Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door bert-boefjes, 12 april 2023, 11:28:08

Vorige topic - Volgende topic

Circle

Op de andere dagen is ook niet overlegd in het dt wie er naar die locatie of welke andere locatie dan ook mocht, dus ik ging uit van 'wie het eerst komt, die het eerst maalt'. Beetje pot verwijt de ketel ook Aappen, want ik heb jou op de eerste dag ook niet horen vragen of je daarheen mocht.

Aappen21

Citaat van: Circle op 19 april 2023, 12:12:43
Op de andere dagen is ook niet overlegd in het dt wie er naar die locatie of welke andere locatie dan ook mocht, dus ik ging uit van 'wie het eerst komt, die het eerst maalt'. Beetje pot verwijt de ketel ook Aappen, want ik heb jou op de eerste dag ook niet horen vragen of je daarheen mocht.
oke prima goed voorstel. ik hoef niet perse na de obser. Maar ik zou wel willen voorstellen dat we dit juist als idee gebruiken om mensen te testen. Het principe werkt dan beetje als dat spel secret Hitler. waarin constant een nieuwe bm zit en daarmee, steeds librabel laws probeert door te schuiven.

Dus mijn voorstel is:
We sturen iemand er heen die we minder vertrouwen.
We laten die gene een orakel actie doen.
Die gene vertelt ons na de nacht wat het antwoord was.
Dan gaat de volgende die doet ook een orakel, met een van de twee namen. en een andere komt hier nou bijv uit dat ze geen match zijn, weten we dat er sws een wolf zit tussen de 4 mensen
Als je maar lang genoeg domme dingen blijft doen worden ze vanzelf geniaal

Malanaphy

Citaat van: yasu op 19 april 2023, 11:14:19
Citaat van: BloodWolf14 op 19 april 2023, 10:50:37
Je hebt Katz' post ook gelezen toch?

ja, daarom hang ik er roodhapje ook nog niet voor op, maar ik vind vooral malanaphy dus te snel gelijk een soort handdoek in de ring te zien gooien terwijl daar in mijn ogen nog totaal geen reden voor is omdat er iig concretere punten genoemd worden nog op dat moment.
O dat is het niet hoor, maar ik heb gewoon geen zin om 10x mezelf te verantwoorden voor hetzelfde dingetje dat ik gezegd heb. Ik wil niet dat mensen op mij stemmen maar als er nu al basically bepaald werd dat ik eruit ging liggen dan had ik er ook niet zo veel zin meer in om me de hele tijd druk te maken en overal de lobby'en zoals de vorige keer
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Malanaphy

Citaat van: Shaddow op 19 april 2023, 11:48:16
Citaat van: Katz op 19 april 2023, 11:41:37
Citaat van: Aappen21 op 19 april 2023, 11:35:17
Citaat van: Circle op 19 april 2023, 10:31:44
Ik heb gewoon 2 mensen in gedachte waarvan ik heel graag wil checken of ze samen kunnen winnen. Het lijkt me een gewilde locatie, dus heb ik een beetje in de gaten gehouden of ik er al heen kon.
ja maar hallo waarom heb je recht al dit? Je hebt immers ook wl een geweer en een collectebus. Waarom heb jij hier zonder overleg meer recht op? en dan ook nog een visoen?

Het was afgesproken in onze groep dat ze deze mocht nemen.
Ah dat is wel vreemd, want in onze groep is afgesproken dat ze de juist niet mocht hebben. Was er maar een plek waar we dit soort dingen openbaar konden bespreken =\
Inderdaad, en wij zijn de rijke kakkers van het dorp dus wij bepalen dat :-*

On a serious note, ik snap dat iedereen natuurlijk enkel de mensen uit hun wijk heeft om mee te overleggen, maar we spelen hier nog steeds goed vs slecht en niet wijk vs wijk. Ik vind dit van Katz dan dus ook een slechte onderbouwing, en ik vraag mij af in hoeverre het overleggen in die wijk gaat en of daar wel alleen goedjes wonen.

Overigens boeit het mij niet dat Circle naar X locatie gaat, maar deze speelstijl bevalt mij persoonlijk niet zo
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Dixie

Wat betreft lunch grage of conversie grage wolven wil ik bij deze ook gelijk even melden dat ik in nacht 1 naast een telefoon ook een deurketting heb gekocht, waardoor alles 50% kans heeft om te mislukken op mij (6)
De wolven wisten dit denk ik al omdat ik dit ook op ons buurt board heb gezet, maar voor het geval dat Morana dit niet gedeeld heeft: bij deze!

Waterwork

Citaat van: Williambz op 19 april 2023, 10:58:46
Ik wil eigenlijk nog even inhaken op het verhaal van Mexi op Bloodwolf. Persoonlijk vond ik Bloodwolf op het board niet verdacht, omdat jij ons puur vroeg wie wij verdachter vonden: Morana of Dixie. Wie mij wel opviel op het board was Waterwork. Hij postte toen er nog niet heel veel stemmen op Morana waren of we onze stemmen zouden splitten en dus 2 op Morana en 2 op Dixie zouden zetten zodat ze beide 2 extra stemmen zouden krijgen (dit heeft met onze wijk te maken). Ik postte dat ik dit onzinnig vond als we 1 van de twee willen lynchen. Als beide 2 extra stemmen krijgen is dat 0 in ratio tov elkaar. Hier reageerde hij niet meer op en zijn late stem op Morana is ook niet uitgelegd in dt wat mij hem erg doet verdenken.

Ik denk dat de wolven Morana nog wel wilden houden, aangezien ik er niet vanuit ga dat ze wisten dat ze g/s koppel was. Dus ik zit eerder te zoeken naar subtiele verdedigingen in plaats van heel openlijke verdedigingen richting Morana. Zabulus bijvoorbeeld geeft openlijk aan liever niet te willen stemmen op Morana. Nu kan een wolf dat ook doen als hij denkt fuck it, maar ik zou dat zelf niet snel doen. Ook omdat er nu ogen op Mala zijn gericht die dat ook deed. Ik denk dat ze zeker wolf kunnen zijn, maar zelf zou ik eerder een actie als WW proberen

Een andere verdachte van mij is Rampposi die naar de spirituele winkel ging gisteren. Hij postte erg laat welke locatie hij ging bezoeken en eigenlijk was de lynch op Morana zo goed als zeker. Als we kijken naar de spullen is het voor Rampposi onmogelijk om de botten voor 750 te kopen. Hij was de dag ervoor namelijk ook anar een winkel geweest en je kan gisteren dan nooit aan 750 WD zitten. Dan blijven de tarotkaarten voor 250 en her ouijaboard voor 350 WD over. Nu denk ik sterk dat Rampposi dus het Ouijaboard heeft gekocht om zo Morana een vraag te kunnen stellen. Tarotkaarten zie ik zelf de waarde niet echt van in en bovendien kon Rampposi deze ook de dag ervoor kopen. Omdat hij ook de locatie postte toen Morana gedoemd was te sterven staat ook Rampposi nu hoog op mijn lijst.

Beetje jammer dat je dit zegt William over mij want als je goed leest is Mexi de eerste persoon die met dit idee op de proppen kwam dus ik snap niet waarom je nu mijn aanvalt

Williambz

Citaat van: Waterwork op 19 april 2023, 16:35:37
Ik wil eigenlijk nog even inhaken op het verhaal van Mexi op Bloodwolf. Persoonlijk vond ik Bloodwolf op het board niet verdacht, omdat jij ons puur vroeg wie wij verdachter vonden: Morana of Dixie. Wie mij wel opviel op het board was Waterwork. Hij postte toen er nog niet heel veel stemmen op Morana waren of we onze stemmen zouden splitten en dus 2 op Morana en 2 op Dixie zouden zetten zodat ze beide 2 extra stemmen zouden krijgen (dit heeft met onze wijk te maken). Ik postte dat ik dit onzinnig vond als we 1 van de twee willen lynchen. Als beide 2 extra stemmen krijgen is dat 0 in ratio tov elkaar. Hier reageerde hij niet meer op en zijn late stem op Morana is ook niet uitgelegd in dt wat mij hem erg doet verdenken.

Ik denk dat de wolven Morana nog wel wilden houden, aangezien ik er niet vanuit ga dat ze wisten dat ze g/s koppel was. Dus ik zit eerder te zoeken naar subtiele verdedigingen in plaats van heel openlijke verdedigingen richting Morana. Zabulus bijvoorbeeld geeft openlijk aan liever niet te willen stemmen op Morana. Nu kan een wolf dat ook doen als hij denkt fuck it, maar ik zou dat zelf niet snel doen. Ook omdat er nu ogen op Mala zijn gericht die dat ook deed. Ik denk dat ze zeker wolf kunnen zijn, maar zelf zou ik eerder een actie als WW proberen

Een andere verdachte van mij is Rampposi die naar de spirituele winkel ging gisteren. Hij postte erg laat welke locatie hij ging bezoeken en eigenlijk was de lynch op Morana zo goed als zeker. Als we kijken naar de spullen is het voor Rampposi onmogelijk om de botten voor 750 te kopen. Hij was de dag ervoor namelijk ook anar een winkel geweest en je kan gisteren dan nooit aan 750 WD zitten. Dan blijven de tarotkaarten voor 250 en her ouijaboard voor 350 WD over. Nu denk ik sterk dat Rampposi dus het Ouijaboard heeft gekocht om zo Morana een vraag te kunnen stellen. Tarotkaarten zie ik zelf de waarde niet echt van in en bovendien kon Rampposi deze ook de dag ervoor kopen. Omdat hij ook de locatie postte toen Morana gedoemd was te sterven staat ook Rampposi nu hoog op mijn lijst.

Beetje jammer dat je dit zegt William over mij want als je goed leest is Mexi de eerste persoon die met dit idee op de proppen kwam dus ik snap niet waarom je nu mijn aanvalt

O excuses als Mexicanobroeder de eerste was dan is dit naar hem gericht. Ik kan nu niet het board meer inkijken, want ik ben verhuisd, maar ik weet wel dat jij dan ook voor dit plan was oid. En toen had ik verbaasd gereageerd dat ik niet zou snappen waarom je beide 2 extra stemmen zou willen geven. Dus dan alsnog de vraag aan jou waarom je het met hem eens was en de vraag aan mexi waarom dit überhaupt in hem opkwam.

Waterwork

Citaat van: Williambz op 19 april 2023, 17:34:50
Citaat van: Waterwork op 19 april 2023, 16:35:37

O excuses als Mexicanobroeder de eerste was dan is dit naar hem gericht. Ik kan nu niet het board meer inkijken, want ik ben verhuisd, maar ik weet wel dat jij dan ook voor dit plan was oid. En toen had ik verbaasd gereageerd dat ik niet zou snappen waarom je beide 2 extra stemmen zou willen geven. Dus dan alsnog de vraag aan jou waarom je het met hem eens was en de vraag aan mexi waarom dit überhaupt in hem opkwam.

Ik had denk ik de opzet verkeerd begrepen, ik dacht dat de stemmen alleen dubbel gelde als er op een slechtje gestemd zou worden dat is mijn domme hoofd die niet goed nadenkt

Mexicanobroeder

Volgens mij heeft William het allemaal niet helemaal meer onthouden, dus ik zal wel even met wat verduidelijking komen. Op andere zaken ga ik morgen in ivm tijd.

Ik mag niet letterlijk kopiëren, maar het ging ongeveer zo:

Bloodwolf vraagt of we samen gaan stemmen en vraagt of we op Dixie of Morana gaan.
Ik zeg vervolgens we hebben sowieso dat 1 van de 2 twee extra stemmen krijgt, tenzij we 2/2 zouden gaan. Dit was in dezelfde post als waar ik aangaf dat mijn gevoel zei dat Dixie goed zou zijn en Morana slecht, die waar het gisteren dus over ging.
Vervolgens zegt Waterwork dat het een goed idee is om 2/2 te gaan. (Blijkbaar dacht hij wat hij hierboven zei, daar wil ik hem op zijn woord wel geloven)
William z'n reactie op het board was ook toen Waterwork zei dat het een goed idee was. Dat was die verontwaardigde reactie, die hij hier net ook soortvan benoemde.

Ik noemde inderdaad even aan de hand van de vraag van Bloodwolf het begrip 2/2. Was dus puur een reactie op zijn samen stemmen voorstel.

Katz

Waarom is er zoveel miscommunicatie in jullie groep  ???

Ik heb ook weinig vertrouwen in mijn groep  :o

Waterwork

Citaat van: Katz op 19 april 2023, 22:24:34
Waarom is er zoveel miscommunicatie in jullie groep  ???

Ik heb ook weinig vertrouwen in mijn groep  :o

En waarom is dat?

Mexicanobroeder

Citaat van: Malanaphy op 19 april 2023, 12:52:56

Inderdaad, en wij zijn de rijke kakkers van het dorp dus wij bepalen dat :-*

On a serious note, ik snap dat iedereen natuurlijk enkel de mensen uit hun wijk heeft om mee te overleggen, maar we spelen hier nog steeds goed vs slecht en niet wijk vs wijk. Ik vind dit van Katz dan dus ook een slechte onderbouwing, en ik vraag mij af in hoeverre het overleggen in die wijk gaat en of daar wel alleen goedjes wonen.

Overigens boeit het mij niet dat Circle naar X locatie gaat, maar deze speelstijl bevalt mij persoonlijk niet zo

Ik wil even vooraf aangeven dat ik het hier mee eens ben. Ik heb weinig zin in een spel waar 3 spelers de variant spelen en de rest maar moet doen wat zij zeggen. Nu moet ik zeggen dat Aappen en Katz dit spelletje allebei spelen, een gevalletje 'dat verwacht je toch ook niet'. Al ben ik eerlijk, ik krijg van beiden wel een goedjesvibe.

Op basis van Morana -> Slecht durf ik namelijk wel te zeggen dat Aappen niet slecht is (of iig geen onboard), anders had hij andere keuzes gemaakt. Verder gezien hoe het in onze wijk liep Bloodwolf ook goed, William denk ik ook met een slag om de arm. Na yasu en mij kom je bij de groep die de trein al heeft zien vertrekken, dus dat levert wmb geen informatie meer.

Nu ik wat spelers vrij heb gesteld nog even wat dingen:
- Mislukte wissel op Roodhapje. Vind ik uiterst interessant dat hij meteen de defensie heeft 'maar ik ben neutraal'. Ik vind wat Katz vervolgens zegt, dat er andere dingen zijn die Roodhapjes wissel kunnen laten mislukken eigenlijk niet meer relevant. De enige vraag is nu: is Roodhapje echt neutraal in verdediging gesprongen, of is hij gewoon slecht? Ik vind het vooral bijzonder dat mensen de verklaring van Katz nu aannemen om er overheen te lezen, hij heeft zichzelf al verdedigd tov een mislukte wissel.
- Katz heeft weinig vertrouwen in zijn groep. Ik snap dat zijn wijk lunchbescherming kan regelen, maar het lijkt me belangrijker dat de observatoriumactie bij een goedje komt, een slechtje kan allerlei onzin de ruimte in gooien. Dat is pure verspilling van een belangrijke actie. Wat betekent het dan concreet? Waarom heb je zelf niet de observatoriumactie opgeëist als je de rest niet vertrouwt.
- Het voorstel van Aappen om te dubbelchecken is interessant, maar tegelijkertijd heb je liever gewoon dat de eerste die checkt een goedje is. De tweede checker is afhankelijk van wie de eerste gecheckt heeft. En als je weet dat de eerste goed is (stel: Dixie gaat naar dat observatorium morgen), dan heeft het geen zin om daarna een mogelijk slechtje haar te laten checken, die zou dom zijn om daarover dan te gaan liegen. Dan is het verspilling van een nuttige actie. Áls we iemands visioen in het observatorium wantrouwen, kunnen we altijd nog een dubbelcheck doen.
- Zabulus wil mij iets te graag gelyncht worden, wat mij doet denken dat hij Prins of Delver is. Tegelijkertijd is dat ook wel een klassieke tactiek, om zo de verdenkingen van je af te halen. Waardoor ik eigenlijk wel gewoon op hem wil stemmen. En anders zou ik hem bij het observatorium proberen op te vragen.
- Wat betreft Mala: Ik vind haar wel een persoon die gewoon haar mond had gehouden als ze slecht was geweest. Maar misschien schat ik haar verkeerd in.

Ik ga denk ik voor Roodhapje of Zabulus, Zabulus omdat hij speelt alsof hij erg graag gelyncht wil worden en dan doe ik dat liever vroeger dan later en Roodhapje vanwege de mislukte wissel en dan meteen er achteraan 'oh ik ben neutraal'.

Mexicanobroeder

Voor nu gekozen voor Zabulus, juist omdat daar al een stem op staat. :-*

Katz

Citaat van: Waterwork op 20 april 2023, 00:31:14
En waarom is dat?

Omdat zowel Semi-sjamaan als Foxi niet opkomen voor Circle. Zeker Semi-sjamaan, want het was zijn idee om dit te doen.

yasu

Ik heb sowieso van beide nog weinig gehoord mbt hun mening.
Voor mij staan aappen en dixie op groen. William en Bloodwolf hebben ook een plusje door hun vroege stem op morana. Mex noemde het zelf al, maar wij zitten een beetje in de latere groep (al hebben we beide volgens mij wel eerder op de dag al genoemd op morana te gaan stemmen, maar heb dat niet teruggezocht, omdat ik dit schrijf tijdens een werkmeeting :P) en daardoor wel een half plusje. Ik weet persoonlijk ook niet wat ik van Zabulus moet denken, zijn speelwijze verbaast mij niets met hoe ik hem ook ken in het echt, maar ik kan er dus ook geen touw aan vast knopen. Ik kijk hopelijk van middag nog even naar de overige spelers.