Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Overlegtopic

Gestart door adriaan, 17 augustus 2026, 21:20:51

Vorige topic - Volgende topic

yasu

Het helpt om de link uit de uitleg te spelen. Dat is een single player variant maar dan leer je wel beetje hoe de regels werken en wat bepaalde acties doen. (Ook voor de rest handig)

yasu

Oh had gedacht dat de link in de uitleg zou staan omdat adriaan en ik die vaker hebben gebruikt voor clever oefenen haha, maar kan hem zelf niet vinden. Heb hem zelf maar even tevoorschijn getoverd.

https://www.schmidtspiele.de/static/onlinespiele/Clever4Ever/index.html

BloodWolf14

Ik was hem niet tegengekomen idd. Zal die straks in bed eens doen

Moonzzz

Ik was niet thuis dus geen tijd gehad om me verder in het spel te verdiepen

Ingrid1234

Citaat van: yasu op 18 augustus 2026, 23:42:31Sorry de laatste worp was een no brainer. Ik verwacht eigenlijk dat niemand hier een probleem mee zou hebben 🙈

Ik had hem zelf alleen misschien in de onderste rij in het 2e vakje gezet voor de blauwe bonus, maarja, die komt wel weer een andere keer

yasu

Fair point. Maar die komt idd nog wel, misschien zelfs handiger tijdens een actieve beurt zodat we die kunnen afstemmen op de blauw die we gepakt hebben of nog graag willen

Thelight288

Op dit punt maakt dat niet uit die punten zijn ook goed, bonussen chainen is iets wat je wel wilt, maar denk dat dit nog niet zooon groot verschil maakte

Ingrid1234

Citaat van: Zuna op 18 augustus 2026, 22:12:48
Citaat van: yasu op 18 augustus 2026, 22:11:29Witte 3 voor rood, dubbel 3 is erg sterk om verder te komen in rood. Je wil bij de sterkere bonussen komen en de vossen. Rood is afstandspunten voornamelijk plus wat bonus. Dus ik zou dat doen.

Sorry enorm moe van de dag maar dit is wat ik er nu nog van zie

Interessant want TL en ChatGPT knockoff vinden groen en/of geel interessant.

Wat je zegt klinkt logisch. Mag van mij ook. Ben benieuwd wat anderen van dit vinden

Ik denk dat je even tegen je chat knockoff moet zeggen dat hij alleen de regels van clever4ever gebruikt en niet de regels van andere versies van clever. Want volgens mij is dat wat er mis ging in die analyse.

Thelight288

Wat doen we geel 2 in 2e rij kan, maar heeft niet mn voorkeur,

Grijs 2 kan in die ene maar dan vervalt eentje, maar moeten daar keer begin maken,

Of blauw 2 dan hebben we vgm wat punten iig al

Eventueel rood 3 of groen 6 +1en kan ook nog

Hoe kijken jullie daartegen?

Thelight288

Weet niet of beste is, maar kunnen bv grijs om daar toch een begin te maken nu pakken, +1 inzetten op groen 6 voor blauwe bonus op kolom 2 rij 6 voor de punten en naar t vosje toe te werken

yasu

Ik bewaar zelf meestal de steals tot later in het spel wanneer ze echt nodig zijn. Grijze 1 is meestal wat onzinnig. Zelf zou ik toch de gele 2 pakken

Thelight288

Citaat van: yasu op 19 augustus 2026, 18:13:23Ik bewaar zelf meestal de steals tot later in het spel wanneer ze echt nodig zijn. Grijze 1 is meestal wat onzinnig. Zelf zou ik toch de gele 2 pakken

Ja riskant is aan te laat inzetten is dat je beurten te weinig hebt, ook kan de straks je helpen verder te komen naar nog meer plus 1ns ik zet ze vaak in op moment dat er een goede dobbelsteen voor is

Thelight288

Citaat van: yasu op 19 augustus 2026, 18:13:23Ik bewaar zelf meestal de steals tot later in het spel wanneer ze echt nodig zijn. Grijze 1 is meestal wat onzinnig. Zelf zou ik toch de gele 2 pakken

Ja kan ook hoor

yasu

Naja het is pas ronde 2. En we hebben zelf onze tweede beurt nog niet eens gehad. Zodoende bewaar ik hem meestal om dingen in te vullen die je nodig hebt wanneer je merkt dat het er spannend voor gaat worden

Zuna

Welke passieve steen? Vos?
🦊✨ Fox me once, giggle forever! ✨🦊
🌸 "I'm not sly, I'm adorably strategic." 🌸
🐾 Bringing tiny chaos & big laughs—one bushy tail at a time!