[Centrale discussie] Dat ligt zo dichtbij, ze heeft hem vanuit dat land vermoord

Gestart door adriaan, 10 juni 2022, 15:12:00

Vorige topic - Volgende topic

Dragonfly

Citaat van: Williambz op 22 juni 2022, 20:18:14
Citaat van: Dragonfly op 22 juni 2022, 20:03:11
Ik vind je bijna zo overtuigend William dat ik dan denk, is er nog de optie dat we beide niet slecht zijn. Maar die optie zie ik gewoon niet, dus moet het wel zo zijn dat jij slecht bent, want ik ben het echt, echt niet en ook de feiten spreken voor mij zoals ik eerder noemde. Mijn plaatje klopt omdat het waar is.

Ik heb hier ook serieus over nagedacht, omdat ik mn hoofd echt over het spel breek. Zijn de volgende opties nog mogelijk?

Stel inu is wel conversiewolf en ze heeft een wsteractie in bijv maleisië mogen doen. Is dat een optie? Want ik zie dat alleen inu daar is geweest. Ik vind het bijna erg dat ik nu nog hierover nadenk, maar ik weet het anders echt ff niet meer. Ik ben het namelijk ook echt echt niet.

Of er moet iets vreemd zijn gebeurd met de reinez actie, maar dan zou ik niet weten wat

Dat zou in theorie mogelijk moeten zijn toch? Dat Inuzuki conversiewolf is maar ergens priesterkrachten/ ketterkrachten heeft gekocht?

Malanaphy

Citaat van: Dragonfly op 22 juni 2022, 20:24:27
Citaat van: Williambz op 22 juni 2022, 20:18:14
Citaat van: Dragonfly op 22 juni 2022, 20:03:11
Ik vind je bijna zo overtuigend William dat ik dan denk, is er nog de optie dat we beide niet slecht zijn. Maar die optie zie ik gewoon niet, dus moet het wel zo zijn dat jij slecht bent, want ik ben het echt, echt niet en ook de feiten spreken voor mij zoals ik eerder noemde. Mijn plaatje klopt omdat het waar is.

Ik heb hier ook serieus over nagedacht, omdat ik mn hoofd echt over het spel breek. Zijn de volgende opties nog mogelijk?

Stel inu is wel conversiewolf en ze heeft een wsteractie in bijv maleisië mogen doen. Is dat een optie? Want ik zie dat alleen inu daar is geweest. Ik vind het bijna erg dat ik nu nog hierover nadenk, maar ik weet het anders echt ff niet meer. Ik ben het namelijk ook echt echt niet.

Of er moet iets vreemd zijn gebeurd met de reinez actie, maar dan zou ik niet weten wat

Dat zou in theorie mogelijk moeten zijn toch? Dat Inuzuki conversiewolf is maar ergens priesterkrachten/ ketterkrachten heeft gekocht?
Dit had dan dag 4 of 5 gemoeten in Oost-Timor of Maleisie. De andere landen zijn ook door andere bezocht en die geven dezelfde actie aan
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Williambz

Ja jongens ik weet het echt niet meer. Ik heb denk ik alle redenen opgenoend waarom ik het niet ben. Dat Mala denkt dat angel en BW mijn mede wolven zijn vind ik ook gek, want op dit moment is alleen inu die achter mij staat.

Ik denk nu dat het of
1. DF, circle en Yasu moet zijn of
2. Inu is conversiewolf die in maleisië of oost-timor priester/ketter krachten heeft gekregen.

Ik denk hoe gek het ook klinkt ik nu misschien meer in optie 2 ga geloven. Hier heb ik eerder niet aan gedacht, dus het is nu ook erg laat om het hier over te hebben, maar als het spel nog door mocht gaan is dit ook nog te overwegen.

Hoeveel mensen nu op mij stemmen zou jullie ook moeten vertellen dat ik het niet ben, maar ik denk dat het verloren is eigenlijk. Ik hoop voor goed dat het spel nog doorgaat na de lynch, maar ik vrees het ergste.

Inuzuki

Maar als we landenacties gaan bedenken zijn er nog wel meer verklaringen mogelijk toch? Df (of een andere wolf) die ergens een vervloekte actie heeft gedaan op berrie en daarna yeti claimde? Een persoonsgebonden stooractie? (dus dat je ergens naam + rol op mocht geven oid). In de categorie 'ik heb ergens random priester/ketterkrachten gekregen' zijn er ineens toch nog wel heel veel alternatieve verklaringen  :P
Als we df het voordeel van de twijfel krijgt doordat het te checken is zou ik zeggen, ga vooral naar de landen toe waar ik in mijn eentje ben geweest en dan zie je ook dat mijn verhaal klopt

Angelique

Citaat van: Malanaphy op 22 juni 2022, 20:19:34
Alright, ik denk dat dit voor het grootste deel mijn eindconclusie gaat zijn.

Ik denk dat dit spel klaar is als we nu niet goed zitten. Bij combinatie Inu/William zitten er sowieso nog 4 wolven in, en ik denk dat er bij Circle/DF/Yasu ook nog wel een stiekem slechtje kan zitten.

Ik heb om de reisgeschiedenissen gevraagd omdat ik wilde kijken of er op een of andere manier een andere verklaring is voor de mislukte actie/lunch die DF claimt veroorzaakt te hebben. Conclusie: nacht 2 is deze er niet. Berber moet nog bevestigen of zijn actie mislukt was maar volgensmij klopt dat.

Nacht 3 is er één mogelijke verklaring voor geen lunch, en dit is Inuzukis zegen op Berber. Ik ben terug gegaan naar Indonesië en kan bevestigen dat ze Berbers naam heeft genoemd. Echter er is ook een kans dat ze Berber heeft vervloekt die nacht.

Persoonlijk vertrouw ik van iedereen Berber nu het meest, omdat hij naar mijn mening het hardst echt zoekt naar de opties die mogelijk zijn. Ik vind dat Bloodwolf veel in herhaling valt en dezelfde fouten maakt (hij heeft al meerdere keren "perongeluk" de stoorwolf als mogelijkheid genoemd). Angelique daarentegen negeert gewoon straight-up dingen die feitelijk niet mogelijk zijn en gooit ze toch als mogelijkheden op. Ze benoemd de stoorwolf voorzichtig:
Spoiler
Citaat van: Angelique op 22 juni 2022, 19:38:38
Er even van uitgaand dat er niet gestoord is, wat dus praktisch niet mogelijk is zoals we geloof ik geconcludeerd hebben, [...]
[close]

En geeft hier meerdere keren de mogelijkheid dat Inuzuki nog conversiewolf kan zijn.
Spoiler
Citaat van: Angelique op 22 juni 2022, 19:38:38
Ik had een iets uitgebreidere post belooft, dus bij deze ga ik proberen mijn best te doen om ietwat logica te halen uit de laatste tien paginas...

Er even van uitgaand dat er niet gestoord is, wat dus praktisch niet mogelijk is zoals we geloof ik geconcludeerd hebben, zit er nog een conversiewolf tussen DF/William/Inu. Waarbij de volgende claims gedaan worden:

DF --> Zielsverwant (Circle) en Yeti, claimt nacht 2 en 3 buiten te zijn geweest (wat de mislukte actie in nacht 2 en de mislukte lunch in nacht 3 zou kunnen verklaren)
William --> Weerhamster, claimt wellicht/mogelijk nacht 1 de lunch geblokkeerd te hebben
Inu --> Priester, heeft water gegooid over William waarbij er niks gebeurde

[...]

Dit houdt dus in dat ik kan leven met een lynch van een van beide, Inu of William. Mijn stem staat nu nog op Inu (als enige overigens), maar ik denk dat ik hem toch ga wisselen naar William, just to be safe.

[...]

Maar goed, als jij idd toch de weerhamster blijkt te zijn die je zegt te zijn, ga ik toch met een scherp oog naar Inu en DF kijken. Want daar zit dan toch een luchtje aan...
[close]

Angelique lijkt mij persoonlijk meest voor de hand liggend als geconverteerde wolf. Op dit punt in het spel vind ik dit echt een gekke denkwijze en het is naar mijn mening nét iets te neutraal met al die opties open houden. Ze zou zowel in kamp Inu-William als Circle-DF nog kunnen passen.

Berber heeft een goed punt gemaakt waar ik achter sta.
Spoiler
Citaat van: 123berber op 22 juni 2022, 06:51:03
Ik heb er nog een nachtje over geslapen. We hebben als goedjes erg sterke rollen: wisselaar/beul/yeti/beschermengel/(blijkbaar dus ook priester)/gokker/huidenwisselaar, allemaal bewijsbare rollen, ik kan me niet voorstellen dat daartegenover enkel 2 conversiewolven en een sjamaan tegen staan. En wil daarom toch de optie Ketter er nog eens in gooien.

Met twee conversiewolven in een spel, is een zielsverwant duo heel vanzelfsprekend, immers anders kunnen de wolven converteren wie ze willen.
[close]

Dit alles met elkaar opgestapeld doet mij toch de conclusie laten trekken dat Dragonfly wel Yeti moet zijn en dat de ketterse wolf reëel is. Mijn stem gaat dus naar William, en ik denk dat ik dit niet meer ga veranderen.

Zelf denk ik nu William, Inu, Angelique en Bloodwolf.

Seriously, die drie namen zijn gewoon letterlijk een gevolgtrekking uit het Reneiz lijstje. Ik probeer een samenvatting te maken om daar conclusies uit te trekken. Zelfde met de stoorwolf opmerking, die ik ook weer direct ontkracht in dezelfde zin. Het was best lastig om meer dan tien paginas aan discussie om door te worstelen en daar conclusies uit te trekken, dus ja dan kan ik ook niet alles meenemen of iets vergeten.

Dus dan kan je ook lezen dat ik Inu gewoon op mogelijk ketter zet ipv conversiewolf. En zeker als je de opmerkingen in de voorgaande posts in oogschouw neemt dan is dat dus nog gewoon een optie. Zou wel inhouden dat Inu daar dus bewust over gelogen kan hebben. En zeker nu bijna niemand nog genoeg geld heeft is het ook makkelijk zeggen dat er dan maar even iemand moet gaan checken.

En wat betreft mijn kandidaten voor mogelijke conversie/wolf zijn, daarvoor kijk ik helemaal niet naar kanten. Ik ga er namelijk vanuit dat de wolven wel zo slim zijn om niet allemaal dezelfde kant te kiezen voor lynch, dat zou wel te opvallend zijn.

- Mala valt iig al af, tenzij er pas geconverteerd is na haar beulactie. Ik verwacht het niet, als conversiewolf zijnde wacht je denk ik niet zo lang met een actie maar het is een mogelijkheid om in het achterhoofd te houden.
- Dan heb je nog berber, die gaat bij mij ook op groen. Ik schat zo in als wolf zijnde ga je niet voor een tweede keer conversiewolf opvragen als de rol er in zit.
- Dan schuif ik toch Inu naar voren als mogelijke conversiewolf en zeker als Williambz het niet is.
- Dan heb je BW en Yasu, waarbij ik vermoedt dat er zeker eentje geconverteerd is en misschien wel allebei, puur op basis van wegstrepen
- En dan Circle en DF, waarvan ik wel denk dat ze de waarheid spreken. En voordat iemand begint met 'Maar waarom zou yasu dan als mogelijke conversie bevestigen dat ze zvw zijn?', zou jij niet exact hetzelfde doen dan? Je valt anders wel erg makkelijk door de mand.

123berber

Mocht Inuzuki een wolf zijn die water heeft gekregen, dan kunnen we haar natuurlijk ook ophangen in plaats van William.

WCeend!! Zomerspelen 2014

Malanaphy

Ja eigenlijk, is het niet slimmer om Inuzuki er alsnog uit te stemmen? Zij slecht = William slecht
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

123berber

Ja precies, dat leek mij ook. Zeker als het water ergens verkregen kon zijn

Malanaphy

Ik wil wel switchen maar dan moeten er meerdere mensen online zijn om dat nu te doen denk ik

Angelique

Citaat van: Malanaphy op 22 juni 2022, 22:08:23
Ja eigenlijk, is het niet slimmer om Inuzuki er alsnog uit te stemmen? Zij slecht = William slecht

Hier had ik eigenlijk nog niet eens bij stil gestaan XD.

Williambz

Ik wil best inu lynchen, omdat dat nog een kleine mogelijlheid voor mij is. Alleen betekent het voor jullie helaas niet dat als inu slecht is, ik dat ook ben.

Williambz

Maar als inu wolf is zou ik niet weten wie de andere wolven zouden moeten zijn, dus eigenlijk blijft mijn hoofdverdachte DF

Dragonfly

Ik ben het serieus niet. En we moeten goed oppassen idd met veranderen. Last minute zullen alle wolven klaarzitten

123berber

Dragonfly

Citaat van: Williambz op 22 juni 2022, 22:18:11
Maar als inu wolf is zou ik niet weten wie de andere wolven zouden moeten zijn, dus eigenlijk blijft mijn hoofdverdachte DF

Als inu wolf is kunnen de meeste nog steeds wolf zijn. Behalve ik en Circle toch?