Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Maar is iemand het ook zeker wél?

Gestart door Mexicanobroeder, 7 september 2025, 10:20:49

Vorige topic - Volgende topic

Williambz

Citaat van: Castiel. op 13 september 2025, 07:38:04Wauw... Ik weet niet precies wat hier gebeurd is maar zo te zien zijn alle spelers waarvan ik denk dat ze potentieel slecht zijn al vrijgesteld. Ik kan er natuurlijk volledig naast zitten maar momenteel denk ik dat niet. Bijzonder hoe dit weer verloopt.

Alle spelers? In je vorige post benoemde je alleen mij als weerwolf, dus blijkbaar heb je wel meerdere verdachten?

Falsifica

Ah echt Castiel? Want in mijn ogen is dat niet het geval.  ???
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Castiel.

Het is mij momenteel compleet onduidelijk wie dan slecht zijn. Een neutraaltje past mijn inziens niet in het spel en de keuze van JarJar om hem vrij te pleiten duwt mij in de richting dat hij toch Ketter is.

Dragonfly heeft een claim die ik geloof bij mij neergelegd en had tot dit moment weinig twijfels over Ingrid en Fals. Maarja, dat is ondertussen ook wel aardig veranderd.

Ik claim het nog maar even openbaar aangezien ik de keuze maak gewoon open kaart te spelen. Ik denk namelijk dat er geen Welpen zijn.

Ik ben Gezegende, nacht 1 had ik niet goed ingeschat (dacht dat die dag later was) en niemand gezegend. Nacht 2 Murphy gezegend en er was een lunch. Dat geeft mij het gevoel dat de kans kleiner is dat zij slecht is.

Dit is alle informatie die ik heb.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Dragonfly

Ik denk dat Falsi slecht is. Maar die is nu vrijgesteld. Samen met toch Will? Of toch ketter Jarne?

Falsifica

Ik ben blij dat deze stemming niet is gegaan zoals ik dacht dat die zou gaan. En dat was de vicieuze cirkel van Murphy DF en Castiel. In plaats daarvan is JarJar ertussen gekomen.

Murphy heeft letterlijk gezegd 'als we William lynchen krijgen we informatie, en hij is toch neutraal, dus we verliezen niks als hij echt neutraal is'.
Dat vind ik geen eerlijk oogpunt om iemand te lynchen in een spel met zo weinig spelers.

Castiel claimt dat William wel een slechtje moet zijn want 'zijn claim klopt niet'.
Nou sorry, alle claims kunnen kloppen en niet kloppen dit spel. Het probleem op dit moment is dat iedereen kan liegen.

Maar hoe kun je iemand die wel een claim geeft kiezen boven iemand die niet claimt? Ik heb nog geen claim van DF of een echte claim van Murphy gehad.

Castiel: Ik lees dat jij wel een claim van DF hebt gehad, ik dus niet. Vind je het heel gek dus dat ik het gevoel heb dat jullie samen spelen?

Anyway, bedelen wel of niet bij mij hoeft niet. Ik stem nu Ingrid opnieuw vrij. Haar claim is nadeliger voor haar dan Castiel's claim voor hem is.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Williambz

Citaat van: Dragonfly op 13 september 2025, 09:54:47Ik denk dat Falsi slecht is. Maar die is nu vrijgesteld. Samen met toch Will? Of toch ketter Jarne?

En heb je daar een reden voor. Ik hoor dit namelijk niet achter de schermen van jullie, dus als je daar redenen voor hebt vind ik jammer dat je dit pas deelt als ik diegene heb vrijgesteld.

Williambz

Ik vind het ook jammer dat Murphy dan maar een neutraaltje wilt lynchen en dat het niet zo erg is als ik echt neutraal blijk te zijn. Ik wil je er op wijzen dat na de lynch er (als de lunch doorgaat nog maar 5 spelers over zijn. Eerst wilde jij mij juist over halen om mij vrij te stellen zodat ik dezelfde alliantie zou kiezen als jij en nu denk je 'laat maar'. Wat vooral komt door de rol die ik heb, omdat dat niet voordelig is voor slecht.

Castiel.

Bedelen? In welke wereld heb ik gebedeld bij jou. Ik heb je haarfijn uitgelegd hoe ik de situatie zag en wist terwijl ik dat deed dat ik je alleen maar van me weg zou pushen. Dus nee, absoluut niet gebedeld. Mocht je goed zijn heb je echt een totaal verkeerde keuze gemaakt. En daar heb ik absoluut een aandeel in gehad, maar jij hebt hem gemaakt en dat kan je op niemand anders schuiven.

Het zou me echter verbazen als je goed bent, want dan begrijp ik je keuzes totaal niet. Maarja, het is wat het is.

Castiel.

Daarnaast, als ik daadwerkelijk zou samenwerken met Df en Murphy, dan hadden we wel in een driehoek elkaar vrijgesteld. Ik heb overduidelijk met NIEMAND overlegt wat betreft het vrijstellen en wie ik koos om vrij te stellen. En heb ook DF niet gevraagd mij als eerste te laten gaan.

En dat DF bij mij geclaimd heeft is haar keuze, en komt misschien omdat ik overduidelijk open speel met de weinige tijd die ik heb. En dat nodigt blijkbaar uit om tegen te claimen voor mensen. Een claim die ik geloof momenteel.

Ingrid1234

Ik heb er, zoals jullie hebben kunnen merken, lang over nagedacht. Ik heb geen enkele bewezen info over de rollen van de twee spelers waar ik uit mag kiezen. Na overleg met een aantal verschillende mensen via whatsapp heb ik besloten om Castiel nu vrij te stellen. Waar ik uiteindelijk die keuze op baseer weet ik niet precies, laten we zeggen dat het een gevoel is. Leuker kan ik het niet maken, en ook niet makkelijker.

Castiel.

Stille nacht en William stond gezegend. Ik weet het wel

JarJarBling

@Castiel. william gezegend of een lycantrope moord op gepleegd.

Falsifica

Allereerst, mijn excuses naar Dragonfly. Ik zat in een tunnel. Ik dacht echt dat je slecht was, sorry. :( Ik zie nu dat ik het mis had, maar ik ga mijn best doen de slechtjes voor je te vinden.

Daarom gebruik ik deze post om jullie een kijkje te geven in mijn hoofd dit spel. Sorry als deze post te groot is en er rare sprongen worden gemaakt. Zo denk ik nou eenmaal en ik probeer aan elke situatie te denken.

Dan als volgende, ik denk dat we 3 opties hebben voor een stille nacht.

Optie 1: Castiel (Gezegende) heeft William (?? Wolf) gezegend.
Optie 2: Wolven hebben een Lycantroop geluncht.
Optie 3: Er zijn geen lunches.

De volgende situaties zijn voor optie 1 en 2:

Nu hoor ik op de achtergrond via via dat vanuit Murphy en Castiel, ze zeggen dat het onmogelijk is dat lunch niet naar bijv JarJar is gegaan. Waarom precies?

Er was geen lunch, dus we zijn met 6 spelers, dus geldt de variant nog. Bij 5 of minder is het een normale lynch. Wat denk je dat voor de wolven makkelijker is, het vrij laten stemmen of de meerderheid op een goede speler te krijgen? Ik denk zelf het eerste.
Sterker nog, als er lunch was denk ik dat ik de lunch was. Dat ruimt op, en de BM en de persoon die de BM verdacht.

Daarbij, zolang JarJar leeft, is ie nog verdacht. Want is hij priester, dronken of ketter. Ik kan op dit moment niet meer met zekerheid roepen of hij goed of slecht is. Maar als hij priester is, blijft die twijfel hier en is hij een potentiële verdachte voor ons. Ikzelf zie hem dus totaal niet een logische 'lunch'.

Als JarJar ketter of dronken is, is er nog steeds een kans dat Murphy slecht is. Maar ik acht de kans klein.

Als er nog iemand liegt over het zijn van lycantroop is het Ingrid.
Op whatsapp is Ingrid actief, maar ik mis haar ook op het discussie topic. Ik vind dat ze meer mag posten hier. Ik vind sowieso dat er vrij weinig gepost wordt.
Ingrid vroeg mij eerder vandaag: wat zie jij als verdeling? En eerlijk gezegd dacht ik aan een conversiewolf en een grafdelver.
Maar dit conflicteert enorm met:

William claimt Grafrover - Burger. Ik dacht echt dat hij Grafdelver was, maar sinds hij dit zelf ontkent is hij voor mij nu een van mijn verdachten.
Als hij echt grafrover is, kunnen we een conversiewolf uitsluiten. Dat is te overpowered. In dat geval zoeken we dus 2 wolven.

Ik lees het is nu vooral William tegen Castiel.
Hypothetisch gezien had iedereen speldag 1 kunnen roepen, ik ben gezegende ik zegen die dus lunch is niet omdat ik die gezegend heb. En dit is waarom de claim zo makkelijk is. En Castiel is tactisch genoeg om zo'n claim te maken en vol te houden. En juist daarom ben ik zelf terughoudend met het meteen te geloven.

William doet net zo'n easy claim. Van alle neutraal rollen is de Grafrover toch wel het meest makkelijke om te faken. Je zegt, ik kan niet kiezen tot ik roof speldag 3 of 4. Heeft die persoon een actie of is die slecht, heb je 'niet geroofd'. Bullshit claim nummero 2.

Dan nu, optie 3.

Wat als we wel een hulpjesspel hebben? Sjamaan, Orc en Vervloekte/Gifmenger. Nacht 1 en 2 was er geen lunch, maar een Orc moord. Gezegende kan erin, 2 lycantropen kan erin. JarJar is priester.

Ik blijf in mijn hoofd het raar vinden als Ingrid liegt over haar lycantroop claim. Ze was zo boos en ze faked dat niet - denk ik. Evenals de claim van JarJar, die zware twijfel had of gooien uberhaupt zin had.
Maar de kans dat een van hen liegt, wordt steeds groter.

Dus, wat leer ik van allemaal dit?

Ik weet het niet. Ik ben oprecht Lycantroop. Ik ben ook oprecht aan het zoeken en scenario's aan het uitpluizen. Maar ik begin wel gek te raken van dit.

Ik denk zelf dat we het meeste leren uit het lynchen van William of Castiel, want ik zie deze spelers in ieder geval niet samen slecht zijn. En een van hen moet onderhand wel slecht zijn zo gaan ze tegen elkaar tekeer.

Maar dit haalt niet weg dat we in een situatie zitten waarin iedereen hier potentie heeft om kei hard te liegen.

Indien jullie mij niet meer geloven, mag ik ook op de lynch. Dan verplaats ik me naar het dodenboard met wat popcorn. Mijn ADD brein wordt knettergek van dit soort verdelingen waar alles in kan, dus zo erg zit ik er ook niet meer mee.

Tldr lynch Castiel of William
- Captain Jack Sparrow

Williambz

Ja aangezien mijn rol nu bekend is: ik ben grafrover en ben tot vorig nacht neutraal geweest. Ik heb vannacht het graf van Dragonfly geroofd en ben nu dus burger geworden. Had wel op wat spannenders gehoopt, maar helaas. De extreme focus op mij, 'omdat een neutraaltje niet zou kunnen dit spel' vind ik echt dikke bullshit. Een grafrover is een neutraaltje wat ook bij kleinere spellen prima kan worden toegevoegd. Grafrover is een neutraaltje wat de verdeling niet erg beïnvloed. Gaat het namelijk slecht met goed, dan worden er dus teveel goedjes gelyncht. De grafrover rooft dan sneller een goed graf wat de goede alliantie helpt. Hetzelfde geldt voor de slechte alliantie. Grafrover is juist een neutraaltje wat de balans wat kan helpen als een alliantie veel wordt gelyncht. Ik kan namelijk geen alliantie kiezen als ik roof.

Daarom zei ik ook in een eerdere post dat slecht weinig aan mij heeft omdat ik toch wel ga roven en niet slecht kan kiezen. Daarnaast ben ik een makkelijk verdacht te maken doelwit als neutraaltje. Ook zou ik een stuk gevaarlijker zijn als ik bijvoorbeeld de priester roof, omdat ik dan een 2e keer mag wateren (als jarjar priester is). Logisch dat ze mij dan dood willen.

Dan claimt Castiel ook nog dat ik nu wel slecht moet zijn omdat ik vannacht gezegend ben. Dit is wel een heel voorbarige conclusie, omdat we meerdere lycantroopclaims hebben. Ook post falsifica een bericht waar ik niet eens aan had gedacht, omdat we nu nog een 'hij is het zeker niet' stemming hebben ipv een normale lynch.

Ook wordt er gezegd dat ik een makkelijke claim doe. Maar hebben we gekeken naar de rest? 2 lycantroopclaims en een gezegende. Dit zijn allemaal ook zeer makkelijk te maken claims. Waarom zou dat mij dan eerder wolf maken?

Dan nog even terug op die lycantropen. Van castiel hoorde ik dat Murphy geen lycantroop meer claimde en dat dat nu dus alleen falsifica en ingrid zijn. Nu is 3 lycantropen onmogelijk, maar 2 lycantropen vind ik ook onwaarschijnlijk op 10 man. Ik vraag mij ten eerste af waarom Murphy lycantroop claimde en zich daarna terugtrok en ten tweede denk ik dat tussen falsifica en ingrid een slechtje zit. Ik denk niet dat fals en ingrid samen wolf zijn, want ik denk niet dat je dan beide dezelfde rol claimt.

Zelf denk ik dat we nog steeds naar 2 wolven zoeken en dat we 1 wolf vinden tussen ingrid & falsifica en 1 wolf tussen castiel & murphy. Van de laatste 2 neig ik eerder naar castiel, omdat murphy anders ook met een medewolf lycantroop zou claimen. Castiel & Falsifica OF Castiel & Ingrid lijken mij voor nu de meest geloofwaardige wolvenduo's. Mocht Murphy wel wolf zijn, zie ik nog een mogelijkheid dat ze dit met Jar is, maar dat verwacht ik minder snel.

Falsifica

Ik snap het, maar ik ben toch echt Lycantroop. Jullie begaan een grote fout.

:(
- Captain Jack Sparrow