Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 12:31:36

Vorige topic - Volgende topic

123berber

Citaat van: Beertje op 21 juli 2025, 12:12:31
Citaat van: 123berber op 21 juli 2025, 12:03:42Dus jij zegt 100% te kunnen uitsluiten dat Elias geen goed-slecht koppel is en dus 100% voor de burgers speelt?
Jij vind het niet aannemelijk dat wolven Elias gaan proberen te converteren om een burgemeester aan hun kant te krijgen?
Misschien is er wel iemand die achter de schermen zielsverwant heeft geclaimd en heeft diegene daarom meer stemmen dan Elias?

Er zijn zoveel scenario's mogelijk waarop iemand anders stemmen krijgt en meer vertrouwd wordt bovenop Elias :D

Tuurlijk! Het blijft 50% kans. Hij speelt of wel of niet voor goed.

Ga je nu alle kansen onder elkaar zetten, dan is de rationele keuze Elias. Er kunnen ook zoveel rollen zijn die potentieel Elias kunnen volgen, beschermen en bekijken. Dus dat pleit dan weer vóór Elias.

Kan speelstijl zijn en natuurlijk lukt dat nooit als je elkaar kent: het leukste is om ieder potje opnieuw te benaderen en daarin je keuzes te maken. Dus niet alles uit vorige potjes meenemen. Iemand die vorige keer slecht was, kan nu goed zijn. (Zelfs Fannie kan dit potje gewoon slecht zijn). Spelen zo al ruim 15 jaar weerwolven.

Je raakt hiermee de kern van wat ik als nieuwe speler hier voel. Dat er nu zelfs een voorstel is om de beulrol hiervoor aan te passen, zegt mij genoeg. Dit is verder een offtopic gesprek voor hier.

Ik loop hier lang genoeg rond om te weten dat je al eerder hebt meegespeeld, dus een nieuwe speler wil ik je niet noemen. Bovendien volgens mij heb je ervaring zat met weerwolfachtige spellen.

Probeer je mij hier woorden in de mond te leggen, of kloppen je feiten niet? Kuch wolfje kuch.
- Mijn stem staat gewoon op Elias hoor.
- Ik heb geen voorstel gedaan om de beul aan te passen.

Is het niet zonde als we gedurende het spel ineens allemaal rollen moeten inzetten om Elias weer te checken op wolf? Om te kijken of die niet geconverteerd is?
Had het niet zinvoller geweest als die in een netwerkje kwam en zodoende in overleg met het netwerkje een weloverwogen keuze kon maken voor zijn beulsactie?

WCeend!! Zomerspelen 2014

Falsifica

Ik begrijp je vraag niet goed uit deze lap tekst. Kun je die nogmaals aan mij stellen? Dan zal ik mijn best doen op je te antwoorden.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Beertje

Citaat van: 123berber op 21 juli 2025, 12:19:50
Citaat van: Beertje op 21 juli 2025, 12:12:31
Citaat van: 123berber op 21 juli 2025, 12:03:42Dus jij zegt 100% te kunnen uitsluiten dat Elias geen goed-slecht koppel is en dus 100% voor de burgers speelt?
Jij vind het niet aannemelijk dat wolven Elias gaan proberen te converteren om een burgemeester aan hun kant te krijgen?
Misschien is er wel iemand die achter de schermen zielsverwant heeft geclaimd en heeft diegene daarom meer stemmen dan Elias?

Er zijn zoveel scenario's mogelijk waarop iemand anders stemmen krijgt en meer vertrouwd wordt bovenop Elias :D

Tuurlijk! Het blijft 50% kans. Hij speelt of wel of niet voor goed.

Ga je nu alle kansen onder elkaar zetten, dan is de rationele keuze Elias. Er kunnen ook zoveel rollen zijn die potentieel Elias kunnen volgen, beschermen en bekijken. Dus dat pleit dan weer vóór Elias.

Kan speelstijl zijn en natuurlijk lukt dat nooit als je elkaar kent: het leukste is om ieder potje opnieuw te benaderen en daarin je keuzes te maken. Dus niet alles uit vorige potjes meenemen. Iemand die vorige keer slecht was, kan nu goed zijn. (Zelfs Fannie kan dit potje gewoon slecht zijn). Spelen zo al ruim 15 jaar weerwolven.

Je raakt hiermee de kern van wat ik als nieuwe speler hier voel. Dat er nu zelfs een voorstel is om de beulrol hiervoor aan te passen, zegt mij genoeg. Dit is verder een offtopic gesprek voor hier.

Ik loop hier lang genoeg rond om te weten dat je al eerder hebt meegespeeld, dus een nieuwe speler wil ik je niet noemen. Bovendien volgens mij heb je ervaring zat met weerwolfachtige spellen.

Probeer je mij hier woorden in de mond te leggen, of kloppen je feiten niet? Kuch wolfje kuch.
- Mijn stem staat gewoon op Elias hoor.
- Ik heb geen voorstel gedaan om de beul aan te passen.

Is het niet zonde als we gedurende het spel ineens allemaal rollen moeten inzetten om Elias weer te checken op wolf? Om te kijken of die niet geconverteerd is?
Had het niet zinvoller geweest als die in een netwerkje kwam en zodoende in overleg met het netwerkje een weloverwogen keuze kon maken voor zijn beulsactie?

Nee hoor. Ik reageer als mens op je reactie en ik geef je zelfs gelijk dat Elias nog steeds slecht kan zijn en ik weet ook wel dat je (als enige zowat) op Elias stemt.

En precies daarom zeg ik dat de rest van het gesprek neigt naar offtopic en meer gaat over de ervaring als speler dan als speler in dit spel. De aanpassing van de beul is Falsafica.
I love Elias

Beulgemeester

Nee, dat zeg ik niet. Dat is mij woorden in de mond leggen. :( Wat ik zeg, is dat ik mij erover verbaas dat meer mensen het niet doen dan wel en dat ik dat verdacht vind, meer niet.

Dat er redenen kunnen zijn waarom dat zo is, dat benoem ik zelf ook, al had dat wellicht meer nuance kunnen hebben om verwarring te voorkomen. Ik kan namelijk niet geloven dat men liever een potentieel wolfje aan het roer zou hebben dan een voor alsnog bevestigde goodie. Daarmee doelde ik er dan ook op dat er wellicht andere redenen zijn waarom mensen hun stem niet wisselen ondanks de informatie die er nu publiekelijk is.

Een logische conclusie kan dan inderdaad zijn dat er in een netwerk aan mensen andere informatie rondzweeft waar ik niet van afweet. Maar zo lang ik dat niet weet, mag ik denk ik best mijn gedachten hierover hier uiten. Toch? ;) 

Falsifica

Citaat van: Beertje op 21 juli 2025, 12:25:45Nee hoor. Ik reageer als mens op je reactie en ik geef je zelfs gelijk dat Elias nog steeds slecht kan zijn en ik weet ook wel dat je (als enige zowat) op Elias stemt.

En precies daarom zeg ik dat de rest van het gesprek neigt naar offtopic en meer gaat over de ervaring als speler dan als speler in dit spel. De aanpassing van de beul is Falsafica.
Je hoeft niet offtopic te betrekken, ik doe mijn best dat ook niet te doen.
Dus Beertje wat is je vraag precies? Mijn pm box weet je ook te vinden, mocht je graag door willen gaan offtopic. We kunnen elkaar beter leren kennen als je daar behoefte aan hebt! Lijkt me leuk!  (A)
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

CarnageRazor

@Beertje

Het klopt dat de burgemeester een beetje meta is, maar is dat erg?

Sommige spelers kunnen gewoon in een sterke flow zitten. Daar kan je gebruik van maken. Dat heb je wanneer je met dezelfde mensen weerwolven speelt en een community deelt. Je leert elkaar kennen. Dus ook de sterktes en zwaktes.

Waarom zou ik dat dan elk spel opnieuw heroverwegen? Je weet dat 1 niks, 0 nada.

Ik heb trouwens ook al grondig uitgelegd waarom ik de beulsactie onzin vind. Daardoor weet je waarom ik niet overschakel naar Elias.

Blijft een kansspel van psychology meets reversed psychology. Je kan immers niet in iemand hoofd kijken.

Je kan wel vaststellen wanneer iemand in zekere maten een goede vorm heeft.

We kunnen voor jouw volgend spel ook de Calimero uitvinden. Die staat voorlopig op je lijf geschreven met je tegeltjes.
Wat had je graag dat die kon?

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Beertje

Citaat van: CarnageRazor op 21 juli 2025, 12:33:35@Beertje

Sommige spelers kunnen gewoon in een sterke flow zitten. Daar kan je gebruik van maken. Dat heb je wanneer je met dezelfde mensen weerwolven speelt en een community deelt. Je leert elkaar kennen. Dus ook de sterktes en zwaktes.

Waarom zou ik dat dan elk spel opnieuw heroverwegen? Je weet dat 1 niks, 0 nada.

Ik heb trouwens ook al grondig uitgelegd waarom ik de beulsactie onzin vind. Daardoor weet je waarom ik niet overschakel naar Elias.

Blijft een kansspel van psychology meets reversed psychology. Je kan immers niet in iemand hoofd kijken.

We kunnen voor jouw volgend spel ook de Calimero uitvinden. Die staat voorlopig op je lijf geschreven met je tegeltjes.

Lijkt mij wel wat.

Eén keer in het spel mag De Calimero zichzelf publiekelijk "in de slachtofferrol" zetten door in het topic expliciet te zeggen:

"Niemand luistert naar mij. Jullie zijn allemaal groter dan ik. Ik ben Calimero."
Vanaf dat moment geldt het volgende tot het eind van die dag én komende nacht:

De weerwolven mogen De Calimero die nacht niet opeten.

Spelers mogen nog wel op hem stemmen, maar worden gewaarschuwd door de spelleider dat dit moreel 'dubieus' wordt gezien. (Effect optioneel: stem op Calimero telt 0,5 i.p.v. 1)

Als De Calimero wordt gelyncht, mag hij bij zijn dood één speler aanwijzen van wie hij emotionele schade heeft geleden — van die speler onthult de spelleider de rol (tenzij het een wolf is, dan alleen "slecht").

Zou wel tof zijn hoor.

I love Elias

CarnageRazor

Citaat van: Beertje op 21 juli 2025, 12:42:13

Lijkt mij wel wat.

Eén keer in het spel mag De Calimero zichzelf publiekelijk "in de slachtofferrol" zetten door in het topic expliciet te zeggen:

"Niemand luistert naar mij. Jullie zijn allemaal groter dan ik. Ik ben Calimero."
Vanaf dat moment geldt het volgende tot het eind van die dag én komende nacht:

De weerwolven mogen De Calimero die nacht niet opeten.

Spelers mogen nog wel op hem stemmen, maar worden gewaarschuwd door de spelleider dat dit moreel 'dubieus' wordt gezien. (Effect optioneel: stem op Calimero telt 0,5 i.p.v. 1)

Als De Calimero wordt gelyncht, mag hij bij zijn dood één speler aanwijzen van wie hij emotionele schade heeft geleden — van die speler onthult de spelleider de rol (tenzij het een wolf is, dan alleen "slecht").

Zou wel tof zijn hoor.

Shit, ik zie hier best nog wel een leuke rol in.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Falsifica

Citaat van: 123berber op 21 juli 2025, 12:19:50Is het niet zonde als we gedurende het spel ineens allemaal rollen moeten inzetten om Elias weer te checken op wolf? Om te kijken of die niet geconverteerd is?

Ik ben het hier overigens mee eens.
- Captain Jack Sparrow

EliasTheBest

Je bedoelt die ene pot die bij nacht3 al afgelopen was en fannie wolf was? Of flow met een pot die maanden eerder werd gespeeld en die fannie won toen ze wolf was?  ;D

LustigeWolf

Citaat van: Falsifica op 21 juli 2025, 11:29:50Maar de echte rol van Masterguy zou net zogoed wel een van die rollen kunnen zijn geweest, stel het is Helderziende. Dan pleeg jij hier toch hetzelfde als wat je hem van verwijdt?
Ik zie dat anders. Master-Guy suggereerde dat ik DM's zou hebben doorgestuurd, terwijl ik dat niet heb gedaan. Daarop stak hij naar mij met dat ik mijn DM's open moest gooien voor een open spel, daarop heb ik gedaan wat hij vroeg. Dat vergelijken met mijn theorie dat hij welp zou kunnen zijn, is voor mij appels met peren vergelijken.

Citaat van: Falsifica op 21 juli 2025, 11:29:50Ik vind jullie speelstijl hard en in mijn ogen zijn jullie erg vroeg met actie ondernemen. Als dat nou eenmaal is hoe jullie spelen, dan moeten we daaraan wennen. Maar die tijd om eraan te wennen krijgen wij tot dusverre niet. Omdat er uit het niks is gebeult, uit het niks jullie als haaien op spelers vliegen terwijl er geen enkele reden is om nu al zo voor hoe het voor mij overkomt - vijandig te spelen.
Als dit niet zo bedoeld is, dan sorry, dit is hoe het tot nu toe op mij overkomt.
Dat begrijp ik. Ik zie het zelf als scherp en analytisch. En als er achteraf gezegd is dat adriaan dus wel met het spel bezig is geweest maar geen moeite gedaan heeft om een post te maken, dan kan ik niet zeggen dat ik erom treur.

Citaat van: Falsifica op 21 juli 2025, 12:05:09Volgens mij is dat al meerdere malen verklaart waarom, maar ik zal je de main punten nogmaals herhalen voor je gemak:

1. Elias kan nu makkelijk geconverteerd worden, vooral als hij bm wordt.
2. Elias is nu target 1 voor de wolven, want hij is bewezen goed.
3. Elias kan gebeult hebben met voor bedachte rade, want dat hij goed is, betekend in een groot spel als deze nog niet dat er nog addertjes onder het gras kunnen zitten.
4. Spelers stemmen op wie ze graag willen stemmen, soms ook om spelers die sterk speelden in eerdere spellen te belonen.

Ik snap dat iedereen zijn eigen afwegingen maakt, maar laten we het even plat slaan: het gaat uiteindelijk allemaal om kansen.

Voor iedere speler in dit spel is er een kans dat ze goed zijn, en een kans dat ze slecht of neutraal zijn. Zelfs iedere confirmed goodie zou theoretisch nog gekoppeld kunnen zijn aan een slechte speler, die optie is nooit 100% uitgesloten. Maar het enige dat we wél zeker weten, is dat Elias niet slecht of neutraal is, bevestigd door de host.

En dus is er, puur statistisch, op dit moment geen enkele andere speler waarvan de kans groter is dat hij voor goed speelt dan Elias. Als je dan zegt "ja maar hij kan geconverteerd worden" dan geldt dat risico net zo goed voor anderen, alleen weet je daar nog minder van.

Citaat van: CarnageRazor op 21 juli 2025, 12:33:35Waarom zou ik dat dan elk spel opnieuw heroverwegen? Je weet dat 1 niks, 0 nada

Omdat iedereen elk spel ook weer op 0 begint, zover ik weet wordt er niks meegenomen uit vorige potjes naar een nieuw potje. Oftewel, je opmerking dat je niks weet is dan volledig correct. Tenzij je wel wat weet, maar zijn er zoveel rollen die al iets weten op dag 1?

noicreC

Ik zie net dat Elias gewoon heeft uitgelegd waarom hij heeft gebeuld: link naar zijn post. Waarom is daar nog steeds niet op gereageerd? Dit lijkt me namelijk het belangrijkste moment van deze hele speldag. En toch is het compleet ondergesneeuwd geraakt door al het kinderachtige gemiep hier.

Ondertussen blijven jullie maar suggereren dat het om een argumentloze of niet-doordachte beulsactie ging.

Ik heb het eerder al gezegd, maar blijkbaar moet ik het nog eens herhalen: jullie spelen enorm vanuit jullie emoties op dit moment. Heel erg op de man, totaal niet speltechnisch. En dat vind ik echt niet oké.

Falsifica

Elias, terugkomend op je punt dat ik 'jullie' zeg. Ik vind het moeilijk inderdaad jullie individueel te bespreken. Omdat jullie veel posts hetzelfde zeggen.

Ik had jou voor het spel op whatsapp een berichtje gestuurd, we kunnen best verder praten daar? Dat maakt het makkelijker voor mij in de toekomst van dit spel niet meer jullie te zeggen, maar gewoon je bij je naam te noemen!!

In het algemeen:
Citaat van: Falsifica op 20 juli 2025, 13:03:23Wie met mij wil netwerken mag mij pmen.

Reactie op LustigeWolf:
Citaat van: Falsifica op 20 juli 2025, 20:15:17Maar je mag me zeker pmen, ik wacht met smacht op je!

Aan beertje:
Citaat van: Falsifica op 21 juli 2025, 12:30:50Mijn pm box weet je ook te vinden, mocht je graag door willen gaan offtopic. We kunnen elkaar beter leren kennen als je daar behoefte aan hebt! Lijkt me leuk!  (A)

Ik zou graag de kans krijgen jullie 1 op 1 te spreken, en ik heb jullie dit ook al gevraagd. Zo kan ik in de toekomst niet meer JULLIE gebruiken, maar gewoon je bij je naam noemen.
 O0
- Captain Jack Sparrow

Falsifica

Citaat van: noicreC op 21 juli 2025, 13:02:57Ik zie net dat Elias gewoon heeft uitgelegd waarom hij heeft gebeuld: link naar zijn post. Waarom is daar nog steeds niet op gereageerd? Dit lijkt me namelijk het belangrijkste moment van deze hele speldag. En toch is het compleet ondergesneeuwd geraakt door al het kinderachtige gemiep hier.

Ondertussen blijven jullie maar suggereren dat het om een argumentloze of niet-doordachte beulsactie ging.

Ik heb het eerder al gezegd, maar blijkbaar moet ik het nog eens herhalen: jullie spelen enorm vanuit jullie emoties op dit moment. Heel erg op de man, totaal niet speltechnisch. En dat vind ik echt niet oké.

Aan wie is deze post gericht eigenlijk? Ben ik onderdeel hiervan? Wat is precies niet speltechnisch aan mijn reacties vanaf vandaag? Ik kan inkomen dat ik heb geprobeerd eerst emoties weg te halen zodat ik me beter kon focussen goed te reageren. Vanaf vandaag doe ik mijn uiterste best dat goed te doen.
Dus wat is precies je kritiek en moet ik me aangesproken voelen? Oprechte vraag, geen vijandigheid van mij.
- Captain Jack Sparrow

Thelight288

Citaat van: EliasTheBest op 21 juli 2025, 12:18:23Kom op Falsifica, dit lijkt wel toneel. Ik weet niet wie je met "jullie" precies bedoelt maar ik neem aan dat ik bij die "jullie hoor"

Citaat van: Falsifica op 21 juli 2025, 11:29:50Ik vind jullie speelstijl hard en in mijn ogen zijn jullie erg vroeg met actie ondernemen. Als dat nou eenmaal is hoe jullie spelen, dan moeten we daaraan wennen. Maar die tijd om eraan te wennen krijgen wij tot dusverre niet. Omdat er uit het niks is gebeult, uit het niks jullie als haaien op spelers vliegen terwijl er geen enkele reden is om nu al zo voor hoe het voor mij overkomt - vijandig te spelen.
Als dit niet zo bedoeld is, dan sorry, dit is hoe het tot nu toe op mij overkomt.

Ik heb hiervoor in eerste instantie gekozen om me afzijdig te willen houden, wat ontzettend moeilijk is als jullie elk bericht aandikken met opzettelijk benoemen dat 'afzijdig houden niet getolereerd wordt'. Als wij kritiek op jullie leveren, mogen we dat volgens jullie niet, want wie zijn niet bereid in te leven in jullie spelstijl. Het tegenovergestelde wat we van jullie verwachten, mag ook weer niet.

Een korte reeks:

Citaat van: Master-Guy op 19 juli 2025, 13:43:26Houd dat in dat Elias nu een rol met info heeft, of in team Wolf zit?

Citaat van: Master-Guy op 19 juli 2025, 14:32:20Hebben we hier de eerste twee wolfjes te pakkene?

Citaat van: BloodWolf14 op 19 juli 2025, 16:05:13Conclusie: wolfse post

Citaat van: Master-Guy op 20 juli 2025, 12:17:48Ervanuitgaande dat Elias niet zometeen sterft voor spelbederf, is hij dus blijkbaar de Beul.

Citaat van: Falsifica op 20 juli 2025, 12:23:10Gelieve geen rollen aan Elias te sturen! Hij mag nu wel bewezen zijn, we zijn met veel spelers en is ideale conversie target nu voor een eventuele conversiewolf.

Dus svp vooral voor de nieuwe spelers, let op met wie je in vertrouwen neemt!

Overigens, ongeacht de rol van adriaan, ik sta niet achter dag 1 beulen. Mijn stem blijft lekker op Fannie staan.

Citaat van: Falsifica op 20 juli 2025, 12:43:51Thanks voor deze wolverige post.

Citaat van: Falsifica op 20 juli 2025, 12:59:48G/s met Elias bedoel je toch?

Citaat van: Falsifica op 20 juli 2025, 20:58:35Oproep aan de yeti: Kom svp buiten vannacht!

Citaat van: Falsifica op 21 juli 2025, 12:05:09Volgens mij is dat al meerdere malen verklaart waarom, maar ik zal je de main punten nogmaals herhalen voor je gemak:

1. Elias kan nu makkelijk geconverteerd worden, vooral als hij bm wordt.
2. Elias is nu target 1 voor de wolven, want hij is bewezen goed.
3. Elias kan gebeult hebben met voor bedachte rade, want dat hij goed is, betekend in een groot spel als deze nog niet dat er nog addertjes onder het gras kunnen zitten.
4. Spelers stemmen op wie ze graag willen stemmen, soms ook om spelers die sterk speelden in eerdere spellen te belonen.

Daar mag je het natuurlijk niet mee eens zijn, maar iedere speler hier maakt de keuze zelf. Dat is hoe het altijd is gegaan.

Er zijn dus een aantal spelers op dag 0 continue bezig met verdachtmakingen, loze beschuldigingen en niet bewezen theorien. En dan beweren dat wij (de jullie in jouw ogen) hard spelen? Prima kerel.

Ik kan je wel vertellen dat mijn lynch stem gaat naar thelight vanwege de volgende post:

Citaat van: thelight288 op 20 juli 2025, 12:48:40Adriaan heb ik gezien gisteren en hij claimde neutraal en hadden al een vermoeden dat die heks zou kunnen zijn. Adriaan kiest zelden voor slecht als neutraaltje. Zeker weten doe je nooit nee, maar sonde van de beulsactie. Ik wacht verder je reactie af op falsifica

Je bespreekt dus met iemand een rol, zomaar nadat hij bij jou neutraal claimde... Ik heb net 3 pagina's moeten lezen dat het not done is om rollen te delen op dag 1. Met wie bespreek je dat dan? Ik denk dat het besproken is op het wolvenboard. Goed, we hebben nog even dus laat mij graag overtuigen.

Dat lees je verkeerd. Voor je beeld vorming waterwork Adriaan fannie en ik waren in een ruimte IRL. Waar iedereen langs is gegaan met een kantclaim dus dit is niet persoonlijk met mij besproken in pm oid. En ik had heks op mijn verlanglijstje dus zag de kans dat hij die had ook wel aanwezig