Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door bert-boefjes, 12 april 2023, 11:28:08

Vorige topic - Volgende topic

Sunny

Citaat van: Aappen21 op 17 april 2023, 11:49:22
Het gaat om dixie en morana. Die twee kunnen niet samen winnen. waarom ik voor hun gekozen heb? Simpel ons deel is het meest nuttige bonus(na mijn mening) Ik heb weinig in spellen met Morana gezetten en kan haar niet inschatten. Dixie heb ik wat meer mee gespeeld, echter is dat ruim 200 spellen geleden. RH zijn speelstyle kan ik beter inschatten, vandaar dat ik hem erbuiten heb gehouden(zie vorige spel) en ik denk dat het belangrijk is dat ik zeker weet dat de mensen die ik in mijn deel beter kan vertrouwen.
Ah ik begrijp dat ze bij jou in de buurt wonen?
Ik vond het al een beetje vreemd dat je juist voor mensen bent gegaan die al zo lang niet hebben meegespeeld en nu dus meteen kans maken er direct weer uit geknikkerd te worden. Maar goed, als je bij hun in de groep zit begrijp ik je motivatie inderdaad.

BloodWolf14

Ik weet trouwens ook niet of Semi ook te zien krijgt wat Aappen heeft opgevraagd of niet, maar voor een eerste lynch vind ik een keuze tussen twee spelers met mogelijk info over een 2e/3e persoon wel prima.

Ik ben benieuwd wat @Morana hierover te zeggen heeft :P

Aappen21

Citaat van: Sunny op 17 april 2023, 12:46:28
Citaat van: Aappen21 op 17 april 2023, 11:49:22
Het gaat om dixie en morana. Die twee kunnen niet samen winnen. waarom ik voor hun gekozen heb? Simpel ons deel is het meest nuttige bonus(na mijn mening) Ik heb weinig in spellen met Morana gezetten en kan haar niet inschatten. Dixie heb ik wat meer mee gespeeld, echter is dat ruim 200 spellen geleden. RH zijn speelstyle kan ik beter inschatten, vandaar dat ik hem erbuiten heb gehouden(zie vorige spel) en ik denk dat het belangrijk is dat ik zeker weet dat de mensen die ik in mijn deel beter kan vertrouwen.
Ah ik begrijp dat ze bij jou in de buurt wonen?
Ik vond het al een beetje vreemd dat je juist voor mensen bent gegaan die al zo lang niet hebben meegespeeld en nu dus meteen kans maken er direct weer uit geknikkerd te worden. Maar goed, als je bij hun in de groep zit begrijp ik je motivatie inderdaad.
Het is niets persoonlijk naar hun twee. En als ze niet bij mij in de buurt hadden gewoont had ik het niet gedaan. En trouwens als je naar het infotopic gaat kun je precies zien wie bij wie woont.
Als je maar lang genoeg domme dingen blijft doen worden ze vanzelf geniaal

Zabulus

Ahh, ik wil helemaal niet dat Dixie of Morana er uit gaat  :"(

Katz

Mijn stem zal naar zabulus gaan. Zijn post kwam eerder over om te posten dan werkelijks iets nuttig. Natuurlijk, waren het gewoon random namen die ik gekozen heb.

Lynn

Beste mede-dorpsbewoners,

Ik sta hier voor jullie als jullie nieuwe burgemeester en ik ben zo dankbaar voor jullie steun. Ik beloof jullie dat ik alles zal doen wat in mijn macht ligt om onze gemeenschap te dienen en te beschermen.

En nu wil ik het hebben over de recente dreiging in ons dorp: de weerwolven. Ik begrijp dat velen van jullie zich ongerust en angstig voelen, maar ik beloof jullie dat we deze dreiging samen zullen aanpakken.

Het elimineren van de weerwolven zal mijn hoogste prioriteit zijn als burgemeester. We zullen samenwerken als een gemeenschap om deze bedreiging uit te roeien en onze stad weer veilig te maken. We zullen de verdachte personen onderzoeken, bewijs verzamelen en de weerwolven lynchen zodat ons dorp terug een veilige haven wordt.

Ik geloof dat als we als een hechte gemeenschap samenwerken, we de weerwolven kunnen elimineren en ons dorp kunnen beschermen tegen toekomstige bedreigingen. Ik wil alle dorpsbewoners aanmoedigen om samen te werken en alle informatie te delen die kan helpen bij het oplossen van deze crisis.

Laten we onze krachten bundelen en onze gemeenschap veilig en welvarend maken. Bedankt voor uw vertrouwen en ik kijk ernaar uit om ons dorp samen te beschermen.

"speciaal voor zabje"

Zabulus

Dank je Lynn. Je bent een geweldige bm tegen de weerwolven  :D

Maar..... Wat zijn je standpunten tov inkomensongelijkheid en global warming?  (A)

Williambz

Citaat van: Katz op 17 april 2023, 13:26:25
Mijn stem zal naar zabulus gaan. Zijn post kwam eerder over om te posten dan werkelijks iets nuttig. Natuurlijk, waren het gewoon random namen die ik gekozen heb.

Citaat van: Katz op 15 april 2023, 04:12:06
Ik vermoed dat malanaphy, William, Lynn, yasu en erwipro slecht zijn. Dus dat zijn mijn targets voor de lynch. Ik wil graag dat ze allemaal nu pleiten, waarom ze niet slecht zouden zijn. Als ze niet pleiten ontvangen ze al een stem van keizer Katz

En zie je dit wel als nuttig dan? Ik heb hier niet eens op gereageerd en je snapt denk ik wel waarom.

Ik wacht even af wat Morana nog te zeggen heeft op de beschuldiging van aappen, maar mijn stem zal dan wel naar Dixie of Morana gaan.

Morana

Citaat van: BloodWolf14 op 17 april 2023, 12:50:18
Ik weet trouwens ook niet of Semi ook te zien krijgt wat Aappen heeft opgevraagd of niet, maar voor een eerste lynch vind ik een keuze tussen twee spelers met mogelijk info over een 2e/3e persoon wel prima.

Oh my god, wat een rollen allemaal weer. Ik moet er echt even in komen wat er allemaal voor rollen zijn. Bedankt voor het citaat van de rolomschrijving voor orakel @Aappen21  . Wat ik alleen niet snap is als ik bij de uitleg kijk bij de basisrollenlijst en de uitgebreide rollenlijst, zie ik die er niet bij staan? Waar komt dit vandaan en welke spannende rollen kunnen nog meer mee doen dan er bij de uitleg onder de rollenlijsten staan?

Dan nu, over het orakel zelf: Sowieso een interessante en handige rol lijkt me. Maar ik vraag me af in hoeverre we hier iets mee kunnen. Ik zelf zal maar toegeven dat ik net als Dixie goed claim. Jammer, ik had graag nog even gedaan alsof ik neutraal was om misschien leuke contacten op te doen, maar ik geloof dat ik er beter voor kan uitkomen nu dat ik goed ben. However: Dixie en ik kunnen dus kennelijk niet winnen samen. Dat zou betekenen dat Dixie dan slecht is..

of er een huidenwissel heeft plaats gevonden..

.. of Aapen21 is slecht en dit is een mega goede tactiek om eerst 1 van ons op de lynch te krijgen en als dan blijkt dat die goed was, dat op dag 2 de ander van ons op de lynch gaat. Zo krijg je de mensen van de Vergulde Florijn in 1 klap snel weg. Want ja, toegegeven, dit is een riskante wijk omdat wij dat stemmen voordeel natuurlijk hebben en als je die graag weg wilt spelen kan je dat het beste in het begin doen denk ik. Echt, Aapen21, respect als dit inderdaad onderdeel is van je tactiek, want het is voor jou ook riskantvol natuurlijk.

Kan iemand me vertellen trouwens of er behalve huidenwissel acties en het slecht zijn van ons eventueel andere redenen zouden kunnen zijn dat Dixie en ik als niet winbaar eruit zouden komen?

Hoe het er nu voor staat vind ik eigenlijk mijn laatste theorie over het snel eruit werken van vergulde florijn mensen nog de meest logische (en geniale), waardoor mijn eigen stem denk ik op deze manier naar Aapen21 gaat. Zou me niets verbazen als hij slecht of gekoppeld is.

Morana

Citaat van: Williambz op 17 april 2023, 14:17:08
Citaat van: Katz op 17 april 2023, 13:26:25

Citaat van: Katz op 15 april 2023, 04:12:06
Ik vermoed dat malanaphy, William, Lynn, yasu en erwipro slecht zijn. Dus dat zijn mijn targets voor de lynch. Ik wil graag dat ze allemaal nu pleiten, waarom ze niet slecht zouden zijn. Als ze niet pleiten ontvangen ze al een stem van keizer Katz

En zie je dit wel als nuttig dan? Ik heb hier niet eens op gereageerd en je snapt denk ik wel waarom.

Ik wacht even af wat Morana nog te zeggen heeft op de beschuldiging van aappen, maar mijn stem zal dan wel naar Dixie of Morana gaan.
hahaha oké toegegeven die stem van Katz vind ik hier ook totaal niet logisch. Misschien dat even in de gaten houden  XD

Aappen21

Citaat van: Morana op 17 april 2023, 14:29:50

Oh my god, wat een rollen allemaal weer. Ik moet er echt even in komen wat er allemaal voor rollen zijn. Bedankt voor het citaat van de rolomschrijving voor orakel @Aappen21  . Wat ik alleen niet snap is als ik bij de uitleg kijk bij de basisrollenlijst en de uitgebreide rollenlijst, zie ik die er niet bij staan? Waar komt dit vandaan en welke spannende rollen kunnen nog meer mee doen dan er bij de uitleg onder de rollenlijsten staan?

Dan nu, over het orakel zelf: Sowieso een interessante en handige rol lijkt me. Maar ik vraag me af in hoeverre we hier iets mee kunnen. Ik zelf zal maar toegeven dat ik net als Dixie goed claim. Jammer, ik had graag nog even gedaan alsof ik neutraal was om misschien leuke contacten op te doen, maar ik geloof dat ik er beter voor kan uitkomen nu dat ik goed ben. However: Dixie en ik kunnen dus kennelijk niet winnen samen. Dat zou betekenen dat Dixie dan slecht is..

.. of Aapen21 is slecht en dit is een mega goede tactiek om eerst 1 van ons op de lynch te krijgen en als dan blijkt dat die goed was, dat op dag 2 de ander van ons op de lynch gaat. Zo krijg je de mensen van de Vergulde Florijn in 1 klap snel weg. Want ja, toegegeven, dit is een riskante wijk omdat wij dat stemmen voordeel natuurlijk hebben en als je die graag weg wilt spelen kan je dat het beste in het begin doen denk ik. Echt, Aapen21, respect als dit inderdaad onderdeel is van je tactiek, want het is voor jou ook riskantvol natuurlijk.

Kan iemand me vertellen trouwens of er behalve huidenwissel acties en het slecht zijn van ons eventueel andere redenen zouden kunnen zijn dat Dixie en ik als niet winbaar eruit zouden komen?

Hoe het er nu voor staat vind ik eigenlijk mijn laatste theorie over het snel eruit werken van vergulde florijn mensen nog de meest logische (en geniale), waardoor mijn eigen stem denk ik op deze manier naar Aapen21 gaat. Zou me niets verbazen als hij slecht of gekoppeld is.
Tegenwoordig wordt er getest met BETA rollen. Dit rollen die niet permanent in de rolverdeling zitten maar bij sommige spellen mee doen. Ik heb deze hier vandaan. ( https://weerwolvenvanwakkerdam.be/index.php?topic=34466.0 ). De andere beta rollen staan hier ook bij.

Als een huidenwissel had gewerkt dan had het van jou of Dixie zelf moeten hebben plaatsgevonden. Andersom zou het dus de huidwisselaar zelf meegenomen worden, en dus als samenwinnend of nog steeds niet sammenwinnend uitgekomen.

Aappen21

even voor de opheldering. Het is geen rol die ik claim he, het is letterlijk mijn locatie van de observatiehuis dat is iets heel anders dan een permanente rol. Het is gewoon een eenmalig orakel visoen.

Williambz

Citaat van: Morana op 17 april 2023, 14:29:50

Oké het spijt me, maar voor mij maakt dit Morana juist verdachter. Ze benoemt wel dat vanuit haar visie dixie slecht moet zijn, maar focust vooral op andere mogelijkheden. Als je slecht bent weet je namelijk dat jij de volgende bent als de ander wordt gelyncht. Maar wat ik ook raar vind is dat haar stem nu uiteindelijk naar aappen gaat? Dit zou toch een hele stomme move van een wolf zijn als je dit beweert dat twee goedjes niet samen kunnen winnen? Dan hangt aappen zelf over een paar dagen ook. De reden dat Morana dus de pijlen probeert te richten op andere dingen en Dixie juist zegt: 'ik stem op Morana, want zij moet dan slecht zijn' doet mij ook besluiten om op Morana te stemmen.

yasu

ik ben het eigenlijk wel met bovenstaande eens van William.

@Morana dat orakel ding in dit geval is door het observatorium, daar kan je dus voor wat WD een soortgelijk "orakelvisioen" hebben, wij denken dat die gelijk is aan de testrol orakel (dat zou in ieder geval logisch klinken). Mijn vraag in het mededelingentopic heeft dus geen invloed op het visioen, want die is met de locatie uitgevoegd, maar meer of er rollen aanwezig kunnen zijn die invloed zouden kunnen hebben op het visioen :D

Morana

Sorry William, ik werd een beetje meegesleept in mijn eigen ideeën die ontstonden over alle mogelijkheden en vond die laatste wel zo geniaal dat ik daarop mee ging  ;D

Ik merk dat mijn enthousiasme iets teveel vooruit snelt en de tactiek overslaat, maar ik was ook erg verward door het citaat over het orakel van Aapen. Het leek me al heel raar dat er opeens een Orakel in zat terwijl hier niets over gecommuniceerd is, waardoor ik zijn actie dus heel verdacht vond.

Maar ik begrijp dat Aapen het meer als een voorbeeld had neergezet, als uitleg hoe zijn observatorium observatie werkte?

In dat geval denk ik dat ik toch ook gewoon voor Dixie ga, want volgens Occam's razor is zij gewoon slecht.