Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Hulp voor PC problemen gevraagd

Gestart door bloodball, 6 mei 2010, 23:33:02

Vorige topic - Volgende topic

Heartless

Ik denk dat de 6e keer opnieuw opstarten niet heel veel anders zal zijn dan de vorige vijf keer. (A) In veilige modus doet hij het overigens wel.

himan

Heb je je computer al uit het raam gegooid? Gestompt?

(Succes niet gegarandeerd)

Caracala

Dat heb ik ook al eens gehad.
Toen was er inderdaad iets mis met de VGA-kabel. Gewoon een nieuwe gehaald en het probleem was opgelost.

Heartless

Maar als daar iets mis mee is, dan doet toch het scherm het toch de hele tijd niet? Want nu doet die van mij het in de veilige modus wel :)

Shaddow

Citaat van: Heartless op 27 april 2012, 13:05:01
Ik heb een probleem. Ik was de sims aan het spelen toen de computer vasthing. De muis bewoog nog wel maar ik kon nergens op klikken en hij reageerde ook niet op toetsenbordcombinaties. Ook de puzzels waren wat vervormd. Dus ik dat ding uitgezet, opnieuw aangezet en tijdens dat windowslaadschermpje zaten er wat zwarte strepen door de windowsvlag. Het inlogscherm zag er normaal uit, maar zodra ik ingelogd had, kwam er te staan: entering sleep mode en dan iets van no vide input. Wat te doen? :P
schroef je computer open en kijk of niet per ongeluk iets los zit? (A)

Teken een geluksmuffin op je computer?
offer hem op in een duister ritueel een nieuwe computer te summonnen?

Caracala

Citaat van: Heartless op 27 april 2012, 16:16:42
Maar als daar iets mis mee is, dan doet toch het scherm het toch de hele tijd niet? Want nu doet die van mij het in de veilige modus wel :)

Wat je kan proberen is een ander beeldscherm aansluiten en kijken of je het probleem daar ook op hebt.

Rob

Had je het ook gehad nadat je iets heb geïnstalleerd had? Dat zou misschien kunnen storen met de drivers van je monitor. Dat zou het ook verklaren van je veilige modus, want daar worden sommige programma's uitgeschakeld voor de veiligheid.

Heartless

Ik had niet nieuws geinstalleerd :)

Maar bedankt voor de andere tips! Ik zal die van Jan proberen. Dat van Marc is me te hoog gegrepen haha :P

Heartless

Hij doet het opeens weer, dus yay. Geen idee hoe en wat, nu gewoon hopen dat hij nog lang blijft leven XD

Lan

Hallo  :P

Wij hebben hier thuis internet via een draadloos netwerk in huis. Die doet wel vaker lastig, maar meestal helpt het om de modem opnieuw op te starten. Deze keer echter gaat het specifiek om mijn laptop waarmee ik geen verbinding meer met het internet kan maken terwijl de andere computers in huis dit wel gewoon kunnen. Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen en hoe ik het op kan lossen?

Rob

het kan zijn dat jullie een mac-adres beveiling op de router hebben. Dat jullie per computer een mac-adres moeten invullen op de router om die te laten verbinden met het internet.
En anders kan het ook zijn dat je perongeluk het wachtwoord verkeerd hebt ingevuld? Voor de rest weet ik er niet zo heel veel van.

kan je alleen geen verbinding maken met het internet, of ook met het netwerk?

Lan

Nee, ik kan wel op het netwerk maar hij geeft aan dat hij alleen lokaal werkt.

Rob

Heb je toevallig een statisch IP adres aan je computer (of laptop, doesnt really matter) toegewezen?

Je kan dat controleren door je verkenner te openen. (Dit kan je gewoon doen door te klikken op "Deze computer" of iets anders, wat een map opent. Dan zie je boven in een adresbalk. Daar typ je "Netwerkverbindingen" in. Als je dit hebt gedaan. Dan krijg je een scherm met allerlei verbindingen. (of één, maar dat ligt aan de laptop of computer waar je aan zit te werken)

Dan klik je met de rechtermuisknop op "Draadloze netwerkverbinding", en dan op: "Eigenschappen".  Dan krijg je een scherm met een lijstje. Dan klik je op "Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)". (Zie afbeelding 1) En dan klik je weer op eigenschappen. (zie afbeelding 2)

En dan moet het zoals afbeelding 3 staan.

Afbeelding 1:

Afbeelding 2:

Afbeelding 3:

Lan

Als ik netwerkverbindingen invoer krijgt ie niks gevonden  XD

Als ik bij het netwerkcentrum op diagnose en herstel druk, geeft hij aan dat ik ofwel een of ander LAN-kabel moet invoeren, dat er een verstoring in de buurt kan zijn, dat ik de modem moet resetten of het laatste, dat ik een nieuw netwerk IP adres of zoiets moet ophalen. Dat laatste werkte gisteren wel toen die ook uitviel, maar dat lost het nu niet op.

Rob

Heb je dat gedaan via het CMD en dan ipconfig /release en dan /renew?