Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Hulp voor PC problemen gevraagd

Gestart door bloodball, 6 mei 2010, 23:33:02

Vorige topic - Volgende topic

RoNoS

Citaat van: Meister op 12 oktober 2011, 11:39:09
[...] als ik de UTP-kabel die naar de computer gaat wel i-net aan die computer geeft [...]
Dan zou je dus ook bij de router moeten komen: Kan je dat niet: Succes! XD Lukt dat wel: mac-filtering uitzetten :D
Guess who's back, back again...

Erwipro

Citaat van: RoNoS op 12 oktober 2011, 08:18:28
Firewall settings nagelopen? Je hebt verbinding, dus user/ww is inderdaad goed. Andere poort zou dus niet nodig moeten zijn. (Tenzij je alleen die poort toegang geeft in je wirewall.)

Je kunt het checken: http://ftptest.net/

En even de setting nalopen voor FileZilla: http://wiki.filezilla-project.org/Network_Configuration
Okee. Ik snap alleen niet hoe dat allemaal werkt.
Ik heb FileZilla als uitzondering op Windows Firewall gezet. En bij Advanced Settings bij heb ik voor FileZilla alle poorten geopend.
http://ftptest.net zegt het volgende:

Make sure to enter the correct server address. -- Check.
Ensure that the server is up and running. -- Check.
Check your firewall configuration, port 21 needs to be opened. -- Check, volgens mij. Hoewel ik niet helemaal begrijp wat ik gedaan heb.
Check your NAT router configuration, port 21 needs to be forwarded. -- Eh, huh?
In some cases your ISP might block that port. In this case configure the server to use a different port. Contact your ISP for details. -- Eh, huh?

RoNoS

Citaat van: Erwipro op 12 oktober 2011, 13:55:54
Check your firewall configuration, port 21 needs to be opened. -- Check, volgens mij. Hoewel ik niet helemaal begrijp wat ik gedaan heb.
Je hebt alle poorten open gegooid, dus dat lukt wel ja XD
Check your NAT router configuration, port 21 needs to be forwarded. -- Eh, huh?
Port forwarding is nodig als je intern de ftp op een andere server hebt dan de front-end (je server waar je inlogt). Als dit dezelfde server is hoef je niks te doen. Maar het kan zijn dat je router het nog tegenhoudt, dus je kunt poort 21 aan poort 21 mappen XD
In some cases your ISP might block that port. In this case configure the server to use a different port. Contact your ISP for details. -- Eh, huh?
ISP's die poort 21 blokkeren moeten tegen de muur (A) Dat lijkt me niet het geval

RoNoS

Ik zou trouwens wel alle poorten weer even dichtgooien en alleen openzetten welke je daadwerkelijk nodig hebt ;)

Ralmuski

Citaat van: RoNoS op 12 oktober 2011, 11:50:45
Dan zou je dus ook bij de router moeten komen: Kan je dat niet: Succes! XD Lukt dat wel: mac-filtering uitzetten :D

Routers zijn sowieso the eternal enemy of mankind. :P

RoNoS

Niet als ze gewoon instelbaar zijn. Wel als KPN, Ziggo, of wie dan ook ze dicht bouwt en je net niet kan doen wat je moet doen... Koop een Cisco en je wordt er helemaal blij van :D

Meister

Er staat een Cisco en ik word er niet blij van (of eerder van Ziggo denk ik :P)

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

RoNoS

Dan hebben ze em dichtgebouwd :o

(Foei!)

Maar kom je nu in de router als je met de pc bent aangesloten?

Meister

Nee ik kom in geen geval op de router helemaal nada XD

RoNoS

Je hebt wel het ip-adres gevonden? (iets van: 192.168.1.1 of zo) wat krijg je als je dat intikt?

En anders: Ziggo bellen en vragen hoe je er in komt?

Meister

Jeah gwn cmd ipconfig en dan standaardgateway en dan NOPPES XD

En ik ga eerst kijken als mijn oom terug is van vakantie of die er meer van weet. Zo niet wordt het Ziggo bellen ja :P

Inuzuki

Misschien iemand die weet waardoor dit kan komen:
Mijn computer maakt de hele tijd een ratelend geluid, maar wanneer ik hem een beetje kantel, de onderkant optil, dan stopt het of wordt het juist meer. Nu is hij gestopt met ratelen nadat ik hem even op heb getild  ::)
Misschien dat het ook vooral erg is als hij net opstart, daar zal ik eventjes op letten.

RoNoS

Ventilator.

Even voorzichtig schoonmaken met stofzuiger, of wattenstaafje. :)

Inuzuki

Maedhros

door 1 of andere reden, is mijn browser plots in qwerty ingesteld, firefox gaat het over

edit: het is terug in orde  :D (gewoon alt shift doen)
River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"