[Centrale discussie] Dat ligt zo dichtbij, ze heeft hem vanuit dat land vermoord

Gestart door adriaan, 10 juni 2022, 15:12:00

Vorige topic - Volgende topic

yasu

Citaat van: Aappen21 op 16 juni 2022, 23:31:39
dat stond er niet vriend. yasu, er stond je kan Iemandbeschermen. ik heb ook geen commentaar gehad van adriaan dat ik niet kan lezen. dus lynch me, ik ga die uitdaging wel aan.

Ik zie inderdaad nu ik mijn laptop en notities weer heb dat ik mijn eerste en tweede land een beetje qua description in mijn hoofd door elkaar had gehaald :( daar was het inderdaad voor iemand niet in je land.. maar de lynchbescherming was iemand.. je hebt gelijk.. maar ben je zo bang om lynch te worden dan? ::)

Citaat van: 123berber op 17 juni 2022, 08:48:14
Voor jullie info. Nieuw-Zeeland is het Reinez land waar je rollen kon opvragen. Ga er vooral heen als je het topic wil checken, maar er is geen actie meer te doen nu!

Beetje apart dat dit gemeld moet worden twee posts nadat ik aangeef dat ik daar aan ben gekomen.. ook zijn er nu al.. 5 man die het hele verhaal bevestigen ofzo waardoor het een beetje vreemd voelt om er nu nog mensen naartoe te willen sturen. Dat is meer geld weggooien voor de spelers.

123berber

Oh sorry, daar heb ik overheen gelezen ...

Hier gaat Sunny nu opduiken en mij de lynch op duwen.

WCeend!! Zomerspelen 2014

Sunny

Ahem, ik ben niet degene die Yasu een target heeft gemaakt  ::)
Bovendien had ik al op je gestemd. (A)
En... heb ik dat de afgelopen 2 dagen niet gedaan, dit in tegenstelling tot anderen. No need to get personal lijkt me.

Aappen21

Citaat van: yasu op 17 juni 2022, 09:12:12
Citaat van: Aappen21 op 16 juni 2022, 23:31:39
dat stond er niet vriend. yasu, er stond je kan Iemandbeschermen. ik heb ook geen commentaar gehad van adriaan dat ik niet kan lezen. dus lynch me, ik ga die uitdaging wel aan.

Ik zie inderdaad nu ik mijn laptop en notities weer heb dat ik mijn eerste en tweede land een beetje qua description in mijn hoofd door elkaar had gehaald :( daar was het inderdaad voor iemand niet in je land.. maar de lynchbescherming was iemand.. je hebt gelijk.. maar ben je zo bang om lynch te worden dan? ::)

Citaat van: 123berber op 17 juni 2022, 08:48:14
Voor jullie info. Nieuw-Zeeland is het Reinez land waar je rollen kon opvragen. Ga er vooral heen als je het topic wil checken, maar er is geen actie meer te doen nu!

Beetje apart dat dit gemeld moet worden twee posts nadat ik aangeef dat ik daar aan ben gekomen.. ook zijn er nu al.. 5 man die het hele verhaal bevestigen ofzo waardoor het een beetje vreemd voelt om er nu nog mensen naartoe te willen sturen. Dat is meer geld weggooien voor de spelers.
nee dat niet zo zeer. Het is meer dat ik maar een persoon in dit spel op oranje had staan (jij) maar ook jij staat weer terug bij rood, door je actie om naar het reneiz land te gaan. En dan kies ik liever eiren voor men geld dan de kans dat ik een slechtje bescherm.
Als je maar lang genoeg domme dingen blijft doen worden ze vanzelf geniaal

yasu

je hebt mij op rood gezet omdat ik naar het reneiz land ben gegaan.. het land waarvan pas 2 posts na dat ik al aangaf er te zijn werd vertelt welk land dat was publiekelijk? Ik ben namelijk nooit uitgenodigd voor nieuw-zeeland door iemand, dus het is niet alsof ik dit kon weten... En wat heb ik eraan om naar het reneiz land te gaan als ik slechtje zou zijn? slecht heeft er echt helemaal niets aan om dit land te bezoeken want alle acties zijn al gebruikt.. het is voor slecht net zo veel geld weggooien als voor goed xD dus als je me hierdoor op rood zet moet je het me echt even uitleggen.

Circle

Ik heb nog niet echt ervaring met niet-netwerkspellen en ik vind het best heel lastig. Ik reis ook naar landen die blijkbaar niet erg in trek zijn, want ik zit nu al voor de vierde keer alleen in een land en ik vind het best jammer dat ik nog met niemand contact heb gehad.

Wie vallen me op? Er is een aantal vrij stille spelers.
- Inu en (tot gisteren) William: zaten tot voor kort nog in 625 en ik kan me voorstellen dat je meer aandacht besteed aan de laatste fase van een spel dan de eerste van een nieuwe. Wel jammer dat Inu nu ook een weekend weg is, want zo blijft ze stil en lastig te peilen. Wel heb ik het idee dat zij meer kan zeggen over Berber. Toen hij op lynch kwam, leek ze ervan overtuigd dat hij goed was. Ik ben benieuwd of dat nog steeds zo is. Van William heb ik wel het idee dat de activiteit beter geworden is.
- Nostalgia: geeft ook aan dat hij niet-netwerkspellen lastig vind, maar is het dan niet handiger om iets actiever te zijn, zodat je nog iets van interactie hebt?
- Angelique: nog niet me gespeeld, dus kan ik niet inschatten of dit past bij haar als goedje of juist niet
- Fannie: reageert wel op verdenkingen op haar, maar verder weinig inbreng
- Bloodwolf: lastig in te schatten. Verdenkt Yasu en Fannie, maar weinig toelichting. Opperde nog om Rampposi bewezen te krijgen, dus hoewel dat best een lastige opgave zou zijn, nog wel positief punt. Ik zou graag meer van je zien, Bloodwolf. Ik denk dat jij een grotere bijdrage zou kunnen hebben in dit spel, omdat ik het idee heb dat je goed bent in het oppikken van kleine dingen en het analyseren van stemmen e.d. Wat natuurlijk goed uitkomt in een niet-netwerkspel.

Van dit lijstje vind ik Nostalgia en Fannie het meest verdacht.

Ik zet de rest ook gewoon op een rijtje met een beetje mijn beeld. Geen idee of iemand daar iets aan heeft, maar ik heb wel behoefte aan wat meer interactie:
- Berber: Kreeg wel een goed gevoel van zijn posts, maar een paar dingen vallen net uit de toon: de al eerder genoemde reactie op de post van Nungu en zijn voorstel om zijn nachtactie op te offeren om Rampposi te bewijzen. Is het niet heel link om überhaupt te noemen dat je een nachtactie hebt? Stemde wel op Rampposi, ondanks dat hij het dus blijkbaar het risico waard vond om Ramp te bewijzen.
- Aappen: Claimt nu voor de 2e keer veilig te zijn voor de lynch. Eerst door prins en nu door een landactie. Ik ben ook enigszins in de war: zijn er 2 landen waarin je iemand kan beschermen tegen de lynch? Waarbij er in de eerste nacht is gekozen om iemand te beschermen die niet in dat land was? Kan iemand dit nog verduidelijken? Verder heeft Aappen na de 2e nacht aangegeven dat Berber loog. Volgens mij is niet duidelijk geworden wat hij daarmee bedoelde en wil later toch liever op Fannie drukken. Wat ook wel weer opvallend is. De 2e die een sterke voorkeur heeft voor Fannie, zonder dat ik snap waarom.
- Dragonfly: Lijkt een goede weergave gegeven te hebben van hoe het de eerste nacht verlopen is tussen haar en Rampposi en wilde hem op basis daarvan het voordeel van de twijfel geven. Ze had ook gewoon voor hem kunnen gaan omdat hij dat best onhandig aangepakt lijkt te hebben. Verder geen opvallende dingen gezien.
- Mala: Meest opvallend vind ik haar eerste post na de laatste DL waarin ze aangeeft dat ze eigenlijk had willen wisselen naar Fannie, maar dat is vergeten. Ik snap de noodzaak niet helemaal om dat te zeggen. Ook zeggen dat ze (samen met andere mensen) op hem heeft gestemd vanwege kansberekening die later niet bleek te kloppen vind ik wat apart, omdat Inu als enige dat argument gaf. En waarom zou je nu mensen vertrouwen die niet op Rampposi gestemd hebben? Degenen die het allerbeste wisten dat Ramp geen conversiewolf was, waren juist de slechtjes. De stemming ging zo overduidelijk richting Ramp (ook vanwege het ontbreken van andere leads) dat die 'veilig' op iemand anders konden stemmen.
- Perry: voor mij ook een onbekende speler. Nog geen alarmbellen gehoord ofzo. Hij gaf wel aan dat hij nog geen beeld kon vormen over Berber en dat hij de posts nog zou doorlezen. Heb je dat nog gedaan, Perry?
- Sunny: Was tegen het delen van de reneiz namen, wat eigenlijk niets zegt. Want gezien hoe deze actie heeft uitgepakt, was dat wel terecht. Lijkt me niet slecht als Berber dat wel is. Reageerde kort voor de deadline dat ze de stemmen op Katz ineens bijzonder vond. Zou, net als de 'fijn dat het een stille nacht was' na nacht 1, een opmerking van een slechtje kunnen zijn. Ik ben er nog niet helemaal uit, want verder komt ze wel over als hoe ik dat van haar zou verwachten.
- Yasu: Zoals eerder gezegd: in het begin wat twijfel door zijn opmerkingen. Beetje ongelukkig dat hij landacties door elkaar haalde. Maar verder is er niets bijgekomen waardoor ik hem echt ben gaan verdenken.

Hier komen voor mij dan Berber en Mala bij als verdachten. Maar het is niet zo dat ik denk: die staan mijlenver boven de rest. Het is echt nog aftasten, ondanks dat we al 3 nachten achter de rug hebben.

Wat ik me verder nog afvroeg: is het nog handig om te noemen waar de andere kant van de reneiz actie plaatsvindt, zodat niemand daar z'n geld aan verspild?

fannieklm

Citaat van: Circle op 17 juni 2022, 10:56:25
- Aappen: Claimt nu voor de 2e keer veilig te zijn voor de lynch. Eerst door prins en nu door een landactie. Ik ben ook enigszins in de war: zijn er 2 landen waarin je iemand kan beschermen tegen de lynch? Waarbij er in de eerste nacht is gekozen om iemand te beschermen die niet in dat land was? Kan iemand dit nog verduidelijken?

Ik denk dat het hetzelfde land is waar Yasu en ik dag 1 gestart zijn.
En wij hebben inderdaad besloten iemand (BW) te beschermen omdat hij normaal gesproken al snel verdachtmakingen tegen zich krijgt.
En dan snel lynch wordt terwijl dat merendeel van de tijd niet terecht is.

Circle

Waarom kozen jullie er niet voor een van jullie te beschermen?

En wanneer kan die actie precies gedaan worden? Wanneer moet de actie ingestuurd worden en voor welke lynch is de bescherming dan van toepassing?

yasu

We hadden niet echt over onszelf gesproken... persoonlijk zou ik ook niet op mezelf zijn gekomen aangezien ik tot op heden weinig echt lynch ben, laat staan vroege lynch. Voor fannie geldt naar mijn idee hetzelfde, maar ik weet niet of zij er ook zo aan denkt aangezien we het niet hebben besproken.

De actie kan elke speldag 1 keer, De actie moet overdag worden ingestuurd, het is voor de lynch van de dag erop van toepassing.

Circle

Citaat van: yasu op 16 juni 2022, 23:28:09
Zit ook op telefoon.. maar ja ik Kan fannies verhaal wel bevestigen. Misschien hadden we in the end niet de juiste keus gemaakt wie te beschermen voor de lynch.. ik opperde Katz doordat ik bang was dat wolven zouden springen op de spoiler in het speltopic.. en toen gingen we voor bloodwolf omdat hij altijd erg op de voorgrond normaliter is en onlangs wat aappen zegt het vaak voor elkaar krijgt zichzelf vroeg gelyncht te krijgen.. dit kan hij zelf vast bevestigen xD

Dan snap ik deze niet: Over welke spoiler in het speltopic heb je het? Ik dacht dat je dat nungu-katz ding bedoelde, maar dat is pas na de eerste nacht gezegd en dus nadat jullie de actie moesten insturen.

yasu

allereerste stem in het stemtopic was van Katz.

Citaat van: Katz op 10 juni 2022, 22:36:13
123berber

Spoiler
En hier moet ik ook de lunch plaatsen :o
[close]

Katz maakte hier echter een grapje omdat Adriaan eerst "lunch" had geschreven ipv "lynch". Mijn gevoel was dat hier best wel iemand dit niet door zou hebben en de dag erop op Katz zou willen springen als soort van easy target voor de lynch.. Zodoende gooide ik Katz op om te willen beschermen tegen de lynch. Fannie wilde allereerst Katz juist niet beschermen van de lynch om diezelfde spoiler, maar zij had niet door dat die spelfout dus eerst gemaakt was en katz dus een grapje maakte (of fannie deed goed alsof)

Circle

Aahhhh, ok. Makes sense. Jammer wel, want ik hoopte eigenlijk een beetje dat je jezelf versproken had en je dus slecht bleek te zijn. Maar hier heb ik dus niets aan.  ;D

Dragonfly

Nou, tijd voor wat leven!

Ik ga even een vraagteken plaatsen bij Angelique, waarom koos je voor conversiewolf?

Verder ga ik nogmaals een focus op Sunny doen. Ik hoor je meerdere keren je twijfels over de reneiz actie uitspreken en toch stem je erop en is er inderdaad een reneiz slachtoffer. Dit icm mijn eerdere opmerkingen.

Ik sta ook op jouw lijstje zeg je, ik ben heel benieuwd waarom?

Malanaphy zegt dat ze nu meer vertrouwen heeft in mensen die op een ander dan rampposi hebben gestemd. Maar in feite zegt het niets.

Ik weet van mezelf dat ik vanuit gevoel heb gestemd maar ik durfde niet afdoende op mijn gevoel af te gaan om rampposi van de lynch af proberen te houden en was te bang voor de gevolgen als hij toch conversiewolf was. Voelt toch wel zuur nu.

Ik ga op dit moment opnieuw op Sunny.

Angelique

Ik kan het wel proberen toe te lichten. Ikwilde absoluut geen goedjes rol opvragen, want waarom zou ik slechtjes die info willen toespelen? Dan blijft de keuze voor een slechtjes rol over en dan vind ik het het meest interessant om iets te weten te komen over een eventuele conversiewolf. Dat heeft vooral te maken met of je iemand kan vertrouwen of niet als degene zich al bewezen heeft. Nu geldt dat natuurlijk meer voor netwerkspellen, maar nog steeds vind ik het fijn om te weten of het slechtjes team zichzelf kan uitbreiden. In dit geval lijkt het te backfiren, maar dat weet je natuurlijk ook niet van tevoren.

Sunny

Citaat van: Dragonfly op 18 juni 2022, 08:15:43

Verder ga ik nogmaals een focus op Sunny doen. Ik hoor je meerdere keren je twijfels over de reneiz actie uitspreken en toch stem je erop en is er inderdaad een reneiz slachtoffer. Dit icm mijn eerdere opmerkingen.

Ik sta ook op jouw lijstje zeg je, ik ben heel benieuwd waarom?

Ik heb dat geloof ik toch vrij duidelijk uitgelegd, waarom ik tòch op Ramp ging?
Citaat van: Sunny op 16 juni 2022, 15:32:25
Ramp, als het alleen de lijstjes waren geweest dan had ik meer getwijfeld, maar je gedrag en posts maken toch dat ik op je ga stemmen.
Ik hoop van harte dat je wederom een conversiewolf bent en niet het zoveelste slachtoffer van de reneiz.

En daarna nog in meer detail nadat Ramp er naar vroeg
Spoiler
Citaat van: Sunny op 16 juni 2022, 16:34:50
Als jij het fijn vindt om het nog een keer te horen  XD

Je gedrag in het land waar je met DF zat was op zijn minst fishy te noemen, je spreekt DF's verhaal niet tegen, dus schijnbaar was je ineens niet meer bereikbaar voor communicatie, heb je je niet aan de gemaakte afspraak gehouden door deze niet actie niet in te zetten en als ik het goed begrijp had je wel tijd om je nachtactie in te zetten, maar niet om te verhuizen?

Daarna kom je met een hele uitleg over de wisselaar
Citaat van: Rampposi op 15 juni 2022, 00:50:23

Citaat van: Sunny op 16 juni 2022, 15:32:25
Ramp, als het alleen de lijstjes waren geweest dan had ik meer getwijfeld, maar je gedrag en posts maken toch dat ik op je ga stemmen.
Ik hoop van harte dat je wederom een conversiewolf bent en niet het zoveelste slachtoffer van de reneiz.
Citaat van: Katz op 14 juni 2022, 19:21:00
Citaat van: 123berber op 14 juni 2022, 18:52:16
Citaat van: nungunungu op 14 juni 2022, 18:49:33
Btw Katz ik ben degene die je een uitnodiging heeft gestuurd. Kun je vast zelf achterhalen wie er aan het liegen is.
Ik vind dit een gekke post... Waar reageer je op? Had dit op het wolvenboard moeten staan?

Ik vind het persoonlijk een beetje vreemd dat je zegt dat dit op het wolvenboard moest staan? Ik zie niet in, in welke context je het tweede deel van het bericht in het wolvenboard zal posten. Het lijkt me ergens dat je als wolf informatie aan het zoeken bent...
Dit spreekt voor mij echt boekdelen. Nungu heeft blijkbaar een ansichtskaart gestuurd naar Katz over (nu blijkbaar de gelukte wissel), maar vergat de naam eronder te zetten. Dit bericht is echt het laatste wat ik verwacht in het wolvenboard, zowel het eerste deel, als het tweede deel. Hierdoor was het vrij duidelijk dat Nungu aan Katz iets duidelijk wilde maken. Er was nog maar één nacht voorbij. Ansichtskaarten zijn onze enige manier van buitenlands contact. 1+1=2, Goedjesnetwerk. Ik snapte het echt niet waarom mensen dit niet zagen.

Citaat van: Rampposi op 15 juni 2022, 00:52:22
Voordat de kaart"HEY MAAR JE WAS WVW TOCH VERGETEN" wordt gegooid; er bestaat iets als na de DL nog doorlezen en analyseren, en dit niet willen mededelen voor de DL. Gaf teveel info weg. WHUT?

En nee, ik had niet geteld hoeveel stemmen william had. Daarentegen was mijn stemwijziging net te laat en had het toch geen nut...

En voordat er nu wordt gegooid "ahhh maar jij dacht dit dus, dat verklaart dus dat nungu nu gelijk ook nachtdoden is geworden". Nee. Ik ben neutraal, (zo heb ik dat ook maar gelijk gehad).
Wbt die voorlaatste zin, ja ik denk dat dat eigenlijk precies wel zo is gegaan.

Citaat van: Rampposi op 16 juni 2022, 00:11:12
Tot die tijd blijf ik mijn best doen om die hongerige wolven er uit te spelen.
Hoe dan, wat heb je gedaan?

Over Berber heb ik het al gehad.

Dus ja dat alles bij elkaar maakt dat ik jou toch mijn stem geef.
[close]

En ja, dit is in mijn beleving toch wel hoe de meeste Reneiz actie verlopen. En als het puur om die actie alleen was had ik ook niet op Ramp gestemd. Het was de combi van dat met zijn eigen posts en gedrag.

En dat brengt mij dan op de reden dat ik jou verdenk.
Er was 1 iemand die wist welke rol hij claimde, voordat hij het openbaar maakte.
En dat was jij.
Slotenmakers kunnen best lastig zijn voor wolven.
Wat een gelukje dat hij 2x op het lijstje kwam. En hoe gemakkelijk kwamen al de stemmen op Ramp (berrie als eerste btw en Nostalgia was voor zijn doen ook heel vlotjes met stemmen op Ramp), meer dan genoeg om er verzekerd van te zijn dat jouw stem niet nodig was om hem eruit te werken en dus kon je prima niet op hem stemmen en zo jezelf buiten schot houden. Mooie dramatische posts heb je er aan gewijd.  XD
Dan zijn er nog de, ik geloof minstens 5 verschillende, posts waarin je je afvraagt hoe Berber nu toch verdacht zou kunnen zijn?
En een Malanaphy die benadrukt hoe ze de niet Ramp stemmers nu beschouwt als goed. Right.
Ik heb denk ik reden genoeg om jou te verdenken.