[Discussie] Zitten er wolvenharen achter zijn eendenmasker?

Gestart door adriaan, 22 juli 2022, 19:27:45

Vorige topic - Volgende topic

Mickey Mouse[632]

Citaat van: Madam Mikmak[632] op 26 juli 2022, 21:37:09
Citaat van: Madam Mikmak[632] op 26 juli 2022, 21:32:11
We zijn met 18 duckstadders en er staan op dit moment nog maar 6 stemmen. De deadline is over een uur. Ik ga nu even mijn voorlopige stem uitbrengen. Voor dat ik dat doe ga ik eerst al mn PMs nog even herlezen en daarop ga ik mijn stem baseren. Dat is dus voornamelijk over hoe iemand in PM overkomt. Ik denk namelijk dat wolven het beste iemand kunnen sturen via PM dan in het DT. Daar kan alles net iets subtieler. Dat jullie dat weten.
Het valt mij ook meteen al op hoe Goofy mij vandaag rond half 6 pas een eerste PM stuurt, over waar ik sta in het spel maar niet mijn kantclaim vraagt. Dit doet mij lichtelijk vermoeden dat Goofy in contact staat met een wolf die mijn kantclaim dus al eerder heeft ontvangen en dat achter mijn rug om is doorgefluisterd.
Dit is echt een heel klein iets wat mij is opgevallen in mijn PMs.

Wat mij ook opviel is dat Zwarte Magica mij wel openbaar aanvalt, maar het enige wat in de PMs is gezegd over dat ons duistere trio de wolven wel goed zouden kunnen vermoorden en naar wie het geluksdubbeltje zou gaan als we de kluis van Dagobert overvallen. De laatste PM was van Zwarte magica met de vraag of ons iets was opgemerkt vannacht. Ik en Zware Jongens hebben daar beide niet op gereageerd. Dit valt mij dan nog meer op dat Zwarte Magica enkel mij er uit pakt en niet ook Zware Jongens.

Mijn stem gaat naar één van die twee. (Goofy/Zwarte Magica)

------
Mag ik deze post nog posten? Al 3x onderbroken vanwege "er is iets nieuws gepost" lol
dit vind ik sterker dan verdenking op donald die ik had. plus buurman verdenking vind ik zwak. dus ik wijzig naar magica

Katrien Duck[632]

Citaat van: Zwarte Magica[632] op 26 juli 2022, 21:58:10
@Katrien jij moet leren lezen. In mijn eerste PM had ik direct al goed geclaimd.

Jouw reactie op zowel mijn eerste en tweede PM waren behoorlijk dubbelzinnig. Pas de derde bevatte een droge claim.

Zwarte Magica[632]

Ik heb iedereen die mij gesproken heeft dezelfde eerste PM gestuurd als ernaar gevraagd werd, sorry dat ik in charmanter reageer.

Maar ik heb inmiddels 7 stemmen. Ik hoop dat men al inziet dat dit een verkeerde lynch is?

Katrien Duck[632]

Op basis waarvan moet ik me dan bedenken,  Magica?

Zwarte Magica[632]

Citaat van: Zwarte Magica[632] op 26 juli 2022, 22:06:34
Ik heb iedereen die mij gesproken heeft dezelfde eerste PM gestuurd als ernaar gevraagd werd, sorry dat ik in charmanter reageer.

Maar ik heb inmiddels 7 stemmen. Ik hoop dat men al inziet dat dit een verkeerde lynch is?
In character*

Nou ik zou zeggen laten we voor een van de gemakkelijke volgers gaan. Willie wortel, Eugenia, Mickey,

adriaan

Pluto[632]

Citaat van: Buurman Bolderbast[632] op 26 juli 2022, 21:46:14
Citaat van: Pluto[632] op 26 juli 2022, 21:39:06
Citaat van: Madam Mikmak[632] op 26 juli 2022, 21:17:57
Omdat Zwarte Magica een groep maakte zonder toestemming van mijn kant. Dat betekent niet dat ik andere informatie wilde geven tussen de zware jongens en zwarte magica. Mijn kantclaim blijft hetzelfde, mijn tot nu toe ideeën blijven hetzelfde en mijn eventuele rolhints blijven hetzelfde. Ik had er alleen geen behoefte aan om dat in de groepsPM te bespreken, aangezien in een groepsPM je niet weet wie het door heeft kunnen vertellen als je daar per ongeluk iets te veel in hebt gezegd, omdat je dat dan niet goed kan filteren.

Ik vind dit eigenlijk wel logisch waarom madam mikmak niet haar info in een groepschat gooit. Het kan niet veel kwaad om je info in een groepschat te gooien, maar de opmerking over het filteren snap ik wel.

We moeten al bijna stemmen en ondanks ik nog weinig heb gezien (heb ook nog niet bizar veel pm contact) ga ik nu mijn stem op donald inzetten.

Ondanks dat mijn buurman en ik het niet goed met elkaar vinden vermoed ik dat je de stem beter ergens anders kan plaatsen, ik heb liever een goede buur dan een verre vriend.

Wacht waarom denk je dat donald geen stem zou moeten ontvangen?

Oma Duck[632]

Ik heb momenteel 3 verdachten op het oog:

Katrien, omdat ze wel heel hard haar best gedaan heeft om contact te zoeken met iedereen, maar dit zeer oppervlakkig blijft.

Donald, omdat hij mij had ingefluisterd een bepaalde tactiek te hebben, waar ik in de praktijk niets van vernomen heb.

Goofy, omdat hij in een PB aangaf bij Midas Wolf langs geweest te zijn en vroeg of ik nog informatie had, maar niet vroeg om een kantclaim.

De discussie rondom de heksen wordt naar mijn idee wat opgeblazen. Ik zou m'n koeien er niet om verwedden dat een van beide vanwege hetgeen is voorgevallen wel slecht moet zijn. Ik ga af op wat ik aan m'n theewater voel en stem op Goofy.

Buurman Bolderbast[632]

Citaat van: Pluto[632] op 26 juli 2022, 22:12:59
Citaat van: Buurman Bolderbast[632] op 26 juli 2022, 21:46:14
Citaat van: Pluto[632] op 26 juli 2022, 21:39:06
Citaat van: Madam Mikmak[632] op 26 juli 2022, 21:17:57
Omdat Zwarte Magica een groep maakte zonder toestemming van mijn kant. Dat betekent niet dat ik andere informatie wilde geven tussen de zware jongens en zwarte magica. Mijn kantclaim blijft hetzelfde, mijn tot nu toe ideeën blijven hetzelfde en mijn eventuele rolhints blijven hetzelfde. Ik had er alleen geen behoefte aan om dat in de groepsPM te bespreken, aangezien in een groepsPM je niet weet wie het door heeft kunnen vertellen als je daar per ongeluk iets te veel in hebt gezegd, omdat je dat dan niet goed kan filteren.

Ik vind dit eigenlijk wel logisch waarom madam mikmak niet haar info in een groepschat gooit. Het kan niet veel kwaad om je info in een groepschat te gooien, maar de opmerking over het filteren snap ik wel.

We moeten al bijna stemmen en ondanks ik nog weinig heb gezien (heb ook nog niet bizar veel pm contact) ga ik nu mijn stem op donald inzetten.

Ondanks dat mijn buurman en ik het niet goed met elkaar vinden vermoed ik dat je de stem beter ergens anders kan plaatsen, ik heb liever een goede buur dan een verre vriend.

Wacht waarom denk je dat donald geen stem zou moeten ontvangen?

Ik zag niets over mijn schutting wat hem als slecht zou neerzetten, het leek allemaal eindelijk een keer rustig bij de buren na al dat gekwaak.

Meester Warbol[632]

Waarom zou slechtje een groeps pm aanmaken tho? Ik bind dit ook te makkelijk. Als je kijkt in character is dit logisch

Dagobert Duck[632]

Ik snap wel wat oma Duck bedoelt, Goofy vroeg mij op wie ik zou stemmen en toen ik aangaf dit nog niet te weten heb ik niks meer gehoord. Ik vind het op dag 1 gewoon echt teveel stemmen op 1 persoon en dat zit me niet lekker

Katrien Duck[632]

Citaat van: Oma Duck[632] op 26 juli 2022, 22:13:37
Ik heb momenteel 3 verdachten op het oog:

Katrien, omdat ze wel heel hard haar best gedaan heeft om contact te zoeken met iedereen, maar dit zeer oppervlakkig blijft.

Sinds wanneer is contact zoeken iets slechts? En opervlakkig is het tot nu toe, omdat, wanneer je daadwerkelijk met 17 mensen PM-contact hebt, het niet mogelijk is met iedereen tegelijk diepere connecties te maken. Met enkelen is het contact minder oppervlakkig dan het met jou geweest is, maar tijd om dat met iedereen te doen heb ik niet. Bovendien zou ik dan ook te makkelijk de draad kwijtraken 😉

Zwarte Magica[632]

Ik zou nu uit zelfredding een treintje op Goofy hopelijk kunnen krijgen, maar ik zie liever een van die schapers op lynch.
Hopelijk krijg ik die steun van jullie!

Willie Wortel[632]

Citaat van: Zwarte Magica[632] op 26 juli 2022, 22:09:58
Nou ik zou zeggen laten we voor een van de gemakkelijke volgers gaan. Willie wortel, Eugenia, Mickey,

Ik heb jou in mijn post daarvoor echter wel al genoemd, wel met de kanttekening dat jij en mikmak best tussen 2 goedjes zou kunnen gaan. Ik zou sws eerder kijken naar al die mensen die later heel snel en gemakkelijk op de trein zijn ingesprongen. Sowieso waren pluto en ik tegelijkertijd aan het schrijven (ik kreeg nog de melding) waardoor ik niet echt denk dat we elkaar maar snel aan het opvolgen waren :) Mickey en Eugenia daarentegen gingen wel als gemakkelijke wissels mee.

Ik vind zelf Donald nog wat minder voelen en Gijs, Guus en Warbol vind ik nog wat erg stil, waardoor zij ook gemakkelijk kunnen aankomen met "dit voelt niet goed" wetende (als ze wolf zouden zijn) dat er een goedje gaat sterven.

-- edit
Warbol plaatst net weer een bericht sinds een tijdje, maar mijn punt staat.

Juffrouw Eugenia[632]

Citaat van: Zwarte Magica[632] op 26 juli 2022, 22:09:58
Citaat van: Zwarte Magica[632] op 26 juli 2022, 22:06:34

In character*

Vanwaar noem jij mij een makkelijke volger? Ik geef duidelijk aan waarom mijn stem op jou werd gezet. Jij bent zelf een volger op Bolderbast.

Ik heb inmiddels wat mensen gesproken en ik was eigenlijk van plan mijn stem toch bij je weg te halen, omdat ik het met je eens ben dat je gewoon in character hebt gehandeld en dit net zo goed een goedjesdiscussie kan zijn tussen jou en Mikmak. Dit bericht doet mij dan weer twijfelen...

Ik denk er nog even over na. Anders zet ik mijn stem op Donald wegens eerder genoemde reden. Ik heb niet echt een mening over Goofy maar ik vind de argumenten die genoemd worden niet sterk genoeg om zomaar mee te gaan.