[Discussie] Wie hangt er vandaag aan de galg?

Gestart door LustigeWolf, 17 november 2025, 16:11:22

Vorige topic - Volgende topic

BloodWolf14

Citaat van: Wesp in Glas op  6 december 2025, 09:19:18Hoe kun je zeggen dat je Castiel verdenkt als moorderde maffia wanneer je Carnage en Chaos hebt gezien bij Beulgemeester?
Omdat Chaos town moet zijn als de info van anderen klopt, en Castiel kwam toevallig in privé bij me het moment dat ik dit open gooide.

EliasTheBest

We kunnen ieders claim opengooien met alle acties maar er zijn mensen die tegenwerken/niks delen. Ik hoeverre gaat dit dan helpen als ik alles heb gedeeld met de mensen die wel delen? Sterker nog het is alleen maar voer voor mijn verdachten om te gaan pushen op de verkeerde.

Castiel.

Ik ben sowieso niet slecht. En kan dat bewijzen ook, dus dat komt wel goed.

Daarnaast heb ik gisteren bij iedereen claims opgehaald en heb de puzzel gelegd. Elias is aangevallen door de mafioso nacht 2 en had defence. Is daardoor dus niet gestorven. Dit is interessant omdat alle claims laten zien dat hij NIET beschermd stond. Elias claimt echter bij mensen dat hij wel beschermd is en hij het daardoor heeft overleeft.

Nu hoor ik mensen denken, waarom zou hij dat doen? Nou, hij wil niet dat opvalt dat hij Neutraaltje is en dus Defense van zichzelf heeft want dan valt hij vrij snel door de mand als Pestilence.

Mijn voorstel is dus Elias te lynchen vanavond, hij is wat mij betreft Pestilence en in een ander scenario is hij Heks, maar dat lijkt me veel onwaarschijnlijker
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

BloodWolf14

Castiel.

Citaat van: BloodWolf14 op  6 december 2025, 12:42:23Waarom weet je dat Elias aangevallen is?

Dit heeft Elias verteld aan iemand die dat aan mij verteld heeft.

Ik mis overigens nog 1 claim van 1 iemand... Kan dus zijn dat Elias door diegene gered is maar dat zou weer een dubbele claim tot gevolg hebben. Overigens zijn er meerdere dubbele claims.

Daarnaast nog laatste puntje van aandacht Bloodwolf, omdat je het blijkbaar gemist hebt en jij in je hoofd hebt dat ik sowieso Mafioso ben. Ik ben een goedje en ben BEWIJSBAAR goed. Ik zal binnen afzienbare tijd bewezen zijn.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

123berber

Ik denk dat ik met Castiel mee ga op Elias. Er zijn 3 snelle stemmen geplaatst op Ingrid en die zijn niet toegelicht. De redenatie van Castiel snap ik, en zou met de verdediging dus wel eens gelijk kunnen hebben.

WCeend!! Zomerspelen 2014

Wesp in Glas

Na wat afstreepwerk komen we op Ingrid uit. En anders is het Berber.

Beertje

Ingrid is 99% pesti. Dat is mijn toelichting. Heb jij info om te delen berber?
I love Elias

Thelight288

Citaat van: 123berber op  6 december 2025, 16:40:44Ik denk dat ik met Castiel mee ga op Elias. Er zijn 3 snelle stemmen geplaatst op Ingrid en die zijn niet toegelicht. De redenatie van Castiel snap ik, en zou met de verdediging dus wel eens gelijk kunnen hebben.

Er zou dus wel iemand zijn die nu claimt Elias beschermd te hebben

Ingrid1234

Citaat van: Beertje op  4 december 2025, 20:45:22
Citaat van: Ingrid1234 op  4 december 2025, 19:24:20
Citaat van: Beertje op  4 december 2025, 19:01:53Ik denk ik lees even bij. Was ik zo klaar mee. Man man. Waar is iedereen?

Heb je nog enige uitleg/onderbouwing voor je stem op mij?
Simpel.
Willekeurig iemand genomen zonder bijdragen.

Citaat van: Wesp in Glas op  6 december 2025, 17:01:42Na wat afstreepwerk komen we op Ingrid uit. En anders is het Berber.

Citaat van: Beertje op  6 december 2025, 17:02:45Ingrid is 99% pesti. Dat is mijn toelichting. Heb jij info om te delen berber?

Fijn dat er voor de tweede keer zonder enig bewijs of uberhaupt zonder met mij te praten op me gestemd wordt. Ik zou zeggen dat als je gaat afstrepen dat je dan ook gewoon even met me was komen praten. Daarnaast heb ik meer gepost dan jij dit spel dus ik vind het knap dat je mij "willekeurig iemand zonder bijdragen" noemt. Jij bent blijkbaar iemand die dit spel vaker gedaan heeft, dus in plaats van een beetje willekeurig kiezen zou je ook kunnen uitleggen hoe je tot deze conclusie gekomen bent.

Het is moeilijk te verdedigen als de enige beschuldiging of redenatie is "ik weet het 99% zeker" Ik vind echt dat je met een beter verhaal moet komen.

Ik heb mijn rolclaim en mijn acties bij verschillende mensen verteld, mijn rol staat niet eens in het rijtje van de pest/plaguebearer dus het slaat echt helemaal nergens op. En ik vind het aardig verdacht dat er 2 andere mensen gewoon zo op meeschapen.

Citaat van: Castiel. op  6 december 2025, 12:00:43Ik ben sowieso niet slecht. En kan dat bewijzen ook, dus dat komt wel goed.

Daarnaast heb ik gisteren bij iedereen claims opgehaald en heb de puzzel gelegd. Elias is aangevallen door de mafioso nacht 2 en had defence. Is daardoor dus niet gestorven. Dit is interessant omdat alle claims laten zien dat hij NIET beschermd stond. Elias claimt echter bij mensen dat hij wel beschermd is en hij het daardoor heeft overleeft.

Nu hoor ik mensen denken, waarom zou hij dat doen? Nou, hij wil niet dat opvalt dat hij Neutraaltje is en dus Defense van zichzelf heeft want dan valt hij vrij snel door de mand als Pestilence.

Mijn voorstel is dus Elias te lynchen vanavond, hij is wat mij betreft Pestilence en in een ander scenario is hij Heks, maar dat lijkt me veel onwaarschijnlijker

Dit daarintegen is een verhaal wat ik kan volgen, en wat ook overeen komt met wat we privé besproken hebben en wat ik aan claims gehoord en verteld heb. Dus ik ga mee met castiel.

Beertje

Ik log net in en had een PM van Ingrid verwacht met waarom ze dan geen pesti is en ik het fout heb. Waarom moet ik - met alle claims die ik ook heb gehad en gehoord - hier alles bloot leggen waarom Ingrid het wél is? Ingrid kan ook nu toelichten waarom ze het niet is.
I love Elias

Williambz

Omdat er een town protec rol is die elias nacht 2 heeft beschermt, denk ik dat elias en degene die hen heeft beschermt goed zijn. Vandaar ga ik nu niet mee met Elias

Williambz

Daarnaast denk ik dat de plaag het snelst wordt verspreidt via de transporter. De transporter bezoekt namelijk elke nacht twee spelers.

Omdat nacht 3 de plaag al bij iedereen was gekomen, zou het goed kunnen dat nacht 1 de plaag al bij de transporter was. In nacht 1 waren ingrid en castiel gewisseld. Castiel heeft een geloofwaardige claim, maar van ingrid is als als een van de weinige nog vrijwel niks bekend. Vandaar heb ik een groot vermoeden dat ingrid nacht 1 al de transporter heeft besmet.

Als we bijvoorbeeld kijken naar iemand die geen anderen kan bezoeken zoals chaos. Die worden niet snel besmet. Alleen als iemand met de plaag op bezoek komt. Wie heeft chaos bezocht? Ik in de 3e nacht. De tweede nacht ben ik door de transporter getransporteerd en als hij nacht 1 was besmet ben ik in nacht 2 besmet en chaos in nacht 3 door mij.

We hebben dit met een aantal spelers proberen uit te stippelen en het centrale 'besmettingspunt' lijkt toch echt ingrid te moeten zijn. Vandaar het rijtje met stemmen op ingrid.

Beertje

We hebben 7 stemmen op 1 iemand nodig om uberhaupt tot een lynch te komen.

Geen lynch is het slechtste wat ons kan overkomen
I love Elias

noicreC

Citaat van: Williambz op  6 december 2025, 18:20:32Daarnaast denk ik dat de plaag het snelst wordt verspreidt via de transporter. De transporter bezoekt namelijk elke nacht twee spelers.

Omdat nacht 3 de plaag al bij iedereen was gekomen, zou het goed kunnen dat nacht 1 de plaag al bij de transporter was. In nacht 1 waren ingrid en castiel gewisseld. Castiel heeft een geloofwaardige claim, maar van ingrid is als als een van de weinige nog vrijwel niks bekend. Vandaar heb ik een groot vermoeden dat ingrid nacht 1 al de transporter heeft besmet.

Als we bijvoorbeeld kijken naar iemand die geen anderen kan bezoeken zoals chaos. Die worden niet snel besmet. Alleen als iemand met de plaag op bezoek komt. Wie heeft chaos bezocht? Ik in de 3e nacht. De tweede nacht ben ik door de transporter getransporteerd en als hij nacht 1 was besmet ben ik in nacht 2 besmet en chaos in nacht 3 door mij.

We hebben dit met een aantal spelers proberen uit te stippelen en het centrale 'besmettingspunt' lijkt toch echt ingrid te moeten zijn. Vandaar het rijtje met stemmen op ingrid.

Ik hoorde al zoiets achter de schermen. Maar er is een denkfout die je maakt: iemand die geïnfecteerd is, verspreid ook de infectie.

Ik denk eerder dat pest n1 de transporter heeft geïnfecteerd, en dat de transporter zo iedereen heeft geïnfecteerd.

Ik vraag mij af of ingrid nu echt een logische keuze is, of dat ingrid een makkelijk target is dat nu makkelijk naar voren word geschoven. Want, tot ik echt argumenten hoor, zie ik dat ook wel gebeuren.

@Ingrid1234 wat claim je? Ik denk dat dat nu ook wel zo eerlijk is