Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Overlegtopic.

Gestart door adriaan, 17 augustus 2026, 21:17:41

Vorige topic - Volgende topic

loetjef

Willen we de 5 aannemen of gokken tot een 6?

Witte 5 is interessant:
- onderin geel (evenals 6 of 4)
- in groen (evenals 6 of 4)
- bovenin grijs, maar we kunnen er geen kolom mee maken (maar wel groene bonus; een 6 zou beter zijn, maar een 4 dan weer niet)
- in roze heden wat minder (want geen bonus; 4 of 6 is beter)
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

loetjef

loetjef

Ik stel voor om ook de +1 in te zetten:

+1 inzetten om de witte 5 nogmaals te gebruiken in de onderste rij van geel.
Een tweede +1 voor de onderste van het 3e vakje groen. Dat geeft zilver oppoetsen.
Dan derde +1 in combinatie met zilver oppoetsen voor het grote grijze vak van 6, en daar weer een zilver oppoetsen voor terugkrijgen.

LustigeWolf

Gepost voor beetje snelheid.
Groen klaargezet voor nog wat punten. Blauwe rij klaargezet voor een gele bonus en daarmee 16 punten gepakt

Voor de plus 1 zou ik denk ik de witte 5 nogmaals gebruiken in geel, groen of nog een keer grijs voor de roze bonus van de rerolls.
Eventueel kunnen we de gele 1 ook plussen om nog een plus een terug te krijgen. Maar dat levert wel direct -1 punt op. Is alleen gunstig als we die kolom ook daadwerkelijk gaan vullen.

LustigeWolf

Zilver oppoetsen mag alleen in de passieve beurt. Dus dat kan helaas niet, we kunnen de witte 5 ook maar 1x plussen

loetjef

Oké.

In dat geval roze 3 plussen zodat we daarmee even fiks wat punten doortrekken? Jammer van de blauwe bonus dan alleen, maar alsnog +9?

Daarna witte 5 plussen voor geel of grijs (> roze4) levert meer op dan voor groen.

LustigeWolf

Ik zou geen roze 3 plussen, er komen nog 2 beurten waarin we wellicht nog een roze 4 of een andere nuttige witte dobbelsteen kunnen plussen.

Witte 5 plussen is logisch, moeten we gewoon doen. Verder is enkel de gele 1 plusbaar naar mijn mening

loetjef

Maar wij mogen alleen dobbelstenen plussen die zij niet gebruikt hebben, of mogen we alles plussen? In geval van dat laatste ben ik het met je eens, maar met het eerste is het wel spannend om daarop te spelen; ze laten immers troep liggen.

Aintgotrhythm

Eeh, is dit een coup? Wat gebeurt hier ineens?

loetjef

Ik zou gele 1 plussen in middelste rij.
Witte 5 plussen als geel in onderste rij.

LustigeWolf

Ik stel blauwe 3,6 voor, voor 12 punten en een gele bonus voor een 6 in de onderste rij?

loetjef

Eens.

Mogen we de +1 inzetten op hun witte 6? Dan kan die nog heel interessant zijn in grijs.

LustigeWolf

Ja eens, dan wordt onze vos ook wat waard

loetjef

Zet maar in! Ik heb de laatste post gedaan

Wesp in Glas