Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Overlegtopic

Gestart door adriaan, 17 augustus 2026, 21:20:51

Vorige topic - Volgende topic

adriaan

himan

Moeten we niet gooien of zo?

Thelight288

Wij zijn passief wij moeten als laatste

yasu

Alvast, hoe actief ik dit weekend bij geoen kon zijn in het vorige spel. Morgen kan ik wrs vrij weinig. Hele dag vergaderingen non stop. En daarna mentaal zo gaar als wat om al te veel bij te dragen.

Ken het spel wel. En ook wel gespeeld. Maar ik ben niet goed in hele strategieen qua clever.. ik speel gewoon altijd per zet wat me prima lijkt, ookal zijn er hele tactieken voor.

BloodWolf14

Okay, ik ken wel keeropkeer en Quix. Volgens mij lijken die spellen hier wel wat op.

Ik zal zo even deze uitleg checken om te zien wat er exact anders is.

Ik ben deze week een stuk actiever dan ik dit weekend was dus zal wel meer posten hier ;)

Moonzzz

Ik ken het spel wederom niet. Maar wie weet begrijp ik dit beter dan het vorige spel.

Ingrid1234

Ik ben even gaan kijken naar strategie, ik ken clever wel, maar deze versie niet.

Ik denk het volgende: Niet te veel investeren in blauw. Geel splitsen tussen laag en hoog, dus middelmatige geel zou ik bijna altijd laten liggen.

Grijs heeft veel vossen en die kunnen erg veel punten opleveren als we gebalanceerd spelen.

Groen heeft veel bonussen maar ieder vakje moet 2 cijfers voor het punten waard is dus dat maakt het moeilijker.

Roze 3 altijd pakken want dat is een extra gratis 3 

Het oppoetsen geldt voor als we passieve speler zijn, daarmee kunnen we dus net niet fijne dobbelstenen beter maken.

Zo veel mogelijk vossen 🦊 is wel het doel dat levert heel veel punten op.

Maar ik zou zeggen dat we proberen in elke kleur eerst richting de 20 punten te gaan. Dat is een goed begin

Thelight288

Ja klopt vossen zijn beste in clever spellen ken deze ook niet. Je had een video gezien?

Ingrid1234

Ik heb de regels bekeken en overleg gehad met ChatGPT

Ingrid1234

Ik zou nu gaan voor de gele 1 want die hebben we sowieso nodig om zo laag mogelijk te beginnen in de bovenste rij in geel

Thelight288

Eens geel 1 lijkt me nu beste

Ingrid1234

Oké ik heb het gepost

Zuna

Citaat van: Ingrid1234 op 18 augustus 2026, 10:10:04Ik zou nu gaan voor de gele 1 want die hebben we sowieso nodig om zo laag mogelijk te beginnen in de bovenste rij in geel

Eens. Je was me net voor met plaatsen
🦊✨ Fox me once, giggle forever! ✨🦊
🌸 "I'm not sly, I'm adorably strategic." 🌸
🐾 Bringing tiny chaos & big laughs—one bushy tail at a time!

Chaosimsystem_

Wederom spel dat me niet gekend is zo te zien heeft Ingrid nogal wat informatie ingewonnen over spel dus ga mee in haar aanpak O0

Zuna

Ik heb de regels er ook even bij gepakt. Grotendeels eens met Ingrid, maar op één punt wil ik bijsturen.

**Vossen zijn niet een vast aantal punten waard, maar zoveel als onze laagst scorende kleur.** Dat betekent dat zo veel mogelijk vossen willen en tegelijk weinig in blauw investeren elkaar bijten. Als blauw onze zwakste kleur wordt, is elke vos precies zo weinig waard als dat blauwe hoekje. Blauw is inderdaad traag, want je hebt blauw én wit samen nodig en wit willen we liever als joker, dus geen prioriteit. Maar op nul laten staan is dodelijk. Ingrids eigen slotzin, in elke kleur richting de 20, lijkt me de juiste lijn.

**Verder per kleur:**

Geel: bovenste rij strikt oplopend, dus laag beginnen. Tweede rij minpunten, dus laag. Derde rij pluspunten, dus hoog. Middelmatig geel mogen we laten liggen. Volle kolommen zijn 10 tot 20 punten waard.

Grijs: de waarde is het aantal kruisjes binnen één deelgebied, en gebieden moeten op elkaar aansluiten. Vroeg beginnen en hoge stenen hiervoor sparen.

Groen: twee cijfers per vakje, en vanaf het vierde volle vakje verdubbeling.

Roze: de 3 altijd pakken, en alleen een 5 of 6 activeert de bonus eronder.

**Waar ik echt op wil letten is onze eigen actieve beurt.** Alles wat lager is dan de steen die wij kiezen gaat naar het dienblad, en na de derde keuze gaat de rest er sowieso op. Wie steeds meteen hoog pakt, schuift een rijk dienblad door naar de andere drie teams. Dat is de plek waar iemand ons ongemerkt veel schade kan doen, dus laten we onze actieve keuzes hier eerst samen bespreken voordat er iets gepost wordt.
🦊✨ Fox me once, giggle forever! ✨🦊
🌸 "I'm not sly, I'm adorably strategic." 🌸
🐾 Bringing tiny chaos & big laughs—one bushy tail at a time!