Discussie - Hij speelt met verzwaarde dobbelstenen!

Gestart door redeast, 14 augustus 2026, 19:51:45

Vorige topic - Volgende topic

Wesp in Glas

Citaat van: loetjef op Gisteren om 18:32:02
Citaat van: Wesp in Glas op Gisteren om 18:05:16Maar je reageert alsof je jezelf opeens heel hard moet verdedigen door wat Beertje zegt.

Ik las dat persoonlijk uit deze opmerking aangezien je het net daarvoor over falsifica in een koppel had. Wat bedoelde je hier dan wel mee?
Zo kwam je post over. Beertje valt Fals aan op prioriteiten. En jij valt haar aan alsof hij net jou aanviel.

loetjef

Oh nee, Beertje viel mij niet aan. Ik snap gewoon niet waarom je een zekere conversiewolf een nacht lang voor je zou houden.

De lange teksten zijn vooral een poging om die gedachtesprong uit te leggen.

Ik ben dus nog steeds heel benieuwd naar de kijk van Kid (als aangestuurde beul) hierop, want daarmee valt of staat mijn theorie. Ik ben ook benieuwd naar @Beertje overigens, ik zie dat die tag eerder mislukt is dus bij deze.
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

Thelight288

Wel interessanter zo dan gewoon stemmen en doorgaan

Beertje

Citaat van: loetjef op Gisteren om 18:01:35In mijn verhaal? Ik haal dat alleen maar uit wat falsifica zegt.

Daarnaast vraag ik me dus af waarom Beertje niet zelf heeft gedeeld dat er een conversiewolf is, als hij/zij (sorry, ik kan het zo snel niet terugvinden) daar zo overtuigd van was.

Jouw stelling over "conversiewolf in leven houden om iemand bewijsbaar maken" klopt dus denk ik niet, want als de conversiewolf al bekend was, had die toch net zo goed gebeuld kunnen worden? Dan was Kid ook bewezen. En ik vraag me af wat falsifica eruit haalt om wel de een te laten beulen, maar niet de ander. En ja, dat Kid op commando van falsifica heeft gebeuld, vind ik ook duidelijk ook falsifica's bericht over Robin en Kid's vage post voor de actie. Maar misschien kan @Kid daar licht op schijnen of ik dat juist heb.

Als wat ik zeg klopt, heb ik dus het gevoel dat Beertje hier de waarheid verdraait over wanneer die conversiewolf bekend was, danwel dat hij/zij die informatie gedeeld heeft richting falsifica. Daarnaast veroorzaakt Beertje ook ruis door te claimen dat falsifica misschien nu al geconverteerd is. Dan kunnen alle visioenen me gestolen worden, dat vind ik wolfs of op z'n minst niet-goedje gedrag.

Nogmaals, dit is wat ik tussen de regels door lees, maar ik hoor graag van Kid of ik een beetje op het juiste spoor zit.

Jij bent serieus ofwa?

1) Moonz stond op het reneiz-lijstje als mogelijke conversiewolven
2) Ik betoogde al eerder waarom Moonz wat mij betreft slecht was
3) Ik heb dit gemeld bij Falsafica met de vraag waarom niet beulen voor de nacht. Wisten we het toen 100% zeker? Nee. Maar conversie voorkomen is beter dan genezen.

Richt je pijlen lekker op hem. Dit was Falsafica's call. Voor de nacht wist ik het niet zeker. En daarom hier niet hard gepost. Dat je blijkbaar gelijk op mij wilt stemmen daarom, moet je lekker zelf weten. Op mijn posts dat Moonz slecht was, is verder ook door niemand gereageerd of opgepakt. Blijkbaar wachten we allemaal hier tot iemand roept dat iemand als slecht is gezien ipv gewoon kijken wat er gebeurd en proberen daaruit iets af te leiden.
I love Elias

Beertje

Citaat van: Beertje op 23 augustus 2026, 17:32:29
Citaat van: Mexicanobroeder op 23 augustus 2026, 10:17:52Ik zal mijn gedachten eens op een rijtje zetten:

Allereerst vind ik sommige spelers vrij onzichtbaar. Bij sommige spelers is dat wat ik verwacht (Wannas en Moonzzz ben ik niet anders gewend dan dat je ze een half spel niet ziet), bij spelers als Skunki en Beertje verwacht ik eigenlijk een stuk meer dtopic activiteit dan ik van ze gewend ben. Beertje komt bijvoobeeld ook even met een open deur dat Thelight en Falsifica wel betrouwbaar zijn. Thelight had iedereen kunnen bedenken en Falsifica is zo openlijk op jacht dat ik vind dat ook iedereen dat wel logisch vind. Skunki met 'geen idee' vind ik ook raar. Overigens vind ik de hele vriendengroep van Beertje wat afweziger dan ik gewend ben, maar ze kunnen moeilijk allemaal slecht zijn. Andere spelers die wat inactiever zijn dan ik gewend ben zijn Castiel, Dragonfly en Ingrid. Bij Castiel. heb ik wel het idee dat dat niet per se slechtheid inhoudt want dan probeert ie juist altijd te puppetmasteren en bij DF heb ik wel een goed gevoel in privecontact.

Ik blijf ook nog altijd kijken naar Robin, die voor mijn gevoel meteen een minnetje probeerde te zetten bij iedereen die ging discussiëren of je wolven kon filteren op basis van de spelletjes. Want hoewel niet zaligmakend en je je er niet op blind moet staren, kun je daar misschien toch wel iets uit halen.

Van de mensen met stemmen geloof ik zelf niet zo in Bloodwolf en Kid. Kid zet zichzelf echt onnodig veel in the picture voor een slechtje door niet met Perry mee te gaan, voor een serieuze reddingspoging was het echt veel te laat. En Bloodwolf vind ik wel lekker jagend bezig voorlopig, die slechtclaim doet daar voor mij weinig aan af. En ik ben een beetje klaar met 'we weten het niet dus we lynchen bloodwolf maar', daar moet ik ook eerlijk in zijn. Kaasje kan ik nog wel in komen, die komt best defensief over de laatste dagen en dat doet wel een beetje denken aan vorig potje (maar misschien is dat gewoon zijn stijl), maar dan heeft hij denk ik niet veel invloed gehad op de lunch óf Shaddow moet zijn mond voorbij hebben gepraat.

De som nemende gaat mijn stem naar Beertje.

Hoi Mexicano

Ik lees hier vooral een lap tekst maar mis hier enige nuance en ik ben verrast dat je bij mij meer activiteit verwacht. Als ik informatie heb, ben ik vocaal. Als ik geen informatie heb, ben ik niet zo vocaal. Ik heb nog geen informatie die ik in het dtopic wil delen.

Wat ik vooral opvallend vind aan jouw post is dat je mij in één alinea noemt met Castiel, DF en Ingrid EN mijn hele vriendengroep (geen idee wie je daar allemaal onder schaart, maar ik lijk je mikpunt dus..). Castiel filter je vervolgens weer weg, maar daarna spring je naar Robin. Vervolgens noem je BW en Kid omdat het over mensen met stemmen gaat, maar onderaan de streep "de som nemende" stem je op mij.

Op iemand stemmen op dit punt is niet raar, er lijkt weinig informatie te zijn en ik was niet erg aanwezig (maar als dat een reden is om te stemmen, heb ik post hiervoor nog 10 andere opties voor je).

Ik krijg wel een slecht gevoel bij je omdat je je post zo probeert te maken dat het wel LIJKT alsof je een soort afweging maakt, alleen maak je helemaal geen afweging. 

Tenzij ik uit de rest van de posts nog andere aanknopingspunten ga vinden, gaat mijn stem hierom op jou.

Wolf #1 @loetjef
I love Elias

Beertje

Citaat van: Beertje op 24 augustus 2026, 11:21:27
Citaat van: Thelight288 op 24 augustus 2026, 10:54:05
Citaat van: Kaasje op 24 augustus 2026, 10:52:03Tja, het spel wordt wel een beetje voor ons gespeeld op deze manier hè :P

Wat betreft de stemmen van vorige dag: ik dacht dat het iets interessanter in elkaar stak, maar iedereen had gewoon 4 stemmen. Denk dat BW hierboven het goed samenvat.

Ja dan geeft fals de goede keuze denk ik gemaakt, uit de stemming denk ik dat jij en Mex toch wel kleinere kans op slecht hebben nu.

Ik had juist idee dat jij mogelijk gered werd met ineens die stemmen op Carnage, maar niets was minder waar

Nee, het is mexicano die gered is.
Mooonz die 18 seconden voor 9 en na een excuus post dat hij weinig tijd heeft om te analyseren en maar sporadisch DT leest wel heel toevallig een inactieve wolf stemt om een split te creëren. Op basis van uitspraken had ik verwacht dat falsafica voor Mexicano zou gaan, als ik dat dacht dan dacht Mexicano dat ook. Als die ook geteld heeft had die ook een BM-beslissing zien aankomen op de stemming. Enige redding is dan een ander offeren.

Voor mij zijn nu slecht:

Mexicano
Mooonzzz
& Ingrid (blijkbaar?)

Wolf #2 @loetjef

I love Elias

Falsifica

Citaat van: Beertje op Gisteren om 12:35:37Mooonzz is gezien als de conversiewolf. Maar dat heb ik in het netwerk ookal betoogd, waarom die niet gebeuld is vóór de nacht snap ik niet. Is falsa misschien al wel slecht en zijn/waren er meerdere conversiewolven? Is nog iemand die voor zijn verhaal kan en wil instaan?

Citaat van: Beertje op Gisteren om 12:35:37Ik hang liever zekere onboard wolfjes. Ik ga dus niet skunki stemmen alleen obv wat fals hier roept.

En nu zeg je dit:
Citaat van: Beertje op Gisteren om 19:06:21Jij bent serieus ofwa?

3) Ik heb dit gemeld bij Falsafica met de vraag waarom niet beulen voor de nacht. Wisten we het toen 100% zeker? Nee. Maar conversie voorkomen is beter dan genezen.

Richt je pijlen lekker op hem. Dit was Falsafica's call. Voor de nacht wist ik het niet zeker. En daarom hier niet hard gepost. Dat je blijkbaar gelijk op mij wilt stemmen daarom, moet je lekker zelf weten. Op mijn posts dat Moonz slecht was, is verder ook door niemand gereageerd of opgepakt. Blijkbaar wachten we allemaal hier tot iemand roept dat iemand als slecht is gezien ipv gewoon kijken wat er gebeurd en proberen daaruit iets af te leiden.

Dus je wilt enkel zekere wolven pakken, maar bent boos op mij voor het niet pakken van een niet zekere wolf?

XD Man wat een poppenkast ben je aan het maken. Ben je serieus of wat?
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Kid

Ik vind de posts nu vaag worden. Dus ik breng graag wat duidelijkheid aan.

1) Wie had een aan zekerheid grenzende zekerheid dat Moonzzz conversiewolf was? (Sowieso is vandaag de eerste keer dat ik Moon en conversiewolf in één adem genoemd hoor worden
2) Wat heb je met die informatie gedaan?

Ik wil dat best onderzoeken, maar ik vind jullie allemaal wat vagelijk om die antwoorden heen praten. Ik heb geen idee van de dynamiek, maar weet wel dat ik niet inga op halve beschuldigingen.

Dus maak het concreet, dan zal ik luisteren, of laat het rusten.

Kid

Verder praten mensen over "je netwerk", "je vriendengroep", "het ziener lijstje" alsof dat dingen zijn die iedereen wat zegt.

Ik geloof dat jullie achter de schermen misschien heel veel met elkaar praten, maar het zegt mij ook helemaal niets.

Netwerken? Heel leuk. Maar als jullie hier iets posten, geef dan alsjeblieft de context zodat iedereen die snapt.

BloodWolf14

Sowieso gaat er iets fout hier. Als je ineens tegen elkaar moeilijk gaat doen terwijl je dezelfde wolven weet zit er ergens iets niet lekker.

We lynchen vandaag Ingrid. Dat is 1. De conversie komt sowieso dus dat kunnen we helaas niet tegenhouden.

Moonzzz volgende lynch. Dan weten we of er eerder al gelogen is of niet én dan weten we dat ergens anders nog een conversie zit dus.

loetjef

1) Oké, ik begrijp nu dat jij dat weet/wist. Voor mij is dit nieuwe informatie, maar ik snap dat dat dingen wellicht voor jou in een ander perspectief plaatst. Houd er echter ook rekening mee dat iedereen die niet in het netwerk/de netwerken zit niet dezelfde informatie heeft als jij, en dus andere aannames doet op die beperktere informatie.
2) Gezien. Ik vind dat echter anders dan zeggen "zekere conversiewolf en dat wist ik gisteren al".
3) Oké, nu raak ik in de war. Wist je het nu wel of niet zeker? Ik vraag me nu wel af wie er op het lijstje stonden en hoe groot de kans was op een succesvolle beul/priesteractie, want als het weer níet zeker is, vind ik een beulactie ook zonde. Maar goed, ik offer dan ook liever niet onnodig goedjes op.

Sluit me dus aan bij de vragen van Kid. Met daarbij nog (sorta) aanvullend: wist je het voor de nacht 100% zeker, ja of nee? En hoe heb je dit bij falsifica gemeld? Ik vind namelijk gewoon iets stinken aan dit verhaal, maar ik vind het moeilijk te plaatsen waar die stank zit.

Verder, leuk dat je berichten quote met "wolf 1 en wolf 2", maar wat bedoel je daar precies mee? :)

Verder: dit soort opmerkingen zijn totaal onnodig en dragen totaal niks bij aan de discussie. Zullen we die dus de volgende keer laten?

Beertje

Citaat van: Falsifica op Gisteren om 19:19:30
Citaat van: Beertje op Gisteren om 12:35:37Mooonzz is gezien als de conversiewolf. Maar dat heb ik in het netwerk ookal betoogd, waarom die niet gebeuld is vóór de nacht snap ik niet. Is falsa misschien al wel slecht en zijn/waren er meerdere conversiewolven? Is nog iemand die voor zijn verhaal kan en wil instaan?

Citaat van: Beertje op Gisteren om 12:35:37Ik hang liever zekere onboard wolfjes. Ik ga dus niet skunki stemmen alleen obv wat fals hier roept.

En nu zeg je dit:

Dus je wilt enkel zekere wolven pakken, maar bent boos op mij voor het niet pakken van een niet zekere wolf?

XD Man wat een poppenkast ben je aan het maken. Ben je serieus of wat?

Aangeven dat ik liever een potentiële conversie beul (en daarmee conversie voorkom) op basis van informatie en overtuiging die ik toen had is iets anders dan nu skunki hangen terwijl er ook onboard wolven zijn die we kunnen hangen.

Als je heel selectief tekst in mijn post dikgedrukt maakt om spreekwoordelijk woorden in mijn mond te leggen en te doen alsof dát is wat ik heb gezegd en bedoel, is raar.

@Rest:

Er ging een lijstje rond met 5 namen omdat de rol conversiewolf is opgevraagd. Moonzz was voor mij wolf op basis van raar stemgedrag, 3 dagen niets zeggen en steeds 1 minuut voor de deadline online komen waar er een excuuspost + een tactische stem volgde. Op basis van lijst + voorgaande was voor mij dan de conversiewolf Mooonzz en heb ik geopperd gewoon Mooonzzz te beulen/priesteren (afhankelijk van wat er was). Al het contact is via Falsafica gelopen in dit netwerk.

Nogmaals, waarom Moonz voor mij verdacht was:
Moonzz heeft 2 posts in het dtopic gemaakt, steeds vlak voor de DL en steeds met sorry ik ben niet zo actief. Ieder ander die inactief is (dorp) zegt sorry jongens, ik was niet zo actief en stemt random iets. Mooonzz stemde op Carnage en daarmee was het een 3-way split in de stemming. Geen idee of er dan nog een leugenwolf was die iets had moeten doen (en dat niet meer heeft gedaan o.i.d). Mijn stelling was: daarmee is Mexicano geprobeerd te redden. Áls moonz op kaasje had gestemd >> kaasje meeste stemmen >> kaasje dood >> Mexicano en Moonzz allebei verdacht voor het redden zodra uitkwam dat een van beide wolf is.

De hele lijst van die bewuste actie:

Waterwork
Moonzzz
LustigeWolf
Aintgotrhythm
EliasTheBest

Doe ermee wat je wilt, maar vraag vooral tekst en toelichting van Falsafica. Die heeft hier de keuzes gemaakt.
I love Elias

loetjef

Dank voor je uitleg, dat waardeer ik. Ik snap nu ook meer waarom je hamert op Moonzzz met het oog op dat lijstje. Dan nog is het wat mij betreft maar 25% kans om de conversie te beulen, maar het is wel minder random. Ben dan nu wel benieuwd naar het perspectief van @Falsifica

Over de bewuste stemming wel nog: het moment dat Moonzzz stemde waren er al 5 stemmen op Mexicano (door de 5e van LW), 4 op Kaasje en 3 op Carnage. Moonzzz zette toen dus een 4e op Carnage, maar heeft daarmee dus niet per se Mexicano gered. In feite ben ik dat geweest, door last minute (na de rare stemmen van LW en Moonzzz) weg te stappen. Dus @Beertje jouw theorie daarover klopt niet helemaal. Ik vind de stem van Moonzzz echter alsnog heel verdacht, want het voelt voor mij als "oke er gaat een wolf dood, ik ga niet meeschapen maar zet wel een stem op een andere wolf om niet op te vallen later". Plus dat Moonzzz schittert in afwezigheid maar rond de deadlines komt aankakken, bijna alsof ze wordt opgeroepen.

Thelight288

dat ze vorige speldag nog even online kwam deadline bijna vergeten voelde wel als wolf die iig een reminder kreeg, Kijk uiteinlijk lag het wel of niet beulen bij Kid, niet bij fals niet bij Beertje, Ik snap hier beide kanten de overwegingen die je zou maken. Ook weten we niet of moonzzz IH heeft

loetjef

Nee maar lijkt me dat men dat van Robin ook niet wist toch? Dus dat mag in deze denk ik niet de bepalende factor zijn geweest.