Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door bert-boefjes, 12 april 2023, 11:28:08

Vorige topic - Volgende topic

Erwipro

Vraag in het algemeen: heeft het nut om te overleggen wie waar naartoe gaat (in het specifiek als het gaat om het observatorium)? Ik snap dat je daar liever geen slechtjes hebt, maar kunnen we iedereen zo ver krijgen om elke speldag iets concreets af te spreken en zich daar ook aan te houden?

Wat betreft verdenkingen vind ik RoodHapje nu het meest concreet. Ik ga namelijk liever uit van gedrag (zoals lynchstemmen maar daar is nu nog weinig uit te halen) en van (mislukte) acties dan van onderbuikgevoel (zoals uitspraken in het discussietopic).

RoodHapje

Jongens, vandaag verwacht ik geen verhaal te kunnen schrijven en later pas op dingen in te kunnen gaan. We hebben lekkage vanuit de badkamer naar beneden en gaan morgen op vakantie :-X

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Zabulus

Ah, nu wordt ik mogelijk opgehangen en kan ik met zowel Morana als Dixie niet meedoen  :(

Oh well  :D

Aappen21

Citaat van: Zabulus op 20 april 2023, 10:38:22
Ah, nu wordt ik mogelijk opgehangen en kan ik met zowel Morana als Dixie niet meedoen  :(

heb je iets te bieden aan goed zodat dit mogelijk niet gebeurt?
Als je maar lang genoeg domme dingen blijft doen worden ze vanzelf geniaal

Foxi

Ja ik heb er geen tijd en headspace voor gehad nog Katz. Ik wil ook even mededelen dat ik vanaf morgen vervangen ga worden door Inuzuki. Ik red het door privé omstandigheden niet om dit spel de tijd te geven die het verdient. Hierdoor leek het mij beter om te zoeken naar vervanging.

Kijkende naar de discussie en het spelverloop zet ik idd ook Aappen en Dixie op groen aangezien zij een groot risico zouden nemen als er gelogen zou zijn over de info. Zeker omdat als 1 van hen slecht zou zijn er gelijk een scheur zou ontstaan in het wolventeam.

Binnen onze groep is idd besproken om een orakel actie te doen en diegene dan te beschermen van de lunch. Zo zijn we zekerder dat de informatie de volgende dag gedeeld kan worden met de rest. Zeker nu we weten dat het concrete informatie kan opleveren.

Achteraf neutraal claimen is altijd tricky, maar ik snap wel dat je het opengooit als je echt neutraal bent. Je zal toch een verklaring ervoor moeten geven, ondanks dat Katz aangeeft dat er mogelijk nog een andere verklaring is ook. Ik vermoed dat dat item of locatiegerelateerd is. Mala is in mijn ogen als wolf iets minder happerig op verdenkingen, maar ik heb het al eens eerder mis gehad bij haar

Waterwork

Citaat van: Zabulus op 20 april 2023, 10:38:22

En dit is je enigste verdediging want met deze post gaat mijn stem ook naar jou

Rich

Citaat van: Katz op 20 april 2023, 08:59:34
Citaat van: Waterwork op 20 april 2023, 00:31:14
En waarom is dat?

Omdat zowel Semi-sjamaan als Foxi niet opkomen voor Circle. Zeker Semi-sjamaan, want het was zijn idee om dit te doen.

Grappig, want dit klopt niet. Het was mijn idee idd dat ik 2 van onze wijkgenoten zou checken, dat heb ik ook voorgesteld in onze wijk, om jullie reacties te peilen. Daarna kwam Circle met het idee om dag 3 weer in het observatorium te gaan en de twee anderen te checken. Daarmee stemde ik in omdat ik het fijn zou vinden om te weten of we elkaar kunnen vertrouwen, wat dan overigens nog niet zeker is, maar het geeft iig meer informatie.
Dat Circle zo gauw in het observatorium dook vind ik op zichzelf niet verdacht, want ongeacht alliantie denk ik dat elke speler het liefst zelf in het observatorium zit, omdat je als goedje jezelf alleen kan vertrouwen en als slechtje de goedjes voor wil zijn. Ik vind dat als Aappen wil dat er overlegd wordt hij dat dan voor de dag had moeten doen en niet achteraf ermee aankomen. Prima om een systeem te bedenken waarbij we afspreken wie er naartoe gaat overigens. Dat kunnen we denk ik het best ná de nacht doen en dus nu afspreken dat er niemand induikt vlak na de nacht.

Dat betekent overigens niet dat ik Circle vrijpleit.
Mijn visioen ging tussen Foxi en Circle, er kwam uit dat ze beiden kunnen winnen. Echter, later zag ik pas dat ze beiden echt vlak na elkaar het ziekenhuis in gingen, rond 20:30 pas op de avond van de deadline. En dat vind ik wel vreemd, want daar kan een huidenwissel gedaan worden. In onze groep had ik bekend gemaakt dat ik 2 van ons ging bekijken maar nog niet wie precies. Het kan dus goed dat Circle en/of Foxi het ziekenhuis in gegaan zijn om van huid te wisselen zodat ik ze als goed zou zien. Met name dat ze zo laat op de speldag én vlak achter elkaar gingen doet me dit vermoeden. Daarnaast stelde Circle voor om niet in het dt te delen als er uit kwam dat mensen samen kunnen winnen omdat ze dan eerder lunchtarget zou zijn als de ander als goed sterft. Maar de andere kant van de medaille is natuurlijk dat als ze samen slecht zijn ze in een keer 2 slechtjes kwijt zouden raken.

Verder heb ik nog niet heel goed naar het spel kunnen kijken omdat ik momenteel in een verhuizing zit. Vandaag werk en ik doe dit nu in mijn pauze. Mensen die ik op dit moment wel goed vind overkomen zijn William, Yasu en Lynn. En Dixie is volgens mij bewezen goed (tenzij conversie maar die kans is klein).

Wat me dag 1 opviel was de reactie van Rampposi op Yasu, nogal kortaf en fel, en daarna is daar nooit meer wat van teruggekomen bij Ramp. Ik vraag me af of dit een oprechte opmerking naar yasu was, of gewoon iets om mee te gooien, waardoor je doet alsof je wel meedoet en denkt, maar er niet op doorgaat, want dan zou het te veel aandacht krijgen. Ramp zit ook bij de laatste paar stemmers op Morana, waar dat ik de eerdere stemmers op Morana eerder goed acht dan de latere.

Williambz

Oké ik twijfel met mijn stem nog tussen Roodhapje en Rampposi. De sitautie rondom Waterwork is mij nu wel duidelijk. Mexi zei dus dat minimaal 1 van de twee (Morana of Dixie) 2 extra stemmen zou hebben en omdat Waterwork zei; 'ja laten we beide 2 stemmen geven' (of iets in die trand) dacht ik dat hij hetzelfde dacht als Mexi. Afijn dat is dus niet zo en WW gaf toe het verkeerd opgevat te hebben.

Roodhapje blijkt mislukt gewisseld te zijn en dit is erg concrete informatie waardoor ik wel geneigd ben op hem te stemmen. Zijn neutraalclaim doet mijn gedachte daarvoor niet veranderen eerlijk gezegd. Het enige wat ik nog wel zag heeft te maken met de locatie van dag 1 van roodhapje. Hij ging toen naar de supermarkt, waar een loterijticket (250), lamskoteletten (250) en een telefoon (500) lag. We zien in het infotopic dat hij geen telefoon heeft gekocht. Omdat iedereen met 500 WD begon kan hij in principe zowel het ticket als de koteletten hebben gekocht. Mocht hij 1 van de 2 hebben gekocht zou ik denken aan koteletten. Ik zou daar tenminste eerder voor gaan dan je geluk beproeven. Maar als Roodhapje slecht zou zijn, zou ik de optie om koteletten te kopen erg raar vinden, want daar heb je niks aan. Als neutraaltje vind ik die keuze dan wel weer logisch, dus dit is de reden dat ik lichte twijfel heb.

Dan rampposi. Hij heeft nog niet gereageerd op het feit of hij het ouijaboard heeft gekocht of niet, dus ik hoop hier wel meer van te horen. Ik vind namelijk het een verdachte move om naar die winkel te gaan met een ouijaboard als Morana op de lynch staat. Dit is namelijk heel handig als er 1 dode wolf is. Nu heeft slecht wel de pech dat Morana geliefde was en er dus ook een dode burger is. Al is het maar de vraag of sunny goed of slecht gaat helpen als ze dood is.

Met Zabulus weet ik het niet zo goed. Hij zou goed prins kunnen zijn en zo raar doen om zichzelf te bewijzen op de lynch. Ik verwacht namelijk niet dat een wolf zo openlijk vreemd speelt. En aangezien ik geen zin heb in een verspeelde lynch stem ik niet op Zabulus. Uiteraard kan het reverse psychology zijn en hij echt een wolf zijn, maar dan wordt je vroeg of laat wel gecheckt en gelyncht en dat wil je als wolf ook niet. Ik denk dus niet dat we Zabulus moeten lynchen en vind het feit dat Mexi en Waterwork zo snel daarop springen ook wel opvallend.

Erwipro

Ik vind de Zab-stemmers wel een beetje makkelijk. Toegegeven, hij draagt weinig bij en ik begrijp het dat je een speler met zo'n stijl liever kwijt dan rijk bent, maar er is geen concrete verdenking op hem. In tegenstelling tot andere mensen. Dus ik pleit ervoor om even over zijn treiterij heen te lezen en je op het spel te richten.

Waterwork

Citaat van: Erwipro op 20 april 2023, 14:20:46
Ik vind de Zab-stemmers wel een beetje makkelijk. Toegegeven, hij draagt weinig bij en ik begrijp het dat je een speler met zo'n stijl liever kwijt dan rijk bent, maar er is geen concrete verdenking op hem. In tegenstelling tot andere mensen. Dus ik pleit ervoor om even over zijn treiterij heen te lezen en je op het spel te richten.

En wie vind jij dan verdacht als er andere mensen met verdekingen zijn

Dixie

Ik vind het wel een beetje zorgwekkend dat er nog zo weinig gestemd is, ik heb zo'n gevoel dat slecht aan het wachten is om te zien welke kant de lynch uit gaat.
Dus ik heb even het discussietopic van dag 2 doorgelezen nu ik wat meer tijd heb en aan de hand daarvan wil ik twee verdachten en mijn hoofdverdachte presenteren. :D
Te Lang Niet Gelezen aan het einde.

Stem overzicht:
Spoiler

Start stemmen: 16 22:14
Eind stemmen: 18 22:32

KatzZabulus17 13:26
WilliamMorana17 14:38
MoranaDixie17 14:44
BloodwolfMorana17 14:52
AappenMorana17 17:17
DixieMorana17 21:02
YasuMorana17 23:02
MexicanobroederMorana18 09:11
ErwiproMorana18 09:52
LynnMorana18 10:03
Semi-sjamaanMorana18 10:38
ZabulusDixie18 10:55
SunnyBloodwolf18 12:46
RoodhapjeMorana18 14:00
CircleDixie18 14:29
WaterworkMorana18 15:29
ShaddowDixie18 16:16
RampposiMorana18 20:34
FoxiMorana18 21:06
MalaphanyMorana18 21:10

[close]

Mijn gevoel is: vroege stemmers op Morana / start van de trein krijgen pluspunten, late stemmers op Morana hebben kans om medewolven te zijn die achteraf willen kunnen zeggen 'Kijk ik heb ook op Morana gestemd'.

Observaties uit de discussie:
Mijn gevoel is dat medewolven die tijd hebben om mee te doen in de discussie natuurlijk niet volop mee gaan op Morana, maar het waarschijnlijk ook niet aandurven om vol op mij te gaan. DUS oftewel de geldigheid van het visioen van Aappen in twijfel trekken, oftewel de aandacht op iemand anders proberen te vestigen. Dus de herriemakers zijn interessant, maar ook de stille spelers die niet op Morana stemmen of pas heel laat op Morana stemmen.

++
Bloodwolf - reageert vrij mild / 'schouderophalend' op het visioen van Aappen, wat voor mij als goedje overkomt
William - deelt op dag 2 opvallend vaak mijn onderbuikgevoel / observaties, dus dat voelt voor mij ook wel als goedje
Yasu - iets minder, maar idem
Bovendien stemmen Bloodwolf en William allebei als eerste op Morana. Nu kieperde de discussie wel snel in haar richting, máár alsnog denk ik dat wolven dit niet zouden doen. VOORAL in combinatie met een discussie in de richting van een medewolf, is de kans gewoon groot dat je een 'trein' start als je zo vroeg al stemt. Dus Bloodwolf en William zijn voor mij waarschijnlijk goed. Yasu iets minder maar voor nu ook goed.

+
Rampposi - weinig informatie, maar gaat wel gelijk mee met het orakel visioen
Lynn - weinig informatie maar komt wel met een goede concrete post waarom het logisch is om met een orakel mee te gaan
Shaddow - Stemt uiteindelijk op mij, maar heeft op zich een reden die ik wel begrijp (spreiding is interessanter) in plaats van zich echt te mengen in het goed/slecht discussie

+-
Semi-sjamaan (18 10.38) - Aan het begin van dag 2 met een redenering waarom Morana waarschijnlijk slecht is, maar dit was wel al aan het eind van een grote stemmengolf
Roodhapje - (18 14.00) - idem
Mala - haar posts vielen mij in eerste instantie op, maar nu ik het teruglees komt het op mij toch meer over als een goedje wat twijfelt in plaats van een slechtje. Hoewel ik de post waarin ze zichzelf verdedigt wel lichtelijk defensief vond voelen terwijl er eigenlijk niet zoveel aan de hand was.

??
Zabulus - volgens mij gewoon aan het klieren en niet echt serieus met het spel bezig. Je kan op basis van zijn gedrag voor mijn gevoel echt niet zeggen of hij goed of slecht is, maar ik betwijfel of hij wolf is.

Dan presenteer ik u mijn hoofdverdachten:

Roodhapje - de vijftig tinten neutraal
Hier geen discussieposts, maar alleen de mislukte wissel en de verklaring dat je als neutraaltje goed moet claimen wegens de wolvenhaat richting delvers. Ik kan me niet in die verklaring vinden, maar ik kan me op zich wel indenken waarom een andere speler zo zou redeneren. Bovendien is zijn gedrag in het discussietopic op dag 2 voor mij niet echt alarmerend in de zin van wolvengedrag, dus ik neig voor nu toch naar neutraal in plaats van wolf OF naar hulpje die niet wist dat Morana wolf was.

Katz - het ongeleide projectiel
Rare post op dag 1 met random namen als verdenking, geen idee waar dat vandaag kwam maar dat zegt me weinig
1 - springt gelijk op Aappen die zijn visioen aankondigt met de vraag of hij niet liegt (in plaats van wat hij gezien heeft)
2 - negeert het visioen en de uitleg daarna volkomen en wil op Zabulus stemmen
3 - dit gaat zo nergens over dat ik niet eens begin met vragen wat dit betekent
4 - een vrij serieuze post die nog harder in de hoek gaat zitten om NIET op Morana of mij te stemmen, echt in de verdediging tégen het orakel visioen zonder gegronde reden.
5 - Valt Erwipro aan vanwege zijn stem op Morana
6 - Komt op dag 3 meteen met een theorie dat ik toch slecht ben
1 () duikt meteen op Lynn's post met de kansen, komt op mij gewoon chaotisch over in plaats van een doordachte actie van een slechtje
2 () Geeft aan dat een mislukte wissel door hem kan komen (??)

Circle - de stille kracht
1 () Een post die zegt dat ze meegaat in het Orakel visioen, met goede redenering waarom het handig is om op een van de twee te stemmen
1 - ZEER lichte verdediging van Morana, zonder heel inhoudelijk in te gaan op wat dan ook. Komt op mij over alsof het een wolf kan zijn die zonder al teveel op de voorgrond te treden voorzichtig wil proberen de stemming wat van een medewolf af te krijgen.
2 - en vervolgens als hier een vraag over komt, komt ze met een hele gekke theorie waarom het logisch zou zijn dat ik als slechtje naar de kerk zou gaan ( ?? ) in plaats van echt in te gaan op waarom Morana wellicht goed is en waarom het echt logisch zou zijn dat ik slecht zou zijn
3 - Duikt meteen het observatorium in en komt dan met deze verklaring

Omdat Katz zich zo in de kijker speelt vraag ik me af of zijn speelstijl altijd zo is, misschien kan iemand hier wat over zeggen, maar als ik de speelstijl buiten bechouwing laat is dit voor mij echt gewoon het gedrag van een slechtje die een medewolf probeert te redden.
Ik zou er ook geen problemen mee hebben om Roodhapje eruit te stemmen, want dan is de kans dat je óf een slechtje, óf een grafdelver die waarschijnlijk nog geen lijk heeft, óf een ander neutraaltje eruit zou stemmen, en alleen het laatste geval is eigenlijk jammer. Sorry :P

MAAR ik vind Circle interessanter. Dit is voor mij een wolf die voor haar ogen ziet gebeuren dat een medewolf ontdekt wordt en eruit gestemd dreigt te worden, de medewolf wil redden maar niet té opvallend wil doen. Daar komt bij het instant-claimen van het observatorium. Ja oké, jullie zeggen dat het op het board overlegd is, maar hallo: een wolf die én een observatorium visioen kan claimen én ervoor kan zorgen dat ze zelf de lunchbescherming krijgt. Hoe lekker is dat? Voor mij is nu de kans gewoon het grootst dat Circle een wolf of slechtje is, mijn stem zal dus ook naar haar gaan, en ik vind het niet erg om morgen toch uitgelachen te worden als ik fout zat :P

Dus de winnaar is Circle, ik ga dan ook op haar stemmen en ik ben benieuwd wat anderen hier over denken :)

Te Lang Niet Gelezen
Ik zie zelf het liefste Circle eruit gaan, maar Katz of Roodhapje zijn voor mij ook goed.
Roodhapje - waarschijnlijk geen wolf, misschien een hulpje, anders een neutraaltje. In ieder geval geen ramp om deze rol kwijt te raken als goed.
Katz - super chaotisch, gekke posts en speelstijl, voelt als slechtje die aandacht probeert af te leiden maar kan gewoon rare speelstijl zijn
Circle - probeert uit de spotlight te blijven maar probeerde Morana te redden en claimt nu het observatorium en de lunchbescherming

Katz

Is het niet dom om Circle er nu uit te gooien? Dan verlies je een visioen. Ja, het maakt niet uit als ze slecht is, maar kan nog steeds meer kaarten tonen.

Malanaphy

Persoonlijk denk ik wel dat RH echt neutraal is, hij is zover ik weet niet het type om standaard neutraal te claimen. Mijn vraag is alleen, deed hij dit ook al claimen voor het wisselverhaal? Of was dit alleen achteraf? Iemand die dit kan beantwoorden? Want als hij dat nu pas deed stem ik misschien wel op hem, omdat het dan wellicht een laatste redmiddel was en dan liever toch een neutraaltje eruit dan een goedje.

Citaat van: Mexicanobroeder op 20 april 2023, 08:47:23
- Wat betreft Mala: Ik vind haar wel een persoon die gewoon haar mond had gehouden als ze slecht was geweest. Maar misschien schat ik haar verkeerd in.
Dit klopt

Citaat van: Foxi op 20 april 2023, 12:48:42
Mala is in mijn ogen als wolf iets minder happerig op verdenkingen, maar ik heb het al eens eerder mis gehad bij haar
Dit niet, want ik ben altijd defensive :-* TENZIJ ik echt weet dat ik er toch niks aan ga kunnen veranderen, maar das met elke alliantie zo

De verdenkingen op Circle snap ik nog steeds niet zo en ik ben het ook eens met wat Katz hierboven zegt, ik wil haar ook wel de kans geven om zichzelf te laten zien.

Zabulus snap ik zelf ook niet zo, zowel met zijn onaangekondigde stem op mij als zijn verdere statements niet, evenals in onze buurtpreventieapp. Weet ff niet wie het nou zei maar als hij idd prins ofzo is en op deze manier zichzelf wil laten bewijzen ofzo dan vind ik dat whatever, dus ben voor nu het meest geneigd om mijn stem op hem te zetten als er verder niet veel meer info komt in het DT
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Aappen21

Citaat van: Katz op 20 april 2023, 17:01:36
Is het niet dom om Circle er nu uit te gooien? Dan verlies je een visioen. Ja, het maakt niet uit als ze slecht is, maar kan nog steeds meer kaarten tonen.
nou ja, als circle daadwerkelijk slecht is gaat ze ons niet vertellen wat het visoen is. Daarbij kan het opzich interessant zijn, want als circle goed is, kan ze iemand schieten die ze verdenkt en is foxi bijna zeker goed (alleen het scenario huidenwissel en semi liegt blijven over)
Als je maar lang genoeg domme dingen blijft doen worden ze vanzelf geniaal

RoodHapje

Citaat van: Malanaphy op 20 april 2023, 17:06:03
Persoonlijk denk ik wel dat RH echt neutraal is, hij is zover ik weet niet het type om standaard neutraal te claimen. Mijn vraag is alleen, deed hij dit ook al claimen voor het wisselverhaal? Of was dit alleen achteraf? Iemand die dit kan beantwoorden? Want als hij dat nu pas deed stem ik misschien wel op hem, omdat het dan wellicht een laatste redmiddel was en dan liever toch een neutraaltje eruit dan een goedje.

Citaat van: Mexicanobroeder op 20 april 2023, 08:47:23
- Wat betreft Mala: Ik vind haar wel een persoon die gewoon haar mond had gehouden als ze slecht was geweest. Maar misschien schat ik haar verkeerd in.
Dit klopt

Citaat van: Foxi op 20 april 2023, 12:48:42
Mala is in mijn ogen als wolf iets minder happerig op verdenkingen, maar ik heb het al eens eerder mis gehad bij haar
Dit niet, want ik ben altijd defensive :-* TENZIJ ik echt weet dat ik er toch niks aan ga kunnen veranderen, maar das met elke alliantie zo

De verdenkingen op Circle snap ik nog steeds niet zo en ik ben het ook eens met wat Katz hierboven zegt, ik wil haar ook wel de kans geven om zichzelf te laten zien.

Zabulus snap ik zelf ook niet zo, zowel met zijn onaangekondigde stem op mij als zijn verdere statements niet, evenals in onze buurtpreventieapp. Weet ff niet wie het nou zei maar als hij idd prins ofzo is en op deze manier zichzelf wil laten bewijzen ofzo dan vind ik dat whatever, dus ben voor nu het meest geneigd om mijn stem op hem te zetten als er verder niet veel meer info komt in het DT

Dit deed ik alleen achteraf. Überhaupt mijn eerste neutraalclaim ooit. Maar ik deed dat liever niet, in zo'n groot spel blijven de neutraalclaims niet snel over tot het eind.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]