Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Spellendiscussie] Wat is de optimale strategie? Oh wacht, jij doet ook mee.

Gestart door adriaan, 11 november 2022, 21:41:23

Vorige topic - Volgende topic

Inuzuki

Uhh betekent dit dat er al ergens overleg is? Vind het helemaal prima om er niet in te zitten maar vind het wel vreemd als er nu zonder overleg ineens een groepje is of nu zomaar een zet wordt geplaatst.

RoodHapje

Ja, je zit er in, groepje bestond blijkbaar al (ik ben het niet gestart :) )

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Sunny

Ah, maar dat betekent dat steeds dezelfde mensen in dat groepje zitten?
Again, niets tegen groepjes (erg voor zelfs om ellenlange discussies te voorkomen) maar ik heb dus echt wel behoefte aan verantwoording.
Wie zijn er nu voor ons aan het spelen?

RoodHapje

Marc en Marc (ook wel Klaas),
Ilse,
Richard,
Luuk,
AAF (sorry),
Ilse,
Jij nu ook  :D
en ik.

Behoorlijk wat dus.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
[close]

Williambz

Citaat van: Inuzuki op 18 november 2022, 13:36:34
Is het een idee om roodhapje (of evt een ander persoon) verantwoordelijk te maken voor de appgroep en dat er dan bv max 3 man bij gaan die die eerste persoon mag kiezen?  Met zn allen in een appgroep heeft volgens mij weinig zin?

Mag ik vragen waarom hier niet op gereageerd wordt? Ik hoor nu dst er 7! mensen in de groepsapp zitten die dan het spel in whatsapp overleggen? Ik vind dit echt een belachelijk idee, want denken mensen nou echt dat tussen die 7 mensen geen 1 slechtje zit?? Als er een slechtje inzit speelt diegene toch alles door wat daar besproken wordt? Maar nu wordt het spel gespeeld met de helft van het aantal spelers wat ik echt raar vind. En nu zitten er weer 3 dezelfden in die ook in spel 1 met de scepter zwaaiden. Complimenten voor het spelen van spel 1, maar ik denk niet dat we nu een groep moeten aanmaken waar we nu weer een aantal spelers uitlaten. Dus ik stel voor dat we of een groep van 3 of 4 aanmaken met andere spelers of dat we alles via dt doen, want dat is exact hetzelfde. Maar ik ben voor het 1e idee en dan de meest betrouwbare spelers kiezen

Williambz

Ik neem aan dat als je slecht bent ook in de groep probeert te komen, omdat je daarop je tactiek wellicht kan aanpassen, dus daarom vind ik het raar dat dezelfde mensen die heel graag erin willen weer worden gekozen. Rampposi geeft bijvoorbeeld aan niet in de groep te willen, dus dan snap ik dat hij niet wordt toegevoegd, maar we moeten er echt even beter over nadenken en iets meer moeten communiceren.

Nu is het een soort achterkamertjespolitiek en hoor ik van anderen dat thelight en semi bijvoorbeeld er weer inzitten, terwijl Fannie die het aangeeft in het dt er niet in zit.

RoodHapje

Het begon met 3 dezelfde, dit werd wat uitgebreid en zo werden het uiteindelijk 7. Ik denk niet dat je moet proberen alle slechtjes er uit te halen de kans dat 1 zich er tussen speelt is redelijk aanwezig. Daarnaast, met aanwezigheid van Berrie is Splendor ook gewoon goed gegaan. Reorganisatie van de Whatsapp is oké hoor, maar ik heb even geschakeld met Adriaan, en als het spel niet afkomt is tijd weer een factor. We hebben een hele nacht en meer al niks gedaan. Met meer man hebben we eerder bijvoorbeeld 3 a 4 man achter een zet staan. Ik zat ook in de vorige groep en dit spel vind ik heel leuk. Ik zou er erg van balen als ik er niet in mee kon doen. Wie ben ik om dan te bepalen dat een ander er niet welkom in is?

Awards
[close]

Williambz

Citaat van: RoodHapje op 18 november 2022, 15:38:23
Het begon met 3 dezelfde, dit werd wat uitgebreid en zo werden het uiteindelijk 7. Ik denk niet dat je moet proberen alle slechtjes er uit te halen de kans dat 1 zich er tussen speelt is redelijk aanwezig. Daarnaast, met aanwezigheid van Berrie is Splendor ook gewoon goed gegaan. Reorganisatie van de Whatsapp is oké hoor, maar ik heb even geschakeld met Adriaan, en als het spel niet afkomt is tijd weer een factor. We hebben een hele nacht en meer al niks gedaan. Met meer man hebben we eerder bijvoorbeeld 3 a 4 man achter een zet staan. Ik zat ook in de vorige groep en dit spel vind ik heel leuk. Ik zou er erg van balen als ik er niet in mee kon doen. Wie ben ik om dan te bepalen dat een ander er niet welkom in is?

Hey gaat me er meer om dat een whatsappgroep met 7 man waarin slechtjes zitten hetzelfde is, als alles in het dt bespreken.
Nu wordt de helft van de spelers uitgesloten, terwijl je exact hetzelfde bereikt en dan vind ik de spelers die er dan in proberen te komen wel opvallend.
Spel 1 ging inderdaad goed, maar wie zegt dat hierdoor slecht zijn tactiek niet heeft kunnen aanpassen? Dat berber in spel 1 geen slechte moves gaat doen in het openbaar lijkt me namelijk logisch

RoodHapje

Het gaat om 8 spelers.

Overeenkomst met Splendor:
Luuk,
Richard,
ShaddowMark,
Ik.

Nieuwelingen:
Watermarc,
Anja,
Ilse
Sunny.

Het ligt dus half half op spelers die er bij Splendor bij waren en nieuwelingen. Zo extreem is het ook weer niet.

Maar inderdaad, het zou ook hier kunnen worden besproken. Zelf vind ik Whatsapp sowieso wel fijn, want ik zie het eerder als we snel moeten zijn.

Awards
[close]

Williambz

Ik zie het heel vaak dat mensen zeggen dat er snel gepost moet worden en met berber snap ik dat, maar er wordt toch alleen naar de tijd gekeken bij een gelijkspel? Ik denk niet dat de kans op gelijkspel nou zo extreem groot is hoor. Dat whatsapp handiger is kan ik me in vinden, maar ik blijf het bijzonder vinden dat de groep dan zo groot blijft.

Williambz

Citaat van: RoodHapje op 18 november 2022, 15:56:12
Het gaat om 8 spelers.

Overeenkomst met Splendor:
Luuk,
Richard,
ShaddowMark,
Ik.

Nieuwelingen:
Watermarc,
Anja,
Ilse
Sunny.

Het ligt dus half half op spelers die er bij Splendor bij waren en nieuwelingen. Zo extreem is het ook weer niet.

Maar inderdaad, het zou ook hier kunnen worden besproken. Zelf vind ik Whatsapp sowieso wel fijn, want ik zie het eerder als we snel moeten zijn.

Oh ik hoor ook van WW dat lid nummer 9 Fannie inmiddels er ook inzit

RoodHapje

Nee William, Adriaan heeft tegen mij gesteld dat  wanneer 1 kant veel meer tijd gebruikt en het spel niet af komt die langzame kant verliest.

En Jij bent tegelijk met Fannie toegevoegd, echt net dus.

Awards
[close]

BloodWolf14

Citaat van: Williambz op 18 november 2022, 15:58:25
Ik zie het heel vaak dat mensen zeggen dat er snel gepost moet worden en met berber snap ik dat, maar er wordt toch alleen naar de tijd gekeken bij een gelijkspel? Ik denk niet dat de kans op gelijkspel nou zo extreem groot is hoor. Dat whatsapp handiger is kan ik me in vinden, maar ik blijf het bijzonder vinden dat de groep dan zo groot blijft.
Ik dacht dat het probleem in eerste instantie was dat de groep te klein is? Wat wil je nou :P

Williambz

Citaat van: BloodWolf14 op 19 november 2022, 13:12:14
Citaat van: Williambz op 18 november 2022, 15:58:25
Ik dacht dat het probleem in eerste instantie was dat de groep te klein is? Wat wil je nou :P

Mij heb je dat niet horen zeggen hoor

Williambz

Oh ik weet wat je bedoelt. Als een groep bijv met 4 is, vind ik het wel goed qua grootte, maar wel als er iets van communicatie naar buiten is van hoe het gaat.