Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

[Discussie] Veiligheid op internet

Gestart door Dixie, 12 november 2009, 14:38:51

Vorige topic - Volgende topic

Maak jij je druk om je veiligheid / privacy online?

Ja, ik doe er ook alles aan om mijn privacy te behouden.
2 (7.1%)
Ja, maar ik onderneem niet / weinig actie.
10 (35.7%)
Mwah, soms denk ik er wel aan...
10 (35.7%)
Nee, ik ben er niet echt mee bezig
6 (21.4%)
Nee, iedereen mag alles van me weten =D
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

Kaasje

Citaat van: Dixie op 12 november 2009, 15:11:18
Ik bedoelde ook niet echt op dit forum, maar als je erover nadenkt... Bijvoorbeeld met meets, je geeft je telefoonnummer aan mensen die je eigenlijk helemaal niet kent voordat je er heen gaat. En nou geloof ik niet dat hier enge verkrachters zitten, maar toch!

En dat van die foto's dat is echt waar, in het NRC zijn ook verschillende artikels gepubliceerd over die foto's die eigenlijk niet openbaar hadden mogen zijn en ik had het zelf ook.
Daar heb je een punt inderdaad. Nou hebben hier maar 4 mensen mijn nummer, waarvan ik er 3 dagelijks in RL zie, dus dat heb ik dan wel wat minder. Dat nieuwtje met die foto's heb ik eigenlijk helemaal gemist. Maar inderdaad, alles is te hacken.
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

Floris

Ik weet niet wie allemaal mijn nummer hebben :P De mensen die ik wel vaak op meetings zie, Zab en Terence enzo. En Janusch en Robin, obviously :P

Lianne

ik heb jouw nummer ook :D
maar best wel wat mensen van hier hebben mijn nummer. en die heb ik allemaal wel eens gezien dus dat is niet eng.
en die site vind heel veel van personen die hetzelfde heten maar eigenlijk alleen mn hyvesprofiel is het enige wat echt van mij is en dat is prive. :)

Erwipro

Jamaar jullie - als in, de mensen die mijn nummer hebben - zijn niet eng. (Dat ik dat ooit nog es zou zeggen :o)
En hyves doe ik gewoon niet aan XD

Floris

Haha flashback!

*Zielig klein Erickje* Jamaar ik durf niet naar meetings want jullie zijn eng!

XD

Erwipro

Kaasje

DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

Germelia

Nou het valt me best wel mee. Op mn eigen naam komt twitter, facebook en hyves naar boven, net als de site van mijn studievereniging. En mijn zusje komt boven wat niet zo raar is want die strooit alles rond op internet. Verder geen gevoelige persoonlijke informatie ofzo.

Ralmuski

Haha, ik vind allemaal leuke dingen terug. Mijn inzending voor 't wereldje bij Voetbal international bv. En de strip die ik met mijn broertje gemaakt heb. Mijn stukje op de site van het Tropenmuseum. Mijn waarbenjij.nu kan ie niet eens vinden. :P

laura

er zijn echt super veel mensen die dezelfde voor+achternaam hebben als ik :P dus als ik op mezelf zoek, kom ik eigenlijk bijna alleen andere mensen tegen XD

Jnusch

Ik ben er altijd best wel voorzichtig mee, juist omdat ik wél een bijzondere naam heb (ja, je zou het niet zeggen). Want de kans is toch wel vrij groot dat als er iets over iemand met mijn naam en achternaam op internet staat, of alleen al met mijn voornaam (in NL dan), dat het over mij gaat :P
Maar ik kom niet bij zoveel dingen boven :D (en ik ga nu mijn myspace weggooien XD) Is ook omdat ik para ben :D

Jnusch

Pff, wat een gedoe is dat bij MySpace zeg, die mensen willen je echt niet laten gaan  :-\
Heb ik eindelijk mijn account verwijderd, (na minstens 3x op ja ik wil dat kakding echt verwijderen te hebben geklikt), duurt het alsnog 48 uur ::)

js1493

Ik kreeg alleen mijn Hyves, waar ik overigens ongeveer 3x per jaar op kijk. :P
Je kunt trouwens ook jezelf eens googlen dan kreeg ik allemaal trainingstijden en waar ik train enzo ( maar dan van 6 jaar geleden). Kijk en dat vind ik dan weer wel slecht want als iemand dat ziet zou die me bijvoorbeeld op kunnen wachten en dat vind ik niet zo leuk. :P

Inuzuki

Bij mij vindt je een hele oude foto via die site wat ik nou niet echt leuk vind  :P Daarnaast is het vooral zooi van dammen en badminton, dat maakt niet zo veel uit.

adriaan

BlubBlub, interessante site. Er bestaat grappig genoeg maar één iemand met mijn voor- en achternaam (ik had niet anders verwacht) en dat ben ik zelf. Als je trouwens op pagina 3 bij afbeeldingen kijkt dtaat er één foto, en dan zou je toch wel verwachten dat ik het dan ben maar dat is niet zo :P
Ik vind mijn hyve, schoolbank ( ik heb echt GEEN IDEE waarom ik dat ooit heb aangemaakt :S ), en facebook (waar ik niks mee doe). Raar genoeg vind hij bij twitter geen resultaten, en dat heb ik ook (maar daar doe ik ook niks mee). Google vindt 21 resultaten waarvan naar ik denk de helft op mijzelf slaat (bij de andere staan de voor en achternaam uit elkaar ofzo) en dat is dan van bridgen en zo. De telefoongids vindt er 10 en die slaan allemaal niet op mij.
Hij vindt wel veel, maar ik maak me niet druk om mijn privacy.