[Centrale discussie] Dat ligt zo dichtbij, ze heeft hem vanuit dat land vermoord

Gestart door adriaan, 10 juni 2022, 15:12:00

Vorige topic - Volgende topic

Circle

@Inuzuki: Stel dat er geen conversiewolf inzit, dan is de kans dus juist heel groot dat er een naam 2x uit kwam. Ik wil niet weer de fout maken die ik een paar spellen geleden maakte (ineens iemand gaan verdedigen waar flinke verdenkingen op rusten), maar ik vind dus juist dat statistiek hier helemaal niet zo doorslaggevend is. Hoe vaak zit er gemiddeld gezien een conversiewolf in? 1 op de 2 a 3 spellen? Minder nog? (Dit is een vraag, geen onderbouwde inschatting). En 2 spellen achter elkaar conversiewolf zijn komt natuurlijk statistisch gezien helemaal niet vaak voor. Nogmaals: ik zie naast de reneiz lijstjes wel andere verdachte dingen bij Rampposi, maar ik vind het argument dat de statistiek de doorslag geeft niet terecht.

yasu

Citaat van: Circle op 16 juni 2022, 12:59:45
Ik ben het ook met Yasu eens dat er een aantal spelers op de achtergrond spelen. Van nungu snap ik dat, die is namelijk al naar het dodenrijk vertrokken. Is dat een overigens een toevallige 'verspreking' Yasu? Of doe je net alsof je niet weet dat hij vorige nacht is vermoord, zodat het lijkt alsof je in ieder geval geen wolf kan zijn. Ook van Yasu heb ik overigens een paar opmerkingen die niet helemaal lekker bij me vielen, wat geresulteerd heeft in een soort onderbuikgevoel bij hem. Het gaat om wat hij op de allereerste dag zei: als eerste z'n reactie op de opmerking 'Ik ben super eng' van Berber in zijn BM-praatje. De reactie daarop, iets in de trant van, ben je eng omdat je wolf bent en ons gaat opeten?' kwam een beetje gek op me over en dat geldt ook voor zijn reactie op Katz' reactie op Aappen: Aappen gaf aan dat hij prins claimde en op Yasu stemde (als BM) omdat deze hem positief was opgevallen en Katz zei daarop dat hij daar niets van geloofde. Yasu vroeg vervolgens of Katz niet geloofde dat Yasu positief was opgevallen bij Aappen terwijl het me overduidelijk leek dat Katz reageerde op de prins-claim. Ok... misschien een beetje vaag dit, maar om de een of andere reden ging er hierdoor een alarmbelletje bij me af.

oh XD nee ik zie gewoon dat ik niet tijdens een meeting posts moet schrijven.. nungu is inderdaad gewoon al dood... de overige namen blijven voor mij wel staan.
De eerste dag opmerkingen zijn bij mij gewoon grapjes geweest, geloof dat ik dat ook met de emojis wel afgedekt zou moeten hebben ;D Maar ik begrijp je punt haha

Perry26

Citaat van: Inuzuki op 16 juni 2022, 13:06:12
Citaat van: Perry26 op 15 juni 2022, 23:13:26
Hmmja,

zelfs als er geen conversiewolf inzit, dan nog is het zinnig om Rampossi op te hangen. Dan weten we namelijk gewoon dat we niet meer bang hoeven te zijn voor conversies, en die info is mij erg veel waard.
Ik vind deze post dan ergens wel weer een beetje kort door de bocht. Die info is mij niet zoveel waard dat ik maar gewoon een gok zou nemen.
Denk dat we het daar gewoon niet over eens zijn,  ik zou zelf een mislukte lynch die info wel waard vinden.

Maar ik geef toe dat die post te kort door de bocht is, want ik wil 2 conversiewolven eigenlijk toch niet uitsluiten nu ik erover nadenk

@Circle het laatste doolhofspel zei ik dit ook een moest ik mijn woorden keihard inslikken, maar in een spel met deze variant én dit formaat zou ik de kans dat er een conversiewolf inzit een stuk hoger inschatten. Ik zou eerder zeggen dat 1 op de 3 a 4 spellen geen conversiewolf hebben, gelet op de variant.
De landen leveren de goedjes veel info/bewijsbaarheid op,  dus moet je iets hebben om dat de counteren

yasu

Echter hebben we natuurlijk hier wel een niet netwerkspel, wat de goedjes dan weer een enorm nadeel oplevert omdat we niet met elkaar vrij kunnen spreken over de info die we hebben gevonden in al die verschillende landen.. dat kunnen de wolven natuurlijk op hun eigen bord weer wel. Dat zorgt er in mijn hoofd juist weer voor dat er een kleinere kans op conversiewolf zou zijn, omdat een geconverteerde opsporen echt heel lastig is vergeleken met normaal.

Perry26

... op zich ook een goed punt, maar kijk hoe ver we tot nu toe zijn gekomen met die 2 reneiz-acties zonder netwerken. Ik gok liever dat er wel een conversie inzit.

yasu

Ik ook :D maar ik gok dan liever op 1 dan 2.. voor mijn gevoel gaat 2 te veel zijn.. Ik wil niet tunnelen op dat het er geen 2 kunnen zijn.. maar ik verwacht zelf dat als ramp geen conversiewolf is er waarschijnlijk geen conversiewolf in zit. maar we moeten alsnog zeker niet de lijstjes vergeten op dat punt.

Sunny

Ramp, als het alleen de lijstjes waren geweest dan had ik meer getwijfeld, maar je gedrag en posts maken toch dat ik op je ga stemmen.
Ik hoop van harte dat je wederom een conversiewolf bent en niet het zoveelste slachtoffer van de reneiz.

Aappen21

Is Aappen nu wel weg uit het reneiz land? Of hangt ie daar nog steeds rond?
[/quote]

ja het was niet men bedoeling er te blijven.  iets of iemand heeft me tegen gehouden.

nieuwe qoute
Say what?
We moeten het dan hebben over mijn bezoek aan het land van dag 1....
Daar konden Yasu en ik iemand beschermen tegen de lynch op dag 2....
einde qoute.
Niet alleen dat maar luister, de persoon die jullie daarvoor hebben opgegeven is iemand die ten eerste weinig lynch is ten tweede iemand die jij slecht kan inschatten. ten derde waarom zou je sowesio iemand de eerste lynch willen beschermen? Dat is voor een goedje niet logisch. dat je dit later in het spel doet sure, maar toen raar. en zeker als je deze persoon boven katz of een nieuwere speler zet. Ik kan er met men hoofd gewoon echt niet bij.

citaat.
nou volgens mij is al bijna helemaal duidelijk wie er de vragen hebben gesteld.
Wat mij betreft kunnen zowel het opvraag als het antwoord land na vandaag gedeeld worden.
Dan kan iedereen die twijfelt voor zichzelf gaan kijken of er gesjoemeld is toch?
einde citaat.

niet mee eens. dit is voor mij een verspiling van geld en ik raad mensen dit af. zeker als je bedenkt dat de acties nu geen nut meer hebben. het zou veel meer helpen als je goedjes zou aanraden naar landen te gaan die iets doen :)

qoute
Ik val van de ene in de andere ergernis, tis echt niet te geloven.

Goed, hier mijn logboek:
Ik ben slotenmaker.
Nacht 1: Yasu
Nacht 2: Dragonfly (om toch misschien nog te bewijzen wat ik was)

Succes nog, zie de bui al weer hangen.

einde citaat

hmm maar oke oke ik zit hier over na te denken he, en dit klinkt misschien heel dom maar ik heb liever vandaag een neutraaltje of slechtje eruit, dan een kans op een slechtje. klinkt dat logisch?

als we niet op rampsi gaan wil ik voorstellen om op fannie of berber te gaan.
Als je maar lang genoeg domme dingen blijft doen worden ze vanzelf geniaal

Rampposi

Citaat van: Sunny op 16 juni 2022, 15:32:25
Ramp, als het alleen de lijstjes waren geweest dan had ik meer getwijfeld, maar je gedrag en posts maken toch dat ik op je ga stemmen.
Ik hoop van harte dat je wederom een conversiewolf bent en niet het zoveelste slachtoffer van de reneiz.
Kan je het stukje "gedrag en posts" iets meer specificeren?

Malanaphy

Ben ik "Melana", Yasu? Want ik vind het niet terecht dat jij dan zegt dat ik op de achtergrond ben hahaha
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Sunny

Als jij het fijn vindt om het nog een keer te horen  XD

Je gedrag in het land waar je met DF zat was op zijn minst fishy te noemen, je spreekt DF's verhaal niet tegen, dus schijnbaar was je ineens niet meer bereikbaar voor communicatie, heb je je niet aan de gemaakte afspraak gehouden door deze niet actie niet in te zetten en als ik het goed begrijp had je wel tijd om je nachtactie in te zetten, maar niet om te verhuizen?

Daarna kom je met een hele uitleg over de wisselaar
Citaat van: Rampposi op 15 juni 2022, 00:50:23
Citaat van: Katz op 14 juni 2022, 19:21:00
Citaat van: 123berber op 14 juni 2022, 18:52:16
Citaat van: nungunungu op 14 juni 2022, 18:49:33
Btw Katz ik ben degene die je een uitnodiging heeft gestuurd. Kun je vast zelf achterhalen wie er aan het liegen is.
Ik vind dit een gekke post... Waar reageer je op? Had dit op het wolvenboard moeten staan?

Ik vind het persoonlijk een beetje vreemd dat je zegt dat dit op het wolvenboard moest staan? Ik zie niet in, in welke context je het tweede deel van het bericht in het wolvenboard zal posten. Het lijkt me ergens dat je als wolf informatie aan het zoeken bent...
Dit spreekt voor mij echt boekdelen. Nungu heeft blijkbaar een ansichtskaart gestuurd naar Katz over (nu blijkbaar de gelukte wissel), maar vergat de naam eronder te zetten. Dit bericht is echt het laatste wat ik verwacht in het wolvenboard, zowel het eerste deel, als het tweede deel. Hierdoor was het vrij duidelijk dat Nungu aan Katz iets duidelijk wilde maken. Er was nog maar één nacht voorbij. Ansichtskaarten zijn onze enige manier van buitenlands contact. 1+1=2, Goedjesnetwerk. Ik snapte het echt niet waarom mensen dit niet zagen.

Citaat van: Rampposi op 15 juni 2022, 00:52:22
Voordat de kaart"HEY MAAR JE WAS WVW TOCH VERGETEN" wordt gegooid; er bestaat iets als na de DL nog doorlezen en analyseren, en dit niet willen mededelen voor de DL. Gaf teveel info weg. WHUT?

En nee, ik had niet geteld hoeveel stemmen william had. Daarentegen was mijn stemwijziging net te laat en had het toch geen nut...

En voordat er nu wordt gegooid "ahhh maar jij dacht dit dus, dat verklaart dus dat nungu nu gelijk ook nachtdoden is geworden". Nee. Ik ben neutraal, (zo heb ik dat ook maar gelijk gehad).
Wbt die voorlaatste zin, ja ik denk dat dat eigenlijk precies wel zo is gegaan.

Citaat van: Rampposi op 16 juni 2022, 00:11:12
Tot die tijd blijf ik mijn best doen om die hongerige wolven er uit te spelen.
Hoe dan, wat heb je gedaan?

Over Berber heb ik het al gehad.

Dus ja dat alles bij elkaar maakt dat ik jou toch mijn stem geef.

Rampposi

Als slotenmaler heb ik toen ik het idee opperde direct mijn rolactie ingestuurd. De rest ben ik domweg vergeten. Daarentegen was ik ook bijna die gehele dag niet aanwezig op het forum.
Aan de andere kant, waarom zou ik dat opperen als conversiewolf (punt 1) en punt 2: waarom zou ik een mogelijke bewijsactie op mijzelf voor een ander opzettelijk vergeten als ik daardoor direct in de spotlights wordt gezet bij die persoon?

Dragonfly

Citaat van: Rampposi op 16 juni 2022, 16:48:52
Als slotenmaler heb ik toen ik het idee opperde direct mijn rolactie ingestuurd. De rest ben ik domweg vergeten. Daarentegen was ik ook bijna die gehele dag niet aanwezig op het forum.
Aan de andere kant, waarom zou ik dat opperen als conversiewolf (punt 1) en punt 2: waarom zou ik een mogelijke bewijsactie op mijzelf voor een ander opzettelijk vergeten als ik daardoor direct in de spotlights wordt gezet bij die persoon?

Maar waarom stuurde je mij als actie in? Dat snap ik niet, ik heb niet gezegd je kunt wel je actie op mij doen en met jouw voorstel was het niet nodig om jezelf nog op een andere wijze te bewijzen.

Dragonfly

Daarnaast opperde jij het idee bij mij, toen vroeg je mij op wie je je actie zou doen enz en hebben we daar verschillende posts nog over gewisseld. Jij zei toen ook dat je het nog niet wist toen ik oeg of je zelf al een idee had. Nu zeg jij, toen ik het idee opperde ik de  heb ik direct mijn actie ingestuurd.

Dat strookt niet. Kun je dat uitleggen?

Rampposi

Toen het voorstel kwam op wie bedoel ik. Toen had ik daar gelijk mijn actie op in gestuurd.

Daarentegen had je mij ook niet nog even getagd dat ik ook nog de actie zelf moest insturen toen ik het vergat.