Overlegtopic

Gestart door adriaan, 17 augustus 2026, 21:20:51

Vorige topic - Volgende topic

Ingrid1234

Citaat van: Zuna op 18 augustus 2026, 21:49:39Op het dienblad liggen wit 3, groen 3 en geel 1. We mogen er in onze passieve beurt eentje van pakken.

We nemen de witte 3 en zetten die in groen. Of we pakken de groene 3 lol.

Groen is die rij die je van links naar rechts afwerkt, waarbij het minimum aantal ogen per vakje oploopt. Vooraan heb je genoeg aan een lage worp, achteraan moet je een 5 of 6 hebben. Groen is bij ons nog leeg, dus we staan helemaal vooraan en die 3 komt er zo in.

Bovendien tellen de vossen aan het eind mee als ons zwakste gebied. Groen, oranje en paars staan nog leeg, dus elke vos is nu nul waard. Dat moeten we rechttrekken.

De gele 1 laten we liggen, daar hebben we net al gekruist.

Daarna zijn wij actief. Dan gooien we alle zes en mogen we drie keer kiezen. Hoge ogen naar oranje en paars, en we mikken op vakjes die een bonus geven, want die pakken we meteen door.

Plan goed? Ik heb gegoogled en geAId om het te snappen, dus check vooral pls

Sorry maar wat je zegt klopt echt niet. Groen kan je alles invullen wat je wil maar de punten zijn het aantal ogen van de twee getallen bij elkaar opgeteld. En je krijgt alleen punten als je beide "driehoekjes" van een vakje hebt ingevuld

yasu

Gele 2 kan.. groene 3 kan. Roze 3 kan maar is niet optimaal gezien nu eigenlijk wel bonussen misschien wil en met latere worpen die nog wel kan komen.

Ik neig dus naar de gele 2. Ik twijfel alleen die als minpuntjes neer te zetten alvast in rij 2. Of voor te sorteren in rij 1 op de volgende kolom.

Ik ken 4ever ook niet het allerbeste en heb er ook geen vaste goede tactieken door. Dus als iemand wel die dingen weet gooi vooral op.. ik speel deze versie altijd gewoon zet per zet..

Thelight288

gele 2 zou ik nu zeggen want dan hebben we alle dobbelstenen nog

Thelight288

ik denk bovenste rij handiger is want dat is prettig als je daar ruimte houd denk ik, maar ik weet het ook niet zeker

Ingrid1234

Ja zou ik ook zeggen, en dan aansluiten aan de 1 toch?

yasu

Post maar :) ik denk dat het goed genoeg gaat zijn

yasu

Volgens mij niet de fijnste worp. Maar de grijze 1 is wel perfect voor het vakje met het dienblad.. en als we die kleur kiezen als focus voor de wolf hebben we een start.

Thelight288

hmmm grijs 1 is niet verkeerd hier denk ik ,maar rood  6 is ook goed en mogen dan nog met groen gooien, maar dan zijn we daar afhangelijk van een goede worp

yasu

Oh die viel weg op mijn telefoon. Ik zou hem denk ik wel doen met de 6. Groen kan iedere waarde invullen. En we gooien volgens mij niet mega geweldige dingen op het dienblad

yasu

Ik het ergste geval nemen we de groene niet voor de punten maar de bonus.

Thelight288

Thelight288

krijgen met rood 6 ook groene cijfer als bonus denk of niet?

yasu

Ik zie niet heel goed welke kleur het is. Maar volgens mij wel. Dus gewoon rode 6 en groene 6 voor punten als dat het geval is.

yasu

Sorry de laatste worp was een no brainer. Ik verwacht eigenlijk dat niemand hier een probleem mee zou hebben 🙈

himan

Ik merk dat ik nog steeds aan het proberen ben om het te begrijpen. Maar volgens mij zijn de zetten wel goed. XD