Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Centrale discussie] Dat ligt zo dichtbij, ze heeft hem vanuit dat land vermoord

Gestart door adriaan, 10 juni 2022, 15:12:00

Vorige topic - Volgende topic

Angelique

Ik zal even snel mijn geschiedenis hier neerzetten:

Dag 1: Ik begon in Nieuw Zeeland, reneiz actie samen met Aappen
Dag 2: Naar Australië, samen met Nostalgia. Daar extra rollen van Aappen opgevraagd
Dag 3: Naar Papoea Nieuw Guinea, gegokt op locatie van berber en geld gekregen
Dag 4: Naar Micronesië, 3 anonieme berichten sturen. Heb ik niet gedaan
Dag 5: Naar Nauru, waar je als goedje of neutraaltje een lijk kon maken. Heb ik niet gedaan, omdat ik dat haat
Dag 6: Naar Samoa, zie post van William voor uitleg.

Ga zometeen even iets uitgebreider posten, ben nog aan het werk XD

Angelique

Lol, ik ben in de war XD. Nostalgia was degene die Aappen had opgevraagd, ik heb zelf berber opgevraagd in Australië

Inuzuki

Oke, hierbij de mijne. Komen zowaar mijn aantekeningen nog een keer goed van pas  XD

Dag 1: Met BW & perry in Thailand, we kregen 500 dollar
Dag 2: Singapore - Bengel actie, die heb ik op yasu gedaan
Dag 3: Indonesie - vervloekte of gezegende actie. Ik heb berrie deze nacht gezegend (had je nou trouwens hier een mislukte actie @123berber ? Want dat zou echt heel gek zijn?)
Dag 4: Oost-Timor - Als je hier alleen bent verlies je 300 dollar. Met zijn 2en (of meer) mag je een gezamenlijke gok doen wie er in de nacht sterft, als het goed is krijg je allebei 500. Dus was voor mij mingeld  :P
Dag 5: Maleisie - Je kan hier een board kopen om te overleggen met mensen die je later nog tegenkomt (heb ik niet gedaan omdat ik nooit iemand tegen kwam op nacht 1 na, dus vond het zonde van mijn geld)
Dag 6: Cambodja - Resultaat reneiz acties (dus niks nieuws)

Williambz

Citaat van: 123berber op 22 juni 2022, 15:48:04
Ik ben nog steeds heel erg in dubio, maar in mijn ogen zijn er twee scenario's.

1. Inuzuki is ketter, dan is William de conversiewolf en zijn er nog 2 geconverteerde mensen. Met een lynch op DF of Circle hebben zij dus de meerderheid, want 4 tegen 3 (als er ook een nachtdode komt)
2. Inuzuki is priester, dan is William goed en Dragonfly dus conversiewolf met waarschijnlijk Yasu en Circle als geconverteerde wolven. Zij hebben met een lynch op William nog geen meerderheid na de nacht (want 4 goed tegen 3 slecht als er ook een nachtdode is).

Dat maakt ook dat ik toch mijn stem laat staan op William.

Maar denk je echt dat het 1e scenario logisch klinkt? Dan zijn er dus nog 4 onboard wolven?! En dat terwijl al 1 conversie en 1 sjamaan dood zijn. Plus nog mogelijkheden in landen op het krijgen van een extra wolf (Vanuatu) of een extra lumch (Samoa). Dat klinkt mij echt veel te sterk.

Ik weet zelf ook dat dit niet het geval is en dat er waarschijnlijk nog maar drie wolven zijn. En in mijn ogen zijn dat DF, Circle en Yasu. Maar ik vind het gek dat je zelf niet ziet dat het 1e scenario echt te sterk klinkt.

En @123berber en @BloodWolf14 wat vinden jullie dan van mijn stemactie op Fannie waar ik en mala meteen na Perry opsprongen? Vind je dit normaal als ik wolf zou zijn? Ik heb nog nooit iemand zo een andere wolf voor de bus zien gooien en zelf zou ik dat ook nooit doen. Bovendien weten we dat fannie 100% wolf was, want ze kan niet gestoorwolfd zijn.

Ik vind het gewoon heel klote als ik vanavond op de lynch lig als goedje, terwijl ik doorheb wie de slechtjes zijn. Bovendien ga ik sterven als weerhamster en kan ik nu al voorspellen dat Circle gaat zeggen: 'kijk hij was echt conversiewolf die gewisseld is naar weerhamster'. Maar dit kan niet, want na DF (haar zogenaamde ZVW) is er niemand meer in Vanuatu geweest. Kijk maar naar alle logboeken/reizen van spelers. Ik was de enige en je kan niet een rol van jezelf veranderen in Vanuatu.

Williambz

Maar even voor de goedjes de duidelijke aanwijzingen (ik die stem op fannie en deelt welke landen op slot moeten) toch op mij stemmen.

Ga na mijn lynch op DF, Circle en ik denk voor 99% Yasu. Want hij bevestigd de zvw claim wat niet kan. Dus trap alsjeblieft niet in hun stomme gezwam dat ik toch de wolf was als ik als wamster sterf. Bovendien is het ook niet heel slim voor jullie zelf, want als jullie geen landenacties gebruiken kan er maar 1 goedje winnen volgens mij. Ik hoop dus dat jullie je stem nog eens goed langs gaan en anders zeg ik net zoals in 625: 'Jullie zaten fout, maar vaarwel en succes.'

Williambz

En ik wil trouwens ook nog even op lynch 1 wijzen. Lunch 1 was er niemand dood en ik acht de kans erg hoog dat ik het doelwit was, omdat ik de laatste spellen (vrijwel) tot het einde bleef leven. Echter kan ik niet geluncht worden.

De 1e dag was ik vrijwel inactief, maar toch ontving ik 4 stemmen. Na berber en nostalgia kwam Fannie met haar stem op mij en daarna katz. Dus als Fannie en ik conversiewolf zijn heeft Fannie bijna mij op de 1e! lynch gedood. En ik ben met mala meteen op haar gegaan na Perrys dood. Niet echt een goede strategie om de 2 belangrijkste rollen er zo snel en hard er (bijna) uit te knikkeren lijkt mij of vinden jullie dit wel aannemelijk?

En geloof me. Ik snap dat de rol van DF logisch klinkt, maar dat is ook het enige. Circle en Yasu claimen burger. Circle claimt zvw met DF te zijn wat niemand kan bevestigen behalve Yasu (wolf nr 3).
Als je verder kijkt naar het aantal wolven (3 als df het is en 4 als ik het ben), stemgedrag (fannie op mij en vice versa) en mogelijk bevestigde goedjes (inu die priester claimt en mij watert) kom ik veel beter over dan de andere 3.

Echter kunnen Circle en DF goed lullen en daardoor mensen ompraten om op mij te gaan. En voor mijn gevoel sta ik in mijn eentje tegen de 3 wolven op te boxen. Want inu kan niet heel veel inbrengen en de enige andere die mij nog enigzins gelooft, maar volgens mij nu ook al minder is malanaphy

Angelique

Ik had een iets uitgebreidere post belooft, dus bij deze ga ik proberen mijn best te doen om ietwat logica te halen uit de laatste tien paginas...

Er even van uitgaand dat er niet gestoord is, wat dus praktisch niet mogelijk is zoals we geloof ik geconcludeerd hebben, zit er nog een conversiewolf tussen DF/William/Inu. Waarbij de volgende claims gedaan worden:

DF --> Zielsverwant (Circle) en Yeti, claimt nacht 2 en 3 buiten te zijn geweest (wat de mislukte actie in nacht 2 en de mislukte lunch in nacht 3 zou kunnen verklaren)
William --> Weerhamster, claimt wellicht/mogelijk nacht 1 de lunch geblokkeerd te hebben
Inu --> Priester, heeft water gegooid over William waarbij er niks gebeurde

Circle en Yasu bevestigen allebei dat DF de waarheid spreekt over het zielsverwantschap en er zal zeer waarschijnlijk ook nog door een extra persoon gecheckt worden in Australië of dit idd het geval is, wat ik dus wel verwacht. Eigenlijk valt voor mij hier DF eigenlijk al wel af als potentieel conversiewolf. Want wat heet Yasu erbij te winnen om dit te bevestigen als het eigenlijk niet waar is? Blijven er nog twee namen over, namelijk Inu en William. Hier blijven er eigenlijk maar twee scenarios over als je uitgaat van het reneiz lijstje:

- Scenario 1: Allebei goed, wat zou kunnen verklaren dat er niks gebeurt met het priesterwater. Alleen dit kegel ik al meteen onderuit, want ik verwacht op basis van de reneiz actie dat 1 van de 2 een conversiewolf is.
- Scenario 2: Allebei slecht, waarbij Inu een ketter is en William een conversiewolf. Dit zie ik zeker nog wel als mogelijkheid.

Dit houdt dus in dat ik kan leven met een lynch van een van beide, Inu of William. Mijn stem staat nu nog op Inu (als enige overigens), maar ik denk dat ik hem toch ga wisselen naar William, just to be safe.

Citaat van: Williambz op 22 juni 2022, 19:28:30
En ik wil trouwens ook nog even op lynch 1 wijzen. Lunch 1 was er niemand dood en ik acht de kans erg hoog dat ik het doelwit was, omdat ik de laatste spellen (vrijwel) tot het einde bleef leven. Echter kan ik niet geluncht worden.

De 1e dag was ik vrijwel inactief, maar toch ontving ik 4 stemmen. Na berber en nostalgia kwam Fannie met haar stem op mij en daarna katz. Dus als Fannie en ik conversiewolf zijn heeft Fannie bijna mij op de 1e! lynch gedood. En ik ben met mala meteen op haar gegaan na Perrys dood. Niet echt een goede strategie om de 2 belangrijkste rollen er zo snel en hard er (bijna) uit te knikkeren lijkt mij of vinden jullie dit wel aannemelijk?

En geloof me. Ik snap dat de rol van DF logisch klinkt, maar dat is ook het enige. Circle en Yasu claimen burger. Circle claimt zvw met DF te zijn wat niemand kan bevestigen behalve Yasu (wolf nr 3).
Als je verder kijkt naar het aantal wolven (3 als df het is en 4 als ik het ben), stemgedrag (fannie op mij en vice versa) en mogelijk bevestigde goedjes (inu die priester claimt en mij watert) kom ik veel beter over dan de andere 3.

Echter kunnen Circle en DF goed lullen en daardoor mensen ompraten om op mij te gaan. En voor mijn gevoel sta ik in mijn eentje tegen de 3 wolven op te boxen. Want inu kan niet heel veel inbrengen en de enige andere die mij nog enigzins gelooft, maar volgens mij nu ook al minder is malanaphy

Het zwv is zo makkelijk te checken, ik zou bij wijze van spreken nog naar Australië kunnen vliegen en dan vallen ze meteen door de mand. Dus ik zou als wolf nooit deze tactiek gebruiken, veelste gevaarlijk. Maar goed, als jij idd toch de weerhamster blijkt te zijn die je zegt te zijn, ga ik toch met een scherp oog naar Inu en DF kijken. Want daar zit dan toch een luchtje aan...

Inuzuki

Ik vind dit eerlijk gezegd wel een hele sterke post van William. Voor de eerste stille nacht zijn er volgens mij 2 mogelijke oorzaken: William of de beschermactie van berber op mij. Ik denk ook dat william en ik zo ongeveer de meest voor de hand liggende 1e lunches waren. Het feit dat we in de huidige theorie samen slecht zouden zijn vind ik dan heel gek. De yeti was als ik het goed heb gelezen binnen dus tenzij er ergens nog een bengel rondloopt zie ik niet hoe anders de stille nacht 1 verklaard kan worden.
En zoals William al roept, op basis van stemgedrag: We hebben 2 dode slechtjes, een sjamaan en een wolf. Wat ik eerder al benoemde, de kans dat de sjamaan contact heeft gekregen met de wolven acht ik gewoon klein omdat dat in dit spel volgens mij vrijwel niet op een manier kan waarop anderen het niet (in de toekomst) kunnen gaan lezen. Dan hebben we volgens mij de meeste houvast aan de stemming met fannie en fannie heeft op zowel mij als william gestemd en ook andersom  :P Ik snap echt niet goed hoe nu de meeste stemmen toch richting william gaan.

Williambz

Citaat van: Angelique op 22 juni 2022, 19:38:38
Want wat heet Yasu erbij te winnen om dit te bevestigen als het eigenlijk niet waar is? Blijven er nog twee namen over, namelijk Inu en William. Hier blijven er eigenlijk maar twee scenarios over als je uitgaat van het reneiz lijstje:

- Scenario 1: Allebei goed, wat zou kunnen verklaren dat er niks gebeurt met het priesterwater. Alleen dit kegel ik al meteen onderuit, want ik verwacht op basis van de reneiz actie dat 1 van de 2 een conversiewolf is.
- Scenario 2: Allebei slecht, waarbij Inu een ketter is en William een conversiewolf. Dit zie ik zeker nog wel als mogelijkheid.

Dit houdt dus in dat ik kan leven met een lynch van een van beide, Inu of William. Mijn stem staat nu nog op Inu (als enige overigens), maar ik denk dat ik hem toch ga wisselen naar William, just to be safe.

Citaat van: Williambz op 22 juni 2022, 19:28:30

Het zwv is zo makkelijk te checken, ik zou bij wijze van spreken nog naar Australië kunnen vliegen en dan vallen ze meteen door de mand. Dus ik zou als wolf nooit deze tactiek gebruiken, veelste gevaarlijk. Maar goed, als jij idd toch de weerhamster blijkt te zijn die je zegt te zijn, ga ik toch met een scherp oog naar Inu en DF kijken. Want daar zit dan toch een luchtje aan...

Yasu heeft er zeker wel wat aan om DF en Circle te 'bevestigen' als zvw, want dat werkt erg overtuigend zoals je kunt zien. Bovendien zit jij, bw en berber wel helemaal te azen op het checken van df, maar heb je door dat het na de lynch en lunch al wellicht over kan zijn? En zo niet dan is het alsnog bijna klaar, ondat ze dan minimaal nog met 3 zijn en de wolven kunnen ook acties in landen maken. Wellicht zelf nog een extra wolf of lunch nemen, dus dan heeft dat checken 0 zin angelique.

En oja angelique wie is volgens jou naast inu nog meer wolf? Ik gok dat je malanaphy als eerste geconverteerde benoemt en inu als ketter. Maar wie is dan conversie nummer 2? DF, circle en Yasu staan compleet aan de andere kant. Ik neem aan dat je jezelf niet benoemt. En BW + berber probeerden de vorige lynch al inu (die volgens jou ketter is) te lynchen en nu mij. Dus die 4e wolf ga je dan niet kunnen noemen.

Je zit echt fout net zoals berber en bw

Malanaphy

Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Dragonfly

Malanaphy

Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Dragonfly

Ik vind je bijna zo overtuigend William dat ik dan denk, is er nog de optie dat we beide niet slecht zijn. Maar die optie zie ik gewoon niet, dus moet het wel zo zijn dat jij slecht bent, want ik ben het echt, echt niet en ook de feiten spreken voor mij zoals ik eerder noemde. Mijn plaatje klopt omdat het waar is.

Williambz

Citaat van: Dragonfly op 22 juni 2022, 20:03:11
Ik vind je bijna zo overtuigend William dat ik dan denk, is er nog de optie dat we beide niet slecht zijn. Maar die optie zie ik gewoon niet, dus moet het wel zo zijn dat jij slecht bent, want ik ben het echt, echt niet en ook de feiten spreken voor mij zoals ik eerder noemde. Mijn plaatje klopt omdat het waar is.

Ik heb hier ook serieus over nagedacht, omdat ik mn hoofd echt over het spel breek. Zijn de volgende opties nog mogelijk?

Stel inu is wel conversiewolf en ze heeft een wsteractie in bijv maleisië mogen doen. Is dat een optie? Want ik zie dat alleen inu daar is geweest. Ik vind het bijna erg dat ik nu nog hierover nadenk, maar ik weet het anders echt ff niet meer. Ik ben het namelijk ook echt echt niet.

Of er moet iets vreemd zijn gebeurd met de reinez actie, maar dan zou ik niet weten wat

Malanaphy

Alright, ik denk dat dit voor het grootste deel mijn eindconclusie gaat zijn.

Ik denk dat dit spel klaar is als we nu niet goed zitten. Bij combinatie Inu/William zitten er sowieso nog 4 wolven in, en ik denk dat er bij Circle/DF/Yasu ook nog wel een stiekem slechtje kan zitten.

Ik heb om de reisgeschiedenissen gevraagd omdat ik wilde kijken of er op een of andere manier een andere verklaring is voor de mislukte actie/lunch die DF claimt veroorzaakt te hebben. Conclusie: nacht 2 is deze er niet. Berber moet nog bevestigen of zijn actie mislukt was maar volgensmij klopt dat.

Nacht 3 is er één mogelijke verklaring voor geen lunch, en dit is Inuzukis zegen op Berber. Ik ben terug gegaan naar Indonesië en kan bevestigen dat ze Berbers naam heeft genoemd. Echter er is ook een kans dat ze Berber heeft vervloekt die nacht.

Persoonlijk vertrouw ik van iedereen Berber nu het meest, omdat hij naar mijn mening het hardst echt zoekt naar de opties die mogelijk zijn. Ik vind dat Bloodwolf veel in herhaling valt en dezelfde fouten maakt (hij heeft al meerdere keren "perongeluk" de stoorwolf als mogelijkheid genoemd). Angelique daarentegen negeert gewoon straight-up dingen die feitelijk niet mogelijk zijn en gooit ze toch als mogelijkheden op. Ze benoemd de stoorwolf voorzichtig:
Spoiler
Er even van uitgaand dat er niet gestoord is, wat dus praktisch niet mogelijk is zoals we geloof ik geconcludeerd hebben, [...]
[close]

En geeft hier meerdere keren de mogelijkheid dat Inuzuki nog conversiewolf kan zijn.
Spoiler
Ik had een iets uitgebreidere post belooft, dus bij deze ga ik proberen mijn best te doen om ietwat logica te halen uit de laatste tien paginas...

Er even van uitgaand dat er niet gestoord is, wat dus praktisch niet mogelijk is zoals we geloof ik geconcludeerd hebben, zit er nog een conversiewolf tussen DF/William/Inu. Waarbij de volgende claims gedaan worden:

DF --> Zielsverwant (Circle) en Yeti, claimt nacht 2 en 3 buiten te zijn geweest (wat de mislukte actie in nacht 2 en de mislukte lunch in nacht 3 zou kunnen verklaren)
William --> Weerhamster, claimt wellicht/mogelijk nacht 1 de lunch geblokkeerd te hebben
Inu --> Priester, heeft water gegooid over William waarbij er niks gebeurde

[...]

[...]

Maar goed, als jij idd toch de weerhamster blijkt te zijn die je zegt te zijn, ga ik toch met een scherp oog naar Inu en DF kijken. Want daar zit dan toch een luchtje aan...
[close]

Angelique lijkt mij persoonlijk meest voor de hand liggend als geconverteerde wolf. Op dit punt in het spel vind ik dit echt een gekke denkwijze en het is naar mijn mening nét iets te neutraal met al die opties open houden. Ze zou zowel in kamp Inu-William als Circle-DF nog kunnen passen.

Berber heeft een goed punt gemaakt waar ik achter sta.
Spoiler
Citaat van: 123berber op 22 juni 2022, 06:51:03
Ik heb er nog een nachtje over geslapen. We hebben als goedjes erg sterke rollen: wisselaar/beul/yeti/beschermengel/(blijkbaar dus ook priester)/gokker/huidenwisselaar, allemaal bewijsbare rollen, ik kan me niet voorstellen dat daartegenover enkel 2 conversiewolven en een sjamaan tegen staan. En wil daarom toch de optie Ketter er nog eens in gooien.

Met twee conversiewolven in een spel, is een zielsverwant duo heel vanzelfsprekend, immers anders kunnen de wolven converteren wie ze willen.
[close]

Dit alles met elkaar opgestapeld doet mij toch de conclusie laten trekken dat Dragonfly wel Yeti moet zijn en dat de ketterse wolf reëel is. Mijn stem gaat dus naar William, en ik denk dat ik dit niet meer ga veranderen.

Zelf denk ik nu William, Inu, Angelique en Bloodwolf.