Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Laptops

Gestart door Jnusch, 17 september 2010, 15:58:48

Vorige topic - Volgende topic

Maedhros

Als het voor school is, via hogescholen en universiteiten kan je als student normaal redelijk goedkoop Windows 7 Ultimate verkrijgen (in België toch)
River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

Ralmuski

Citaat van: Roggie99 op 18 januari 2012, 19:42:39
Doe het niet D:

Windows 7 is echt niet zo'n drama hoor.  ::)

Ik vond het wel grappig dat de verkopers in China op den duur bij een laptop als ik stond te kijken gingen wijzen naar het logo en zeiden, Windows Qi (7 in het Chinees). Ja, DUH. Dat hebben ze allemaal. Hij had net zo goed, "toetsenbord" kunnen zeggen als aanbeveling.  ::)

bert-boefjes

Ik ben dan wel aan het sparen voor een nieuwe laptop.
Oude is ongeveer zo goed als op, is nu 7 jaar oud.
Enige manier dat ie het doet als ik hem opstart in de veilige modus met netwerkmogelijkheden.

Iemand een aanrader voor een goede laptop?
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Ralmuski

Vrijwel alles is een vooruitgang voor jou. :P Wat is je budget maximaal en wat wil je ermee zijn de standaard vragen. Als je niet gaat gamen ermee of iig niks grafisch uitdagends dan kun je al vanaf 450 euro hele mooie laptops hebben. Als er een grafische kaart in moet, dan gaat ie al gauw naar de 600. Die van Erik (Meister) is bv een hele mooie dan.

En als je een nog lager budget hebt kun je misschien mijn oude kopen, haha. :P

Floris

Haha. En serieus, er is niks mis met Windows 7 premium.
Maar mijn laptop (een Sony Vaio van ongeveer 700 euro) is niet per se heel krachtig maar Skyrim draait erop ;)

bert-boefjes

Nou ik heb gekeken,
als ik nu 3 maanden een deel van me inkomsten spaar
Dan zal ik rond de 800 a 900 euro wel hebben.
Ik heb sowieso een goede grafische kaart nodig, omdat ik het leuk vind om filmpjes te maken en te bewerken, en mijn grafische kaart momenteel zelf te laag is voor windows movie maker.
Verder zou lekker wat geheugen ook best fijn zijn, gezien ik best wel hou van spellen als The Sims, die toch de nodige ruimte vragen.
En gezien laptops vaak maar 4 jaar schijnen te werken, vind ik dit al behoorlijk lang :)

En gezien ik het waarschijnlijk pas over 3 maanden ga kopen zal je misschien denken waarom komt ie hier nu dan al mee.
Ik biecht op, ik heb weinig verstand van laptops in de zin hoeveel ruimte ze nodig hebben en hoeveel van andere dingen het moet bezitten.
En ik niet in zo'n winkel wil gaan staan dat ze me maar iets aansmeren waar ik achteraf niet blij mee ben.

Snap je?
maar als je dingen gaat vragen als hoeveel geheugen, hoe groote videokaart enzo, dan zal ik echt ongeveer zo kijken ->  ???
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Ralmuski

Maar als je niet hard-core gaat gamen of complete HD films editten heb je er geen nodig van 800+ euro. ;)

Gewoon die centjes in je zak houden en rond 600 euro een heel nette kopen met een op dat moment middenklasse videokaart. Zal 1Gb zijn denk ik.

Kijk anders komende tijd naar de programma's / spellen die je gebruikt of in de nabije toekomst wil gaan gebruiken. Ga daar net iets boven zitten zodat je wat vooruit kan. 10 tegen 1 dat je op een van rond de 600 euro uitkomt. ;)

bert-boefjes

hmm ok
maar ik wil gewoon een goede betrouwbare laptop die een tijd lang mee kan ^^
Die ik nu heb, was 7 jaar geleden het nieuwste van het nieuwste, met alles erop en eraan.
Heb er toen iets van 1200 euro aan uitgegeven.

Ik vind laptops net iets als een tv, wasmachine of andere grote artikelen. Als je echt iets goeds wilt, mag het best wat kosten.

Floris

Ja, maar het punt is dat duurder helemaal niet per se beter is.
Een laptop van 1200 euro is in mijn ogen gewoon pure onzin, omdat je er dan helemaal nooit uit zal halen wat dat ding allemaal kan en alsnog heeft hij gemiddeld maar een levensduur van zio'n 4 jaar (ja, natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar na 4 jaar worden de prestaties gewoon significant minder).

Van mij mag je er een van 1200 euro kopen hoor, maar je hebt het a) helemaal niet nodig en b) een van 600 euro gaat even lang mee :P

bert-boefjes

Citaat van: Flooros op 19 januari 2012, 01:15:36
Ja, maar het punt is dat duurder helemaal niet per se beter is.
Een laptop van 1200 euro is in mijn ogen gewoon pure onzin, omdat je er dan helemaal nooit uit zal halen wat dat ding allemaal kan en alsnog heeft hij gemiddeld maar een levensduur van zio'n 4 jaar (ja, natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar na 4 jaar worden de prestaties gewoon significant minder).

Van mij mag je er een van 1200 euro kopen hoor, maar je hebt het a) helemaal niet nodig en b) een van 600 euro gaat even lang mee :P

maar mijn laptop van 1200 euro heeft het toch wel 7 jaar uit gehouden :)
Dus bijna 2 keer zijn levensverwachting XD

Floris

De oude laptop van mijn vaders werk (zo'n 500 euro) heeft het 12 jaar uitgehouden ::) En het enige wat er nu stuk aan is de verlichting, dus ik kan er niks meer mee maar de hardware is dus nog best wel prima (alleen outdated XD).

De levensduur van laptops heeft niet zoveel te maken met de hardware, maar gewoon met wat je ermee doet. Op een gegeven moment wordt het systeem gewoon trager want je doet er nou eenmaal een hoop mee. Als je je laptop drie jaar lang in de kast zet, dan is ie ook nog wel goed ja XD

bert-boefjes

Nee ik heb op deze best wel wat afgegamed, muziek geluisterd, presentaties gemaakt, gesurfd, film op gekeken, en waarschijnlijk nog wel meer.

Ralmuski

Mijn oude is ook nog prima, maar ik kon er qua specs niet meer mee doen wat ik ermee wilde. Als jij per se meer uit wil geven, prima. Dan zul je op dit moment keuze genoeg hebben ook. Als een laptop 'op' is, dan hoeft dat niet gelijk 'stuk' te betekenen. ;)

Kies dan een merk wat je bevalt qua vormgeving etc en koop iets voor het bedrag wat in je hoofd zit.  :)

Meister

Mijn eerste laptop was volgens mij 1100€ en een Toshiba. Dus echt de shit op dat moment en een betrouwbaar merk, echter na 2,5 jaar was het gedaan. Sws was de prijs na een jaar al zo'n beetje gehalveerd. Dus het is echt sonde om zoveel geld uit te geven an een laptop waarvan je nooit zeker kunt weten dat hij heel lang mee zal gaan. Persoonlijk heb ik voor mezelf de regel dat hij 2/3 jaar mee moet gaan (2 jaar is vaak garantie periode en dat extra jaar is mazzel) als hij tegen die tijd nog meegaat kun je hem verkopen of besluiten hem helemaal af te werken. Of je koopt een nieuwe. 2 Jaar terug heb ik er een gekocht voor 620€ en pas geleden verkocht voor 270€, met 330€ bijleggen heb ik weer een nieuwe die 2 jaar meegaat en waar ik alles op kan doen wat ik wil (en nee dat is niet met office werken en internetten).

@Roggie, mag jij mij eens gaan vertellen wat er mis is met Windows 7 premium want ik zou niet weten wat er mis mee moet zijn en jij volgens mij ook niet aangezien je niets benoemd. Zag je ook al klagen over Windows 7 starter, waar ook helemaal niets mis mee is als je het op een netbook hebt staan.

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Rob

Ik vind Windows 7 Home Premium echt prima. Ik gebruik het zelf al op een wat zwakkere laptop van mij, en dat gaat prima. Geen problemen mee. :)