aangaf richting haar dat hij mij voorliegt maar me nog niet vertrouwd. Gezien het snel te overhalen zijn ook in de vorige dagen blijkt, heb ik het idee dat hij zeker slecht kan zijn. Als hij goed is speelt hij veel op zijn gevoel. Kan je van alles van vinden, maar dan staat hij daar wel voor. Nu is hij constant makkelijk over te halen, geeft hij bij Murphy een bepaald argument aan die hij bij mij al had teruggetrokken, confronteert ze hem daarmee, zegt hij dat hij tegen mij liegt. Het geeft mij het gevoel dat hij met de waarheid kan spelen, omdat hij niet is verbonden aan die waarheid.

Als WW slecht is, zou ik Thelight daar aan koppelen. Die 2 hebben in ieder geval wel een link dit spel, of dit nu goed of slecht is. Daarnaast zou ik ook willen stellen dat wanneer WW slecht is, Murphy dat waarschijnlijk niet is. Dus ik zit hier met een mogelijke tweedeling.

Ondertussen staan de 3 stemmen er op mij nog wel. Ingrid is netjes naar me toegekomen omdat ze na de actie van vorige speeldag wel verdenkingen heeft, die heb ik eea uitgelegd en heeft aangegeven dat ze niet meer op mij staat. mijn verdenking op haar blijft nog wel staan omdat het echt een goed mogelijke is.

Mijn huidige verdenking:

Dit bestaat dus uit de mogelijkheden:
- van een Ingrid die Murphy heeft geconverteerd
- Een Waterwork die samenwerkt met Thelight.

Ik zou het fijn vinden als iedereen voor komende lynch eens goed alle info tot zich neemt, zelf nadenkt, ook over de optie dat ik slecht ben en dan zelf een beslissing maakt die diegene hier zelf in meer dan 3 zinnen onderbouwt. Dit spel is tot nu toe 1 van heel erg volgen, laat jullie zelf maar eens zien, met waar jullie voor staan. Dank u wel :)

maartenrambo

Roodhapje   zou je w at kortere post willen maken ove rje bedenkingen want  je   bericht zorgt alleen maar momenteel voor  veel bomen  en  je benoemd niet echt iets concreets waar spelers  op kunnen reageren .

Aangezien je  gisteren   FOUt  zat  op bb en  je iedereen  overhaalde om op hem te gaan stemmen.

Steig jij  nu wel op  mijn verdachten  lijstje met je stuur  berichten  op dtopic

"Then we'll have to out on Tauntauns"
-- Han Solo
Rollen van mij

RoodHapje

Ik maak posts zo groot als ik het nodig acht Maarten.

Simile

Ik heb wat aanvullingen op wat RoodHapje stelt in zijn posts en onderschrijf wat hij zegt over de interacties tussen ons 2.

Wat belangrijk is voor iedereen om te weten is dat ik net zo goed wist van het bisschop zijn van Fannie als hij. Puur op hem stemmen omdat hij die informatie had en Fannie dus had kunnen verraden, is wat mij betreft niet genoeg.

Verder onderschrijf ik dat er zeer waarschijnlijk is geconverteerd tussen RoodHapje en Murphy en mijzelf, dus om exact dezelfde reden zou ik net zo verdacht moeten zijn als RH (en Murphy dus ook).

Noch RH, noch ikzelf heeft Murphy met zoveel woorden gezegd dat Fannie de bisschop was, maar zij wist er wel van dat er naar bisschopbare spelers werd gezocht op dag 2. Ik heb Murphy ergens verteld dat ik speltechnische redenen had om Fannie niet te willen lynchen en zodoende zou ze met een beetje netwerken (en evt samenwerking met de andere wolf) wel met redelijke zekerheid op Fannie kunnen zijn uitgekomen als de meest waarschijnlijke bisschop. Daarnaast weet ik niet exact wat Fannie zelf en DF zelf tegen Murphy hebben gezegd, maar wellicht zijn daar ook hints gevallen. Les voor mij om in de toekomst iets zorgvuldiger te zijn met wat ik mensen vertel.

Maar dan is er nog de kwestie van wanneer er is geconverteerd. Het relaas van RoodHapje hierboven gaat eigenlijk alleen over dat er is geconverteerd na de lynch op Fals. Maar het is naar mijn idee ook mogelijk dat er pas afgelopen nacht is geconverteerd (en dus Murphy, noch RH, noch ikzelf Fannie hebben verraden maar dat de slechtjes zelf hebben uitgepuzzeld dat zij de beste lunch was). RoodHapje was immers actief als yeti, en een conversiewolf gaat waarschijnlijk niet rondstrooien dat die een mislukte actie heeft XD.

Als het gaat om wie geconverteerd is dan denk ik (wetende dat ik het zelf niet ben) eerder dat het Murphy is dan RoodHapje. En dan ga ik in dit geval uit van dat de conversie idd direct na de lynch op Fals heeft plaatsgevonden en niet pas afgelopen nacht, want dan is de kans wat mij betreft gewoon 50/50. De reden dat ik dit denk is vanwege de uitgebreide conversaties die ik met RH heb gehad afgelopen speldag (en veel minder met Murphy). We hebben iedere speler besproken en hoe waarschijnlijk we achtten dat die wolf was. En elkaar daarin ook echt wel gepusht en alle kanten overwogen.

En ik kan dit niet vaak genoeg zeggen, maar RH heeft dus wel geprobeerd om een coalitie te vormen om BB van de lynch te krijgen. Dat is afgeblazen om 2 redenen. De eerste was dat we niet zeker konden weten dat DF de vraag of WW bisschopbaar was had gesteld, en de tweede was dat BB uiteindelijk zelf besloot zijn stem te wijzigen waarna we het sowieso niet meer haalbaar achtten om voldoende stemwissels te vergaren (al was het toen qua timing al wel een redelijke lost cause maar dat was het punt dat ik zelf ook niet meer invested was).

Ik heb het feit dat RH dit initiatief nam ook kort na de deadline genoemd aan Murphy. Ik heb net even gekeken naar de timings maar dat was nadat ze haar stem al op RH had geplaatst. Specifiek om 21:17. @ de rest van het spel: ik ben wel benieuwd of Murphy het argument dat RH wist van de bisschop is blijven gebruiken achter de schermen na dat tijdstip want dat zou helpen bepalen of zij of RH de slechterik zijn.

Verder ben ik ook benieuwd naar wie het initiatief heeft genomen voor de vervroegde deadline. Ik vind dat op dit punt in het spel echt totaal niet aan de orde. Dat is meer een middel voor als iedereen het al eens is omdat er een zieneractie op de laatste wolf is geweest oid. En het is alleen voordelig voor wie RH op dat moment geen eerlijke kans op verdediging gunde.

Nou goed, prima, een hele uiteenzetting over waarom ik het waarschijnlijker vind dat Murphy geconverteerd is dan RoodHapje.

Toch wil ik liever Murphy noch RoodHapje op de lynch deze speldag. Als 1 van hen geconverteerd is betekent dat hoe dan ook dat er nog ergens een conversiewolf rondwandelt.
Ik ben de conversaties die ik met Murphy en RoodHapje heb gehad (waarin we dus verdachten bespraken) en ik kom tot de conclusie dat er 1 persoon is waar wij geen van drieen voldoende kritisch op zijn geweest en dat is Ingrid. Eigenlijk is die alleen afgestreept als lynchkandidaat omdat Murphy ergens dag 2 in het dtopic postte dat "zowel Simile als Ingrid waarschijnlijk goed zijn" over mijn verdachtmaking jegens Ingrid toen (obv haar gebrek aan zichtbare activiteit gecombineerd met een gebrek aan een inactiviteitspunt).
Als ik een conversiewolf zoek, of op zijn minst een wolf met goede redenen om RH, mij of Murphy te converteren dan kom ik bij haar uit.
Ingrid had namelijk bisschopbaar geclaimd en kan dat achteraf een beetje onverstandig hebben geleken en daarom een poging hebben willen doen om de schade te beperken door Murphy uit te schakelen als goedje. Maar ook RH en ikzelf waren goede targets toen de lynch voor Falsifica ongunstig begon te vallen. En Murphy had dus een hint van Fals gekregen dat ze geconverteerd zou kunnen worden, mogelijk met het idee dat ze zich dan koest zou houden totdat de deadline geweest was? Niet dat dat in Murphy's aard ligt en ik verwacht dan ook een dtopic post van haar die minstens zo lang is als die van RH en mij bij elkaar O0 (grapje, korter is ook OK maar stilhouden dan weer niet)

En @maartenrambo , komop zeg. Je hebt zelf op BB gestemd en bent niet verplicht om iemand te volgen, hoe bewezen je m ook acht. En hij benoemt genoeg concreets om op te reageren.

Dit bijvoorbeeld is vrij concreet:

CiteerAls WW slecht is, zou ik Thelight daar aan koppelen. Die 2 hebben in ieder geval wel een link dit spel, of dit nu goed of slecht is. Daarnaast zou ik ook willen stellen dat wanneer WW slecht is, Murphy dat waarschijnlijk niet is. Dus ik zit hier met een mogelijke tweedeling.

Dus als je iets wil om op te reageren, probeer dat eens.

Murphy

Oké, het is een beetje laat maar ik ga toch wel al m'n best doen, omdat ik bang ben dat ik morgen toch iets later wakker ben dan ik verwacht had :p TLDR aan het eind.

Ik vind deze deadline echt heel moeilijk. Aan de ene kant heb ik Simile en Roodhapje, waarbij ik vooral de laatste op basis van gevoel wil geloven en ergens ook wel geloof, aan de andere kant heb ik Waterwork en Thelight, waarmee ik minder contact heb gehad en waarbij er een soort 'welles nietus' tussen RH en WW is. Ingrid zweeft er ergens tussenin. Maarten geloof ik wel dat hij goed is.

Ik wil met Ingrid beginnen. Allereerst geloof ik niet dat Ingrid is begonnen als wolf. Ik had vanaf het begin contact met DF, waarbij DF mij maandagmiddag aangaf dat ze een burger of wamster zocht en of ik dit was. Ik gaf hierop aan van niet, maar dat ik ging helpen zoeken. Ik heb eerst RH en Fals gevraagd omdat ik met hen het meeste contact had. Aangezien die allebei nee zeiden ben ik naar Ingrid gegaan. Ingrid gaf hierop gelijk aan dat ze dat wel was en dat ze graag ingezegend werd omdat ze het maar saai vond zo. Ik gaf aan dat ik het ging doorgeven en dat als ze niet zou wateren ik haar ging lynchen. Bovendien heb ik gezegd dat ik niet de bisschop was. Als wolf zeggen 'ja hoor zegen me maar in' is gewoon echt een gigantisch risico, en ik geloof gewoon oprecht niet dat Ingrid zo'n play heeft gedaan.
In theorie kan Ingrid geconverteerd zijn, maar als er geconverteerd is denk ik ook dat Roodhapje, Simile en ikzelf de meest logische conversietargets waren, en Ingrid niet, maar hier zal ik later in de alinea WW en TL ook nog op terugkomen.

----
Dan Simile en Roodhapje. Ik noem deze eigenlijk in één adem, omdat hier een hele sterke link tussen is.

RH heeft bij mij inderdaad vrij vroeg yeti geclaimd. Fannie heeft blijkbaar een mislukte actie geclaimd, dus dat zou betekenen dat de yeti iig echt was. Dat maakt RH geen beginwolf. Ook het feit dat hij actief heeft gestreden om Fals te lynchen, spreekt op dat moment in zijn voordeel. Echter is hij ook degene die al de hele tijd aan de touwtjes trekt en mensen probeert te sturen. Eerst op Fals, wat natuurlijk positief uitgepakt heeft, maar daarna op Bert. Hij is degene die steeds actief aan het lobbyen is voor stemmen, en nu kan die wel claimen dat hij achter de schermen probeerde over te stemmen, maar wie kan dat bevestigen? Ja, Simile :') Eerder vandaag twijfelde ik even over de link tussen RH en Simile, doordat Hans zei dat hij aan Simile twijfelde omdat zij wist dat DF HZ was en wist dat Fannie bisschop was. (Ik heb hem ook gevraagd wie nog meer wist dat Fannie bisschop was, hierop noemde hij mogelijks ingrid maar dat wist hij niet zeker, dit was achteraf wsl alvast een opzetje om haar verdacht te maken). Echter zou het mij niks verbazen als die dat dus juist zei om hun los te koppelen en meer twijfel te zaaien. Verder was ik in de veronderstelling dat Hans afgelopen nacht buiten zou komen, om hopelijk de lunch te stoppen. Vlak voor de deadline gaf hij toe dat hij niet buiten kwam omdat hij de bisschop gevonden had. Je zou denken, op zich logisch om dan niet buiten te komen, omdat je de bisschop niet wilt stoppen als je dat al een keer gedaan hebt. Aan de andere kant, had het ons zoveel meer op kunnen leveren als hij wel buiten was gekomen. Tuurlijk is dat achteraf praten, maar het had hem bewezen omdat ik me niet kan voorstellen dat er níks gestopt wordt én kans dat de lunch ook gestopt wordt. Nu gebruikt hij het heel slim als excuus 'lynch me dan morgen maar zodat ik nog buiten kan komen'. Nogal wiedes, als je op dit moment op lynch staat grijp je elk excuus aan om nog een dagje te rekken.

Simile had ik ook op goed staan vanwege haar interactie en stem op Fals. Simile stemde als eerste op Fals. Terugkijkend was dit echter wel vrij 'laat' in de discussie. Dat wil zeggen, ik had alweer fikse discussie met Fals gehad, RH had hem al even verdacht genoemd. Het kan best dat ze al aanvoelde dat Fals lynch zou kunnen worden en hier snel op in wilde spelen. In diezelfde post waarin ze Fals noemde, noemde ze RH ook verdacht. Dat is dan weer een mooie distantiëring voor als ze hem zouden converteren. Simile zou blijkbaar ingezegend worden ipv Ingrid. Nu heb ik gezegd dat ik Ingrid zo'n play niet zou zien doen, maar Simile zie ik zo'n play dan juist weer wél doen. Simile being Simile, de speler die een heel spel slecht zou claimen, zie ik best inzegenbaar claimen te zijn om een bisschop te stoppen om daarna iedereen die ermee te maken heeft uit te schakelen. Ik begreep verder ook dat Simile degene is die TL de pyromaanclaimer op WW af heeft gestuurd.
RH en Simile vormen hier dus wel het perfecte team: RH die de touwtjes in handen neemt met betrekking tot de lynch, Simile die de touwtjes in handen neemt met betrekking tot wie zijn actie wanneer en op wie uitvoert.

We hebben dus: Simile die wist dat DF HZ was én wist dat Fannie bisschop was. Simile die TL afstuurt op WW om af te branden, en nu wordt er als argument gebruikt 'ja maar als die samenwerken/samen slecht zijn zegt WW ook afgebrand te zijn'. Simile die claimt dat RH achter de schermen probeerde de lynch om te zetten van BB af, waarmee hij volgens hen beide rond kwart voor 8 mee begonnen was, wat ze natuurlijk afgestemd kunnen hebben met elkaar. Bij mij kwam Roodhapje namelijk pas 20h38 met 'dit is te makkelijk'. Dat is dus bijna een uur later pas, en zo vlak voor de deadline dat er bijna niks meer mee te doen valt. RH en ik hebben het hele spel toch wel vrij veel contact, dus waarom komt hij dan zo lastminute pas bij me met in eerste instantie alleen 'dit voelt te makkelijk'. Dit komt op mij heel erg over als een 'ik weet al dat we fout zitten, dus ik wil mezelf vast indekken, maar zorg wel dat ik het op zo'n tijdstip doe dat er niet meer op gereageerd of ingegrepen kan worden'. En wie wist er volgens Simile en RH zogenaamd nog meer van? Fannie. Wie is er dood? Fannie.

Optie 1 is voor mij dus Simile en RH samen wolf, met TL slechtneutraal die zonder morren WW het goedje afgebrand heeft. Het feit ook dat ze allebei van WW nu deze (semi subtiele) switch maken naar Ingrid spreekt ook niet heel erg in hun voordeel en daarmee krijg ik het idee dat ze dachten 'shit we krijgen ze niet op WW, we moeten iemand anders proberen'.
----

Dan koppel ik ook WW en TL. Ik denk namelijk dat als WW wolf is, TL liegt over het neutraal zijn en ook gewoon wolf is en ze dus met zijn tweeën zijn. Waarom? Als WW conversie is en iemand geconverteerd heeft en TL slechtneutraal is, verwacht ik dat Ingrid geconverteerd is (aangezien ik weet dat ik het niet ben, en ik Simile en Hans niet verwacht in dit scenario door dt en appcontact). Dan heb je dus een situatie waarbij WW en Ingrid samen wolf zijn, met TL als slechtneutrale pyromaan erbij. Wáárom zou TL in deze situatie WW 'afbranden' (oftewel zijn actie niet gebruiken?). Het is veel logischer dat hij dan een andere speler kiest om af te branden, zeker als hij daarmee blijkbaar ook nog eens kans heeft dat hij een goedje vermoord en slecht dichter bij de overwinning brengt.
Dan heb je ook nog de situatie waarbij Ww en Ingrid samen wolf zijn, en TL goedneutraal is. Dan vraag ik mij af waarom WW zou toegeven afgebrand te zijn, dat is niet logisch. Als hij écht afgebrand is, terwijl hij wolf is, is het veel meer in zijn voordeel om zijn mond te houden, aangezien dat onrust en verwarring zaait. Want wie spreekt dan de waarheid? Daarom vind ik dit scenario ook niet logisch.
Dat betekent dus dat voor mij enkel de optie WW en TL beide wolf overblijft. Met TL heb ik vrij weinig contact gehad buiten het 'kies goed' en (sorry Hans) het voorbarige 'Hans is wsl geconverteerd' berichtje.
Met Ww heb ik iets meer contact gehad, al is ons meeste contact deze dag geweest. WW stemde als laatste op Fals, wat ik een beetje mosterd na de maaltijd vond. Ik vond dit hem daarom eerder een minnetje geven dan een plusje, maar RH gaf later toe dat dit zijn schuld was omdat hij WW pas laat bijpraatte. Eerder vandaag gaf hij wel aan dat hij (Roodhapje) ging teruglezen wat WW al wist voor het overstemmen, waarbij hij leek te insinueren dat WW mss wél al meer wist. Eerst verdedigde hij hem dus (mss voor als hij lynch zou worden en goed zou blijken) en nu probeert hij dat weer terug te draaien. Dit is alleen zo'n eerste welles nietus spelletje tussen WW en RH, waarbij ik het moeilijk vind wie te geloven. Aan de ene kant vind ik het namelijk dus frappant dat Roodhapje hier zijn eigen woorden probeert terug te draaien, maar aan de andere kant heb ik zoiets van WW had ook zelf kunnen lezen en nadenken, of zelf meer kunnen vragen, zodat hij eerder een beslissing kon nemen. Het zou mij niks verbazen als hij daar expres mee wachtte, om te kijken of Fals misschien nog te redden was, want Roodhapje heeft wél gelijk dat WW weinig zelf inbrengt. Als ik namelijk naar zijn DT inbreng kijk tot nu toe heeft hij vrij lang een tunnel op Maarten gehad, wat natuurlijk een vrij 'neutrale' en 'nietszeggende' tunnel was, en daarmee dus een veilige tunnel voor een eventueel slechtje. Hij stapte daar steeds pas af onder invloed van RH zijn gelobby. Nu kan je hier RH voor aankijken, maar in het scenario dat WW slecht is komt dat natuurlijk voor een slechte WW ook goed uit, aangezien hij dan als het niet klopt (zoals bij BB) naar iemand anders kan wijzen.
Dan de volgende welles-nietus. WW dacht dat Roodhapje geliefd was met TL (ik geloof dit niet). Roodhapje vertelde mij dit en zei dat toen hij zei dat dit niet zo was WW gelijk zei 'ik geloof je'. RH zei daarna dat WW dus heel erg achter hem aanloopt en overal ja en amen op zegt. Ik ging daarom naar WW om dit geliefdesverhaal na te vragen. Hierop zei WW dat hij wel degelijk nog denkt dat RH geliefd is en alleen maar zei tegen RH dat hij hem geloofde. Ik weet ook niet wat ik hiervan vind. Want ook hierbij vind ik dat RH wel gelijk heeft dat Ww dus geen 'ruggengraat' heeft. Wat is het nut van doen of je iemand gelooft op zo'n punt? Dat zorgt toch niet voor discussie en uitvinden wie er slecht is? Sidenote, ik geloof dus niet dat RH en TL geliefd zijn omdat ik hen geen logische cupido keuze vind voor elkaar. Wat misschien wel zou kunnen is dat WW en TL inderdaad samen slecht zijn en WW TL nu wantrouwt omdat RH zo op hem zit qua verdachten.
Alternatief is dat WW goed is, overtuigd was dat TL goed zou kiezen voor hem, daarom verbaasd is dat hij afgebrand is en daarom denkt dat TL geliefd moet zijn met een slechtje. Ik heb ook tegen WW gezegd dat ik denk dat Hans geconverteerd is, dus dat hij daarom hem ervan verdenkt.

----
TLDR: Voor mij zijn de mogelijkheden:
- Simile en RH wolf met TL als slechtneutraal
- WW en TL wolf

Waarbij ik door bepaalde dingen die RH op whatsapp gezegd heb eigenlijk wil geloven dat hij goed is en me ook echt bijna niet kan voorstellen dat hij hierover liegt, maar vind dat ook wel een valkuil. Daarom weet ik het eerlijk gezegd niet zo goed. Als ik nu op basis van activiteit zou moeten kiezen tussen RH en WW zou ik voor WW gaan, want ik vind wel dat Simile en RH veel beter meedenken en meezoeken. Wel wil ik daarbij niet vergeten dat Simile en RH ook wel 'aanwezigere'/'mondigere' spelers zijn, dus ook beter hun mannetje staan. Ik twijfel daarom een beetje om over te stemmen naar TL. Het enige nadeel daaraan is dat als hij bij Simile en RH hoort hij alleen maar hulpje is, en ik liever een wolf lynch. Het grote voordeel is echter dat hij dus sowieso slecht moet zijn, en als hij wolf is ik weet dat ik dus bij WW moet zijn, als hij hulpje is bij Simile en RH.

Simile

@Murphy , goede post en zet weer aan het denken.

Er valt mij iets op: je stelt onderaan dat WW verbaasd is dat hij is afgefikt. Maar dat kan nauwelijks als verrassing zijn gekomen omdat ik m letterlijk gevraagd heb of hij dood zou gaan aan de pyromaan (antwoord was nee). Hij zei terugkerende acties te hebben maar vond het prima om afgefikt te worden en wilde mij niks vertellen over de acties die hij tot dat punt had gedaan. Dat is ook uiteindelijk de reden geweest dat ik "de pyromaan" die idd net kan doen alsof en ook nog wolf kan zijn met WW op hem heb afgestuurd.

Ingrid1234

Na het pleidooi van RH, wat helaas een misser bleek, volgde ik meteen de trein met stemmen. Na een gesprek met Hans heb ik besloten toch te wijzigen van stem. Hij maakte wat mij betreft goede punten en we moeten niet vergeten dat hij fals er ook uit gewerkt heeft.

Daarnaast is hij ongeveer de enige speler die publiekelijk zijn verdenkingen onderbouwt en het spel in leven houdt. In een spel waarin het toch uiteindelijk voor een groot deel op gevoel gaat kan het altijd zijn dat er een keer een foute verdenking of Lynch is. Dit is dan natuurlijk heel vervelend maar niet meteen een reden om Hans te verdenken.

Echter is in zijn post nu een afweging gemaakt dat ik cwolf zou kunnen zijn omdat ik geclaimd heb bischopbaar te zijn. Die afweging snap ik niet helemaal.

Het tijdspad weet ik niet DF vertrouwde mij blijkbaar niet in het eerste onderzoekje. Maar of dat te maken heeft met het feit dat ik Murphy vertelt heb bischopbaar te zijn weet ik niet. Ik had daarover alleen contact met Murphy en zij wilde niet zeggen wie de bisschop was dus die info had ik niet.

Vervolgens als reactie op Simile, misschien heb ik niet per ongeluk bischopbaar geclaimd en daarna daar spijt van gekregen omdat ik cwolf zou zijn. Maar gewoon bisschopbaar geclaimd omdat het als burger fijn is als je wat meer info krijgt en ook iets kan doen. Ik had dat graag bewezen door te wateren maar ze bisschop heeft mij niet geprobeerd. Als ik cwolf was geweest had ik die aandacht nooit naar me toe getrokken. Wat zou mij dat in hemelsnaam gebracht hebben?

Ik zat vanaf het begin om TL. En eigenlijk nu nog steeds vooral omdat hij op mij zat met verdenkingen die niet echt ergens op gebaseerd waren. Maar ook omdat ik in alle Posts die voorbij komen weinig concrete info zie over hem. Er zijn veel rollen /claims bekend maar van hem weet volgens mij niemand iets concreets.

thelight288

Mooie post Murphy, alleen een ding valt me op een speler noem je in je verhaal helemaal niet en dat is Maarten. Hoe past die in je verhaal? Of omdat die Lynch 1 op jou zat durf je hem nu even niet te noemen?Waar is de optie dat ww, simile of roodhapje met hem samen slecht ken zijn? Daarbij stelde Maarten gisteren een interessante vraag of ik al een keuze had gemaakt. Dat moet voor nacht 3 dus natuurlijk, maar het kan zijn dat die even niet bij stil had gestaan en nog wilde kijken of ik slecht zou kiezen.

Dan ook je punt over simile ik zie jou er eigenlijk ook wel voor aan als je samen slecht bent met fals om elkaar wat aan te vallen, maar toen roodhapje dacht dat fals conversie was en stemmen zou vangen was logisch dat je mee zou gaan. Sowieso vind ik het opvallend dat simile de enige was die mij actief bij goed wilde krijgen vorige dag en overlegde hoe ik mijn actie zou inzetten. Voor mij staat simile hierdoor wel op goed. Roodhapje had ik ook wel verwacht dat hij meer initiatief zou nemen om mij sowieso naar goed te halen, vandaar dat ik ook zeker nog aannemelijk vind dat die geconverteerd is. Maar simile maakt wel goed punt beter op een start slechtje focussen. Dat lijkt voor mij dan toch logisch dat dat Ingrid, Maarten of ww moet zijn

Ik denk niet dat ww slecht is omdat die anders mij echt wel naar slecht had proberen te halen, nu is dat niet te bewijzen dus ga er verder ook niet veel over zeggen, maar dit is wel hoe ik er naar kijk.

Maarten weet ik minste van wel wat prive contact gehad, maar niet heel diep. Die vraag die hij mij gisteren stelde vind ik nog wel beetje opvallend

Ingrid je lijkt niet goed te lezen en makkelijk op mij te gaan, ik wilde alleen een reactie uitlokken op begin bij Ingrid en heb dat ook gezegd, prive en in dt. Ook zei Ingrid dat hij de argumenten over board niet fair vond omdat ze prive een waarschuwing had gehad en zich niet kan verdedigden. Dit was simile die dit aanhaalde niet ik dus vind het raar dat ze mij dat verwijdt. Ik zat vanaf begin al op Bert door zn tunnel op neutrale jacht op Bert en niet op Ingrid. Dus wat ze zegt klopt gewoon niet. Ook in 2 posts wordt ik genoemd als pyromaan dus zo onbekend ben ik niet.

Waterwork

Ik ga mijn stemm op Roodhapje laten staan. Het is overduidelijk dat Roodhapje heel goed is in manipuleren. Hij maakt stukken tekst waar Carry Slee jaloers op zou zijn. Hij benadert mensen privé en daarna zijn ze opeens van Roodhapje als verdachte af. Hij blijft als reden geven dat hij degene was die er voor zorgde dat Fals werd gelyncht. Wat deels klopt maar toch denk ik dan dat het er allemaal bij hoorde. Misschien is hij wel g/s koppel en wilde hij een wolf eruit. Hierbij laat ik mijn stem op Roodhapje. Als ik naar de rest kijk denk ik dat Ingrid ook wolf is, best stil en ook weinig privé contact met haar. Simile en Luuk vertrouw ik vanwege het pyromaan verhaal. En murphy vertrouw ik ook wel, dat is echt meer gevoel

RoodHapje

Ik ga op TL stemmen. Zoals jullie zullen weten heb ik koppeltjes gemaakt van mensen die bij elkaar horen:

- Ingrid en Murphy
- WW en TL

In reactie op de posts van Simile en mij komen Ingrid en Murphy veel sterker naar voren waardoor ik al een voorkeur had voor WW en anders TL. Thelight kwam net in mijn Whatsapp en probeert onderuit te halen dat WW en hij in dezelfde alliantie zitten. Daar geloof ik echt niets van. Door opmerkingen van WW eerder in het spel, maar ook omdat ze samen op me stemden deze speldag zonder toelichting op dat moment. En vandaag posten ze weer wat meer, 6 minuten van elkaar.

TL kwam net naar me toe in Whatsapp, wou erg de indruk wekken dat het allemaal toeval was, dat gelijk posten met ww enzo. Het kan, maar ik geloof daar echt niet in. Ook was TL wat chagrijnig dat we dan niet voor WW zouden gaan (ik had helemaal nog niets aangegeven over mijn keuze daarin, dus eigenlijk adresseerde hij dat verkeerd). Maar dat hij liever WW er op heeft, geeft mij juist het gevoel dat TL de betere keuze is.

Mijn stem gaat naar Thelight.

Murphy

Citaat van: thelight288 op 30 november 2024, 11:31:18
Mooie post Murphy, alleen een ding valt me op een speler noem je in je verhaal helemaal niet en dat is Maarten. Hoe past die in je verhaal? Of omdat die Lynch 1 op jou zat durf je hem nu even niet te noemen?Waar is de optie dat ww, simile of roodhapje met hem samen slecht ken zijn? Daarbij stelde Maarten gisteren een interessante vraag of ik al een keuze had gemaakt. Dat moet voor nacht 3 dus natuurlijk, maar het kan zijn dat die even niet bij stil had gestaan en nog wilde kijken of ik slecht zou kiezen.

Dan ook je punt over simile ik zie jou er eigenlijk ook wel voor aan als je samen slecht bent met fals om elkaar wat aan te vallen, maar toen roodhapje dacht dat fals conversie was en stemmen zou vangen was logisch dat je mee zou gaan. Sowieso vind ik het opvallend dat simile de enige was die mij actief bij goed wilde krijgen vorige dag en overlegde hoe ik mijn actie zou inzetten. Voor mij staat simile hierdoor wel op goed. Roodhapje had ik ook wel verwacht dat hij meer initiatief zou nemen om mij sowieso naar goed te halen, vandaar dat ik ook zeker nog aannemelijk vind dat die geconverteerd is. Maar simile maakt wel goed punt beter op een start slechtje focussen. Dat lijkt voor mij dan toch logisch dat dat Ingrid, Maarten of ww moet zijn

Is dit een 'jij verdenkt mij dus ik verdenk jou'? Want hiervoor heb je me helemaal nog niet genoemd. Ik heb namelijk wel gewoon gepost dat ik niet denk dat Maarten slecht is, dat staat los van zijn eerste verdenking op mij. Ik ben nooit bang om mensen aan te vallen of te verdenken als ze onterecht mij aanvallen/verdenken, maar kan ook prima realistisch zijn en ik geloof niet dat Maarten slecht is. Dus daar kan ik dan kort over zijn.
En leuk dat jij zegt dat Simile de enige is die jou actief bij goed probeerde te krijgen, maar ik heb jou ook meermaals gezegd dat je wel goed moest kiezen. De laatste dag vertelde Simile mij dat jij je neutraalzijn ging bewijzen en toen heb ik het zo gelaten omdat ik Simile op dat moment nog op zeker goed had staan. Ik ging er dus al vanuit dat je jezelf goed ging laten worden daardoor. Nu zou het me dus niks verbazen als je eerder slecht hebt gekozen voor haar, al moet ik zeggen dat door recent contact met Simile en RH ik eerder denk dat je neppyromaan bent en gewoon volbloedje met WW.

En dat laatste, wat denk je dan van mij? Dat ik geconverteerd ben? Want je noemt ook aannemelijk dat RH geconverteerd is, maar je noemt mij niet bij je startwolven.

thelight288

Citaat van: Murphy op 30 november 2024, 14:45:48
Citaat van: thelight288 op 30 november 2024, 11:31:18

Is dit een 'jij verdenkt mij dus ik verdenk jou'? Want hiervoor heb je me helemaal nog niet genoemd. Ik heb namelijk wel gewoon gepost dat ik niet denk dat Maarten slecht is, dat staat los van zijn eerste verdenking op mij. Ik ben nooit bang om mensen aan te vallen of te verdenken als ze onterecht mij aanvallen/verdenken, maar kan ook prima realistisch zijn en ik geloof niet dat Maarten slecht is. Dus daar kan ik dan kort over zijn.
En leuk dat jij zegt dat Simile de enige is die jou actief bij goed probeerde te krijgen, maar ik heb jou ook meermaals gezegd dat je wel goed moest kiezen. De laatste dag vertelde Simile mij dat jij je neutraalzijn ging bewijzen en toen heb ik het zo gelaten omdat ik Simile op dat moment nog op zeker goed had staan. Ik ging er dus al vanuit dat je jezelf goed ging laten worden daardoor. Nu zou het me dus niks verbazen als je eerder slecht hebt gekozen voor haar, al moet ik zeggen dat door recent contact met Simile en RH ik eerder denk dat je neppyromaan bent en gewoon volbloedje met WW.

En dat laatste, wat denk je dan van mij? Dat ik geconverteerd ben? Want je noemt ook aannemelijk dat RH geconverteerd is, maar je noemt mij niet bij je startwolven.

Nee niet perse maar vind het nu wel opvallend dat ik als neutraaltje er weer uit wordt gekozen. Ik ben max hulpje. Jij kan best geconverteerd zijn. Startwolf acht ik kans kleiner vanwege de Lynch op fals, maar ik zie jullie ook wel zo op elkaar spelen dus neem die optie niet helemaal weg. Maar ik acht Ingrid/Maarten en Ingrid/ww als meest wss startwolven. Maarten kan ook nog weet vrij weinig van hem en hij wordt vrij makkelijk buiten beschouwing gelaten door aantal spelers wat kan wijzen op slecht zijn. Maar vanwege heel t spel van Ingrid die mij verwijst wat Similie zei acht ik kans bij haar het geoots. Ww is afgebrand dus ook max hulpje. Maar als t mij kan redden dan ja zie ik liever hem gaan. Bij mij zitten jullie echt fout en je gaat ook niks uit de Lynch kunnen halen. Alliantie niet en wie dan wel goed of slecht zijn. Ik ben bang dat slecht sowieso meerderheid kan hebben na vandaag bij een foute Lynch tenzij Hans nog lunch kan stoppen. @Murphy je hebt een keer benoemd maar verder niet overlegd over mn eventuele actie. Dat simile op mij stemt vind ik nog t vreemate miss toch geconverteerd ze is nu overtuigd dat ww en ik slecht zijn terwijl zij ook wilde dat ik ww zou afbranden dat is dan toch makkelijk om te zeggen. Roodhapje zegt al dat vanwege posten hij ons helemaal linkt maar dat zou ik nooit zo obvious doen als ik samen slecht ben ik reageerde op Murphy en ingrid. Dat ww vlak daarna posts staat daar los van. @Murphy jij leek na de dl vrij overtuigd dat roodhapje slecht was en daarom stemde ik mee. Nu wordt dit ook gelinkt aan ww terwijl dit door Murphy kwam. Dit slaat echt nergens op. Ik snap dat we gelinkt worden omdat we veel samen spelen vaak en hij mij mogelijk naar slecht heeft gehaald. Maar om timing van post kan ik toch echt niks aan doen

thelight288

Blijkbaar heeft iedereen besloten om hoogstens een slechte pyromaan eruit te stemmen. Denk dat fannie dan mogelijk Lynch was omdat die mij wel vertrouwde, ik had iig geen idee dat ze bisschop was. Denk dat er mogelijk iemand is geconverteerd tussen simile, roodhapje en Murphy omdat ik anders niet snap dat ze voor mij gaan als ze alle drie goed zijn. Jullie kunnen beter op Ingrid stemmen of desnoods ww als ik mezelf red wil ik ook mee stemmen op hem. Maar goed gaat waarschijnlijk verliezen als je mij lyncht.