Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Zitten er wolvenharen achter zijn eendenmasker?

Gestart door adriaan, 22 juli 2022, 19:27:45

Vorige topic - Volgende topic

Juffrouw Eugenia[632]

Citaat van: Donald Duck[632] op 26 juli 2022, 22:48:31
dom idee:
wat als de rolverdeling gebaseerd is op de tv serie? dus alle slechte rollen van de normale serie in de game hier ook slecht zijn? of denk ik er nu te moeilijk overna?
Dat lijkt me niet helemaal eerlijk spelen, gezien er dan gericht rollen zijn geplaatst op bepaalde spelers. Lijkt mij dus niet.

Juffrouw Eugenia[632]

Citaat van: Pluto[632] op 26 juli 2022, 22:49:45
Opvallend is dat Eugenia ook eerst haar stem op magica had, naar die enkele minuten voor de deadline wisselt naar donald, terwijl buurman bolderbast juist donald leek vrij te pleiten. Daarnaast komt meester warbol ook wel erg slecht de bus, omdat hij naast het verdedigen van magica ook nog zijn stem vlak voor de deadline op donald zet.
Ik heb niet gezien dat Bolderbast iets heeft gezegd over Donald. Ik heb ook al een paar keer aangegeven (potentieel) te willen wisselen. Deze conclusie heb ik getrokken na gesproken te hebben met Dagobert en met de zware jongens.

Persoonlijk zou ik de laatste nu ook onder een vergrootglas houden, want zij waren tenslotte degenen die Magica het hardst verdedigden.

Meester Warbol[632]

Citaat van: Pluto[632] op 26 juli 2022, 22:56:51
Citaat van: Dagobert Duck[632] op 26 juli 2022, 22:52:45
Citaat van: Pluto[632] op 26 juli 2022, 22:49:45
Dus Madam mikmak, ik (pluto), willie, buurman bolderbast, katrien en mickey stemden op Zwarte magica.

Opvallend is dat Eugenia ook eerst haar stem op magica had, naar die enkele minuten voor de deadline wisselt naar donald, terwijl buurman bolderbast juist donald leek vrij te pleiten. Daarnaast komt meester warbol ook wel erg slecht de bus, omdat hij naast het verdedigen van magica ook nog zijn stem vlak voor de deadline op donald zet.

De zware jongens vallen ook op, omdat deze liever op madam mikmak wilden gaan dan magica. Maar deze vallen wel erg op, waardoor ik afvraag of ze dit zouden doen als medewolfje. In ieder geval heb ik nu de meeste vraagtekens bij warbol, gevolg door eugenia en daarna de zware jongens

De situatie was al erg dire voor Magica, zouden ze zo obvious hun medewolf gaan verdedigen? Dan heb je alleen maar kans om samen ten onder te gaan

Zou niet de eerste keer zijn dat een medewolf de 1e dag een medewolfje probeert te redden van de 1e lynch hoor. En daarna wordt vaak exact deze reden gegeven dat een medewolfje nooit zijn medewolfje zo erg verdedigd, maar ik zie dit nog tamelijk vaak gebeuren.

Wilt niet zeggen dat ik deze mensen nu meteen op 100% slecht zet ofzo, maar ze vallen wel meer op. Warbol vind ik verdachter dan de zware jongens, omdat de zware jongen wel heel obvious te linken zijn aan magica en warbol wat minder, dus ik ga enigzins al met je theorie mee.

Ik begrijp dat het verdacht was ik stemde puur op gevoel. De trein op Magica vond ik vrij hard ineens. Zeker vroege stemmers bind ik wel opvallen op positieve manier.  Ik had niet eens heel slecht gevoel bij Donald.

Madam Mikmak[632]

Ik ga ook even heel eerlijk zijn: Ook ik vond de trein te snel gaan en twijfelde aan mijzelf op dat moment. Maar toen bedacht ik mij dat alles binnen anderhalf uur is gegaan, dus er werd ook heel snel een trein gevormd omdat de DL er al bijna was. Dan is het dus logisch dat je denkt dat het te snel gaat, omdat meestal wel een treintje begint te vormen iets van 13 uur voor de DL, en nu niet.

Mickey Mouse[632]

Wauwie! super fijn dit, morgen zal ik kijken wat we hieruit kunnen halen. Maar die magica verdacht vond en op stemde zij wel goed denk ik.

Kwik, Kwek en Kwak[632]

Heerlijk gedaan medebewoners! Nog steeds geen onschuldige slachtoffers en zelfs de eerste wolf al dood.
Wij zullen onze oom vragen of onze bedtijd verlengd mag worden, zodat we ook op het laatste moment nog mee kunnen discussiëren.

Voor nu gaan we even alles bijlezen en met ons Woudlopers handboek in de hand kijken naar de best mogelijke vervolgstappen.

Oma Duck[632]

Citaat van: Goofy[632] op 26 juli 2022, 23:07:40
Citaat van: Oma Duck[632] op 26 juli 2022, 23:03:58
Zeker, lieve Goofy. Ik kan gewoon niet erg plaatsen waarom je Midas Wolf aanhaalde in je eerste bericht aan mij. Ook nog met de toevoeging dat hij zichzelf lijkt te zijn en dat Wolfje op hem zou letten. Ik dacht even dat ik een dorpsbewoner had gemist. Eigenlijk stond er helemaal niets in je berichtje en daar kreeg ik geen goed gevoel bij.
Ach oma wat vervelend dat ik u op het verkeerde been heb gezet. Het zal de leeftijd wel zijn he, dat uw gevoel voor humor wat minder wordt?

Maar goed, nu heb ik helaas ook geen goed gevoel meer bij u.  :(

Als ik daadwerkelijk mejuffrouw Magica had willen redden, had ik toch veel beter kunnen meegaan op Madame Mikmak? Of Bolderbast? Wat is nou de kans dat ik een kwartier voor de deadline voldoende dorpelingen zouden meespringen op een nieuwe naam?

@Pluto: ik zie niet echt dat Magica een treintje probeerde te starten op Goofy. Integendeel, ze gaf juist aan dit niet te willen doen, maar juist liever op een ander te gaan.

Katrien Duck[632]

Citaat van: Mickey Mouse[632] op 26 juli 2022, 23:45:39
Wauwie! super fijn dit, morgen zal ik kijken wat we hieruit kunnen halen. Maar die magica verdacht vond en op stemde zij wel goed denk ik.

Vind ik iets te kort door de bocht. Een off-board slechtje / hulpje had kunnen denken op een treintje mee te springen en er een goedje uit te stemmen. We kunnen, sowieso van de eersten die op Magica stemden, wel redelijk zeker zijn dat het in elk geval geen wolven zijn.

Mickey Mouse[632]

ik vond opvallend nu terug lezen dat magica zegt willie is gemakkelijke volger op haar. terwijl willie als tweetst stemt op magica, dit is vreemd.

verder vind ik opvallend dat magica een zelfredding treintje noemt op goofy, die ze niet wil gebruiken. waarom zij dat doet? ik vind vreemd.

Willie Wortel[632]

Citaat van: Mickey Mouse[632] op 27 juli 2022, 10:32:17
ik vond opvallend nu terug lezen dat magica zegt willie is gemakkelijke volger op haar. terwijl willie als tweetst stemt op magica, dit is vreemd.

Wat is er vreemd aan? (ik was tevens de derde stemmer dacht ik) Als slechtje wil je natuurlijk de stemmers op jou even in een slecht daglicht gooien in de hoop dat mensen nog mee willen gaan op een van hen.

Dagobert Duck[632]

verder vind ik opvallend dat magica een zelfredding treintje noemt op goofy, die ze niet wil gebruiken. waarom zij dat doet? ik vind vreemd.
'

Ze had meerdere personen kunnen kiezen die op dat moment evenveel stemmen hadden, maar ze heeft gewacht tot er iemand kwam die haar redding zou kunnen zijn. Ik denk niet dat meestemmen op Goofy haar had kunnen redden kijkende naar de hoeveelheid stemmen die ze had, daarvoor waren andere spelers controversiëler naar mijn idee. Donald bvb was al door meer mensen genoemd in de discussie. Ik weet niet zo goed wat haar actie betekend, maar het is wel goed om in het achterhoofd mee te nemen

Pluto[632]

Citaat van: Zwarte Magica[632] op 26 juli 2022, 22:19:09
Ik zou nu uit zelfredding een treintje op Goofy hopelijk kunnen krijgen, maar ik zie liever een van die schapers op lynch.
Hopelijk krijg ik die steun van jullie!

@Eugenia
Hier zegt ze inderdaad een treintje te kunnen starten op Goofy, maar dat ze liever een van de schapers op de lynch ziet. Ik denk dat als goofy haar medewolf was dit niet zou aanhalen.

Ik denk dat we madam mikmak, willie en mezelf wel kunnen afstrepen als onboard wolven. Bolderbast stemde magica om zichzelf te redden. Ik weet niet of een onboard wolf zijn medewolf die leugenwolf is eruit zou stemmen om zochzelf te redden. Het zou wel kunnen denk ik, maar niet heel waarschijnlijk. Katrien en Mickey zet ik iets meer richting groen, maar sluit ik nog niet uit van onboard weerwolf.

Mickey Mouse[632]

Citaat van: Willie Wortel[632] op 27 juli 2022, 11:29:24

Wat is er vreemd aan? (ik was tevens de derde stemmer dacht ik) Als slechtje wil je natuurlijk de stemmers op jou even in een slecht daglicht gooien in de hoop dat mensen nog mee willen gaan op een van hen.
ik vind het opvallend dat ze deed alsof jij een meestemmer was, terwijl jij de derde was die op haar stemde. dat eugenia en ik als volgers bestempeld konden worden ben ik mee eens. dit spreekt in mijn ogen dus voor willie als niet wolf, aangezien magica zijn aandeel probeert naar beneden te praten.

Mickey Mouse[632]

Citaat van: Dagobert Duck[632] op 27 juli 2022, 11:29:47

'

Ze had meerdere personen kunnen kiezen die op dat moment evenveel stemmen hadden, maar ze heeft gewacht tot er iemand kwam die haar redding zou kunnen zijn. Ik denk niet dat meestemmen op Goofy haar had kunnen redden kijkende naar de hoeveelheid stemmen die ze had, daarvoor waren andere spelers controversiëler naar mijn idee. Donald bvb was al door meer mensen genoemd in de discussie. Ik weet niet zo goed wat haar actie betekend, maar het is wel goed om in het achterhoofd mee te nemen
eens dat zij zichzelf slecht kon redden, maar het benoemen van goofy als potentiële trein lijkt hier onnodig te zijn. de vraag lijkt mij dus, waarom noemt zij die trein als die onvoldoende is? wil zij goofy positiever neerzetten, voor wanneer zij sterft?

Katrien Duck[632]

Citaat van: Pluto[632] op 27 juli 2022, 11:31:26
Citaat van: Zwarte Magica[632] op 26 juli 2022, 22:19:09
Ik zou nu uit zelfredding een treintje op Goofy hopelijk kunnen krijgen, maar ik zie liever een van die schapers op lynch.
Hopelijk krijg ik die steun van jullie!

(...)
Katrien en Mickey zet ik iets meer richting groen, maar sluit ik nog niet uit van onboard weerwolf.

Ik zou mij (en wat dat betreft Mickey dan ook) qua stemgedrag eerder inschalen op een offboard, die hoopt met de juiste trein mee te springen, dan een daadwerkelijke wolf. Zelfs al ziet het er enigszins hopeloos uit, zou een wolf m.i. nog steeds niet op de leugenwolf stemmen.

Ik kan echter enkel voor mezelf spreken, en ga dat ook doen. Als ik al, als wolf zijnde, mezelf buiten schot had willen houden door dan maar op een medewolf te stemmen, had ik dat toch niet op dat moment gedaan, maar gewacht tot de beslissing toch al gevallen was, dan wel op een compleet ander persoon gestemd? Op het moment dat ik wijzigde had Bolderbast 3 stemmen en Magica 4. Zijzelf had al gestemd (op Mikmak), maar had die keuze per PM dus al kunnen wijzigen naar Bolderbast, om zo de stand naar 4-4 te brengen. Door mijn wijziging ging de stemming dus óf naar 3-5 (leugenwolfstem hypothetisch meegerekend) óf zelfs naar 2-5. Hoe dan ook, geen verstandige wolf zou degene willen zijn die de balans kantelt, in het nadeel van zo'n nuttige wolvenrol.