Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Discussie - Hij speelt met verzwaarde dobbelstenen!

Gestart door redeast, 14 augustus 2026, 19:51:45

Vorige topic - Volgende topic

Thelight288

Citaat van: Skunki op Vandaag om 12:23:05XD Haha, ik denk dat we daarin verschillen. Ik denk dat er informatie te vergaren viel bij Yasu voor hij in het discussietopic geplaatst werd, maar dat is niet anders.

Dus je wilt oproepen dat de wijze burger een specifieke rol (conversie wolf?) opvraagt en dan kunnen we, als die erin zit, met de reneiz actie die rol opvragen?

Wat voor info zou je willen vergaren, opzich heeft Yasu zijn "verdachte" wel benoemd, waar me mogelijk iets mee kunnen

Robin89

Citaat van: yasu op 18 augustus 2026, 17:05:41Sorry, ik zat de hele dag in vergaderingen en ben nog te moe om echt diep op andere dingen in te gaan, maar wil wel even mijn eerste inzichten benoemen. 

Als ik puur kijk naar het vorige bordspel denk ik dat actief en inactief nog niet per se heel veel zegt. De lunch maakt zo vroeg in het spel denk ik nog niet zo enorm veel uit. Shaddow is normaal ook niet een persoon die zijn rol of hints naar zijn rol vroeg prijsgeeft naar wat ik met hem samen heb gespeeld, soms ben je al blij als je uberhaupt een kantclaim krijgt haha.

Als ik verder even kijk naar wie bij ons dan actief waren en of ik daar sabotage acties zou hebben kunnen zien denk ik eigenlijk van niet. Er werden wel een paar foutjes gemaakt, maar ik denk dat dat oprechte foutjes/snelheids dingetjes waren gezien hoe snel er ineens gespeeld moest worden gisteravond. Ik zoek er zelf in ieder geval nog geen niks achter.

Ik ben het ook eens qua lijstje van castiel over wie hoe erg actief was en de volgorde erin.

Ik heb nog niet het hele dt gelezen en persoonlijk zie ik niet heel veel in het skunki bloodwolf verhaal, ik vind het een beetje duiken op niks, alsof bloodwolf zo vroeg al serieus zou roepen slecht te zijn xD maar goed, snap dat we op speldag 2 iets moeten.

Ik vind het zelf eerder meer opvallend hoe robin op thelight zit, gezien robin vaak wel goed zit qua gevoel op thelight naar mijn idee en ze vaker juist geneigd zijn samen te spelen in wvw. Zelf deel ik echter de gevoelens van robin nog niet nav de gesprekken die ik met hem heb gehad, maar vind die zelf interessanter dan bloodwolf skunki.

Dit was natuurlijk de post waarmee Yasu behoorlijk verdacht is geworden (ik heb deze post zelf iig met verschillende mensen achter de schermen besproken). Maar hij zegt hierin niet echt wie hij zelf verdacht vindt. Wel neemt hij het soortvan op voor BW, maar hoeveel we daar achter moeten zoeken weet ik niet. Maar het is iets om in de gaten te houden.

In elk geval fijn dat we een geslaagde priesteractie hebben en daarmee Luuk als bewezen goedje die nu rollen kan gaan verzamelen.

In een groot spel als dit bestaat het risico dat de mensen die actief zijn in het DT eerder onder vuur komen te liggen dan de mensen die we hier nauwelijks zien. En ook onder die inactieven kunnen wolven/slechtjes zijn. Als ik naar de (nog steeds lange) deelnemerslijst kijk, heb ik het gevoel dat we in elk geval de volgende spelers tot nu toe nauwelijks in het DT voorbij hebben zien komen: Angelique, Beertje, Dragonfly en Wannas. Daarnaast twijfel ik of ik de volgende spelers veel heb gezien: Elias, Himan en Moonzz. Ik zou het hele DT nog moeten doorpluizen om dit na te gaan. Dat kan eventueel op een later moment nog. Maar in elk geval hierbij vast een oproep aan al deze spelers om zich hier ook te laten horen.

Thelight288

Ook nog even om de lunch op shaddow aan te halen, ik had puur contact met Shaddow over kwakzalvers en werkte daar goed samen dat was denk reden van bm stem, verder geen idee bij wie hij mogelijk geclaimd zou hebben.

Maar we weten zoals opgemerkt niet of hij startwisselaar was, mocht hij dit wel geweest zijn, zou ik aan kaasje denken, maar ik denk dat we dat beter los kunnen laten alsin het is niet zomaar te achterhalen wat hier gebeurd is, zuna is ook niet meest logische lunch dus denk dat ze vrij random lunchen en n1 geluk hebben gehad

loetjef

Aangezien ik morgen niet goed tot niet bereikbaar ben, zet ik nu vast even mijn belangrijkste gedachten op een rijtje.

Voor de nacht heb ik yasu nog gesproken, en hij gaf toen het volgende rijtje met 'minnetjes' aan: thelight, falsifica, Kaasje, Kid en mexi. Gezien zijn rol, doet dat mij nu vermoeden dat hij hier mogelijk een beetje op goedjes probeerde te sturen. Echter, ik denk dat de meesten van ons in zo'n rijtje ook altijd wel een wolf zouden zetten. Inmiddels is thelight bewezen en durf ik fals ook wel redelijk veilig op positief te zetten. Dat houdt Kaasje, Kid en mexi over. Van die 3 heb ik Kid gisteren best uitvoerig gesproken, en op dit moment neig ik ernaar hem op goed te zetten. Blijven voor mij persoonlijk dus Kaasje en mexi over.

Van deze twee neig ik persoonlijk het meest naar Kaasje. Zelf vond ik mexi van die twee positiever overkomen in zijn dt-posts, de posts van Kaasje vind ik momenteel minder positief overkomen. Zijn posts vind ik wat minder inhoudelijk en in deze post vind ik ook wel een opvallend bericht zitten dat Fals de volgende zou zijn:
Citaat van: Kaasje op 18 augustus 2026, 23:46:06Ik ga er voor nu in mee, maar mocht het onjuist zijn, ga ik Falsifica er wel van beschuldigen te hard een play te willen forceren  :D
Mind you, perry is gestorven als sjamaan, en we weten niet of er contact was tussen hem en het wolvenboard. Ik vind bovenstaande bericht dus heel goed passen bij een wolf die denkt 'tsja, als het een goedje is, kunnen we op fals sturen'.

Buiten bovenstaande merk ik ook dat er veel mensen inderdaad nog weinig hebben gepost. Dat vind ik jammer, want het is moeilijk een beeld te vormen van die mensen, ergo, fijn om te schuilen als wolf (maar die tactiek kennen we allemaal wel), zoals Robin ook al aangeeft. Overigens ben ik van mening dat er nog wel een paar extra namen aan dat lijstje toegevoegd kunnen worden. Bijvoorbeeld een Carnage, die niets meer heeft gezegd dan dat Perry ophangen waarschijnlijk de meeste info geeft, maar ook een Wesp in Glas die eigenlijk geen enkele toevoeging doet met wie hij zelf verdacht vindt. Zo zijn er overigens nog wel meer namen, maar ik moet zo weg dus helaas kan ik die nu niet allemaal opnoemen.

Verder moet ik zeggen dat ik na mijn eerste lijst contact op heb genomen emt Robin en RoodHapje (vond ik wel zo aardig). Inmiddels heb ik van die twee Robin een paar plusjes gegeven op basis van contact, en ook gezien yasu gigantisch liep te pushen op de voorzet van Robin. Ik denk dat die link te duidelijk zou zijn als ze beiden wolf waren, dus voor nu zet ik Robin op goed. RoodHapje had een leuke play met fals, maar heb ik daarna minder gezien, dus die durf ik iets minder stellig in het positieve te schuiven.

Voor nu ga ik mijn stem op Kaasje zetten. Zoals gezegd, morgen zal ik weinig actief zijn, maar zondag ben ik als het goed is weer meer aanwezig (hoewel ik 's avonds een etentje heb, dus lastminute drama gaat hem voor mij niet worden).
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

BloodWolf14

Ben het wel eens met bovenstaande post. Ik vertrouw Loetjef hierin dan maar op de mening over Wurn, maar ook die mis ik nog best in het Dt.

Ik zou graag van mensen die nog niet zo veel hebben gereageerd willen zien wat zij denken over Kaasje/Mex/AGR/Lan/Castiel :)

Voor mijn gevoel hangen deze 5 namen allemaal een beetje in de twilight zone dit spel. Reageren af en toe gedeeltelijk inhoudelijk, maar nog geen sterke reacties tot zover. Passen wat mij betreft allemaal in een wolventeam dat actief de spellen speelt maar verder weinig energie over heeft.

loetjef

Blood, waar haal jij mijn mening over Wurn uit? Volgens mij zeg ik niks over hem, en als je doelt op het feit dat ik hem niet noem in het lijstje "ontbrekende mamen", dat klopt, ik schrijf ook letterlijk dat die incompleet is wegens haast. Verder moet ik wel zeggen dat ik de posts van Wurn inhoudelijker en van meer toegevoegde waarde vindt dan de namen die ik noem, maar ik ben op dit punt nog niet zo ver dat ik Wurn op zeker goed zet.
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

BloodWolf14

Excuus ik bedoelde Kid.

Maar zie graag meningen over Wurn xP

Kid

Over mij gesproken, ik ga denk ik op Mex stemmen. Ik herinner me daar net wat mindere vibes bij te hebben.

Maar stemmen doe ik later nog wel even echt als ik ook echt alles even heb nagelezen!