Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Maar is iemand het ook zeker wél?

Gestart door Mexicanobroeder, 7 september 2025, 10:20:49

Vorige topic - Volgende topic

BloodWolf14

Citaat van: Dragonfly op  9 september 2025, 15:12:07Je impliceert nu iets, maar spreekt het net niet uit, wat wil je ermee zeggen @BloodWolf14 ?
Ik stelde mijzelf de vraag of we met wolven of andere moordende rollen te maken hebben. Welpje kan evt.

Burger is best een makkelijke rol om te proberen als Welp. Dus stel we spelen een hulpjesspel zijn personen waar Thelight contact mee had mogelijk gevaarlijker.

So, ik heb voor nu een lichte verdenking van Welp richting jou.

Verder ben ik benieuwd waarom mensen vrijgesteld worden. Ik lees hier uit het Dt dat er op z'n minst 3 spelers met dezelfde claim in een groepsapp zitten/zaten. William wordt als neutrale speler imo terecht vrijgesteld.

Ik begrijp dat enkel JarJar en ik over blijven als mogelijke slechtjes voor Falsifica atm. Immers noemt hij 5 namen van de 9 levende spelers, en daarvan staat enkel William buiten JarJar en ik. Ik vind dit veel te makkelijk redeneren van Falsifica.

Vraag aan iedereen: Denken jullie dat slechtjes niet zsm gaan proberen om vertrouwen te krijgen van 1 persoon? Falsifica heeft met z'n redenering 100% een slechtje in zijn lijst staan. Ik ben het namelijk niet, en JarJar gaat niet alleen slecht zijn.

Ik ben heel benieuwd hoe er nu al zo'n grote 'groep' lijkt te zijn die met claims strooit en elkaar vertrouwen gunt. Zullen niet allemaal goedjes zijn.

Falsifica

Murphy stelde vanmorgen al de juiste vragen. Wie zou je vrijstellen en wie niet en waarom?

Daar heb ik netjes op gereageerd. En van die personen bleven voor mij enkel Castiel en Ingrid nog over. Murphy en Dragonfly waren al vrijgesproken. Carnage en JarJar zijn achter de schermen elkaar aan het verwijten. Castiel was nog niet eens online geweest.

Dus nu zeg jij dat ik beter jou had kunnen kiezen, die pas een paar uur geleden mij pas benaderd. Ipv Ingrid die al heel het spel met mij contact heeft.

Ik wacht nog altijd op jouw antwoorden op Murphy's vragen wie wel of niet vrij te spelen. Je hebt kritiek op mij maar zegt zelf eigenlijk bar weinig.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

JarJarBling

Citaat van: Murphy op  9 september 2025, 09:35:20Okee, onder het mom open kaart spelen wil ik graag de info delen die ik heb, en wie ik wel of niet vrij zou willen spelen. Ook zou ik iedereen even willen herinneren aan het feit dat ik nog NIET vrijgesteld ben, dus ook nog vrijgesteld moet worden.

Info 1: er zijn 3 mensen die dezelfde rol claimen. Speler a, b en c. Speler a en speler c hebben allebei bij speler b geclaimd. Speler a en c niet bij elkaar. Speler b heeft toen zonder toestemming van speler a de rolclaim doorverteld aan speler c. Wat vinden jullie hiervan?

Info 2: iemand claimt dat zijn actie vannacht mislukt is. Zijn er meer mensen met mislukte acties?

Aangezien ik verder bij mensen nog weinig verdere (positieve, negatieve genoeg) gevoelens heb, ben ik geneigd de bm vrij te stellen aangezien ik d'r ook genoeg vertrouwde bm te maken. Wat vinden jullie hiervan?

Een andere optie, je gaat het niet geloven, is Fals. 

Spelers die ik op dit moment niét vrij zou stellen ivm pb contact zijn Jarjar, Carnage en Ingrid.

Ik denk dat het goed is als iedereen openbaar aangeeft wie hij wel/niet vrij zou stellen en waarom

Oh en omdat herhaling goed is en ik al meerdere verbaasde reacties heb gehad.. IK MOET OOK NOG VRIJGESTELD 😂

heey... we hebben best wel met elkaar gepraat vandaag en gistere en al hoewel we elkaar duidelijk niet echt vertrouwen snap ik niet echt je ficatie op mij niet verder dan een vibe chek. Vind ik best wat veel voor mensen aan te kaarten mij niet vrij te stellen.

Voor mij zit er een wolfje tussen Murphy en Carnage. laat het voorlopig onderbuik gevoel zijn. en niet grondig geneog om echt te zeggen dat ze slecht zijn. maar onderbuik gevoel zit daar 1 slechtje.

ik moet toegeven ik ben een chaotische start gemaakt bij een paar waar onder Carnage. Een chaotische "jij bent toch wolf he" als een meer plaagende en niet al te serieuze binnen komer van te maken. het enigste wat ik een beetje van verschoot was de paniekerige reactie van Carnage. die het misschien een beetje te serieus nam. (ik ben best droog zijn.). Daarom lichte odnerbuik social read op Carnage. Daarom dat ik ook tegen murphe gezegt heb hem neit perce vrij te stellen. (wat blijkbaar omgekeert niet het geval was, maar daar kan ik niet veel aan doen wat een ander over mij zegt.)

Voor Murphe is het voornamelijk een gevoel dat ze me veel wilt zeggen maar als ik wat door vraag naar redenering of beter verklaringen ze daar meestal niet echt de touwtjes aan kan knopen. Wat meer leest als chaos creeren zonder echt een gegronde basis te maken. Zo heb ze gezegt dat ze het zeer vreemd vind dat iedereen maar zo claimt. (terweil ze zelf al bij Carnage is gaan rol claimen.). zit ze midden in het 3 rollen claim verhaal maar is blijkbaar zelf er niet deel van. (wat betekend dat ze of van 1 iemand het verhaal te horen kreeg of van alle 3 mensen hun rollen geclaimt kreeg. Wat ik serieuze toeval vind blijken.

Kunnen deze 2 lieverd mij niet vertrouwen en daardoor mij wantrouwen enzo voor mijn gevoel weer verdacht zijn. Tuurlijk alles is momenteel subjectief omdat er geen directe info is over de meeste spelers.

Voor de rest ben ik een vrij basic goede rol. en heb ik men 3 voor 3 rollen met een paar andere gedeeld.
ik zou nog graag een ronde verder komen. maar dat licht in de handen van andere  (A)

CarnageRazor

Ik heb Jar niets verweten hoor. Heb enkel gezegd dat ik hem vreemd vond doen. Mocht ik op deze moment iemand vrijstellen zou het JarJar of Castiel zijn.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

BloodWolf14

Citaat van: Falsifica op  9 september 2025, 19:21:12Murphy stelde vanmorgen al de juiste vragen. Wie zou je vrijstellen en wie niet en waarom?

Daar heb ik netjes op gereageerd. En van die personen bleven voor mij enkel Castiel en Ingrid nog over. Murphy en Dragonfly waren al vrijgesproken. Carnage en JarJar zijn achter de schermen elkaar aan het verwijten. Castiel was nog niet eens online geweest.

Dus nu zeg jij dat ik beter jou had kunnen kiezen, die pas een paar uur geleden mij pas benaderd. Ipv Ingrid die al heel het spel met mij contact heeft.

Ik wacht nog altijd op jouw antwoorden op Murphy's vragen wie wel of niet vrij te spelen. Je hebt kritiek op mij maar zegt zelf eigenlijk bar weinig.
Ik weet niet waar jij van Murphy hoort dat ik nog moet reageren op wie ik vrij wil stellen, maar dat heb ik bij haar al aangegeven. Al ver voor jij deze post hebt getypt.

Daarnaast hoef je mij niet vrij te spreken, maar ik geef aan dat je een lijst van 5 levende spelers aangeeft, wat vrij weinig ruimte overlaat voor slechtjes. En ik weet vanwege mijn eigen rol zeker dat je met die namen vrijstellen fout zit met tenminste 1.

Ik zou voor nu enkel William en nu ook JarJar willen vrijstellen. Verder heb ik geen reden om anderen zo ver richting goed te zetten.

Falsifica

Bij haar is niet openbaar dus.
Wat maakt het dat je Murphy zo erg vertrouwd om niet je gedachten hier te delen? Om vervolgens mij voor gek te verklaren dat ik dit niet weet.

Openbaar mensen verdenken mag je ook van verwachten openbaar jezelf te verantwoorden.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Castiel.

Well... Helaas zegt dit helemaal niks over iemand. Hij was immers een hulpje die NIET op t board zat.

Ik had goed contact met Carnage en wij hadden bij elkaar geclaimd. Hij gaf aan dat er wel iets geks aan de hand is bij hoe de eerste vrijstellingen van de vorige speeldag gingen en ik kan hem daar alleen maar in volgen.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

JarJarBling

Citaat van: Castiel. op 10 september 2025, 09:14:57Well... Helaas zegt dit helemaal niks over iemand. Hij was immers een hulpje die NIET op t board zat.

Ik had goed contact met Carnage en wij hadden bij elkaar geclaimd. Hij gaf aan dat er wel iets geks aan de hand is bij hoe de eerste vrijstellingen van de vorige speeldag gingen en ik kan hem daar alleen maar in volgen.

Klopt hij was beetje verward hoe de mensen met de trippel lycantroop claims meer vertrouwt geraakte dan andere spelers. Of een neutraaltje voorrang kreeg.

Wat voor mij vooral zeer duidelijk is dat er een zeer sterke band zit tussen @Dragonfly en @Murphy (wilt niet zeggen dat iets meer betekebd)

Wel warom de circle snel gemaakt was tussen DF -> Murph -> william -> DF -> murph.

Het feit dat william tussen zit was omdat hij toch op DF ging stemmen en dat dan makkelijk mee gepakt was. De vraag is wou murph ook graag een neutraaltje mee zodat ie aan haar kant kan? Misschien.

Ik ben vandaag vooral aant puzzle en je gaat van mij waarschijnlijk nog horen :)

Voor zei die me toch nog vertrouwen en info hebben laat maar weten. Het kan altijd helpen!

Dragonfly

Ik ben vandaag aan t werk en heb niet veel ruimte (sta voor de klas). Ik kom dus bij jullie terug. Bw sjamaan, fijn dat het geen goedje is, maar het zegt verder niets. Ergens zitten de wolven tussen en ik wil graag team goed de eerste stem geven, ik heb t nog even in overweging. Spreek me vooral aan, maar weet dat ik later reageer.

Dragonfly

Ik heb echt geprobeerd de verschillende spelers te spreken alvorens ik een keuze maakte. Om er op uit te komen dat ik het echt niet weet. Vorige stemming kunnen we niet heel veel uit halen. Ik verwacht ergens dus gewoon twee wolven tussen, al is hulpjesspel niet uitgesloten. Ik laat het Kasteel van start gaan en vertrouw erop dat hij een goede doordachte keuze maakt en hoop hoop dat hij een goedje is en ik geen wolf laat starten.

JarJarBling

Met een mislukte priester actie zijn de mogelijkheid:

- een gefaalde priester = murphy is dan zo ie zo goed

- ik ben dronken priester = murphy kan nog alles zijn

- ik ben een ketter en wou me bewijzen = murphy is goed dit geval

- ik ben een ketter en wil een wolfje beschermen = murphy is slecht

- murphy is zelf een ketter = mijn actie ging zo ie zo faalen = murohy is slecht

Ik denk dat ik niet de engiste was die murphy zeer verdacht vond

Voor de rest staat met oog oo castiel en dragonfly

Falsifica

Is Castiel de nieuwe William voor jullie? Gerichte vraag aan Dragonfly en ???

Vorige speldag werd hij vroeg gekozen vermoedelijk omdat hij al aangaf dat zijn vrijstem jou een vrijstem ging geven.
Nu heb je er 22 uur over gedaan om precies die speler vrij te stemmen die ik al 22 uur eerder dacht dat het ging worden.

Dus Castiel stemt zo Murphy en Murphy Dragonfly. Ik vind dit heel makkelijk.

Je verwijt mij te weinig wanneer je dat wel doet als je goed bent. Ik denk dus dat we een slechte BM hebben.
Het probleem hieraan, ik dacht samen met Murphy.

Maar de kans dat Murphy slecht is, wordt steeds kleiner. Dus wie dan wel?

Gaan we er vanuit dat slechtjes elkaar stemmen of niet? Daar zou ik graag van iedereen ook antwoord op willen hebben.

Castiel claimt een rol die ik te sterk vind bij 2 lycantropen. Ja 2 omdat de 3e inmiddels heeft toegegeven niet die rol te hebben.

Dan William, onze enige 'neutraal'. Als deze rolverdeling volledig klopt zoals mijn notities zeggen, dan zou een delver kunnen. Maar dan had ik wel al verwacht dat er gedolven is. Dus aan jou de vraag, heb je dat al gedaan of lieg je over je rol?

Ik ben ontzettend bang dat ik straks als enige goedje overblijf tussen 2 wolven en een delver met lijk. En dat zou niet de eerste keer voor mij zijn.
- Captain Jack Sparrow

Dragonfly

Nee Falsifica.

Ik wilde niet zomaar iemand de stemming laten starten. Ik wilde eerst mensen spreken omdat ik oprecht niet wist wie ik als eerste zou laten stemmen. Ik wilde de stemming niet laten beginnen door een wolf.

Ik kan je ervan verzekeren dat ik Castiel niet heb lopen pushen iemand al dan niet vrij te stellen en ik ook geen vooropgezet plan heb wb wie mij vrij gaat stellen.

Ik ben namelijk bezig met wie er wolf zou zijn en proberen de stemming daar dus niet te krijgen. Daarom wilde ik graag op voorhand mensen spreken.

Heb ik ook bij jou gedaan. Jij klapt dicht, prima. Dat jij dan niet tevreden bent met mijn keuze, dat is jouw probleem.

Ik heb bewust niet voor jou gekozen omdat ik twijfels heb, ook bij het 1-2tje tussen jou en Ingrid.

Ik vind het grappig dat ik heb gekozen wie jij van tevoren al dacht, gezien ik dat van tevoren nog niet wist.

Ik heb flink getwijfeld over William als eerste de stem te geven. Ik heb het gevoel dat hij oprecht is, maar ik durfde het net niet aan met de neutraalclaim.

De vraag of slechtjes op elkaar stemmen vind ik een goede. Dat heb ik me namelijk ook afgevraagd. Ik denk dat een beetje 'bold' slechtje dat wel kan doen ja. Of dat diegene probeert te regelen dat de ander gekozen wordt. Of misschien was de positie van een van de wolven wel zodanig dat ze weten dat diegene toch wel vrijgesteld zou worden. Ik ben hier niet zeker van.

Falsifica

Kom op, Dragonfly. Je twijfelde al langer over mijn stem op Ingrid. Je had mij sowieso nooit gekozen.

En natuurlijk klap ik dicht, ik verdenk jou en jij bent lekker aan het uitstellen omdat je de touwtjes in handen had.
- Captain Jack Sparrow

Dragonfly

Om je even mee te nemen. Gisternacht mocht ik de stemming laten starten. Toen sliep ik. Kwart over 6 werd ik wakker. Klaarmaken, kinderen klaarmaken, naar bso, rijden naar werk. Op werk vanaf half 8. Zoals ik al typte sta ik voor de klas en kan ik dus gedurende de schooldag niet rustig op wvw/whatsapp. Naderhand nog gesprekken en andere dingen. Dan naar huis, koken, sport van de kinderen. Kinderen naar bed. En ergens daar heb ik dus geprobeerd mensen te spreken omdat ik een goede keuze wilde maken.

Hoezo uitstellen? En als ik dat al deed wat levert het me in hemelsnaam op? Ik snap je echt niet.

En ja. Ik twijfel over je stem op Ingrid, daarom vroeg ik je er gisteren naar. Had je een onwijs goed verhaal gehad had ik jou ook kunnen kiezen. Nu ben je mij verdacht aan het maken om precies niks.