[Centrale discussie] Dat ligt zo dichtbij, ze heeft hem vanuit dat land vermoord

Gestart door adriaan, 10 juni 2022, 15:12:00

Vorige topic - Volgende topic

Circle

Citaat van: 123berber op 15 juni 2022, 22:21:32
Citaat van: Circle op 15 juni 2022, 21:33:46
Deze moet Berber (of iemand anders die wat van kansberekening afweet) misschien even uitrekenen, maar wat is de kans dat Rampposi 2x voorkomt in de lijst als de rol niet voorkomt in het spel? Is dat 5/17 * 5/15 = 1 op de 10?
Je hebt sowieso met een voorwaardelijke kans te maken, aangezien het eerste visioen al bekend was.
Ik denk dat het enkel nog zinvol is om te kijken hoe groot de kans was dat er minstens een van de eerste namen ook in dit visioen zou zitten.
Als ik dat bereken kom je op 84,6% wat opzich best aannemelijk is. Mogelijk kan Yasu of Dragonfly hier meer uitsluitsel geven over de acties van Rampposi?

Ik heb het idee dat je het nu te positief weergeeft voor Rampposi. Waarom zou het alleen zinvol zijn om te kijken wat de kans is dat 1 van de namen nogmaals voorkomt? Volgens mij gaat het om de kans dat iemand  2x in het rijtje voorkomt. Vergelijkbaar met 'wat is de kans dat je 2x 6 gooit'. Er is 2x conversiewolf opgevraagd. Optie 1 is: de conversiewolf zit in het spel. Dan is het Rampposi. Optie 2 is: de conversiewolf zit niet in het spel. Dan was het bij de eerste keer voor iedereen een kans van 5/17 om in het lijstje te komen en bij de tweede keer 1/15. En volgens mij is de kans dan ongeveer 1 op 10 om beide keren in het lijstje te komen.

Rampposi

Omdat ik heel de DL ben vergeten bij de slaapwandelaarsactie-land. Dat had nu zoveel beter geweest, I know. Dus indirect mijn eigen graf gegraven als er geen WB opdaagt. Jammer.

Perry26

Hmmja,

zelfs als er geen conversiewolf inzit, dan nog is het zinnig om Rampossi op te hangen. Dan weten we namelijk gewoon dat we niet meer bang hoeven te zijn voor conversies, en die info is mij erg veel waard.

BloodWolf14

Citaat van: Rampposi op 15 juni 2022, 22:27:50
Een WB kan nu ook het aantal Conversiewolven opvragen en dat geeft je dan ook het antwoord, namelijk 0.
Hoe ben je zeker dat er 0 in zitten? In principe zijn de opties 0, 1 en 2 allemaal mogelijk. Als er eentje in zit ben jij dit en anders is het 0 of 2. Ik ben het wel eens dat 0, in dat geval, het meest waarschijnlijk is, maar toch.

Ditzelfde geld voor anderen die nu beweren dat er dan zeker 0 in moeten zitten. Ik ben benieuwd of een WB in het spel zit die dit kan controleren.

Verder zijn de namen die Perry heeft genoemd inderdaad correct. Dit zegt in mijn ogen echter niet direct wat over zijn alliantie aangezien dit openbaar bekend is.

Rampposi

Ik snap dat in deze situatie ik de lynch ben om het zeker voor het onzekere te hebben. Ik vind het alleen enorm kl*te dat het op een dag gebeurt waarvan alles al tegenzit en ik mij overal aan erger + dat ik nu een hele leuke neutrale rol heb waar je veel mee kan (Slotenmaker). Daar baal ik gewoon enorm van.

Ik ga ook op mijzelf stemmen omdat dat gewoon de "meest logischte optie" is als je er met een neutrale blik naar kijkt. Als een WB zich nog wil melden, dan graag. Dan kan die namelijk bewijzen dat ik geen Conversiewolf ben (mits het antwoord 0 is, als er 2 zijn ben ik alsnog verdacht, maar ik denk niet dat er 2 in zullen zitten).

Tot die tijd blijf ik mijn best doen om die hongerige wolven er uit te spelen.

Sunny

yasu

Citaat van: Rampposi op 15 juni 2022, 22:12:30
Ik val van de ene in de andere ergernis, tis echt niet te geloven.

Goed, hier mijn logboek:
Ik ben slotenmaker.
Nacht 1: Yasu
Nacht 2: Dragonfly (om toch misschien nog te bewijzen wat ik was)

Succes nog, zie de bui al weer hangen.

Helaas heb ik niets waarmee ik je verhaal zou kunnen bevestigen of ontkennen..

Wat ik wel persoonlijk heb is dat Conversiewolf natuurlijk de NR. 1 rol is om op te vragen in de reneiz.. elke keer dat het een mogelijkheid is in een spel. Echter heb ik volgens mij nog geen enkele keer gezien dat er dat spel dan ook echt een conversiewolf in zat puur ook om die reden. De kans dat er dus geen conversiewolven zijn en rampposi enorme pech hier gaat hebben is dus in mijn ogen best goed aanwezig.. maar ik moet ook zeggen dat het er wel erg slecht voor hem uit ziet en ik zelf ook wel geneigd ben om wel te stemmen op hem omdat het huidig het enige concrete stukje info is dat we lijken te hebben.

BloodWolf14

Ik moet wel zeggen dat een Slotenmaker een bewijsbare rol is, dus wat dat betreft staat Rampposi sterker in zijn claim dan anderen.

Is er manier waarop we hem gecontroleerd kunnen krijgen komende nacht zonder dat dit te gevaarlijk is voor goed? Ik weet niet of Rampposi nu met anderen in zijn land zit en daar eventueel wat mee kan doen.

En ja, mensen gaan mij nu waarschijnlijk aankijken voor het proberen te redden van een mogelijke conversiewolf, maar zoals eerder gezegd is het niet de bedoeling dat we ons doodstaren op de lijstjes dus ik houd voor nu alle opties nog even open. Het feit dat mijn beide verdachten Fannie en Yasu makkelijk mee gaan in de stemming voelt toch wat ongemakkelijk.

Rampposi

Citaat van: Sunny op 16 juni 2022, 00:37:41
Wie verdenk jij dan dat die wolven zouden kunnen zijn Ramp?
Mijn nummer 1 verdachte is berber. Het hele verhaal omtrent het "katz-nungu-ansichtkaart" verhaal en berbers reactie daarop staat mij niet aan. Ik zal de quote er zo evenbij plakken maar ik zi nu op mijn mobiel.
Het feit dat berber vermoed da die reactie in het wolvenboard hoort te staan slaat mij op hol. Ik zou mij in geen enkele situatie voorstellen dat zo'n reactie op het wolvenboard staat. Daarnaast is het mede door die reden geworden dat katz de lynch was geworden, en laat het net zijn dat dat een goedjesnetwerk ding was. Zeker berber die door meerdere wordt bestempeld als slimme speler, zie ik dit niet doen als goedje.

Rampposi

Citaat van: 123berber op 14 juni 2022, 18:52:16
Citaat van: nungunungu op 14 juni 2022, 18:49:33
Btw Katz ik ben degene die je een uitnodiging heeft gestuurd. Kun je vast zelf achterhalen wie er aan het liegen is.
Ik vind dit een gekke post... Waar reageer je op? Had dit op het wolvenboard moeten staan?

Deze quote. Voor de rest laat berber het overkomen dat je in het DT blijkbaar moet reageren op iets en niet iets nieuws hoeft te/mag starten? Er zijn wel meer scenario's geweest dat iemand tussendoor even roept "ey ik heb een uitnodiging gestuurd naar iemand" of "hier moeten we met zn 2en zijn, ik stuur iemand even een kaart"
Maar zodra daar dus blijkbaar een naam aan gekoppeld zit, isde wereld te klein?

yasu

Citaat van: BloodWolf14 op 16 juni 2022, 11:11:43
Ik moet wel zeggen dat een Slotenmaker een bewijsbare rol is, dus wat dat betreft staat Rampposi sterker in zijn claim dan anderen.

Is er manier waarop we hem gecontroleerd kunnen krijgen komende nacht zonder dat dit te gevaarlijk is voor goed? Ik weet niet of Rampposi nu met anderen in zijn land zit en daar eventueel wat mee kan doen.

En ja, mensen gaan mij nu waarschijnlijk aankijken voor het proberen te redden van een mogelijke conversiewolf, maar zoals eerder gezegd is het niet de bedoeling dat we ons doodstaren op de lijstjes dus ik houd voor nu alle opties nog even open. Het feit dat mijn beide verdachten Fannie en Yasu makkelijk mee gaan in de stemming voelt toch wat ongemakkelijk.

"Gemakkelijk"... ik noem zelf dat ik de kans groot acht kijkend naar alle voorgaande Reneiz spellen dat er gewoonweg geen conversiewolf in zit in de post boven je eigen.. maar heb jij betere informatie of zelfs info waarmee we Ramp vrij kunnen spreken? Zo ja wijzig ik met liefde. Voor nu lynch ik liever een "kans op conversiewolf" of hooguit neutraal dan een "geen idee wat we moeten verwachten want we gooien maar random een naam op".
En ik denk dat jij ook weet dat weinig goedjes met een nachtactie nu zoiets zullen hebben van joh, ramp kom mij maar opsluiten XD Kunnen dan beter hopen dat er mensen zijn in het land dat Dragonfly benoemd en daar dan alsnog ramps rol opvragen, en ja dat is dan met de kans dat daar alleen maar wolven zijn en we alsnog een conversiewolf vrij laten rondlopen, maar dan hoop ik dat we daar snel achterkomen en hen net zo snel mee lynchen.

Heb je meer verdachten dan alleen fannie en ik? waarbij blijkbaar berrie stemmen en in jou ogen achtergrond zijn nog altijd de boventoon voeren.
Zelf vind ik Nostalgia, Melana, Nungu, Angelique, Inuzuki en William ook lekker op de achtergrond. In ieder geval moest ik bij een aantal van hen uberhaupt moeite doen om de pagina te vinden waar de laatst geplaatste post stond en bij anderen waren er wel posts, maar ook daarbij was de inhoud meer "even iets benoemen dat iedereen kan benoemen".

Sunny

Ik zit ook een beetje in dubio.
Zoals ik eerder al zei vind ik die Reneiz actie echt lastig, omdat de kans dat je een onschuldige opknoopt gewoon erg aanwezig is.
Dat gezegd hebbende verbaasd het me dan weer niets dat Rampposi dan net de persoon is die 2 keer voorkomt, omdat zijn gedrag en zijn posts al opvallend waren voordat het 2e lijstje gepubliceerd werd. En nu met dit in je achterhoofd, maakt het het er niet beter op.
Het feit dat Ramp in het vorige spel ook al conversiewolf was vind ik dan weer een heel klein beetje voor hem spreken.
Conclusie voor mij is dat Rampposi best een hele goede kandidaat is.
Vooral omdat hij op mijn vraag wie hij dan verdenkt ook met Berrie aan komt zetten, een speler die ik heel erg verdenk. Ramp speelt daarbij vrij slim in op mijn eigen verdenking en dat zie ik hem prima doen. Hij is een brutale & creatieve speler.

En hier is mijn dubio, ik denk echt dat Berber in ieder geval tot de roedel behoord.
Ik heb gisteren het hele topic nog eens rustig doorgelezen en ik krijg dat gevoel niet weg.
Ja, Berrie lijkt echt superactief mee te zoeken naar wolven, maar ondertussen is hij wèl onderdeel van het reneizteam geworden.
Hij bespeeld mensen op een grandioze wijze en misschien tunnel ik wel heel erg op hem, maar feit is dat hij gisteren is gered. Feit is dat hij een 1-tje heeft met Inuzuki en dat DF minstens 5 posts aan hem heeft gewijd om iedereen er van te overtuigen dat hij het toch niet kan zijn?
De hierboven door Ramp  genoemde opmerking zit bij mij ook niet lekker en is een red flag. Maar wellicht komt dat juist doordat ik nu zo op hem tunnel.

Citaat van: 123berber op 11 juni 2022, 17:20:40
Ik heb trouwens al iemand uitgenodigd voor een land! Vooral omdat het een actie heeft waarvan ik vermoed dat diegene daar erg veel aan heeft!

Citaat van: 123berber op 11 juni 2022, 17:50:30
Ik ga nu nog niet teveel zeggen. Maar diegene zal het best snappen gok ik! Vandaar dat ik het hier benoem, zodat diegene ook weet waarom die is uitgenodigd waar diegene is uitgenodigd.

Citaat van: 123berber op 12 juni 2022, 23:11:57
Ik zit me af te vragen wat handig is qua landeninfo delen

Ik wil in ieder geval wel delen met Inuzuki: Ik heb jou uitgenodigd, en ik denk dat dat land mogelijk de veroorzaker van de stille nacht is. Ik hoef niet te weten of je daar nu bent of niet. Maar het lijkt me goed als we daar lekker mensen blijven heen sturen 8)

Mijn vraag aan jou Berber;
Wat maakte dat jij op D1 Inuzuki uitnodigde om dat je dacht dat specifiek zij daar iets aan kon hebben.
Of wellicht anders gezegd: Wat maakt dat de andere spelers daarvoor niet in aanmerking kwamen en juist zij wel?

Als Inu daar inderdaad naar toe is gegaan, en waarom zou ze niet als het stille nachten kunnen betekenen, wat heeft er in N2 dan mis kunnen gegaan?

Op dit moment kan ik nog niet kiezen tussen Ramp en Berrie, ook niet na een nacht er over te hebben geslapen.
Ramp lijkt the most obvious keuze.

123berber

De reden dat ik Inuzuki uit koos is redelijk willekeurig dag 1, behalve dat we elkaar redelijk aanvoelen en dat ze bepaalde keuzes (in het land) van mij wel zou begrijpen. Verder had dat iedere speler wat mij betreft kunnen zijn namelijk. Helaas kon ik maar een speler uitnodigen...

Yasu merkt terecht op dat conversiewolf wel de meest voor de hand liggende rol is om op te vragen bij een Reneiz actie. Ik kan me voorstellen dat jullie hem daarom zouden willen testen, en ik wil mijn rol daar best een nacht voor opofferen.

Sunny, ik moet je teleurstellen, je tunnelvisie is onterecht! Verder Sunny, hoe kan ik er wat aan doen dat ik in de Reinez actie betrokken ben?
Ik begon in een totaal ander land en kreeg een uitnodiging van iemand. Omdat ik een vaag vermoedden had dat het van Angelique kwam, en ik graag met Angelique speel ben ik daarop ingegaan. Toen ik daar aankwam bleek de uitnodiging van Aappen te komen en die wilde graag dat ik meedacht... Fannie kan bevestigen dat ik met het idee kwam om een tweede keer conversiewolf te vragen, Aappen wilde namelijk de tweede keer eerst ketter voorstellen.

Wat ik wel erg jammer vindt is dat ik verantwoordelijk wordt gehouden voor de dood van Katz. Ik heb, bij de keuze tussen Katz, William en mijzelf niet voor Katz gekozen. De wissels kwamen allemaal vrij kort voor de deadline en ik heb zelfs nog proberen Williambz op de lynch te krijgen.

Mochten we ervoor kiezen om Rampposi toch te redden en voor iemand anders te gaan, dan zou ik het liefst op Williambz willen stemmen of op Aappen21. William voelt voor mij namelijk wel als bewust gered/genegeerd bij de lynch. En Aappen zit onzin over mij te verkopen en hij was op ons landenboard mij op Katz aan het duwen en is wat mij betreft de reden dat men zo overtuigd meeging op Katz.

Ik wil best de naam van het land met jullie delen zodat mensen die kunnen nalezen, maar zal dat ivm een landenwelp niet deze speeldag doen.

Maargoed ik ben dit weekend op Pinkpop, dus iets minder actief dit weekend. Uiteraard zal ik het proberen zo goed mogelijk bij te houden.

WCeend!! Zomerspelen 2014

Circle

Ik vertrouwde de berekening van Berber niet helemaal. Het leek me namelijk helemaal niet zo'n grote kans dat iemand 2x op het lijstje zou voorkomen. Maar ik benaderde het verkeerd: voor Ramp specifiek is het inderdaad maar een kleine kans, maar het had (als er geen conversiewolf in zit) natuurlijk bij iedereen kunnen gebeuren. Ik heb m'n broertje (die ik heel slim vind) even gevraagd de kans te berekenen en hij komt zelfs op een kans van 91,6% dat iemand op beide lijstjes voorkomt. Ik begin dus toch wel te twijfelen.

Er zitten me een aantal dingen in het verhaal van Rampposi niet lekker. Hij geeft aan de eerste nacht wvw helemaal vergeten te zijn en daardoor de landenactie niet te hebben gedaan die was afgesproken. Maar hij zegt ook dat hij wel zijn rol-actie heeft uitgevoerd. Nou kan dat natuurlijk ook gewoon: hij had al voordat hij niet lekker werd z'n rol-actie kunnen insturen en de landactie niet. Ook dat hij probeerde Katz nog te redden klopt in mijn ogen gewoon niet: als je er zo van overtuigd bent dat Katz goed is, waarom post je dan eerst een reactie in het DT dat je hem wil redden (om 22:29:49) en daarna pas de stemwissel? Die niet alleen te laat maar ook op de verkeerde persoon was? En ten slotte zie ik achteraf wel dat de post van nungunungu erop leek te wijzen dat er iets gaande was tussen die twee, maar Rampposi leek geen enkele rekening te houden met de mogelijkheid dat dit door slechtjes gepost kon zijn om het beeld te creëren dat daar iets van een goed-goed connectie zou zitten. Geen sluitend bewijs, maar het spreekt niet in zijn voordeel. Verder heb ik ook nog niet hele sterke verdenkingen, dus heb ik geen beter alternatief om op te stemmen.

Ik moet overigens wel zeggen dat de opmerking van Berber over of de post van Nungu niet op het wolvenboard moest staan, wel in m'n achterhoofd blijft spelen. Wat Rampposi aangeeft zie ik ook wel zo: ik zie Berber er niet voor aan als goedje zo'n fout te maken. Maar... ik zie het hem eigenlijk ook niet (of misschien nog wel minder) doen als slechtje. Je zou toch verwachten dat hij dan nog net even wat meer op je woorden let. Maar het is wel gebeurt en ik sluit niet uit dat Berber net even iets te enthousiast op een mogelijkheid sprong vraagtekens ergens bij te zetten. Een beetje meer uitleg over wat er speelt in dat land (zoals Sunny ook voorstelt) zou niet gek zijn; misschien wordt daardoor meer duidelijk. Ik weet niet of het 'veilig' is om te delen, maar iets meer informatie over hoe de kans op een stille nacht kan worden vergroot en hoe groot die kans is helpt misschien om een beter beeld te krijgen.

Ik ben het ook met Yasu eens dat er een aantal spelers op de achtergrond spelen. Van nungu snap ik dat, die is namelijk al naar het dodenrijk vertrokken. Is dat een overigens een toevallige 'verspreking' Yasu? Of doe je net alsof je niet weet dat hij vorige nacht is vermoord, zodat het lijkt alsof je in ieder geval geen wolf kan zijn. Ook van Yasu heb ik overigens een paar opmerkingen die niet helemaal lekker bij me vielen, wat geresulteerd heeft in een soort onderbuikgevoel bij hem. Het gaat om wat hij op de allereerste dag zei: als eerste z'n reactie op de opmerking 'Ik ben super eng' van Berber in zijn BM-praatje. De reactie daarop, iets in de trant van, ben je eng omdat je wolf bent en ons gaat opeten?' kwam een beetje gek op me over en dat geldt ook voor zijn reactie op Katz' reactie op Aappen: Aappen gaf aan dat hij prins claimde en op Yasu stemde (als BM) omdat deze hem positief was opgevallen en Katz zei daarop dat hij daar niets van geloofde. Yasu vroeg vervolgens of Katz niet geloofde dat Yasu positief was opgevallen bij Aappen terwijl het me overduidelijk leek dat Katz reageerde op de prins-claim. Ok... misschien een beetje vaag dit, maar om de een of andere reden ging er hierdoor een alarmbelletje bij me af.

Inuzuki

Ik ben met werk vanaf nu een weekendje weg dus ik zal iets trager reageren. Ik vind ook statistisch gezien de kans wel zodanig klein dat hij er twee keer uit kwam dat ik voor nu voor ramp ga, zeker omdat hij ook nog neutraal claimt en er geen garantie is dat hij goed gaat kiezen.

Citaat van: Perry26 op 15 juni 2022, 23:13:26
Hmmja,

zelfs als er geen conversiewolf inzit, dan nog is het zinnig om Rampossi op te hangen. Dan weten we namelijk gewoon dat we niet meer bang hoeven te zijn voor conversies, en die info is mij erg veel waard.
Ik vind deze post dan ergens wel weer een beetje kort door de bocht. Die info is mij niet zoveel waard dat ik maar gewoon een gok zou nemen.

Het is meer de statistiek die voor mij de doorslag geeft dan persee willen weten of er een conversiewolf is of niet.