Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Laptops

Gestart door Jnusch, 17 september 2010, 15:58:48

Vorige topic - Volgende topic

Ralmuski

Citaat van: nielsboy op 26 februari 2012, 21:31:56
Maar de service die Aplle weer bied is: Snel opstarten, en nauwelijks virussen.

Ik denk dat die ene met 12 GB DDR5 sneller opstart dan die met 4GB DDR5 hoor.  ::) XD

Rob

Snel opstarten heeft trouwens niets met service te maken. Vind ik. Ik vind service hoe je om gaat met klachten.
En Asus heeft een goede garantie. :D

Maedhros

Ik denk niet dat je een moderne laptop kan vinden die niet snel opstart
River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

Floris

Haha. Na 2 jaar zijn ze hoe dan ook langzaam :P

Ralmuski

Daar ontkom je niet aan nee. XD

Meister

En als je echt snel wil laten opstarten ga je voor een chromebook :P Daarnaast kan ik me ook niet meer herinneren dat ik een virus heb gehad op windows XD

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Roggie

Citaat van: Rob op 26 februari 2012, 20:07:21
Ik zie Roggie hier niet meer terug, volgens mij. (A)
Wat ikke? ::)
Citaat van: Ralmuski op 26 februari 2012, 19:42:36

En nu eens de software op een rijtje zetten, ipv de hardware ;)

En sowieso, dat "tiny hardware crammed into a little space" is gewoon bitchen om het bitchen, ze hadden ook gewoon kunnen zeggen dat de koeling niet goed was (terwijl ik daar - zeer stiekem - nog nooit last van heb gehad, en ja, hij wordt aardig warm).
Joe.

Meister

Software naast elkaar zetten is puur een persoonlijke voorkeur, ik zou nooit voor een Mac kiezen omdat ik dan niet alle games & programma's kan draaien die ik zou willen. Vriendin van mijn broertje zou niet voor windows gaan omdat die grafisch rotzooi moet doen op haar mac (en deels omdat ze een zombie is).

Dus nee Roggie dat gaat niet op :P

Roggie

Ik bedoel de bijgeleverde software, hé. Want op een magische wijze is de software die ik gebruik vrijwel allemaal van Apple zelf.

- Safari: van Apple
- Audio MIDI Setup: van Apple
- Synthesia: niet van Apple
- Finder: telt niet mee
- Pages: van Apple
- Dashcode: van Apple
- App Store: van Apple
- Applescript Editor: van Apple
- iTunes: van Apple
- Garageband: van Apple

Van deze 10 programma's zijn er dus acht van Apple. Van deze acht applicaties worden er zeven bij een Mac bijgeleverd. Pages - de tekstverwerker van Mac - heeft mij 15 euro gekost. Wauw, awesome! 15 hele euro's! En dat terwijl ik op mijn Windowsmachine nooit IE, configuratiesysteem, kladblok, Windows Media Player en Windows Live Movie Maker aan heb staan (wel Word natuurlijk :P)?
Joe.

Meister

Je haalt precies mijn punt aan, die software zou ik nooit gebruiken en ben heel blij dat die bij windows niet bijgeleverd word. En als je het wel wil hebben kost je dat vast geen 500€  ::)

Roggie

Wat zou jij dan wel doen op een computer?
Citaat van: Meister op 27 februari 2012, 10:55:41
Software naast elkaar zetten is puur een persoonlijke voorkeur, ik zou nooit voor een Mac kiezen omdat ik dan niet alle games & programma's kan draaien die ik zou willen.
Er zijn genoeg alternatieven hoor. De meeste werkomgevingen hebben gewoon een "broertje" dat draait op Mac, die meestal zelfs Windows bestandsformaten kan openen. Over games kan ik het alleen maar met je eens zijn XD *bootcamp! bootcamp!*
Joe.

Ralmuski

Citaat van: Roggie99 op 27 februari 2012, 11:03:54
Ik bedoel de bijgeleverde software, hé. Want op een magische wijze is de software die ik gebruik vrijwel allemaal van Apple zelf.

Dit is niet magisch. Dat heet aansmeren. Als jij een Apple koopt zit je aan die programma's vast. Dat je er dan mee leert werken en dat fijn vind, prima. Maar je moet het niet omdraaien, dat jij al die programma's wilde hebben en Apple zo vriendelijk is jou die te geven. En het is niet alleen die 500 dollar, maar vooral dat je dus op alle hardwareonderdelen (dingen die je niet achteraf kunt installeren zoals wel met je software) geownd wordt door asus. Ok, geheugen kun je erbij kopen, maar je was al 500 dollar duurder uit. Idem voor de blueray spelert. Maar probeer er in die Apple maar 2,5 GB videogeheugen bij te prikken. ;)

Roggie

Apple smeert mij software aan? Kom op zeg, kijk eens naar Windows. Denk jij dat de kosten van Windows Live Movie Maker en Windows Photo Viewer dinges niet in die 200 euro voor Windows Home Premium zitten? Zo goedkoop is WIndows niet hoor. Wil je Windows XP programma's (AoE, Starcraft waarschijnlijk ook, zijn toch twee populaire games) runnen? Honderd euro extra voor een premium licentie. Wil je draadloos back-uppen? 100 euro extra voor een Ultimate licentie. Dit kan allemaal in Mac, en nee, wij back-uppen niet omdat we die functie hebben, mijn externe harde schijf was al voor de komst van Leopard (met Time Machine, een assistent voor draadloos back-uppen) de back-up schijf. En weet je hoeveel Apple voor Snow Leopard (OS dat voor Lion kwam, die zowel TIger applicaties (met de komst van Lion drie OS'sen terug, net als XP voor Windows 7 twee versies terug is) kon runnen, als draadloos kon back-uppen, als in 35 talen gerund kon worden) vroeg? 120 euro. En zeg nou niet dat al dat geld voor BitLocker en internet-TV is (internetTV? nooit gezien op mijn Windows 7 Home Premium licentie. En ja, die is legaal ;)).
Joe.

Floris

Ik vind het grote voordeel van Windows gewoon dat als ik niet zoveel op een pc hoef te doen, ik ook niet een dure hoef te kopen met al die shit erop. Je laat dan gewoon precies weg wat je weg wil laten en wil je geen awesome graka? Nou dan koop je 'm ook niet. Er is gewoon veel meer keuze en ik vind dat mijn ouders, die een Mac hebben staan, ook een beetje dom zijn want ze halen er echt niet alles uit wat je ermee kan en dan is dat geld gewoon zonde. Ze hadden beter een computer uit kunnen zoeken met een snelle processor, maar de rest hoeft echt niet veel te zijn. Ze spelen geen spelletjes op hun computer, en ze hebben al hun bestanden (voornamelijk duizenden foto's) gewoon op een externe schijf staan.

Ralmuski

Citaat van: Roggie99 op 27 februari 2012, 12:26:31
Apple smeert mij software aan? Kom op zeg, kijk eens naar Windows. Denk jij dat de kosten van Windows Live Movie Maker en Windows Photo Viewer dinges niet in die 200 euro voor Windows Home Premium zitten? Zo goedkoop is WIndows niet hoor. Wil je Windows XP programma's (AoE, Starcraft waarschijnlijk ook, zijn toch twee populaire games) runnen? Honderd euro extra voor een premium licentie. Wil je draadloos back-uppen? 100 euro extra voor een Ultimate licentie. Dit kan allemaal in Mac, en nee, wij back-uppen niet omdat we die functie hebben, mijn externe harde schijf was al voor de komst van Leopard (met Time Machine, een assistent voor draadloos back-uppen) de back-up schijf. En weet je hoeveel Apple voor Snow Leopard (OS dat voor Lion kwam, die zowel TIger applicaties (met de komst van Lion drie OS'sen terug, net als XP voor Windows 7 twee versies terug is) kon runnen, als draadloos kon back-uppen, als in 35 talen gerund kon worden) vroeg? 120 euro. En zeg nou niet dat al dat geld voor BitLocker en internet-TV is (internetTV? nooit gezien op mijn Windows 7 Home Premium licentie. En ja, die is legaal ;)).

Waar zeg ik dat windows dat niet doet? Ik zeg alleen dat jij het omdraait en doet alsof Apple zo lief is jou dat te geven. (voor 500 dollar) Dus alles wat je daaronder typt gaat het niet over, want dat zei ik niet. En dan is er nog steeds de hardware. En hoe je het ook wendt of keert, Apple overcharged je. Live with it. ;)