Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Discussie - Hij speelt met verzwaarde dobbelstenen!

Gestart door redeast, 14 augustus 2026, 19:51:45

Vorige topic - Volgende topic

Falsifica

Citaat van: Skunki op Vandaag om 14:37:48Ik denk kans op conversie in zo'n groot spel 100% is, dus die opvragen en heksenjacht op de namen doen?

Ik ben ook voor conversiewolf. Vooral nu we nog aant begin zitten, dan is de kans dat we er eentje pakken nog voor die kan converteren groter.

Anderzijds Onzekere welp vind ik ook een goede. Want dan weten we of er nog steeds een gevaar is na nacht 3 rollen te claimen.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Falsifica

Oh wacht, we krijgen namen. Geen aantallen. Onzekere welp is beter voor een wijze burger om op te vragen dus.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Thelight288

ook even mededeling. Ik zeg ik even omdat in ons spel (fals en mijne) geen wijze burgers optijd zijn vraag had gesteld. Doe dit voor nacht 4 als je wijze burger bent XD

EliasTheBest

Citaat van: Thelight288 op Vandaag om 14:53:43ook even mededeling. Ik zeg ik even omdat in ons spel (fals en mijne) geen wijze burgers optijd zijn vraag had gesteld. Doe dit voor nacht 4 als je wijze burger bent XD

Lijkt me nu wel handig om dat later te doen in combinatie met de uitkomst van het spel.

Thelight288

Citaat van: EliasTheBest op Vandaag om 15:04:07
Citaat van: Thelight288 op Vandaag om 14:53:43ook even mededeling. Ik zeg ik even omdat in ons spel (fals en mijne) geen wijze burgers optijd zijn vraag had gesteld. Doe dit voor nacht 4 als je wijze burger bent XD

Lijkt me nu wel handig om dat later te doen in combinatie met de uitkomst van het spel.

Ik bedoel na dag 3 mag het niet meer dus laat hem niet verspild raken. Niet iedereen denkt volgens mij aan dat het na dag 3 niet meer kan uberhaupt

Perry26

Citaat van: Wurn op Vandaag om 11:43:41Perry heeft overigens nog niet gereageerd op mijn dt-post en ik heb begrepen dat hij ook achter de schermen niet reageert tot zover. Als je de kansen niet (meer) aangrijpt om jezelf te verdedigen, dan ga ik ook met de verdenking mee. Ik stem (voor nu) dus ook op hem. Ik ben nog steeds bereid mijn stem te wijzigen.
Zo moeilijk is het niet: ik vind het beschuldiging van Falsifica gewoon zo ongeloofelijk dom dat ik oprecht niet weet hoe ik me moet verdedigen.

Als ik welp ben, waarom zou ik dan mensen die in mijn eigen theorie wolf zijn verdenken?
Als ik wolf ben, hoe wist ik dan dat dit een huidenwisselaar was?

Ik heb vaak genoeg in dit scenario gezeten en me er nog nooit onderuit geluld als goedje (als slechtje wel een paar keer want dan krijg je wss nog een beetje tegengas van medewolven): als Falsifica niet wil geloven dat ik zonder extra info aan Huidenwisselaar dacht omdat ik de spelregels ken, houd het gewoon op. Hij is bewijsbaar goed en ik ben niet bewijsbaar

Falsifica

Hoe ben ik precies bewijsbaar goed in dit verhaal?
- Captain Jack Sparrow

Perry26

Of nouja, niet per sé jij maar er loopt dus ergens een bewijsbaren huidenwisselaar rond die mij nu gelyncht wil hebben

loetjef

Ik raak hier zo in de war van.. Ik snap niet waarom we iedere keer op die huidenwisselaar terugkomen. Van wat ik begrijp heeft Falsifica na de nacht de melding gehad heeft dat hij gewelpt was, maar hij heeft Roodhapje dit laten zeggen in het DT als val.

Daar komt dan toch geen huidenwisselaar aan te pas?
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

Perry26

Ohh was dat het, ik dacht dat Fals huidenwisselaar claimde?

loetjef

Kid

Zullen we de discussie van deze dag even opnieuw beginnen. Volgens mij heeft Perry zich niet zo heel handig uitgedrukt, maar ik heb hier nu niet het idee dat hij op een manier nog een of ander vergevorderde welp is die in een val van Falsifica is gelopen.

Falsifica

Ik ben met Perry aant praten, en eerlijk, ik twijfel nu ook. Maar uit ervaring weet ik dat ik meestal juist zit bij ingevingen, dus schuiven zit er voor mij niet meer in. (Toch @Angelique  je hebt me een keer genadeloos afgemaakt toen ik de stemming ging schuiven van je af..)

Maar dan toch een oproep aan iedereen. Bekijk het verhaal opnieuw. Vraag Perry meer vragen ipv klakkeloos mee te stemmen. Perry heeft ingestemd te reageren. Wellicht komen we op een andere conclusie.
- Captain Jack Sparrow

BloodWolf14

Ik las het eerlijk gezegd ook als Huidenwisselaar claim vanuit jouw kant Fals. Dat RH dus gewelpt was en dit aangaf maar jij met hem gewisseld stond en daarom gewelpt was ipv RH.

Je vroeg immers ook om bescherming in het Dt voor komende nacht. Of was dat als fake HW claim?

Ik ging namelijk uit van voorkennis van Perry over jij die gewelpt moest zijn en niet RH in dit geval.

Volgorde was:
- RH zegt gewelpt te zijn
- Perry komt met post over 2 wolven die elkaar zo bekend maken aan een Welp (aangevende dat RH dus niet gewelpt zou moeten zijn?)
- #114 again lijkt op voorkennis over dat RH niet gewelpt zou moeten zijn
- #118 Fals geeft aan gewelpt te zijn, wat past in Perry's verhaal over wolf A en B.

- #119 geeft in de verdediging van Perry wel een beetje weer hoe ik er ook over denk. Ik zie geen reden als Welp om openbaar in te gaan op de melding als je weet dat deze niet zou kloppen (RH ipv Fals), en dan óók nog een mogelijke manier van 2 wolven die hinten naar een Welp weergeven.

Enige wat mij tegenzit is een neutrale kantclaim die eventueel zou passen bij een Welpje dat gesnapt is en de reactie om zich maar te laten beulen. Vooral dit laatste voelt meer als een slechtjesmove dan een goedje dat onterecht wordt beschuldigd van Welp zijn.

Ik heb nog niet écht gekeken naar wie hoe gestemd heeft, maar het aantal spelers en de houding van Perry zelf maakt al dat deze lynch niet veel info gaat opleveren. Enkel als Perry wolfje zou blijken hebben we hier nog wat aan, maar ik zie vanuit dat perspectief al geen logica in zijn reacties. Immers weet je dan niet dat de verkeerde persoon meldt gewelpt te zijn.

Dus, we hebben óf Perry als welpje die een vage theorie opnoemt omdat hij ziet dat een andere speler gewelpt is, of het is een goedje die verkeerd begrepen wordt. Manier van reageren leid mij echter meer naar Welpje alsnog.

loetjef

@BloodWolf14 maar ook anderen die een neutraalclaim van Perry hebben gehad. Wanneer heeft Perry dat laten weten? Voor of na het rare verhaal? Eerste dag, tweede dag, etc.?