[Discussie] Zitten er wolvenharen achter zijn eendenmasker?

Gestart door adriaan, 22 juli 2022, 19:27:45

Vorige topic - Volgende topic

Madam Mikmak[632]

Citaat van: Goofy[632] op 26 juli 2022, 17:49:13
Citaat van: Madam Mikmak[632] op 26 juli 2022, 17:01:36
Citaat van: Zwarte Magica[632] op 26 juli 2022, 14:10:45
Bij mij valt Madam Mikmak op. Als collega heks verwacht ik toenadering en een klik bij eerste contact. Integendeel: ze negeert mijn berichten volledig. Ik neig voor nu dus op haar te gaan.
Bij je eerste bericht aan mij dacht je er gelijk goed aan te doen om meerdere mensen (De Zware Jongens) uit te nodigen in ons gesprek. Ik verwacht een persoonlijker bericht en een ietwat betere titel ("Kwaad overheerst") om een eerste communicatietoren aan te leggen. Ik ga niet alles in een grotere groep gooien. Dan kan ik het net zo goed hier zeggen  ???
Misschien kan mevrouw Madam Mikmak even uitleggen waarom zij de Zware jongens kopieert in een gesprek?
Omdat Zwarte Magica een groep maakte zonder toestemming van mijn kant. Dat betekent niet dat ik andere informatie wilde geven tussen de zware jongens en zwarte magica. Mijn kantclaim blijft hetzelfde, mijn tot nu toe ideeën blijven hetzelfde en mijn eventuele rolhints blijven hetzelfde. Ik had er alleen geen behoefte aan om dat in de groepsPM te bespreken, aangezien in een groepsPM je niet weet wie het door heeft kunnen vertellen als je daar per ongeluk iets te veel in hebt gezegd, omdat je dat dan niet goed kan filteren.

Katrien Duck[632]

Citaat van: Donald Duck[632] op 26 juli 2022, 20:48:11
ik heb express gekeken naar wie mij een pm durfde te sturen. Dit is immers een variant waarvan de bedoeling is dat je netwerkt met mensen. Niet iedereen lijkt dit te doen en dit is wel de bedoeling. Mijn stem zal na iemand gaan die hier na mijn mening vanaf lijkt te zien.

Iedereen heeft bij mij inmiddels geantwoord en dus een claim neergelegd. Dat criterium valt voor mij dus af. Ik ga vooralsnog, om redenen die ik eerder genoemd heb, op Bolderbast stemmen.

Buurman Bolderbast[632]

Ik heb willekeurig gestemd, had niet verwacht nog voor de deadline terug te zijn.

Madam Mikmak[632]

We zijn met 18 duckstadders en er staan op dit moment nog maar 6 stemmen. De deadline is over een uur. Ik ga nu even mijn voorlopige stem uitbrengen. Voor dat ik dat doe ga ik eerst al mn PMs nog even herlezen en daarop ga ik mijn stem baseren. Dat is dus voornamelijk over hoe iemand in PM overkomt. Ik denk namelijk dat wolven het beste iemand kunnen sturen via PM dan in het DT. Daar kan alles net iets subtieler. Dat jullie dat weten.

Buurman Bolderbast[632]

Het zou niet handig zijn om mij er nu uit te spelen, maar als jullie kennelijk mij eruit willen omdat ik even snel een stem uitbracht, dan doen jullie dat maar. Ik probeer tenminste nog op tijd te stemmen.

Guus Geluk[632]

Ik heb op Bolderbast gestemd. Vanwege de reden op mij en de slechte  reden die hij laat heeft gegeven

Pluto[632]

Citaat van: Donald Duck[632] op 26 juli 2022, 20:48:11
ik heb express gekeken naar wie mij een pm durfde te sturen. Dit is immers een variant waarvan de bedoeling is dat je netwerkt met mensen. Niet iedereen lijkt dit te doen en dit is wel de bedoeling. Mijn stem zal na iemand gaan die hier na mijn mening vanaf lijkt te zien.

Dit vind ik wel een bijzondere reden voor een stem hoor. Dus je gaat op iemand stemmen die niet vanuit zichzelf een pm naar jou stuurt? De ene speler stuurt altijd vanuit zichzelf een pm en de ander niet toch? Bij mij is dat niet afhankelijk van mijn alliantie in ieder geval.

Dagobert Duck[632]

Het is wel heel makkelijk, maar met weinig informatie op dag 1 vind ik deze gang van zaken niet onverwachts. Je hebt random gestemd, maar waarom is je oog op Guus terecht gekomen? Heeft hij iets gezegd of gedaan wat je niet aanstond?

Madam Mikmak[632]

Citaat van: Madam Mikmak[632] op 26 juli 2022, 21:32:11
We zijn met 18 duckstadders en er staan op dit moment nog maar 6 stemmen. De deadline is over een uur. Ik ga nu even mijn voorlopige stem uitbrengen. Voor dat ik dat doe ga ik eerst al mn PMs nog even herlezen en daarop ga ik mijn stem baseren. Dat is dus voornamelijk over hoe iemand in PM overkomt. Ik denk namelijk dat wolven het beste iemand kunnen sturen via PM dan in het DT. Daar kan alles net iets subtieler. Dat jullie dat weten.
Het valt mij ook meteen al op hoe Goofy mij vandaag rond half 6 pas een eerste PM stuurt, over waar ik sta in het spel maar niet mijn kantclaim vraagt. Dit doet mij lichtelijk vermoeden dat Goofy in contact staat met een wolf die mijn kantclaim dus al eerder heeft ontvangen en dat achter mijn rug om is doorgefluisterd.
Dit is echt een heel klein iets wat mij is opgevallen in mijn PMs.

Wat mij ook opviel is dat Zwarte Magica mij wel openbaar aanvalt, maar het enige wat in de PMs is gezegd over dat ons duistere trio de wolven wel goed zouden kunnen vermoorden en naar wie het geluksdubbeltje zou gaan als we de kluis van Dagobert overvallen. De laatste PM was van Zwarte magica met de vraag of ons iets was opgemerkt vannacht. Ik en Zware Jongens hebben daar beide niet op gereageerd. Dit valt mij dan nog meer op dat Zwarte Magica enkel mij er uit pakt en niet ook Zware Jongens.

Mijn stem gaat naar één van die twee. (Goofy/Zwarte Magica)

------
Mag ik deze post nog posten? Al 3x onderbroken vanwege "er is iets nieuws gepost" lol

Pluto[632]

Citaat van: Madam Mikmak[632] op 26 juli 2022, 21:17:57
Omdat Zwarte Magica een groep maakte zonder toestemming van mijn kant. Dat betekent niet dat ik andere informatie wilde geven tussen de zware jongens en zwarte magica. Mijn kantclaim blijft hetzelfde, mijn tot nu toe ideeën blijven hetzelfde en mijn eventuele rolhints blijven hetzelfde. Ik had er alleen geen behoefte aan om dat in de groepsPM te bespreken, aangezien in een groepsPM je niet weet wie het door heeft kunnen vertellen als je daar per ongeluk iets te veel in hebt gezegd, omdat je dat dan niet goed kan filteren.

Ik vind dit eigenlijk wel logisch waarom madam mikmak niet haar info in een groepschat gooit. Het kan niet veel kwaad om je info in een groepschat te gooien, maar de opmerking over het filteren snap ik wel.

We moeten al bijna stemmen en ondanks ik nog weinig heb gezien (heb ook nog niet bizar veel pm contact) ga ik nu mijn stem op donald inzetten.

Madam Mikmak[632]

Mijn stem gaat dan toch naar Zwarte Magica.
Het aanmaken van een groepschat waarbij je makkelijker informatie kan lekken in combinatie met Goofy die mijn kantclaim niet eens wilde/hoefde te weten trekt mij over de streep.
Als Zwarte Magica wolf blijkt te zijn, raad ik anderen aan Goofy ook onder de loop te nemen.

Pluto[632]

Citaat van: Madam Mikmak[632] op 26 juli 2022, 21:37:09
Citaat van: Madam Mikmak[632] op 26 juli 2022, 21:32:11
Het valt mij ook meteen al op hoe Goofy mij vandaag rond half 6 pas een eerste PM stuurt, over waar ik sta in het spel maar niet mijn kantclaim vraagt. Dit doet mij lichtelijk vermoeden dat Goofy in contact staat met een wolf die mijn kantclaim dus al eerder heeft ontvangen en dat achter mijn rug om is doorgefluisterd.
Dit is echt een heel klein iets wat mij is opgevallen in mijn PMs.

Wat mij ook opviel is dat Zwarte Magica mij wel openbaar aanvalt, maar het enige wat in de PMs is gezegd over dat ons duistere trio de wolven wel goed zouden kunnen vermoorden en naar wie het geluksdubbeltje zou gaan als we de kluis van Dagobert overvallen. De laatste PM was van Zwarte magica met de vraag of ons iets was opgemerkt vannacht. Ik en Zware Jongens hebben daar beide niet op gereageerd. Dit valt mij dan nog meer op dat Zwarte Magica enkel mij er uit pakt en niet ook Zware Jongens.

Mijn stem gaat naar één van die twee. (Goofy/Zwarte Magica)

------
Mag ik deze post nog posten? Al 3x onderbroken vanwege "er is iets nieuws gepost" lol

Ja inderdaad nog de vraag aan zwarte magica waarom ze alleen madam mikmak eruit pakt? Je lijkt wel erg op 1 iemand te targeten.

Zwarte Magica[632]

De zware jongens hebben privé geantwoord, omdat jij tot nog toe niks van je heb laten weten, sindsdien zijn we privé zonder jou verdergegaan. Want wij hadden beide de indruk dat je geen zin had in contact.

Mocht je dat alsnog willen heroverwegen madam, mijn PM staat open.

Vooralsnog begon de groepspm met goh zullen we kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Een simpele nee ik doe niet aan groepspms had voldoende geweest Madam.

Buurman Bolderbast[632]

Citaat van: Dagobert Duck[632] op 26 juli 2022, 21:36:42
Het is wel heel makkelijk, maar met weinig informatie op dag 1 vind ik deze gang van zaken niet onverwachts. Je hebt random gestemd, maar waarom is je oog op Guus terecht gekomen? Heeft hij iets gezegd of gedaan wat je niet aanstond?

Nee, het is puur willekeur, dus de kans kan ik beter pakken bij iemand die altijd geluk heeft.

Pluto[632]

Ik zet mijn stem toch in op zwarte magica. Ik heb daar een iets negatiever gevoel bij dan bij donald.