Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Laptops

Gestart door Jnusch, 17 september 2010, 15:58:48

Vorige topic - Volgende topic

Roggie

Wat ik bedoelde, is dat als Windows mij ook voercharged in de prijs van software, is het dan nog wel achterlijk veel vragen, of gewoon normaal? En Linux downloaden kan ook altijd nog...
Joe.

nielsboy

Ik vind mijn macbook beter omdat hij gebriksvriendelijker is. OP mijn ouders windows computer meot ik een half uur wachten voor dat internet er is. En op mijn macbook maar 3 seconden.

Meister

Citaat van: Roggie99 op 27 februari 2012, 13:50:58
Wat ik bedoelde, is dat als Windows mij ook voercharged in de prijs van software, is het dan nog wel achterlijk veel vragen, of gewoon normaal? En Linux downloaden kan ook altijd nog...

Voor sommige dingen misschien wel maar je bent dan wel vrij om ervoor te kiezen om dat niet te doen.

Citaat van: nielsboy op 27 februari 2012, 14:05:15
Ik vind mijn macbook beter omdat hij gebriksvriendelijker is. OP mijn ouders windows computer meot ik een half uur wachten voor dat internet er is. En op mijn macbook maar 3 seconden.

Dat zal meer met de specs van die computer te maken hebben XD

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Floris

Elke laptop/computer is snel in het begin :P Mijn windows-laptop startte twee jaar geleden ook nog op binnen 10 seconden ofzo. Maarja, nu zit ik ook bijna een minuut te wachten XD

nielsboy

Citaat van: Flooros op 27 februari 2012, 14:21:21
Elke laptop/computer is snel in het begin :P Mijn windows-laptop startte twee jaar geleden ook nog op binnen 10 seconden ofzo. Maarja, nu zit ik ook bijna een minuut te wachten XD
Ik heb mijn macbook nu 2 jaar, en hij is nog steeds evensnel, dus dat klopt niet helemaal.

Rob

Bij Apple betaal je voor het mooie appeltje op je apparaat. Ik heb zelf de iPhone van Apple, omdat ik het gewoon zeer fijn vind werken. Een Mac zou ik daarentegen nooit kopen, aangezien je er echt veel voor moet betalen. Voor de iPhone ook wel, maar daar hebben we het nu niet over, toch? (A) Maar waar het om gaat.. Je haalt nu Pages aan voor 15 euro. Interessant, maar je kan ook gewoon een opensource variant zoals LibreOffice of OpenOffice downloaden, gratis. Dus dat punt gaat sowieso niet op. En software is niet echt waar het om gaat. Het gaat om de hardware, hardware maakt of breekt een PC (waarbij Apple gewoon (je wilt het of niet) gewoon teveel voor vraagt) Ja, je krijgt er een mooi glimmend apparaatje voor terug, maar dat is dan ook alles.

Maar goed, laten we hier maar over ophouden, want dit is gewoon een eindeloze discussie van iemand die heel graag zijn gelijk wil hebben, en iemand die hetzelfde wil. Dus dat komt niet goed. :P

Wat ik wel moet vermelden (Sorry Meister (A)) is dat ik een Dell XPS 15 gekocht. En hij bevalt mij echt heeeel goed. Dit is een van mijn mooiste, beste laptops die ik heb gekocht. :D

Dit zijn de specs:

Punt
Beschrijving
Base
2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
Geheugen
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
Toetsenbord
Intern toetsenbord met achtergrondverlichting - VS/Internationaal (QWERTY)
Grafische kaart
2GB NVIDIA® GeForce®  GT 540M Grafische kaart
Harde schijf
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Optische stations
8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart)
Cables
Europese stroomkabel (250 V)
Verzendingsdocumenten
Nederlandstalige documentatie
Bundle
N02X5M09
Standaardondersteuning
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Services en Support
3 jaar Next Day Hardware Support
Integrated Mobile Broadband
Mobiele breedband niet inbegrepen
Digital Photography
Adobe® Photoshop® Elements + Premiere® Elements
Bestelgegevens
Bestelling van XPS L502x - Nederland
Primary Battery
6-cel lithium-ion batterij (56 Wh)
Draagtassen
Geen draagtas
Dell System Media Kit
Dvd met hulpbronnen (diagnosemiddelen en drivers) voor XPS L502x
Kleuren, dessins en beschilderingen
Cover – Metalloid Aluminium
Accidental Damage Support
3 jaar Accidental Damage-bescherming
Online Backup
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
TV Tuner and Remote Control
TvTuner niet inbegrepen
LCD
40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
DataSafe
DataSafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
Beveiligingssoftware
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden – Nederlands
Power Supply
Wisselstroomadapter van 130 watt
USB Dongle
Stuur mij geen informatie
Operating System Recovery Options
Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)

nielsboy

Dat is een mooie laptop rob. Hoeveel kost hij :P

Rob

Hij kostte 830, maar ik heb er nog 3 jaar accidental damage bij gedaan, dus kostte hij nu 930. :D

Meister

Zolang je er idd die 3 jaar garantie bij hebt zitten is een Dell wel een veilige keuze :P Verder mooie specs hoor :)

Rob

Haha, bedankt. :) Ik ben er erg blij mee. :D Normaal zou ik zoiets niet kunnen kopen, maar ik heb net mijn verjaardag achter de rug gehad. (A)

nielsboy

Citaat van: Rob op 27 februari 2012, 15:16:47
Hij kostte 830, maar ik heb er nog 3 jaar accidental damage bij gedaan, dus kostte hij nu 930. :D
Dan is hij wel heel aantrekkelijk voor als mijn macbook kapot gaat. :o

Rob

Als je ooit hem gaat bestellen, moet je eerst bij even raadplegen. Want er zijn een paar mogelijkheden om korting te krijgen op Dell laptops. Vooral die 10 procent coupons van dell zelf. :) Die kan je vinden op www.dell.nl/kortingsbon

Roggie

Citaat van: Rob op 27 februari 2012, 15:16:47
Accidental damage? Hoe willen ze bewijzen dat het geen "ongelukje" was? (A)
Joe.

LoveRalph

Ik wil niet heel veel zeggen, maar mijn Windows-laptop heeft nóóit snel opgestart.. XD En hij staat soms ook echt half in de fik zo heet wordt 'ie, en 't is Windows 7 btw ::)

Meister

Ja maar er zit nogal een verschil in specificaties he ;) De laptops die ik heb gehad hebben allemaal snel opgestart :P Ik heb zelfs nog een oude laptop staan die inmiddels 5/6 jaar oud is en die start nog steeds snel op. Alleen dat is puur specificaties en heeft niets met windows te maken XD