Overlegtopic.

Gestart door adriaan, 17 augustus 2026, 21:17:41

Vorige topic - Volgende topic

adriaan

Ik ontvang graag jullie passieve zet, zodat ronde 4 straks kan beginnen

loetjef

Sorry jongens ik sta in een pretpark, ik kan even niet rustig kijken.
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

Mexicanobroeder

Het is niet best. Witte 2 voor grijze 3 met zilver oppoetsen ofzo? Ik word eigenlijk van niets vrolijk.

loetjef

Maak er wat leuks van. Is een rotworp, dus je kunt het nooit goed of fout doen haha

Waterwork

Het is kutworp maar denk dat Mexi wel idd die witte 2 kunnen gebruiken

Mexicanobroeder

Ja liefst 1x oppoetsen voor grijs denk ik? Of zien we andere mogelijkheden?

Mexicanobroeder

Dan mogen we roze zetten, dat wordt dan natuurlijk een 4.

Waterwork

Citaat van: Mexicanobroeder op 22 augustus 2026, 18:29:55Ja liefst 1x oppoetsen voor grijs denk ik? Of zien we andere mogelijkheden?

Nee ik niet innegeval en roze moeten we idd een 4 pakken

Mexicanobroeder

Oja dit is beter, dan kunnen we die roze bonus hopelijk later inzetten voor een 6

Mexicanobroeder

Is een grijze 5 op dat witte deel nog interessant? Roze 3 wil ik niet en blauwe 3 lijkt me ook niet erg interessant.

Of we moeten de grijze 5 inzetten voor 3 vakjes voor de roze bonus die weer een grijze bonus oplevert, kunnen we daar iets mee?

loetjef

Als we de witte 5 in roze zetten, krijgen we een grijze bonus. Daarmee kunnen we dan of de grijze 5 pakken om 2 kolommen te vullen voor punten, of de grijze 3 voor nog een roze bonus en daar dan een 6 mee invullen voor vos+3p.

Echter, volgens mij hebben wij de laatste reroll al verdiend met blauw en daarmee ook de roze bonus van die, dus die moeten we misschien eerst inwilligen als @adriaan het met mij eens is.

Daarnaast ben ik benieuwd of we deze witte 5 ook in de passieve beurt nog een keer mogen gebruiken, want als dat mag zou ik die misschien pakken voor grijze 5 en roze 5 met stapel bonussen die doortikken. Alleen dat is nu lastig bepalen zonder dat we weten wat er met die reroll bonus gebeurt.

Mexicanobroeder

Volgens mij is het de grijze 5 die over is en niet de witte 5? Al is het verschil inderdaad moeilijk te zijn, maar het lijkt me dat de witte 5 op het blaadje ligt.

Kun je dit bevestigen @adriaan

adriaan

Citaat van: loetjef op 23 augustus 2026, 11:09:31Echter, volgens mij hebben wij de laatste reroll al verdiend met blauw en daarmee ook de roze bonus van die, dus die moeten we misschien eerst inwilligen als @adriaan het met mij eens is.

Huidig hebben jullie de rerolls van: ronde 1, geel, blauw, groen, roze en 1 van de 2 uit grijs.
Jullie hebben dus nog niet genoeg om de roze bonus van de rerolls te krijgen. Er zit er nog een verder naar rechts in grijs.

Citaat van: Mexicanobroeder op 23 augustus 2026, 11:11:08Volgens mij is het de grijze 5 die over is en niet de witte 5? Al is het verschil inderdaad moeilijk te zijn, maar het lijkt me dat de witte 5 op het blaadje ligt.

Kun je dit bevestigen @adriaan
Op het dienblad ligt de grijze 5, op het blaadje de witte 5

Aintgotrhythm

Grijze 5 inzetten in de vier vakjes met de roze bonus? Vervolgens is er bij roze ook weer een bonusvakje.

loetjef

Dank adri! <3

Oké, dan stel ik voor:
Grijze 5 in het witte vak voor 5 punten.

Daarna moeten we ook een vrije bonus kiezen, die zou ik op de reroll inzetten: geeft onmiddelijk roze bonus > roze 6 geeft bonus grijs > grijs 3 geeft roze bonus > roze 6 geeft vos.

In theorie kan dat ook zonder de reroll bonus te vergaren door nu de grijze in het vak van 3 te zetten, alleen we hebben niks aan die vos als we nog zoveel kleuren zonder punten hebben. Vandaar bovenstaande suggestie. Dus: grijze 5 in het wittegrijsvak + vrije bonus op de reroll