[Centrale discussie] Dat ligt zo dichtbij, ze heeft hem vanuit dat land vermoord

Gestart door adriaan, 10 juni 2022, 15:12:00

Vorige topic - Volgende topic

Dragonfly

Nostalgia

Ik heb nog even een vraagje aan de persoon die bij 123berber in het reneiz-land is. Zou je kunnen bevestigen dat er tweemaal conversiewolf opgevraagd is? (ik kon namelijk niet vinden dat dit al gebeurd was, maar misschien heb ik er overheen gelezen)

fannieklm

Inuzuki

Citaat van: Circle op 16 juni 2022, 13:17:40
@Inuzuki: Stel dat er geen conversiewolf inzit, dan is de kans dus juist heel groot dat er een naam 2x uit kwam. Ik wil niet weer de fout maken die ik een paar spellen geleden maakte (ineens iemand gaan verdedigen waar flinke verdenkingen op rusten), maar ik vind dus juist dat statistiek hier helemaal niet zo doorslaggevend is. Hoe vaak zit er gemiddeld gezien een conversiewolf in? 1 op de 2 a 3 spellen? Minder nog? (Dit is een vraag, geen onderbouwde inschatting). En 2 spellen achter elkaar conversiewolf zijn komt natuurlijk statistisch gezien helemaal niet vaak voor. Nogmaals: ik zie naast de reneiz lijstjes wel andere verdachte dingen bij Rampposi, maar ik vind het argument dat de statistiek de doorslag geeft niet terecht.
Huh hoe is die kans heel groot? Er komen zonder conversie random 5 namen uit de +/- 20 namen dus de kans dat je erbij zit is 1 op 4. Volgens mij is de kans dat je er 2 keer bij zit dan 1 op 16? Ik ben wel een slechte econometrist dus rekenfouten voorbehouden, zeker omdat ik weg ben dit even snel moet typen  ;D Gegeven dat er 5 namen de eerste keer uit zijn gekomen, is er voor de 2e dag 5/aantal spelers kans dat iemand er weer uit komt toch? Dus ja, zeker mogelijk maar heel groot wil ik het niet noemen.

Rampposi

Citaat van: Dragonfly op 16 juni 2022, 17:00:42
Citaat van: Rampposi op 16 juni 2022, 16:48:52
Als slotenmaler heb ik toen ik het idee opperde direct mijn rolactie ingestuurd. De rest ben ik domweg vergeten. Daarentegen was ik ook bijna die gehele dag niet aanwezig op het forum.
Aan de andere kant, waarom zou ik dat opperen als conversiewolf (punt 1) en punt 2: waarom zou ik een mogelijke bewijsactie op mijzelf voor een ander opzettelijk vergeten als ik daardoor direct in de spotlights wordt gezet bij die persoon?

Maar waarom stuurde je mij als actie in? Dat snap ik niet, ik heb niet gezegd je kunt wel je actie op mij doen en met jouw voorstel was het niet nodig om jezelf nog op een andere wijze te bewijzen.
Ik heb jou btw pas nacht 2 opgesloten, niet nacht 1. Staat ook ergens eerder al. Dit was om te proberen mijzelf alsnog te bewijzen nadat ik erachter kwam dat ik de slaapwandelaarsactie in Tuvalu was vergeten te sturen

Rampposi

Maar het maakt toch niet uit wat ik zeg of dat ik bewijsbaar ben of wat dan ook. Sta toch al ten doden opgeschreven door de reneiz. Dus, go kamp slecht, I'll join you.

Tot in het dodentopic!

Circle

De kans dat een specifiek iemand er 2x bij staat (als er geen conversiewolf is) is inderdaad klein. Maar de kans dat er iemand in beide lijstjes terecht komt is juist heel groot. Of andersom gezegd: de kans dat het 2x 5 andere namen zijn is heel klein.

Dragonfly

Citaat van: Rampposi op 16 juni 2022, 20:18:46
Citaat van: Dragonfly op 16 juni 2022, 17:00:42
Citaat van: Rampposi op 16 juni 2022, 16:48:52
Als slotenmaler heb ik toen ik het idee opperde direct mijn rolactie ingestuurd. De rest ben ik domweg vergeten. Daarentegen was ik ook bijna die gehele dag niet aanwezig op het forum.
Aan de andere kant, waarom zou ik dat opperen als conversiewolf (punt 1) en punt 2: waarom zou ik een mogelijke bewijsactie op mijzelf voor een ander opzettelijk vergeten als ik daardoor direct in de spotlights wordt gezet bij die persoon?

Maar waarom stuurde je mij als actie in? Dat snap ik niet, ik heb niet gezegd je kunt wel je actie op mij doen en met jouw voorstel was het niet nodig om jezelf nog op een andere wijze te bewijzen.
Ik heb jou btw pas nacht 2 opgesloten, niet nacht 1. Staat ook ergens eerder al. Dit was om te proberen mijzelf alsnog te bewijzen nadat ik erachter kwam dat ik de slaapwandelaarsactie in Tuvalu was vergeten te sturen

Ahh, dat staat er inderdaad en maakt het logischer. The odds are against you en ik twijfel onwijs. Mijn gevoel was eerder dat jij de waarheid sprak. Blijf ik bij dit gevoel of ga ik voor the odds?

Dragonfly

Ik ga voor mijn gevoel en besluit niet op rampposi te stemmen. Ik ga kijken op wie wel.

Dragonfly

William, ik heb je amper tot niet gezien. Vanwaar je stem op berber?

Angelique

Het klopt dat ik inderdaad niet zo heel actief geweest ben gisteren en vandaag, nogal hectische dagen op het werk met de nasleep van de issues van maandag. Dus jullie kunnen je vast voorstellen dat de focus even ergens anders lag.

Ik heb iig al een stem geplaatst, puur omdat ik niet als inactief gezien wilden worden. Ik heb nu het dtopic wat beter doorgelezen en als ik kijk naar de reacties van Rampposi, weet ik niet of hij echt slecht is. Als ik kijk naar zijn reacties hier, doet mij dit heel erg aan mezelf denk als ik ten onrechte gelyncht wordt. Dus misschien dat ik mijn stem nog wel wijzig, al is dat enkel maar uit principe...

Citaat van: yasu op 16 juni 2022, 00:52:19
Helaas heb ik niets waarmee ik je verhaal zou kunnen bevestigen of ontkennen..

Wat ik wel persoonlijk heb is dat Conversiewolf natuurlijk de NR. 1 rol is om op te vragen in de reneiz.. elke keer dat het een mogelijkheid is in een spel. Echter heb ik volgens mij nog geen enkele keer gezien dat er dat spel dan ook echt een conversiewolf in zat puur ook om die reden. De kans dat er dus geen conversiewolven zijn en rampposi enorme pech hier gaat hebben is dus in mijn ogen best goed aanwezig.. maar ik moet ook zeggen dat het er wel erg slecht voor hem uit ziet en ik zelf ook wel geneigd ben om wel te stemmen op hem omdat het huidig het enige concrete stukje info is dat we lijken te hebben.

Conversiewolf was voor mij idd de eerste rol die in mijn hoofd opkwam toen ik de reneiz actie zag. Ik heb niet eens overwogen om de reneiz actie niet uit te voeren, zoals ik geloof ik ook wel hier in het dtopic gelezen heb. Daarentegen zou ik zelf nooit bedacht hebben om de rol nog een tweede keer op te vragen. Ik zou daar niet eens bij stilstaan. Ik vind het eigenlijk wel een heel slimme actie als ik eerlijk ben XD. Daarnaast, is het natuurlijk wel gevaarlijk omdat zoals sommige mensen hier al berekend hebben is de kans best groot dat eenzelfde naam in beide lijstjes voorkomt (mits er geen conversiewolf inzit natuurlijk). Twee conversiewolven zijn natuurlijk ook nog een optie, maar dan hebben ze wel onwijs veel geluk gehad dat de naam er niet een tweede keer in voorkomt. In die zin vind ik dat dus wel voor 123berber spreken, waarom zou je dat anders überhaupt opperen? Een andere naam die ik vaker genoemd zie worden is Fannie. Ik moet bekennen dat fannie nog niet perse in mijn lijstje voorkwam, dus ik moet nog even beter lezen waarom men dat eigenlijk een optie vind. Iemand die mij wel in wat negatievere zin opvalt door zijn spelgedrag maar ook zijn posts is Aappen. Ik moet bekennen dat ik weinig snap van zijn posts en de manier waarop hij speelt qua bewegingen tussen landen. Dus dat is zeker nog wel een naam die even in mijn achterhoofd blijft hangen.

Williambz

Oké ik ben weer terug van weggeweest. De laatste dagen was ik niet heel actief in 626, omdat ik vooral bezig was met 625 en daarnaast ook een verjaardag te vieren had  :P

Ik heb echt veel moeten bijlezen en ook veel post waar ik op wilde reageren, maar die nu niet meer relevant zijn of dat daar al op is gereageerd door anderen, dus deze post wordt toegewijd aan mijn visie en stem op berber

Als eerst even over de afgelopen lynch waarde uitslag als volgt was:
William: 123berber, Nostalgia, Fannie, Katz
123berber: Sunny, Yasu, Nung, Katz
Nung: 123berber, Sunny, Perry
Aappen: Perry, Aappen, William
Fannie: Nung, Bloodwolf, Rampposi
Nostalgia: Inuzuki
Katz Aappen, Dragonfly, Angelique, Inuzuki, Katz
Perry: Malanaphy

Dit gaf de volgende hoeveelheid aan stemmen (vind dit wel een fijn overzicht altijd)
Katz [5]
William [4]
123berber [2]
Nung [2]
Fannie [2]
Aappen [1]
Perry [1]

Ik zie dus dat ik zelf bijna de lynch was geworden. Berber was de 1e die op mij stemde met de reden dat ik stil was en dat hij van mening was dat wolven zich stiller houden. Nu ben ik wel eens met het eerste maar met het laatste niet. Ik heb al in een eerder spel gezegd dat ik niet stiller ben als wolf, maar dat het altijd aan de drukte in het echte leven ligt. Sterker nog vaak ben ik actiever als ik wolf ben, omdat ik dan nog meer excited ben voor een spel XD. Bovendien was het jullie vast niet ontgaan at ik eergisteren jarig was, dus dan is het vrij logisch dat ik wat minder tijd heb voor dit spel.

Daarna komen Fannie en Nostalgia met de reden dat ik stil ben en stemmen ook op mij. Fair enough, alleen is het een nog makkelijkere stem dan die van mij op aappen.

Als laatst is het Katz die op mij stemt, maar dat is vrij duidelijk waarom, omdat hij zelf de lynch ging worden.

Citaat van: 123berber op 16 juni 2022, 12:53:53
Wat ik wel erg jammer vindt is dat ik verantwoordelijk wordt gehouden voor de dood van Katz. Ik heb, bij de keuze tussen Katz, William en mijzelf niet voor Katz gekozen. De wissels kwamen allemaal vrij kort voor de deadline en ik heb zelfs nog proberen Williambz op de lynch te krijgen.

Mochten we ervoor kiezen om Rampposi toch te redden en voor iemand anders te gaan, dan zou ik het liefst op Williambz willen stemmen of op Aappen21. William voelt voor mij namelijk wel als bewust gered/genegeerd bij de lynch. En Aappen zit onzin over mij te verkopen en hij was op ons landenboard mij op Katz aan het duwen en is wat mij betreft de reden dat men zo overtuigd meeging op Katz.

Berber zegt hier dat hij geprobeerd had mij op de lynch te krijgen in plaats van Katz. Ik zit mezelf echt af te vragen waarom, want de enige reden is dat ik stiller was. Maar het lijkt net alsof ik de meest verdachte persoon was zo graag wil je me weg hebben lijkt het wel. Maar je zegt ook dat als we rampposi niet lynchen dat je het liefst op mij stemt. WHY? Ik weet niet wat ik misdaan heb, maar ik vind je veel te hard op mij pushen en ik heb geen idee waarom. Je zegt dat het voelt alsof ik bewust gered bent bij de lynch, maar ik heb niemand van mij af zien gaan oid. Ik heb juist mensen op mij zien springen en niemand die zei 'oh william is het niet hoor'. Dus dat iemand mij probeerde te redden is niet waar.

Dan nog over de reinez actie en rampposi die er 2x instaat. Dat rampposi er 2 keer instaat met de opgevraagde rol conversiewolf lijkt in eerste instantie dat we de conversiewolf hebben gevonden. Ik denk echter dat de kans dat er überhaupt iemand 2 keer op zou staan heel groot is.
In de eerste reinez actie stonden 5 mensen de 2e reinez actie was volgens mij na de 1e lynch. Toen waren nog 15 mensen leven waarvan er al 5 op de 1e lijst stonden. Als er op de 2e lijst ook 5 mensen staan, moesten dit dus allemaal nieuwe zijn als er niemand 2x op mocht staan. Maar de kans dat allemaal nieuwe erop staan is echt klein. Ik zag ergens al een percentage voorbij komen, maar dit klopt ook echt. Mensen zijn van nature al erg slecht in kansberekening (ik ook), maar nogmaals het is echt niet raar als iemand er 2x opstaat.

Ik zag ook dat iemand op basis van kansbereking (ik dacht inu?) op ramp ging stemmen, maar die persoon zit echt fout op basis van kansberekening, want dan heb je echt een zwak argument. Sowieso vind ik het weer erg opvallend dat iedereen meteen weer zo op die lijstjes afgaat van de reinezactie, want je focust je weer helemaal gek op de mensen die op die lijstjes staan, terwijl dit niet bindend hoeft te zijn. Rampposi claimde bovendien slotenmaker te zijn en ondanks dat dit niet bewezen is, vind ik het evenmin bewezen dat hij conversiewolf moet zijn. Mijn stem gaat dan ook niet naar rampposi, maar naar berber wegens bovenstaande redenen

Williambz

Ik zie hierboven dat ik zei dat katz op katz stemde, maar dit moet circle zijn ipv katz!

Williambz

Op het 1e lijstje van de reinzez actie stonden 5 van de 17 spelers.

Op het 2e lijstje konden er nog 15 staan, want er gingen 2 dood tijdens de nacht en lynch.

5 van de 15 stonden er al op. Wat is dan de kans dat je 5 nieuwe namen op de lijst krijgt?
Dat is 10/15 x 9/14 x 8/13 x 7/12 x 6/11 = 0,08%

Kijk mensen de kans dat 1 iemand er 2 keer opstaat is 99,92%. Dit ziet er heel ongeloofwaardig uit, maar dit is het oprecht niet. En nee dit is niet omdat ik met rampposi wolf ben of dat hij mijn medeconversiewolf is of iets dergelijks. Dit is omdat nu iedereen op hem stemt omdat hij er twee keer opstaat, maar dit is echt totaal niet gerechtvaardigd.

Voor als je de som wilt begrijpen:
Eerst heb je 10 van de 15 mensen die er niet op de 1e lijst stonden.
Als er 1 nieuw iemand op staat kunnen nog 9 van de overige 14 worden gekozen, omdat er al 5 op de vorige lijst stonden.
Als er dan weer een nieuw iemand op de lijst is gekozen kunnen nog 8 van de overige 13 worden gekozen die niet op de 1e lijst stonden
etc. etc. Dit vermenigvuldig je allemaal en dan krijg je dus 0,08%

Dus als je rampposi wilt lynchen kan je niet het argument gebruiken dat hij er 2 keer opstaat. Dan moet je hem echt verdacht vinden spelen oid.

Williambz

Ik weet niet of er nog meer mensen zijn die mijn som kunnen bevestigen, maar zo bereken je het wel, dus nogmaals ik snap al die stemmen op rampposi echt niet