Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door bert-boefjes, 12 april 2023, 11:28:08

Vorige topic - Volgende topic

Aappen21

Citaat van: Zabulus op 18 april 2023, 14:02:17
Oeh, ik wordt nu al door twee spelers betiteld als slecht. Wie weet wordt ik wel opgehangen  :D
Het valt me opzich op dat je na mijn mening nog niet veel hebt bij gedragen? is dit express?
Als je maar lang genoeg domme dingen blijft doen worden ze vanzelf geniaal

Morana

Oeh, ik wordt nu al door twee spelers betiteld als slecht. Wie weet wordt ik wel opgehangen  :D
ik acht de kans niet groot

BloodWolf14

Citaat van: Mexicanobroeder op 18 april 2023, 14:01:19
Ik vind een uitgebreide tijdlijn niet nodig, maar ik had mijn voorkeur al uitgesproken waarin ik Dixie eerder als goedje verwacht dan Morana, dit was 10 minuten voor jouw discussiepost. Dus we gaan het hier duidelijk niet over eens worden.  XD Jij vindt blijkbaar dat je pas een keuze gemaakt hebt als er een stem in het stemtopic staat. Ik zie dat persoonlijk anders. Ik heb ook gemotiveerd waarom ik afwachtte met mijn stem, nu hebben in ieder geval nog een aantal andere spelers hun voorkeur ook kunnen uitspreken, want inmiddels lijkt de trein wel vertrokken he?

Als jij eerder dan William was geweest was die post er op deze manier nooit gekomen, want dan was jij #1 geweest en William #2.
Dat snap ik. Maar zoals ik zeg: Als ik eerder dan William online was gekomen na Morana's post was ik degene geweest die mijn stem eerst had gezet en in dat geval is de kans groot dat William was gevolgd en je dit idee naar hem had gericht. Just saying dat het hier niet gaat om intentie maar toevalligheid. Ik vind het overigens ook niet erg dat de trein weg is. Ik was na de eerste reactie van Morana zeker dat ik op haar zou gaan stemmen en ik blijf daarbij. Ik denk dat de kans dat zij slecht is zo veel groter is dan die van Dixie, maar dat gaan we vanavond zien I guess. Ondertussen blijf ik bij mn startersbaantheorie :P

Morana

Leuke theorie, maar denk je werkelijk dat ze op zo'n makkelijk herleidbare manier de indeling hebben gedaan?

Zabulus

Citaat van: Morana op 18 april 2023, 14:07:40
ik acht de kans niet groot
Misschien niet nu. maar na de nacht... wie weet  :D

Citaat van: Aappen21 op 18 april 2023, 14:07:33
Het valt me opzich op dat je na mijn mening nog niet veel hebt bij gedragen? is dit express?
Welke mening bedoel je?

Maar ja. Ik heb dit spel niet veel zin om heel diep in het spel te zitten. Dus ik stem en spreek op gevoel  ^-^

Circle

Ik snap de logica waarbij op basis van de reacties op Morana gestemd wordt. Dat was ook mijn eerste gevoel. Maar ik denk juist wel dat een goedje eerder de neiging heeft om andere opties open te houden. Want die weet gewoonweg niet hoe het zit en juist die onzekerheid denk ik nu te zien in de posts van Morana. Daarom stem ik op Dixie.

RoodHapje

Circle, voor mij voelt dat als echt niet logisch. Want als Dixie weet hoe het zit en slecht is, dan houd ze het niet zo simpel lijkt mij. Want dan is ze morgen verdachte nr. 1. Op basis van wat ze zou weten zou ze het anders aanpakken. Nu is het nadeel dat ik nog niet met haar heb gespeeld, dus misschien heb ik het wel helemaal fout, maar in het algemeen lijkt dat me echt onlogisch.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Circle

Citaat van: RoodHapje op 18 april 2023, 14:34:04
Circle, voor mij voelt dat als echt niet logisch. Want als Dixie weet hoe het zit en slecht is, dan houd ze het niet zo simpel lijkt mij. Want dan is ze morgen verdachte nr. 1. Op basis van wat ze zou weten zou ze het anders aanpakken. Nu is het nadeel dat ik nog niet met haar heb gespeeld, dus misschien heb ik het wel helemaal fout, maar in het algemeen lijkt dat me echt onlogisch.

Ik verlies mezelf ook wel eens in talloze mogelijke scenario's om bepaalde dingen te verklaren, dus misschien dat ik me daardoor goed kan voorstellen waar de reactie van Morana vandaan komt. Ik heb gewoon het idee dat een slechtje meer berekenend reageert en de reacties van Morana komen impulsief en niet heel erg doordacht over. Ik verwacht gewoon dat een slechtje daar teveel op z'n hoede voor is.

Dat past dan voor mij weer bij het beeld dat ik bij Dixie zie. Ja, ze zal voornaamste verdachte zijn als Morana goed blijkt te zijn. Maar heeft dan wel een extra dag om het tij dan toch nog te keren. Wie weet wat er in de tussentijd boven water komt, aan twijfel ontstaat rond het visioen van Aappen of geregeld kan worden aan extra stemmen ofzo. Ze is ook naar de kerk gegaan waar een slechtje niets te zoeken heeft (lijkt me sterk dat ze 1000 WD heeft). Het lijkt me niet aannemelijk dat een slechtje zich nog uit deze situatie kan redden. Maar als Dixie slecht blijkt te zijn, lijkt haar aanpak me juist wel de beste daarvoor.

yasu

Bw, als ik je theorie goed begrijp zeg je eigenlijk dat mensen met een beter betaalde baan meer kans hebben op slecht omdat de spelleiding er vast rekening mee gehouden zou moeten hebben? Just checking dat ik het goed begrijp. Ik zou juist zelf namelijk gewoon random.org verwachten omdat het meestal zichzelf wel uit zal middelen of met startvoorwerpen/locatie/spel zelf zichzelf wel zou uitmiddelen en het kleine verschil aan inkomen vast niet zoveel zou doen. Maarja ik zit zelf natuurlijk in die groep, maar weet wel van mezelf goed te zijn xD..

Dixie

Citaat van: Circle op 18 april 2023, 15:24:47
Citaat van: RoodHapje op 18 april 2023, 14:34:04

Ik verlies mezelf ook wel eens in talloze mogelijke scenario's om bepaalde dingen te verklaren, dus misschien dat ik me daardoor goed kan voorstellen waar de reactie van Morana vandaan komt. Ik heb gewoon het idee dat een slechtje meer berekenend reageert en de reacties van Morana komen impulsief en niet heel erg doordacht over. Ik verwacht gewoon dat een slechtje daar teveel op z'n hoede voor is.

Dat past dan voor mij weer bij het beeld dat ik bij Dixie zie. Ja, ze zal voornaamste verdachte zijn als Morana goed blijkt te zijn. Maar heeft dan wel een extra dag om het tij dan toch nog te keren. Wie weet wat er in de tussentijd boven water komt, aan twijfel ontstaat rond het visioen van Aappen of geregeld kan worden aan extra stemmen ofzo. Ze is ook naar de kerk gegaan waar een slechtje niets te zoeken heeft (lijkt me sterk dat ze 1000 WD heeft). Het lijkt me niet aannemelijk dat een slechtje zich nog uit deze situatie kan redden. Maar als Dixie slecht blijkt te zijn, lijkt haar aanpak me juist wel de beste daarvoor.

In een van mijn eerste posts deze dagleg ik uit waarom ik zo reageerde en Moranas post dus gek vond. Heb je die gelezen?

Shaddow

Allright ik ben getagged voor mijn blik hierop dus ik heb even alles doorgelezen en gekeken; ben wel zo ook naar dansles.

Orakel was ik in 668 en daardoor weet ik redelijk hoe de rol werkt en wat het kan blokkeren. Dan gaat het eigenlijk over een illusiewolf, toreador of wolventovenaar. Of een huidenwisselaar. Deze doen allemaal niet mee in dit spel.

Als het visioen echt negatief is dan is óf Dixie óf Morana slecht. Voor Dixie en Morana is die optie dus erg makkelijk; namelijk de andere persoon. Voor ons word dat iets ingewikkelder.

Er zijn inderdaad scenario's waarin beiden goed zijn en Aappen slecht, maar die zijn eigenlijk nog niet echt relevant.

Ik vind het wel extreem kut om op Dixie en Morana te moeten stemmen want ik vind het echt heel leuk dat ze weer eens meedoen en ik vind het best wel kut als ze dan gelijk eerste nacht/dag sterven, net als Morana bij het anonieme spel.

Ik ga toch voor Dixie, omdat Morana meer stemmen heeft op dit moment, en ik spreidingen (zeker in dit geval) interessanter vind dan unanieme stemmingen.

BloodWolf14

Citaat van: Morana op 18 april 2023, 14:18:20
Leuke theorie, maar denk je werkelijk dat ze op zo'n makkelijk herleidbare manier de indeling hebben gedaan?
Ik heb eenzelfde soort fout zelf ooit gemaakt in een Discordspel. Ik zie het niet voor onmogelijk ;)

I mean, als je het volledig random doet en alle slechtjes hebben de minste inkomsten wordt het itemwise lastig voor slecht om daarop iets te gaan doen. Helemaal omdat er geen mechanic is waarbij je anderen geld van je kan geven.

Katz

Citaat van: BloodWolf14 op 18 april 2023, 16:38:39
Citaat van: Morana op 18 april 2023, 14:18:20
Ik heb eenzelfde soort fout zelf ooit gemaakt in een Discordspel. Ik zie het niet voor onmogelijk ;)

I mean, als je het volledig random doet en alle slechtjes hebben de minste inkomsten wordt het itemwise lastig voor slecht om daarop iets te gaan doen. Helemaal omdat er geen mechanic is waarbij je anderen geld van je kan geven.

Maar slechtjes weten van elkaar dat ze slecht zijn? Terwijl goedjes dat niet weten... . Dus sommige goedjes gaan ook elkaar niet vertrouwen en elkaar er onder uit halen.

BloodWolf14

Citaat van: yasu op 18 april 2023, 15:32:11
Bw, als ik je theorie goed begrijp zeg je eigenlijk dat mensen met een beter betaalde baan meer kans hebben op slecht omdat de spelleiding er vast rekening mee gehouden zou moeten hebben? Just checking dat ik het goed begrijp. Ik zou juist zelf namelijk gewoon random.org verwachten omdat het meestal zichzelf wel uit zal middelen of met startvoorwerpen/locatie/spel zelf zichzelf wel zou uitmiddelen en het kleine verschil aan inkomen vast niet zoveel zou doen. Maarja ik zit zelf natuurlijk in die groep, maar weet wel van mezelf goed te zijn xD..
Daar komt het basically op neer ja. Het is een snelle gedachte geweest en ik snap de tegenargumenten ook zeker, maar ik vind het in ieder geval iets om een klein beetje in de gaten te houden. Ik zal zelf ook zeker niet alleen daarop mijn stemmen baseren :P

Foxi

Nogmaals excuses voor mijn afwezigheid, werk in combi met slecht nieuws zorgde ervoor dat ik weinig tijd overhad de afgelopen dagen. Ik begrijp wel dat het voor nu gaat tussen Dixie en Morana door de actie van Aappen. Ondanks dat alles haken en ogen heeft kunnen we hier wel een hoop info uit halen. Het is dan alleen uitkijken geblazen met een g/s koppel, want die kunnen met niemand anders winnen dan elkaar. Lijk en delver in latere scenario's, maar die hebben we nu nog niet. Ik begrijp ook de theorie dat er enigszins gekeken moet zijn naar het type banen, omdat er iets van een balans moet zijn. Al is een team natuurlijk van zichzelf al sterker.