Overlegtopic.

Gestart door adriaan, 17 augustus 2026, 21:17:41

Vorige topic - Volgende topic

loetjef

Nee @Waterwork alleen alles lager gaat. Dus we kunnen een 3 pakken, en dan zijn we alleen de roze kwijt.
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

Waterwork

Als we de gele 3 invullen hebben we toch 10 puntem

Waterwork

Ik zal wel weer fout zitten pak dan maar de blauwe

Mexicanobroeder

Oh ja gele 3 is ook wel meer punten waard. Ik neem aan dat we gewoon punten gaan tellen straks, al werkt dat bij dit spel echt totaal niet...

Mexicanobroeder

Maar goed, gele 3 doen dan?

Waterwork

loetjef

@adriaan wil je dit spel straks afronden?

loetjef

Eens met gele 3 als het hierna ophoudt. Als het doorgaat, dan zou ik voor blauwe 3 nu gaan.
De gele 3 telt namelijk ook als pluspunten, dus je wilt daar het liefst een 5 of een 6. Dat is nog meer punten dan de 3 :)

Waterwork

Ik heb gepost anders duurt het te lang en hebben we innegeval de punten excuus als het vervelend js

loetjef

Prima.

Aangezien we het tempo een beetje moeten opvoeren....

Zullen we anders hetzelfde doen als ik bij het vorige spel met mijn groep had afgesproken?

Speler 1 doet een voorstel (je mag het best uitschrijven, maar eindig met een: ik stel gele 3 in onderste rij voor)
Speler 2 kiest: eens --> direct posten in zettentopic; oneens --> doet een tegenvoorstel
Speler 3 kiest: eens met 1 of 2 --> direct posten; oneens --> doet eigen voorstel
etc.

Dan kan iedereen die online is en iets ziet meteen een voorstel doen of een zet posten. Dan gaan we hopelijk wat sneller.

loetjef

Grijze 1: prima, linksboven.
Groene 2: zeer matig
Witte 4: kan bijv. in geel bovenste rij, maar dan hebben we alleen nog een blauwe straks.
Blauwe 4: kan op 4-4, maar dan alleen nog wit straks (wat opzich wel chill is want joker).

----

Ik zou blauwe 4 in 4-4 kiezen, ook in verband met diagonale lijn.

Mexicanobroeder

Prima.

Grijze 1 is bagger, groene 2 is.. niet geweldig. Blauwe 4 kan. Word ik niet extreem warm van, maar je kunt wel meteen die rij 2 kruisjes zetten dan, tenzij je zometeen weer 4 gooit. En een witte 4 kan op geel of roze of whatever.

Groene 2 kan ook maar is wel weinig punten op groen.

Waterwork

Citaat van: Mexicanobroeder op 20 augustus 2026, 20:33:52Prima.

Grijze 1 is bagger, groene 2 is.. niet geweldig. Blauwe 4 kan. Word ik niet extreem warm van, maar je kunt wel meteen die rij 2 kruisjes zetten dan, tenzij je zometeen weer 4 gooit. En een witte 4 kan op geel of roze of whatever.

Groene 2 kan ook maar is wel weinig punten op groen.

Dan zou ik ook die blauwe 4 doen

Aintgotrhythm

Sorry lieve mensen. Ik zit vandaag erg slecht in mijn vel en ben daardoor niet betrokken.

loetjef

Kan gebeuren! Beter dat je het aangeeft dan gaat forceren :)

@adriaan klopt het dat we de reroll voor diagonaal blauw hebben verdiend?

-----

Voorstel: witte 1 als geel in de middelste rij.