Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door Skunki, 13 januari 2022, 12:10:16

Vorige topic - Volgende topic

Kevindemen

Citaat van: Waterwork op 24 januari 2022, 17:47:54
Aanvullend is dat ik geen weerwolf krachten heb nu dus wss een goedje geruild
Je krijgt letterlijk bij een hack te horen welke rolkracht/rol je hebt gekregen, dus waarom de woordkeuze 'waarschijnlijk'?
Er is met die rol geen waarschijnlijk aan. Als je het bent dan komt er geen puzzelwerk bij kijken, enkel even je PM lezen wat er staat (en kijken of het een goede/slechte/neutrale rol is).
Gelieve dit account te verwijderen.

Waterwork

Kijk je hoeft niet bitchy te doen. Deze kracht die ik heb kan ook door slechtjes gebruikt worden daarom weet ik niet of het een goedje kf slechtje is.

Perry26

Okay, dus je hebt een neutrale rol gekregen?

Want dan was je zelf hacker, heb je een neutrale rol gekregen, domien is grafrover en er is een sjamaan dood. Dat zijn al 3 neutraaltjes + 1 hulpje

Orange-King

Ik zie dat ik vandaag wat bijzonderheden heb gemist. Even laten bezinken wat ik hiervan moet denken. In ieder geval genoeg nieuwe informatie, dat is dan wel weer positief XD

Citaat van: SpiritReacher op 24 januari 2022, 17:18:46
Ik mis trouwens ook nog een reactie van @Orange-King op mijn verdediging/verklaring.

Ik zou niet de enige zijn die het vond overkomen als een gecoördineerde actie. Dat Rampossi is gestorven als gokker maakt het minder verdacht, maar de verhulling juist weer meer. Jij geeft nu aan het geen gecoördineerde actie is. Ik ben wel bereid dit te geloven, want als jij wel een buurman van Rampossi was geweest dan zou een ander buur dit te makkelijk kunnen ontkrachten. Dus tot zover dat stuk.

Citaat van: Sunny op 24 januari 2022, 14:36:49
Ik was gisteren de buur van Mexi en ik weet dat hij zat te wachten op een goed moment om zijn water te gebruiken op Spirit.
Die mogelijkheid werd hem ontnomen door de gecoördineerde acties van Spirit en Rampposi.

Dit valt mij op dit moment op. Ik had graag gezien dat domien gehoor had gegeven aan Mexicano's wens (hoewel dat natuurlijk achteraf makkelijk praten is). Ik vind Nobody namelijk minder opvallend spelen t.o.v. de vorige spellen waar ik met haar speelde (bij de ene was ze g/s-koppel, bij de ander weerwolf). Vanaf dag 2 kon ik zowel Michelaar als Mexicanobroeder goed volgen in de hele Bloodwolf discussie, vandaar dat ik nu ook domien wel op priester wil zetten. Wederom heeft dit met zijn transparantie te maken.

Citaat van: domien op 24 januari 2022, 16:01:15
Of ik ben ketter of Nobody is ketter

Dit klinkt dan wel weer bijzonder. Mijn aannames hierboven zouden dan niet kloppen, dus blijkbaar is er dus meer informatie? Misschien moet ik nog even goed het discussietopic lezen, hetgeen ik morgen van plan ben. Ik zie nu namelijk ook iets van een hack binnenkomen, dus zoals gezegd: aan informatie geen gebrek :D

Waterwork

Het is geen neutrale

Nobody

Citaat van: Michelaar op 24 januari 2022, 17:31:00
Citaat van: Michelaar op 23 januari 2022, 19:57:04
Oh ja, in mijn verdedeging: Als ik slecht was, had ik geen enkele meerwaarde om Bloodwolf verdacht te laten lijken. Ja, hij is off-board, maar in dit geval doet dat er niet zo erg toe. Ik ben niet bekend met hoe BW normaal speelt, dus dat hij neutraal claimt was voor mij toch wel een verrassing, en als slechtje zou ik er alleen maar baat bij hebben als er een neutraaltje (of in dit geval, zoals ik ook een beetje had verwacht, een slechtje die op zoek was naar teamgenoten) op de loer was om die in het spel te houden. Als ik een slechtje was zou het verdacht maken van Bloodwolf een hele domme move zijn geweest.

Dit stukje bedoelde ik. Dit antwoord ook jou beschuldiging over hoe ik 'Meelift.' Er loopt iemand mee te liften hier, maar ik ben het niet. Dat denk ik dus van jou. Als dit niet werkt kunnen we handen schudden want dan weet ik toch echt niet wat ik moet zeggen om jou te overtuigen.

In jouw verdediging zeg je dus dat je niet slecht bent omdat je bloodwolf ging verdenken. En dat het niet uitmaakt dat hij off-board blijkt?
Hier ben ik niet mee eens. Hoe ik het zie is dat je slecht bent en dat je bloodwolf ging verdenken omdat je niet wist dat hij ook slecht is. Want hij is off-board. Je had het niet kunnen weten als wolf zijnde.
Dat komt zo bij mij over als "Ik kan geen wolf zijn want ik heb een slechtje verdacht gemaakt".  Dat is in jouw situatie ongeldig omdat de wolven niet hadden kunnen weten.
En wolven kunnen ook mede-wolven verdenken om alvast zaadje te planten om later goed over te laten komen. "Weet je nog ik heb die en die verdacht gemaakt dus daarom en ik geen wolf".
404 Error - body not found

Kevindemen

Sunny

Mag ik even zeggen hoe bijzonder ik het vind dat wanneer ik gewoon antwoord op een vraag van Domien, ik meteen over een glazen bol had moeten beschikken zodat ik in de toekomst had kunnen zien wat Rampposi en Spirit van plan waren? Ik had gewoon mijn eigen plan jongens.
Mexi had die van hem.

Zelfs al had ik dat kunnen zien, wat had ik dan volgens jullie moeten doen?
Opkomen voor Mexi? Hoe dan? "Nee jongens, niet op Mexi stemmen want die heeft een bewijsbare rol die hij misschien gaat gebruiken?"
Want ik zie wat er nu gebeurd wanneer ik postuum voor hem spreek. Ik verwacht niet dat dat anders was geweest wanneer ik dat gisteren had gedaan. Bovendien had Mexi zelf de keuze om eerder te wateren en hij heeft dat niet gedaan. Wordt mij dat nu ook aangerekend?
Ik kan alleen maar hopen dat ik ooit zover mag komen dat ik ook zo'n goede voorspellende gave mag hebben als jullie schijnen te hebben  ::)

Citaat van: Kevindemen op 24 januari 2022, 15:00:47
Wat een rare reactie?
Zelfs zonder Ramp zijn stemwissel vind ik het vreemd dat hij heel yolo zegt 'he yo ik ben Priester en ga straks wateren' maar het dan niet doet. Je hoeft nul info te hebben dat Ramp gaat wisselen om te kunnen weten dat niet iedereen had gestemd en dat het gevaarlijk gespreid was dus ook vooruitkijkend heel makkelijk.idioot snel kon omslaan.
Hij heeft helemaal niet heel Yolo gezegd dat hij ging wateren.
Ik schreef toch heel duidelijk:
Citaat van: Sunny op 24 januari 2022, 14:52:48
Hij wilde zijn watertje alleen gebruiken om zichzelf te redden of wanneer hij zeker wist dat het ook echt effect had om zo niet als Ketter gezien te worden.
Wat is nu eigenlijk jouw probleem? Je probeert mij iets in de mond te leggen dat ik of Mexi niet hebben gezegd en tegelijkertijd doe je je best om mij ervoor te laten opdraaien dat Mexi is weggestemd? Ik heb niet op hem gestemd hoor. Ik was niet degene die wachte tot het allerlaatste moment om sneaky hem weg te stemmen.
Ik was wèl degene die heel duidelijk iemand anders verdacht en zich daarop heeft geconcentreerd.

Orange-King

Citaat van: Waterwork op 24 januari 2022, 18:09:48
Het is geen neutrale

Ik loop vast. Welke kracht kan zowel door goed als slecht worden gebruikt en is geen neutrale kracht? Extra rollen kunnen sowieso niet. Andere rollen zijn enkel mogelijk door een andere hacker. Help?

Sunny

Citaat van: Orange-King op 24 januari 2022, 18:09:16

Citaat van: SpiritReacher op 24 januari 2022, 17:18:46
Ik mis trouwens ook nog een reactie van @Orange-King op mijn verdediging/verklaring.

Ik zou niet de enige zijn die het vond overkomen als een gecoördineerde actie. Dat Rampossi is gestorven als gokker maakt het minder verdacht, maar de verhulling juist weer meer. Jij geeft nu aan het geen gecoördineerde actie is. Ik ben wel bereid dit te geloven, want als jij wel een buurman van Rampossi was geweest dan zou een ander buur dit te makkelijk kunnen ontkrachten. Dus tot zover dat stuk.
Ik heb mij ook mee laten slepen in het moment aangezien het wel echt gecoördineerd leek. Ik neem mijn woorden terug, want ik kan hier op dit moment geen bewijs voor vinden.

Kevindemen

Citaat van: Sunny op 24 januari 2022, 18:14:44Wat is nu eigenlijk jouw probleem? Je probeert mij iets in de mond te leggen dat ik of Mexi niet hebben gezegd en tegelijkertijd doe je je best om mij ervoor te laten opdraaien dat Mexi is weggestemd? Ik heb niet op hem gestemd hoor. Ik was niet degene die wachte tot het allerlaatste moment om sneaky hem weg te stemmen.Ik was wèl degene die heel duidelijk iemand anders verdacht en zich daarop heeft geconcentreerd.
Ik snap niks van deze post, sorry. Ik probeer je niks in de mond te leggen en ik doe 0,0% mijn best om je te laten opdraaien voor Mexi's dood. Ik zeg nergens dat je sneaky op hem wachtte op hem te stemmen. Ik snap dus ook helemaal niet waar je het hier over hebt. Wat ik wel begrijp is dat ik het wat gek vind dat Mex dat aan je vertelt heeft, en dat er een rare konkel in het verhaal zit. :P Als er al een probleem is, dan is dat niet mijn probleem maar een probleem met je verhaal dat ik wat verward ben erdoor.

Perry26

Het is geen neutrale
Dan is je claim speltechnisch niet mogelijk, dus zet ik maar vast een stem op jouw. ;)

Inuzuki

Over de wateractie: Ik snap de haast niet zo goed, waarom om 2 uur op een werkdag een oproep plaatsen en om half 4 al wateren?  Zeker gezien het pas dag 1 van 3 is, had dit voor mijn gevoel zeker tot de avond kunnen wachten. Ik ben zelf onder werkdag nog regelmatig nieuwsgierig genoeg om stiekem even op het forum te spieken, maar posten doe ik typisch pas buiten werktijd. Dat gezegd hebbende, ik had waarschijnlijk ook nobody genoemd dus over de uiteindelijk keuze gaat mijn punt ook niet. Wel denk ik dat welke namen werden geroepen ook een belangrijke bron van inzicht is en dat dat nu beperkt blijft tot een groepje mensen wat op dat tijdstip beschikbaar is.
Ondanks dat lijkt mij voor nu wel het meest plausibele scenario dat mex idd priester was, domien dit idd als grafrover heeft overgenomen en nobody ofwel ketter, ofwel geen wolf is. Ik snap dat er nog andere opties zijn, maar dit lijkt mij voor nu het meest voor de hand liggende, ook omdat mex bij mij ook in elk geval als goed al overkwam. Dus voor nu wil ik minder op domien en nobody focussen.

Daarnaast hoop ik niet dat de hack en priesteractie van de ontzettend vreemde stemming en last minute acties die afgelopen dag zijn geweest afleiden. Thelight lijkt hier gered te zijn, maar hiervoor vind ik het hacker verhaal wel in zijn voordeel spreken. Als ik het goed begrijp beweert WW in elk geval thelight in een hack te hebben gestopt en moet er nu dus iemand met valse engel krachten rondlopen. Ik wil diegene zeker niet oproepen om zich bekend te maken, maar iemand moet het in elk geval weten als dit verhaal niet klopt. Enige risico wat ik daar dan zie is als het 2 slechtjes in de hack zijn geweest, maar dat vind ik een gewaagd spel. Dus voor nu iig mijn voordeel van de twijfel. Wellicht dat in dat geval het toch een reddingsactie voor nobody of michelaar was uit angst voor een stemwissel?
Dan blijft voor mij spiritreacher over met een enorm opvallende last minute actie. Als er deze dag niks meer veranderd zal mijn stem daarnaar toe gaan.

Robin89

Jammer van dat heiligwater inderdaad. Maar ik geloof wel dat Domien echt priester is en Nobody dus goed.
Ook fijn dat we nu wat meer over Thelight en Waterwork weten.

Ik moet zelf nog even goed kijken naar wie ik nu het meest verdacht vind. Bij Nostalgia heb ik een gek gevoel, maar ik kan daar nog niet helemaal de vinger op leggen. Ook Shaddow speelt anders dan normaal heb ik het idee.

Kevindemen

Het is geen neutrale
Dan hoef je alleen maar te kijken in welke rollenlijst de rol uit je PM staat.
Stel je neemt een Burger, Stalker en Hacker in een hack.
Dan krijgt de hacker letterlijk te horen per PM: je bent Burger/Hacker geworden door de hack.
Je blijft de alliantie die je hebt gekozen, maar krijgt de rol en krachten zoals uit de rollenlijst.
Als er een Sjamaan, Wolf, Hacker inzitten werkt het ook zo.
Dan krijgt de hacker letterlijk te horen per PM: je bent Sjamaan/Wolf geworden door de hack.
Je blijft de alliantie die je hebt gekozen, maar krijgt de rol en krachten zoals uit de rollenlijst (alleen geen boardtoegang bij wolf).

Heb ik het hopelijk zo uitgelegd zonder als een b*tch over te komen :p