Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Hulp voor PC problemen gevraagd

Gestart door bloodball, 6 mei 2010, 23:33:02

Vorige topic - Volgende topic

RoNoS

Mmm, misschien moet ik voortaan gewoon goed lezen (A)

Uhm, bootcd van iemand lenen en erin doen?
Bootcd downloaden en branden en erin doen?
Guess who's back, back again...

Meister

Jeah moet dus wachten tot donderdag want dan kan ik het van iemand lenen XD

En heeft niets te maken met goed lezen maar niet zomaar tweaken terwijl je eigenlijk dingen probeert die niet horen xD

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Germelia

Help?

We hebben Xp geinstalleerd op de laptop maar nu doet het geluid het niet... had vantevoren wel genoteerd en vervolgens een driver gedownload daarvoor maar als ik probeer te downloaden van manufacturers website moet ik een programma installeren en vervolgens betalen :S En als ik die gratis download gebruik detecteert ie het apparaat niet. Wat nu?>

Meister

Windows 7 installeren XD?

Ik had zelf ook een laptop waar altijd XP op had gestaan maar toen ik het dus opnieuw ging installeren wilde hij de wireless adapter niet meer herkennen (die was er gewoon niet meer). De oplossing die voor mij wel werkte was dus de 32 bit versie van windows 7 erop zetten toen had ik wel weer een draadloze adapter :P

Andere oplossing weet ik helaas niet :(

Germelia

:(

Tis niet de jongste, en om nou weer helemaal opnieuw te gaan installeren xD

Ben ondertussen zover dat hij nu het ding wel herkend maar hij zegt nu dat het stuurprogramma niet onderschreven wordt ofzo en dus werkt het niet >.<

RoNoS

Stond er eerder ook XP op en dat werkte wel?
Kun je merk en type van de geluidkaart achterhalen? Eventueel door naar de site van de laptop te gaan en zoeken op je laptop en dan staat daar wel ergens welke componenten er in zitten. Vaak kun je daar ook de drivers achterhalen.

Rob

Je kan proberen om windowsvlaggetje-R in te drukken, om bij het uitvoerscherm te komen, en dan daar dxdiag in te typen. Dan krijg je ook veel informatie over je systeem.

Germelia

Er stond eerst Vista op.

Maar het is me gelukt! :D

Heb eerst XP sp3 gedownload, daarna een soort prereq driver zodat hij de HD audio ingang zou herkennen en daarna geforceerd een driver daar overheen. :)

Erwipro

Ik probeer met FileZilla in te loggen op mijn website, erickwilts.nl.
Mijn gebruikersnaam is erickwilts en mijn wachtwoord is goed.
Ik weet alleen niet wat ik fout doe. Iemand die dit snapt?
Ik heb bij 'host' ingevuld: ftp.erickwilts.nl
En bij 'poort' heb ik niks ingevuld. Ik weet niet zeker of ik daar 2222 in moet vullen, maar daarmee lukt het dus ook niet.

Citaat van: FileZilla-berichtenlogboekAntwoord:   220 ProFTPD 1.3.3c Server ready.
Commando:   USER erickwilts
Antwoord:   331 Password required for erickwilts
Commando:   PASS ********
Antwoord:   230 User erickwilts logged in
Status:   Verbonden
Status:   Mappenlijst ophalen...
Commando:   PWD
Antwoord:   257 "/" is the current directory
Commando:   TYPE I
Antwoord:   200 Type set to I
Commando:   PASV
Antwoord:   227 Entering Passive Mode (89,207,132,121,138,221).
Commando:   MLSD
Fout:   Verbinding verloren
Fout:   Ontvangen van mappenlijst is mislukt

RoNoS

Firewall settings nagelopen? Je hebt verbinding, dus user/ww is inderdaad goed. Andere poort zou dus niet nodig moeten zijn. (Tenzij je alleen die poort toegang geeft in je wirewall.)

Je kunt het checken: http://ftptest.net/

En even de setting nalopen voor FileZilla: http://wiki.filezilla-project.org/Network_Configuration

Meister

Iemand die ervaring heeft met draadloos netwerk aanleggen bij kabelabbo van Ziggo?

RoNoS

Is dat specifiek anders dan een 'normaal' draadloos netwerk dan?

Zo ja: Nee
Zo nee: Ja

Meister

Nou ik wilde het dus instellen bij mijn nichtje alleen ik faalde heel hard. Zo hard dat ik niet eens begreep hoe het kan dat als ik de UTP-kabel die naar de computer gaat wel i-net aan die computer geeft maar als ik 'm in mijn laptop duw dat ik geen i-net krijg XD Ik kan via die andere computer niet op de router komen en ARGHHH ik haat Ziggo :P

RoNoS

Lijkt me sterk als er MAC-filtering aan staat, maar dat kan per ongeluk aangevinkt zijn?

Meister

Ik kan niet eens op de router XD Dus daarom hoopte ik dat er iemand was die ervaring heeft met uberhaupt kabel (dus niet ADSL) en dan specifiek Ziggo :P