[Spellendiscussie] Wat is de optimale strategie? Oh wacht, jij doet ook mee.

Gestart door adriaan, 11 november 2022, 21:41:23

Vorige topic - Volgende topic

RoodHapje

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Waterwork

Ik ga de spelregels lezen ik wil graag in de appgroep ik wil ook namelijk iets bijdragen dit keer

RoodHapje

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
[close]

Inuzuki

Ik heb net het filmpje zitten kijken. Ik snap het principe maar weet niet of het kwartje al helemaal is gevallen. Wel heb ik nu weekend en vakantie en heb ik me afgelopen dagen niet echt laten zien dus lijkt het me leuk om aan te sluiten en actiever in het spel te duiken. Ik heb echter wel het gevoel dat dit ook een spel is waar je een beetje vooruit moet denken en als er een slechtje in de groep zit dat die dus weet waar goed op hoopt? Of is het redelijk obvious van elke zet waarom je het doet en zou het in die zin niet zo veel uitmaken als er een slechtje in de groep beland? Ik denk dat afhankelijk van het antwoord op deze vraag we ook kritisch naar de groepsgrootte moeten kijken.

AnjaAquaFaba

Ik wil ook in een appgroepje, ik zou em maken, maar ik heb jullie nummers helemaal niet

Ik heb net een potje tegen mezelf gespeeld in Paint, met de randomizer voor welke fiches. Je kunt echt heel veel kanten op. Ik denk dat je zoveel mogelijk moet tellen.
Als over tien minuten niemand bezwaar heeft gepost ga ik em in posten voor 15

Waterwork

RoodHapje

Doel van het spel
In het spel zie je allemaal van die rechthoekige dingen liggen, dit zijn Strings. Op het plaatje hieronder te zien als S1, 2 en 3. Het gaat er om dat je aan het eind van het spel controle hebt over de meeste Strings. Net als bijvoorbeeld Ticket to Ride blijft alles dus liggen tot het eind van het spel, daarna word de stand opgemaakt.

Wat zijn strings precies
Strings kan je zien als een soort straten. Meerdere strings van hetzelfde soort die op elkaar aansluiten vormen dan 1 straat, zegmaar. Deze straten worden doorbroken waar er geen nieuwe strings van dezelfde soort meer aansluiten, OF door het Fiche F4. Wanneer 2 dezelfde strings worden gespleten door het fiche op F4, dan tellen deze dus als 2 aparte straten.

De verschillende soorten strings
- S1 staat voor Force. Je kan een straat met S1 Strings controleren door de meeste fiches van jou kleur aan te laten sluiten op de straat. Ongeacht het soort fiche. Dus heb jij 3 fiches aan de straat liggen en de tegenstander 2, dan controleer je aan het eind van het spel de hele straat.

- S2 staat voor strenght. Je kan een straat met S2 Strings controleren door het meeste speren op de fiches aan te laten sluiten op de straat. Dit zijn zowel de speren op de fiches zoals F2 en F3, als ook de leiderschapsfiches, bijvoorbeeld dus F1.

- S3 zijn leaderships strings. Wie een straat met deze strings controleert word bepaald door maar 1 fiche, namelijk het hoogste leiderschapsfiche in de straat, waarbij A het hoogst is en E het laagst.

Wat doet het laatste fiche?
F1, 2, 3 en 4 hebben we al gehad.
- F5 heeft een speciale functie. Wanneer dit fiche word gelegd mogen 2 op het fiche aansluitende Strings worden verwisseld van hun plek. Hierdoor veranderen straten, en ook het overwicht in straten op verschillende vlakken zal verschuiven.

Awards
[close]

Shaddow

Dit is echt een verassend heldere uitleg waarvoor dank; maar wanneer kan zo'n straat nou splitten in twee straten? Want in het filmpje telt die gespelten straat dan wel als één lange straat ook.

RoodHapje

Als je een T-splitsing hebt telt het inderdaad als 1 lange straat.

Als er zo'n F4 fiche tussen dezelfde soorten strings ligt, betekent dit dat deze strings niet meer als dezelfde straat worden gezien.

Awards
[close]

Sunny

fannieklm

ik wil er ook wel in, al weet ik niet direct hoeveel ik kan bijdragen dit weekend, maar toch

Inuzuki

Is het een idee om roodhapje (of evt een ander persoon) verantwoordelijk te maken voor de appgroep en dat er dan bv max 3 man bij gaan die die eerste persoon mag kiezen?  Met zn allen in een appgroep heeft volgens mij weinig zin?

RoodHapje

Het idee zou oké kunnen zijn, maar tot vanochtend kende ik het spel nog niet. Ik zit er graag in, maar ik hoef niet persé die persoon te zijn (ik weet dat het een voorbeeld was, maar om het maar even voor te zijn).

Awards
[close]

Rampposi

Citaat van: Inuzuki op 18 november 2022, 13:36:34
Is het een idee om roodhapje (of evt een ander persoon) verantwoordelijk te maken voor de appgroep en dat er dan bv max 3 man bij gaan die die eerste persoon mag kiezen?  Met zn allen in een appgroep heeft volgens mij weinig zin?
Je haatt de woorden uit mijn mond.
Ik wil er iig niet in, druk weekend en ken het spel niet zo goed.

Sunny

Ja daar ben ik het ook mee eens.
Het liefst dan mensen die er ook tijd en zin in hebben.
Zin heb ik wel, maar tijd niet echt.

Ik zou het ook wel prettig vinden om eens iets te horen van de mensen die tnt erg op de achtergrond blijven.