[Spellendiscussie] Wat is de optimale strategie? Oh wacht, jij doet ook mee.

Gestart door adriaan, 11 november 2022, 21:41:23

Vorige topic - Volgende topic

adriaan

Eventueel kan je hier discussiëren over de beste zetten in het bordspel.

Natuurlijk loopt dit soms door elkaar heen, als je vindt dat iemand een erg stomme zet deed en daardoor diegene verdacht vindt bijvoorbeeld. Bij twijfel, post het in het normale discussietopic.

fannieklm

okee, ik ken dit spel niet. Ik zal me zo eens in de spelregels verdiepen.

RoodHapje

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

fannieklm

okee, blijkt dat ik gelogen heb  :-X
Ik heb dit 1x op BGA gespeeld... XD

Thelight288

Ik heb dit spel zelf. Win ook regelmatig dus ik geef graag input wat ik denk. Al is het hier ook af en toe belangrijk om te anticiperen wat de ander zijn of haar plan is. Dus zie slecht hier ook zeker een klein voordeel bij hebben

Sunny

Ik ken het spel niet, maar zal morgen de youtube van Roodhapje eens bekijken.
Als TL regelmatig wint kan het toch niet al te moeilijke zijn  (A) XD

Thelight288

Shaddow

Ken het spel ook idd, zijn een aantal theorieën.

Eventuele wolven zijn welkom in mijn pb voor tactieken :)

(Graag zie ik wel een bewijs dat je wolf bent, door de lunch te pmen voor het nacht wordt).

fannieklm

mijn boerenverstand zegt edelstenen verzamelen
En dan 3 verschillende?

Waterwork

Citaat van: fannieklm op 12 november 2022, 08:56:47
mijn boerenverstand zegt edelstenen verzamelen
En dan 3 verschillende?

Hier mee eens, we moeten wel opletten want de wolven weten al welke kaarten ze gaan verzamelen dus kunnen zij ons beinvloeden om een andere kaart te kiezen die minder punten waard is

Thelight288

Ik zou in dit geval miss 2 van dezelfde pakken vanwege de kaarten die er liggen. Ik vind gelijk reserveren ook aparte keuze. Dus die vond ik niet erg dat ze gereserveerd hadden

Thelight288

@adriaan  hoeveel fishes liggen er van elke kleur? Met 2 spelers is dit normaal vier, maar op foto lijken het er meer, maar is misschien schijn

adriaan

Je hebt gelijk, het moeten er 4 zijn maar op de foto liggen er meer. Ga maar uit van 4

Thelight288

Oke dan is mijn voorstel nu zelf 2 blauwe of witte pakken als we gelijk voor punt willen gaan. Of 2 groene om ook slecht beetje dwars te zitten. Aangezien die 2 groen en 2 zwart nodig hebben voor hun gereserveerde kaart. Normaal is 3 pakken efficiënter, maar omdat er nu voor elke kaart 3 of 4 van dezelfde steen nodig hebt zou ik hiervoor gaan

Thelight288

Mijn voorkeur zou uitgaan van kaart een of vier 2 benodigde edelstenen pakken dus 2 blauwe of 2 groene. En miss groen dan meeste bereikt qua slecht ook beetje lastiger maken ookal levert die geen punt op. Ben benieuwd wat andere denken