[Discussie] Wie hangt er vandaag aan de galg?

Gestart door LustigeWolf, 17 november 2025, 16:11:22

Vorige topic - Volgende topic

Beertje

Citaat van: noicreC op  6 december 2025, 19:13:47
Citaat van: Williambz op  6 december 2025, 18:20:32Daarnaast denk ik dat de plaag het snelst wordt verspreidt via de transporter. De transporter bezoekt namelijk elke nacht twee spelers.

Omdat nacht 3 de plaag al bij iedereen was gekomen, zou het goed kunnen dat nacht 1 de plaag al bij de transporter was. In nacht 1 waren ingrid en castiel gewisseld. Castiel heeft een geloofwaardige claim, maar van ingrid is als als een van de weinige nog vrijwel niks bekend. Vandaar heb ik een groot vermoeden dat ingrid nacht 1 al de transporter heeft besmet.

Als we bijvoorbeeld kijken naar iemand die geen anderen kan bezoeken zoals chaos. Die worden niet snel besmet. Alleen als iemand met de plaag op bezoek komt. Wie heeft chaos bezocht? Ik in de 3e nacht. De tweede nacht ben ik door de transporter getransporteerd en als hij nacht 1 was besmet ben ik in nacht 2 besmet en chaos in nacht 3 door mij.

We hebben dit met een aantal spelers proberen uit te stippelen en het centrale 'besmettingspunt' lijkt toch echt ingrid te moeten zijn. Vandaar het rijtje met stemmen op ingrid.

Ik hoorde al zoiets achter de schermen. Maar er is een denkfout die je maakt: iemand die geïnfecteerd is, verspreid ook de infectie.

Ik denk eerder dat pest n1 de transporter heeft geïnfecteerd, en dat de transporter zo iedereen heeft geïnfecteerd
.

Ik vraag mij af of ingrid nu echt een logische keuze is, of dat ingrid een makkelijk target is dat nu makkelijk naar voren word geschoven. Want, tot ik echt argumenten hoor, zie ik dat ook wel gebeuren.

@Ingrid1234 wat claim je? Ik denk dat dat nu ook wel zo eerlijk is

Je redenatie is dat het via de transporteur is gegaan. Ingrid is N1 getransporteerd en jij hebt het over makkelijk target en wilt meer argumenten?

Als ingrid samen met je maffia is moeten we idd een ander lynchen nu
I love Elias

noicreC

Citaat van: Beertje op  6 december 2025, 19:20:42Je redenatie is dat het via de transporteur is gegaan. Ingrid is N1 getransporteerd en jij hebt het over makkelijk target en wilt meer argumenten?

Nee. Mijn redenatie is dat ik jouw 'Ingrid is 99% zeker pest' een beetje lackluster vind. Je weet het 99% zeker, hoe dan?

Laat ik wat duidelijker zijn.
Ik denk dat we Elias moeten hebben. En ik gok dat zijn 'bescherming' de heks is, of een mafia speler, die pest nu een botje gooit omdat ze zijn killing power nodig heeft.
En daar heb ik ondertussen ook redelijk wat redenatie voor.

Allereerst.. Elias is nacht 2 gered door een doc. Heel dag 2 en 3 konden we hier geen verklaring voor vinden. Er was geen doc, geen bodyguard die hem beschermt kon hebben. Pas aan het einde van deze nacht, nu ogen op Elias komen te staan, komt er uit een hele opmerkelijke hoek een redding en heeft iemand hem heel toevallig gered. Redenatie? 'Ik dacht dat ik iemand anders had opgegeven' - wat ik BS vind. Als Docter zijnde krijg je te horen dat je iemand hebt gered. Als je daarna geen contact met diegene neemt weet ik ook niet wat je aan het doen bent - mafia valt niet zichzelf aan, en alle neutraaltjes op amnesiac na hebben def. Dus dat was sowieso een Townie.
En second.. Elias claimt een aantal mensen te hebben gezien. Heel leuk en aardig, maar ik hoorde al van een van zijn 'geziende' targets dat die eerst zijn rol aan Elias vertelde, daarna pas van Elias te horen kreeg dat hij target X was. De tweede target die gezien is door Elias wist hier verder ook niets van, terwijl Elias heel mooi beweerde dat hij geconfirmed was bij deze twee targets.

Want, volgend vraagje aan jou Beertje: Als jullie het echt spelen op het hele 'Alleen Ingrid heeft de plague kunnen verspreiden': wanneer ben ik dan geïnfecteerd? Want, ik kan dat heel makkelijk verklaren als Elias daadwerkelijk plague is :)

Castiel.

Ik heb een feest op de voetbal. Ik wil van mensen die ik vertrouw horen wat ik moet doen.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

EliasTheBest

Citaat van: noicreC op  6 december 2025, 20:11:23
Citaat van: Beertje op  6 december 2025, 19:20:42Je redenatie is dat het via de transporteur is gegaan. Ingrid is N1 getransporteerd en jij hebt het over makkelijk target en wilt meer argumenten?

Nee. Mijn redenatie is dat ik jouw 'Ingrid is 99% zeker pest' een beetje lackluster vind. Je weet het 99% zeker, hoe dan?

Laat ik wat duidelijker zijn.
Ik denk dat we Elias moeten hebben. En ik gok dat zijn 'bescherming' de heks is, of een mafia speler, die pest nu een botje gooit omdat ze zijn killing power nodig heeft.
En daar heb ik ondertussen ook redelijk wat redenatie voor.

Allereerst.. Elias is nacht 2 gered door een doc. Heel dag 2 en 3 konden we hier geen verklaring voor vinden. Er was geen doc, geen bodyguard die hem beschermt kon hebben. Pas aan het einde van deze nacht, nu ogen op Elias komen te staan, komt er uit een hele opmerkelijke hoek een redding en heeft iemand hem heel toevallig gered. Redenatie? 'Ik dacht dat ik iemand anders had opgegeven' - wat ik BS vind. Als Docter zijnde krijg je te horen dat je iemand hebt gered. Als je daarna geen contact met diegene neemt weet ik ook niet wat je aan het doen bent - mafia valt niet zichzelf aan, en alle neutraaltjes op amnesiac na hebben def. Dus dat was sowieso een Townie.
En second.. Elias claimt een aantal mensen te hebben gezien. Heel leuk en aardig, maar ik hoorde al van een van zijn 'geziende' targets dat die eerst zijn rol aan Elias vertelde, daarna pas van Elias te horen kreeg dat hij target X was. De tweede target die gezien is door Elias wist hier verder ook niets van, terwijl Elias heel mooi beweerde dat hij geconfirmed was bij deze twee targets.

Want, volgend vraagje aan jou Beertje: Als jullie het echt spelen op het hele 'Alleen Ingrid heeft de plague kunnen verspreiden': wanneer ben ik dan geïnfecteerd? Want, ik kan dat heel makkelijk verklaren als Elias daadwerkelijk plague is :)

Wow mister disguiser wat een lap tekst. Het bekt wel lekker allemaal maar helaas voor jou is het niet zo gegaan. Ik deel mijn resultaten eerst met anderen en ga dan een claim halen bij diegene die ik heb bekeken. Verder wil ik Castiel best geloven maar dan hebben we een maffia team van NoicreC, Carnage en Ingrid met 123berber als pest. Zeker nu Ingrid wordt verdedigd vermoed ik dat we bij Berber moeten zijn.

EliasTheBest

Citaat van: Castiel. op  6 december 2025, 20:23:00Ik heb een feest op de voetbal. Ik wil van mensen die ik vertrouw horen wat ik moet doen.

Wie vertrouw je?

noicreC

Citaat van: EliasTheBest op  6 december 2025, 20:28:40Wow mister disguiser wat een lap tekst. Het bekt wel lekker allemaal maar helaas voor jou is het niet zo gegaan. Ik deel mijn resultaten eerst met anderen en ga dan een claim halen bij diegene die ik heb bekeken. Verder wil ik Castiel best geloven maar dan hebben we een maffia team van NoicreC, Carnage en Ingrid met 123berber als pest. Zeker nu Ingrid wordt verdedigd vermoed ik dat we bij Berber moeten zijn.

Okay, bij wie heb je dat aangegeven? Ik heb het nu even over de claim van Wesp.
Graag hoor ik hier ook een bevestiging van diegene dat je hem dat daadwerkelijk hebt vertelt :)

En mijn punt rondom je beschermer staat nog steeds..

Thelight288

Elias kwam gelijk na nacht 3 wel naar me over dat die wist dat bloodwolf lookout/heks/forger was. Dit had i jezelf ook gezien Elias wist niet dat ik ook investigator was op dat punt. Ook toen had bw nog niet in dt gezet. Dit betekend dat Elias altijd wel iets van consiliege kan zijn maar als pest denk ik niet dat hij dit kon weten. Ik ben ook nog niet 100% overtuigd van Ingrid pest. Bodyguard en doctor kunnen best beide in verdeling?

Carnage ben ik vrij zeker zo wel over dat die janitor is, maar niet pest.

Bw kan ook nog heks zijn, maar dan raar dat die met lookout info uit t niets komt.

Berrie is als enige bestuurd dus heks kan ook nog verzonnen zijn. Zeker als die zelf iets van pest of jester oid of iets in die richting zou zijn.

Wesp en chaos , daarna William vlak achteraan. elias denk ik niet pest eigenlijk is. En geloof opzich zn claim ook wel.

Rest weet ik niet zeker in deze situatie zou ik eerder voor Ingrid gaan want geen Lynch is helemaal nutteloos. Maar een Berrie vind ik ook nog een optie

Thelight288

Ik ben ook nog minder ervaren. Ik vind lastig wie mogelijk oprecht is en wie manipuleert.

Wesp in Glas

Citaat van: thelight288 op  6 december 2025, 21:17:24Ik ben ook nog minder ervaren. Ik vind lastig wie mogelijk oprecht is en wie manipuleert.
Je moet gewoon van de feiten uitgaan.

Is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Wesp in Glas

Beertje

Citaat van: Beertje op  6 december 2025, 17:02:45Ingrid is 99% pesti. Dat is mijn toelichting. Heb jij info om te delen berber?
Dit is mijn activiteit voor deze ronde.

I love Elias

Wesp in Glas

Castiel heeft zichzelf bewezen als Vigi. Helaasch lukte het ons niet om Ingrid de vigi op de lynch te krijgen. Zou Ingrid dan maffia zijn? Dat haar mede maffiamaten haar hebben proberen te redden? Ik zie anders echt geen reden waarom zij afgelopen dag geen lynch was.

noicreC

Meh, ik zat te sterk te twijfelen vorige ronde. Zat heel erg met Elias als Pest, maar jullie hebben info die ik blijkbaar niet heb.

Kunnen we versnellen?

Ingrid1234

Citaat van: Wesp in Glas op  6 december 2025, 23:48:51Castiel heeft zichzelf bewezen als Vigi. Helaasch lukte het ons niet om Ingrid de vigi op de lynch te krijgen. Zou Ingrid dan maffia zijn? Dat haar mede maffiamaten haar hebben proberen te redden? Ik zie anders echt geen reden waarom zij afgelopen dag geen lynch was.

"ingrid de vigi? " ik heb nooit geclaimd dat ik vigi ben

Wesp in Glas

Citaat van: Ingrid1234 op  6 december 2025, 23:57:25
Citaat van: Wesp in Glas op  6 december 2025, 23:48:51Castiel heeft zichzelf bewezen als Vigi. Helaasch lukte het ons niet om Ingrid de vigi op de lynch te krijgen. Zou Ingrid dan maffia zijn? Dat haar mede maffiamaten haar hebben proberen te redden? Ik zie anders echt geen reden waarom zij afgelopen dag geen lynch was.

"ingrid de vigi? " ik heb nooit geclaimd dat ik vigi ben

Jaja. Ik bedoelde natuurlijk Ingrid de Pesti