[Discussie] Weet jij het wel zo zeker?

Gestart door adriaan, 9 september 2022, 18:28:22

Vorige topic - Volgende topic

Williambz

En dan nog over dat er over achterkamertjespolitiek wordt gesproken: ik vind dat ook licht overdreven. Ik heb voor deze lynch contact gehad met ww en wolf om mijn gat te redden voor de 1e lynch. Vooral omdat ik bij de 1e lynch altijd moeilijkheden ervaar op wie ik mijn stem moet plaatsen. Dus voor de volgende lynches ben ik niet van plan om weer via via een stem op mezelf te regelen, maar wel naar het complete plaatje te kijken.

Bovendien denk ik niet dat ik vsn veel mensen een stem zal krijgen, want ik denk dat de enigen die mij niet verdenken de 1e mensen die vrijgpleid zijn zullen zijn.

Williambz

Citaat van: Sunny op 13 september 2022, 23:40:38
Thanks  :)

Ik stem Malanaphy vrij omdat het haar, door verschillende redenen, nog niet is gelukt om een spel uit te spelen op dit forum en ik wil haar die kans geven door er in ieder geval voor te zorgen dat ze dag 1 overleefd. Een sociale stem dus.

Sorry voor de spam, maar ik vind dit een veel gekkere stem dan die van ons hoor. Dit is 0.0 op goedheid gebaseerd en dus naar mijn mening volkomen bullshit. En nee dit is niet omdat sunny het zegt (sorry meid, maar al had je spelerx121 geheten had ik dit ook gezegd). Dit voelt mij eerder als een wolf die een andere wolf vrij moet spreken met een reden die hij of zij maar kan bedenken dan dat ik deed

Williambz

Citaat van: Kevindemen op 13 september 2022, 23:53:03
Ik heb op het moment William zwaar op rood staan door zijn stem en gebrek aan uitleg en inspelen op al gedeelde roltechnische informatie.

Mag ik even lachen? Je hebt mij, MIJ??, op rood staan door o.a. mijn gebrek aan uitleg. The fuck. Volgens mij ben ik hier degene van de 3 (w kamp) die het meest probeert uit te leggen wat er aan de hand is. Of die het tenminste probeert uit te leggen, want veel dingen lijken niet begrepen te (willen) worden. Mijn stem sta ik nog steeds achter -> lees hierboven waarom.
En inspelen op roltechnische informatie snsp ik niet he
elemaal waar je op doelt. Misschien ehmmm....  gebrek aan uitleg van kevindemen?

Rampposi

Goed, ik heb even een lijstje gemaakt het hoe en wat ik nu denk:
Wolf stuurde mij een PM met wie ik vrij zou stemmen en hoelang ik erover zou doen. Die keuze die ik daar heb doorgegeven staat vast. Ik had twee namen ingestuurd wie ik wel zou willen vrijpleiten, Nostalgia en Kevindemen. Nostalgia gebaseerd (toen der tijd) op DT speelstijl, nu komt daar goed privecontact bij. Kevindemen omdat hij een enorm sterke speler is en om hem dag 2 al kwijt te raken zonder concrete info dat hij slecht is/kan zijn vind ik dat oprecht zonde. Die twee staan bij mij dus op mijn vertrouwenslijstje.
En ik zou de tijd nemen om die keuze te maken, zeker in deze fase van het spel.
Dan nu mijn verdenkingslijstje:
Wolf, want zo te zien had hij een kettingreactie gevonden? Om zo zijn vertrouwde mensen sws vrij te pleiten.
Fannie haar actie/grapje om vrijgepleit te moeten/willen worden bij Waterwork.

Verder heb ik niet echt verdachten of iets. Sunny haar actie is wel verdacht maar die actie is ook typisch Sunny (socialere keuzes), vind ik. Daar haal ik dus niks uit en het verbaasd mij ook dat William zo het vuur opent.
Ook heb ik niet echt privecontact gehad anders dan Nostalgia, Wolf, Waterwork. Dus veel contacten heb ik niet en heb ik ook nooit echt dag 2. In dit spel heb je dat wel echt nodig om voorbij die eerste paar dagen te komen heb ik het idee en dan vallen de mensen wel op die heel snel al veel contacten hadden, zeker als dit niet hun (meest recente) speelstijl is. Nu weet ik niet wie hoeveel contact heeft dus kan ik hier geen namen bij noemen, maar dit argument geldt ook lichtelijk voor Wolf heb ik het idee.

Dit zijn mijn gedachten als antwoord op je vraag, @BloodWolf14

Kevindemen

Citaat van: Williambz op 14 september 2022, 01:22:52
Citaat van: Kevindemen op 13 september 2022, 23:53:03
Ik heb op het moment William zwaar op rood staan door zijn stem en gebrek aan uitleg en inspelen op al gedeelde roltechnische informatie.

Mag ik even lachen? Je hebt mij, MIJ??, op rood staan door o.a. mijn gebrek aan uitleg. The fuck. Volgens mij ben ik hier degene van de 3 (w kamp) die het meest probeert uit te leggen wat er aan de hand is. Of die het tenminste probeert uit te leggen, want veel dingen lijken niet begrepen te (willen) worden. Mijn stem sta ik nog steeds achter -> lees hierboven waarom.
En inspelen op roltechnische informatie snsp ik niet he
elemaal waar je op doelt. Misschien ehmmm....  gebrek aan uitleg van kevindemen?
Fijn dat je kan lachen.

Waterwork, die je vrijstemt is, zoals openbaar staat, mislukt gewisseld. Dat is roltechnische info. Niet info die slechtheid volledig zeker maakt, er zijn signalen die mislukte wissel kunnen verklaren, maar wel bizar dat jij hem vrijstemd zonder in de pen te klimmen over die infotrmatie. Ik had op zijn minst van jou een PM verwacht om info te checken of om eerst eens verhaal te halen wat er allemaal speelde.

Voor mij red flags dat je niet de waarheid zoekt, in de pen klimt.
Gelieve dit account te verwijderen.

yasu

Ik ben het vooral met bovenstaande eens van Kevin.. ik begrijp je redenatie vanuit jou ogen William, maar naast dat was het gewoonweg veel te vroeg om dan alsnog maar Waterwork vrij te spreken. Hoe dit hele gedoe op de achtergrond loopt vind ik nog altijd erg vervelend, want dat helpt zoals anderen ook al gezegd hebben voornamelijk wolfjes. Voornamelijk het lekker zo veel mogelijk netwerken om dan vrijgesproken te worden doordat je zo lekker in de groep ligt is erg gemakkelijk. Zelf zie ik Kevin en Inu nog als mensen die ik sowieso vrijgesproken zou willen zien door de houding in dt of privé.. en ik wil dat mensen eens verder kijken dan de "leuke" gesprekken die zij mogelijk hebben met mensen in privé en hoe gezellig je kan samenwerken met anderen. Geloof me dat ben ik vaak met je eens in een normaal spel, daar baseer ik ook mijn gevoel vaak op, maar dat werkt in deze variant gewoon averechts.

Malanaphy

Mijn stem gaat naar Yasu. Wij lijken heel erg op een lijn te liggen, dit bleek uit zijn berichten ih het DT maar privécontact heeft dit bevestigd.
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

yasu

zelf twijfel ik tussen Kevin en Inu.. het liefste zie ik allebei wel vrijgesproken.. Ik hoop er niet al te lang over te gaan doen though.. Ga na werk even kijken.
Ik vind het trouwens ook vreemd hoe ik de naam van Nostalgia in goede zin vaker langs zie komen, maar hij ook nog steeds niet vrijgesproken is, mis ik daar iets?

Rampposi

Nou dat is dus denk ik ook het gevaar van deze variant. Mensen die over het algemeen wel vertrouwd worden, worden meestal op een rang lager gezet als "prio" voor het vrijstellen. Dit gaat nog gegarandeerd vaker gebeuren ben ik bang, en gaat ons uiteindelijk nog wel een "relatively trusted" persoon kwijtraken.

Sunny

Ik denk dat Nos een goedje is en had ook absoluut geen reden om niet op hem te stemmen.
Ik kan me ook echt niet voorstellen dat hij over zou blijven.

Maar ik had me voorgenomen om op iemand te stemmen die vaak snel het spel moest verlaten.
Ja inderdaad, niet tactisch maar gewoon om het leuk te houden voor iedere speler.
Dat men daar dan meteen een wolftactiek in zien om van zichzelf af te leiden vind ik wel grappig en voorspelbaar ondertussen  XD

Williambz

Citaat van: Kevindemen op 12 september 2022, 18:56:14
Citaat van: fannieklm op 12 september 2022, 18:49:51- Omdat ik, in tegenstelling tot anderen, niet met mijn rol loop te strooien  XD
Betreffende mijn eerdere post, ik heb redenen om te vernemen dat de claim rondom Waterwork minder waterdicht is als verwacht. Hij is mislukt gewisseld, maar er zijn ook signalen die dit kunnen verklaren.

Oke ik weet dat ik nu verdacht ga klinken, dus voor mezelf kan ik de post beter niet maken, maar toch. (En ja ik weet ook dat die vorige zin verdacht klinkt). Ik heb deze post inderdaad gelezen, maar dit is bij mij meer naar de achtergrond verdwenen toen ik de keuze ging maken oftewel ik dacht dat hier gewoon nog stond dat je verdenking liet vallen en WW niet persé slecht was. Ik zie nu ook dat het er wel anders staat en ik geef toe dat mijn stem dan toch niet heel handig was. Ik hoop mezelf in de toekomst nog te kunnen bewijzen

Williambz

Citaat van: Rampposi op 14 september 2022, 07:46:36
Verder heb ik niet echt verdachten of iets. Sunny haar actie is wel verdacht maar die actie is ook typisch Sunny (socialere keuzes), vind ik. Daar haal ik dus niks uit en het verbaasd mij ook dat William zo het vuur opent.
@BloodWolf14

Maar vind je dan bij de 1 socialere keuzes beter dan bij de ander? Ik weet niet dat Sunny dit altijd doet, maar voor mij is het verdacht. Voor jou wellicht niet, omdat ze het altijd doet, maar het is gek. Dus ik vind het helemaal niet gek dat ik het vuur open. Iets wat we ook gewend zijn is dat BW bijvoorbeeld altijd neutraal claimt, maar toch blijf ik dit apart vinden hoe vaak hij het ook doet. Dit kan namelijk wel in je voordeel werken als slecht, omdat je het toch altijd doet. -> dit was als voorbeeld en heb ik (nog) niet meegemaskt dit spel.

Williambz

Citaat van: Sunny op 14 september 2022, 16:01:22
Maar ik had me voorgenomen om op iemand te stemmen die vaak snel het spel moest verlaten.
Ja inderdaad, niet tactisch maar gewoon om het leuk te houden voor iedere speler.
Dat men daar dan meteen een wolftactiek in zien om van zichzelf af te leiden vind ik wel grappig en voorspelbaar ondertussen  XD
Ja sorry dan speel ik misschien tactischer in plaats van leuker; maar "zo speel ik altijd". Als ik tussen twee mensen kan kiezen wie ik een winst geef (als ik zelf niet kon winnen XD) en ik moest kiesen tussen malanaphy en iemand anders, dan kies ik malanaphy. Maar puur voor de leukigheid een stem op iemand zetten zal ik niet snel doen.

Ja het kan een makkelijke stem op een medewolf zijn ja. Die moeten immers ook vrijgepleid worden. Ik zou ook niet zoveel bij elkaar lullen als wolf als ik nu doe, want volgens mij heb ik nog nooit zoveel geschreven aan het begin van een spel. En de aandacht van mij afleiden lukt denk ik niet meer bij de meeste, dus no worries.

yasu

het was mij echt een beetje om het even.. dus maar gewoon een coin toss.. verwacht ook ergens nog wel dat de ander ook wel door iemand vrijgepleit zou gaan worden, dus dat de keuze niet zo veel risico zou hebben als ik eerst eigenlijk dacht..

Foxi

Citaat van: yasu op 14 september 2022, 14:06:09
zelf twijfel ik tussen Kevin en Inu.. het liefste zie ik allebei wel vrijgesproken.. Ik hoop er niet al te lang over te gaan doen though.. Ga na werk even kijken.
Ik vind het trouwens ook vreemd hoe ik de naam van Nostalgia in goede zin vaker langs zie komen, maar hij ook nog steeds niet vrijgesproken is, mis ik daar iets?

Voor mij was Nostalgia mijn tweede keuze, door de imput die ik van het zie in het dt en voornamelijk via de pm. Ik denk dat hij nu steeds pech heeft gehad dat er iemand was die toch net een streepje voor had. Hij word immers ook niet genoemd als verdachte