[Discussie] Maar is iemand het ook zeker wél?

Gestart door Mexicanobroeder, 7 september 2025, 10:20:49

Vorige topic - Volgende topic

BloodWolf14

Klinkt als een prima idee JarJar.

Ik stem mee op DF voor BM. Liegen als slechtje gaat haar nog steeds moeilijk af heb ik gehoord ;)

JarJarBling

We moeten trouwens voorzichtig zijn. een wolfje als bm betekend een wolfje veilig tot dag 5. (als ik me niet vergis, BM kiest altijd als eerst en kan zo nooit lynch worden)

JarJarBling

@Mexicanobroeder vraagje? is Bm vrijgesteld metteen of moet die nog doorheen de lynch wel nog vrijgesteld worden.

JarJarBling

Citaat van: JarJarBling op  8 september 2025, 18:13:44@Mexicanobroeder vraagje? is Bm vrijgesteld metteen of moet die nog doorheen de lynch wel nog vrijgesteld worden.

ik heb het al beter gelezen. whoeps. foutje.  :D

Dragonfly

Er zijn heus spellen geweest waarin ik succesvol mensen heb voorgelogen!

Wou ik maar even gezegd hebben, al is het gelukkig dit spel niet van toepassing.  ^-^

Ik stem op zelf op het Licht. Ik stem graag op iemand waarvan ik weet dat deze persoon weldoordachte keuzes maakt. Dat zit bij Het Licht wel goed. Ik overwoog ook Murphy, maar dat brengt ons op een gelijkspel en ik ben liever zelf bm, dan weet ik zeker dat de bm bij goed zit. :P

Dragonfly

Dank! Ik kies ervoor Murphy te laten starten met stemmen. Vooralsnog voelt zij als goed in de app. Hopen dat dat ook zo is!

BloodWolf14

Dragonfly

Ik heb voor de nacht contact gehad met the light. Hij is gestorven vannacht. :( Vanwaar jouw vraag?

Murphy

Okee, onder het mom open kaart spelen wil ik graag de info delen die ik heb, en wie ik wel of niet vrij zou willen spelen. Ook zou ik iedereen even willen herinneren aan het feit dat ik nog NIET vrijgesteld ben, dus ook nog vrijgesteld moet worden.

Info 1: er zijn 3 mensen die dezelfde rol claimen. Speler a, b en c. Speler a en speler c hebben allebei bij speler b geclaimd. Speler a en c niet bij elkaar. Speler b heeft toen zonder toestemming van speler a de rolclaim doorverteld aan speler c. Wat vinden jullie hiervan?

Info 2: iemand claimt dat zijn actie vannacht mislukt is. Zijn er meer mensen met mislukte acties?

Aangezien ik verder bij mensen nog weinig verdere (positieve, negatieve genoeg) gevoelens heb, ben ik geneigd de bm vrij te stellen aangezien ik d'r ook genoeg vertrouwde bm te maken. Wat vinden jullie hiervan?

Een andere optie, je gaat het niet geloven, is Fals. 

Spelers die ik op dit moment niét vrij zou stellen ivm pb contact zijn Jarjar, Carnage en Ingrid.

Ik denk dat het goed is als iedereen openbaar aangeeft wie hij wel/niet vrij zou stellen en waarom

Oh en omdat herhaling goed is en ik al meerdere verbaasde reacties heb gehad.. IK MOET OOK NOG VRIJGESTELD 😂

Williambz

Ik heb even getwijfeld of ik dit ging delen, omdat ik niet weet of dit slim gaat zijn voor mij. Aangezien sommigen het al weten heb ik besloten het toch openbaar te gooien. Ik ben namelijk neutraal.

Dan Murphys verhaal. Ik vind het sowieso niet heel chique van speler b dat diegene een rolclaim deelt met een ander speler zonder toestemming. Nu kan ik het wel iets meer begrijpen als je 2 anderen dezelfde rol claimen, maar alsnog.

Als die 3 niet burger claimen, zijn 3 dezelfde rollen is op 10 man erg opmerkelijk te noemen, dus dat is zeker iets om in de gaten te houden.

Als ik iemand mag vrijstellen kies ik voor dragonfly. Ik heb met haar het ook even over mijn alliantie gehad en ze gaf mij wel vertrouwen.

Falsifica

Ik geloof niet dat die rol 3 keer erin zit. Er zijn situaties te bedenken waarin het kan, maar ik vind dat omslachtig. Het meest voor de hand liggende is dat er gelogen wordt door minstens 1 van de 3.

Losstaand van was speler B hier doet. Dat is niet netjes, maar ook niet iets geks. Wat je er niet bij hebt vermeld is dat speler B er een groepschat van gemaakt heeft. Dus ook speler C aan speler A heeft vertelt dezelfde rol te hebben. De 3 spelers in een groepschat gooien omdat ze hetzelfde claimen kan juist heel veel informatie geven. Of het oke was de rol van A aan C door te geven, moet normaal met toestemming. Maar jij weet net als iedereen dat dit heel vaak niet gebeurd. Denk dat het het spelplezier niet bevordert als we hierop doorzeuren.

Dan op je vraag wie zou je vrijspelen en wie niet?

Wie niet, op speldag 2 is een hele makkelijke! Alle spelers met wie ik nog niet heb gesproken, speel ik niet vrij.

Wie wel? Zijn spelers die tot nu toe met me mee denken en zoekende zijn. Of die gewoon maar 'meepraten' om niet verdacht te zijn, kan ik niet inschatten. Wel kan ik inschatten (hoop ik) dat ze niet passief spelen. Dat zijn voor mij: Carnage, Castiel, Murphy, Dragonfly en Ingrid.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Williambz

Thanks Murphy! Zoals ik eerder al zei stel ik dragonfly vrij. Heb bij haar nu het beste gevoel.

BloodWolf14

Ik vind 3 claims best interessant. En ik zie eigenlijk maar 3 rollen van goed waarbij alle drie legit zouden kunnen zijn.

Twee van die rollen zouden mijn insziens informatie kunnen geven over wat voor spel we hier spelen (hulpjes, wolven+geen lunch, etc)

@DF ik stelde mijn vraag over Light aan jou omdat ik zijn dood nadat je jezelf soort van tot BM verkiest opvallend vind nadat je op hem stemde. Helemaal icm wat ik hierboven heb genoemd over rolverdelingen.

Dragonfly

Je impliceert nu iets, maar spreekt het net niet uit, wat wil je ermee zeggen @BloodWolf14 ?

Wbt die driehoek, ik vind dat je met rollenclaims voorzichtig moet zijn tbh. Nu is de vraag wel in hoeverre de verschillende partijen dachten dat de rollenclaims waar waren. 

Meteen afkappen met spelplezier niet bevorderen wanneer we ergens op doorzeuren vind ik wel erg kort door de bocht. Murphy vraagt naar meningen en gooit iets open, prima.

Zoals ik Murphy bm gaf zal ik haar nu ook vrij spelen. Voor mij komt ze relatief betrouwbaar over. Of ze houdt me gewoon heel goed voor de gek, kan ook nog.

Castiel.

Oke ik heb gigantisch drukke dagen gehad maar heb achter de schermen mijn best gedaan wat contact met mensen te hebben. Ik ben goed en heb een actie.

Ik denk dat er sowieso iets geks aan de hand is bij de vele Lycantroop claims en wil een Wb oproepen om het aantal Weerwolven op te vragen.

Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.