Overlegtopic.

Gestart door adriaan, 17 augustus 2026, 21:17:41

Vorige topic - Volgende topic

loetjef

But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

Aintgotrhythm

maar 4.2 levert nog steeds geen bonus meer op. alleen 8 punten. Roze levert dan 27 punten op.

Aintgotrhythm

onze kaart ziet er nu zo uit met de laatste zetten verwerkt: https://i.postimg.cc/XqsJfSWW/Untitled.png

loetjef

27 punten in plaats van 23, volgens mij, dus niet bovenop. Dus +4. Dan is blauw +8 voordeliger. We krijgen nu een actieve beurt dus mikken op een roze 4 zou beter zijn.

Aintgotrhythm

Groene 1 levert blauw naar keuze op als we hem invullen op het tweede vakje, blauwe 4 dus 8 punten en roze 5 27 punten. De bonus blauwe als we groen zouden invullen levert nu direct geen extra's op

Aintgotrhythm

Citaat van: loetjef op 23 augustus 2026, 17:48:0427 punten in plaats van 23, volgens mij, dus niet bovenop. Dus +4. Dan is blauw +8 voordeliger. We krijgen nu een actieve beurt dus mikken op een roze 4 zou beter zijn.

Ja, duidelijk. excusez moi :P

loetjef

No worries! Volgens mij heb jij net als ik geen ervaring met het spel, maar samen komen we er wel uit :D

loetjef

Overigens is het in verband met de verdiende vos ook prettig om overal wat punten te hebben!

Aintgotrhythm

Dan ziet de kaart er nu zo uit:

Aintgotrhythm

loetjef

Adriaan heeft hem ook gepost! Dat lijkt me nog handiger om te hanteren. Maar! Bedankt voor de moeite :P

loetjef

Blauwe 1: 1-5 geeft 11 punten. Kan zeker.
Grijze 2: hooguit in de eerste kolom voor 1 punt, lijkt me nu geen prioriteit.
Gele 2: Kan in de 2e rij, geeft direct een blauwe bonus die we kunnen inzetten in de laatste kolom (1-6 bijv.) voor alvast een eerste deel van de 12 punten, of in de 5e kolom voor directe punten.
Alle 5'en zou ik nu denk ik even laten in verband met de hoogte.

We hebben ook nog 5x reroll, 3x een dobbelsteen opnieuw mogen gebruiken (heel leuk voor groen wat punten scoren of wit hergebruiken, maar misschien niet nu), en 1x oppoetsen.

Ik zou persoonlijk nu voor blauwe 1 of gele 2 gaan, anders een reroll.

Aintgotrhythm

Top, ja zeker, ik raakte zelf gewoon erg in de war dus had het al visueel gemaakt voor mezelf haha

Aintgotrhythm

loetjef

Ja of: blauwe 1-5 is best voordelige opzet voor straks nog een blauwe bonus erbij. En dan hebben we alle dobbelstenen nog over. Dan straks een gele (hopelijk) met blauwe bonus en daar meteen de vruchten van plukken?