Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 12:31:36

Vorige topic - Volgende topic

Beertje

Een dorp dat zwijgt, sterft stilletjes.
Een dorp dat praat, heeft een kans.
Een dorp dat fluistert, wordt niet gehoord.
Een dorp dat pauzes neemt omdat een speelstijl ze niet aanstaat, is kansloos

Elias speelt tenminste nog. Dat hij speelt als een kat met een laserpen is even bijzaak.
I love Elias

LustigeWolf

Citaat van: Falsifica op 20 juli 2025, 20:58:35Oproep aan de yeti: Kom svp buiten vannacht!

Ik denk dat ik jouw opvatting van een time-out niet helemaal begrijp.

Citaat van: 123berber op 20 juli 2025, 21:00:52Oh wat grappig, Master-Guy claimde bij mij juist vriend. Dus weet niet wat jij voor onzin loopt te verkondigen.

Dat is inderdaad erg grappig, want wat Master-Guy bij jou zegt, spreekt zijn DM naar mij compleet tegen. Misschien moet hij zelf eens uitleggen waar hij nou echt staat, in plaats van z'n onduidelijke toneelstukjes. Of hij liegt gewoon ergens, dat sluit ik inmiddels niet meer uit.

Citaat van: CarnageRazor op 20 juli 2025, 21:04:36Jij gooit iemand z'n rol op de topic tijdens de burgemeester ronde?

Meen je dit nou?!

Ik speel dit spel het liefst open en transparant. En als dat betekent dat ik iets moet delen wat mij in vertrouwen is verteld, puur om mezelf te verdedigen tegen loze beschuldigingen van dezelfde persoon, dan doe ik dat. Want ik laat me niet onterecht als boeman neerzetten, en zeker niet door iemand die zelf vaag blijft doen en halve waarheden verspreidt.

noicreC

Citaat van: 123berber op 20 juli 2025, 21:00:52Oh wat grappig, Master-Guy claimde bij mij juist vriend. Dus weet niet wat jij voor onzin loopt te verkondigen.

Ik heb wweer een andere claim van hem gekregen. Had al wel snel door dat het waarschijnlijk niet helemaal serieus was, dus ben er niet echt op in gegaaan. Maar als ik dit zo lees, denk ik dat hij bij iedereen wel een andere claim heeft opgehangen. Waarschijnlijk om te kijken waar die informatie naar toe gaat.

Rampposi

Citaat van: noicreC op 20 juli 2025, 22:53:39

Ik heb wweer een andere claim van hem gekregen. Had al wel snel door dat het waarschijnlijk niet helemaal serieus was, dus ben er niet echt op in gegaaan. Maar als ik dit zo lees, denk ik dat hij bij iedereen wel een andere claim heeft opgehangen. Waarschijnlijk om te kijken waar die informatie naar toe gaat.
Ik heb niks ontvangen. Ik vind alleen het laatste zinnetje van deze post niet zo heel verantwoord om nadrukkelijk te vermelden. Nu gaan mensen er op letten en hebben we er niks tot weinig (meer) aan.

LustigeWolf

Ik zat nog even te denken... wat nou als Master-Guy de Welp is?

Hij verspreidt bij iedereen een andere rolclaim, om zichzelf in te dekken tegen counter claims en er hoeft maar 1 iemand zijn of haar rol in goed vertrouwen terug gestuurd te hebben zodat hij vannacht een moord kan plegen. Wellicht zijn er nu dus spelers die bescherming nodig hebben vannacht?

Wat ik zag gebeuren is dat juist deze speler ook een aantal burgemeesterstemmen had ontvangen. Is dat dan echt leiderschap waar je op wilt stemmen? Iemand die vooral mist zaait, tegenstrijdig is en iedereen iets anders voorspiegelt? Misschien willen deze spelers hun stem heroverwegen

BloodWolf14

In het algemeen zijn actieve spelers op dag 1 gewoon goedjes.

Ik snap niet helemaal waar we nu zo hard op stappen. Lustige en Master voelt als g/g aan.

Misschien even terugkijken naar de dag en zien wie er stiekempjes probeert te pushen of anderen in een clash jaagt. Daar vind je wolven.

Ik ga morgen maar even rustig teruglezen om te zien of er toch nog wat te vinden is.

Nog een tip aan iedereen die denkt nu al relaties tussen 'wolven' denkt te vinden: Stemmen bepalen meer dan posts. Wolven kunnen de hele dag op medewolven pushen om dan toch goedjes te stemmen. We kunnen op dit punt apart gedrag benoemen, verdenkingen uiten, maar mensen hard wolf noemen zou ik knap vinden ;)

CarnageRazor

Citaat van: Beertje op 20 juli 2025, 21:14:54Een dorp dat zwijgt, sterft stilletjes.

Elias speelt tenminste nog. Dat hij speelt als een kat met een laserpen is even bijzaak.

Ik zie vooral een dorp, waar een groep nieuwe mensen in komt wonen. En het dorp zien als een soort grote roze opblaaspop waar ze allemaal mee willen spelen, tot die plof zegt.

Het is de eerste dag, er wordt een burgemeester gekozen.

Je probeert van kleine dingen plots iets gigantisch te maken. Je vergroot het dan nog eens uit en gaat vooral daar op in tunnelvisie. Het gevolg daarvan is dus je grote kans hebt dat je :

1. Mensen tegen je in het harnas binnen en buiten het spel om.
2. Je systeem aan het creëren bent waarmee je veel goedjes gaat opofferen.
3. Niet serieus met het spel bezig bent, je gedichtjes die geen meerwaarde bieden zijn hier het sluitende bewijs van.

Elias heeft na zijn beulsactie volgens mij helemaal niks meer gedaan.
En het enige wat ik nog hoor is "ja, maar Elias doet tenminste wat?"

Wat Elias heeft gedaan is een nutteloze beulsactie die met een beetje geluk een neutrale, niet eens een slechte speler trof. En nu dus vroegtijdig bewezen is terwijl er nog genoeg rollen in kunnen zitten die dit tegen werken op korte termijn. De conclusie is dus simpel: die beulsactie is dus redelijk verwerpelijk.

Dan had ik liever even de kat uit de boom gekeken mijn bevindingen even dicht tegen borst gehouden zodat we na de nacht tenminste iets wat deftige informatie hadden om op af te gaan.

Citaat van: LustigeWolf op 20 juli 2025, 23:15:21Ik zat nog even te denken... wat nou als Master-Guy de Welp is?

Hij verspreidt bij iedereen een andere rolclaim, om zichzelf in te dekken tegen counter claims en er hoeft maar 1 iemand zijn of haar rol in goed vertrouwen terug gestuurd te hebben zodat hij vannacht een moord kan plegen. Wellicht zijn er nu dus spelers die bescherming nodig hebben vannacht?

Wat ik zag gebeuren is dat juist deze speler ook een aantal burgemeesterstemmen had ontvangen. Is dat dan echt leiderschap waar je op wilt stemmen? Iemand die vooral mist zaait, tegenstrijdig is en iedereen iets anders voorspiegelt? Misschien willen deze spelers hun stem heroverwegen

Dit is net een tactiek om een welp uit te lokken. Van wat ik heb begrepen heeft hij x aantal rolclaims bij x aantal mensen gelegd. Wanneer hij na de nacht mislukt gewelpt is, is dit een basis om verder te onderzoeken.

Daar heb ik verder dus geen onoverkomelijke Red flags bij.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

JarJarBling

Mag ik een domme vraag stellen?  :D  ;D

is er de mogelijkheid (met de favo verlanglisjtjes) dat er meerdere dezelfde rollen zijn. (als in bv meerdere beuelen). of moeten we nu alle claims van extra beulen in vraag gaan stellen? (het is toch al weer een tijdje geleden dat ik nog mee heb gedaan.

Master-Guy

Citaat van: JarJarBling op 21 juli 2025, 08:46:22Mag ik een domme vraag stellen?  :D  ;D

is er de mogelijkheid (met de favo verlanglisjtjes) dat er meerdere dezelfde rollen zijn. (als in bv meerdere beuelen). of moeten we nu alle claims van extra beulen in vraag gaan stellen? (het is toch al weer een tijdje geleden dat ik nog mee heb gedaan.

Verwacht van niet, heb van één iemand te horen gekregen dat die een rol heeft gekregen welke niet op de verlanglijst stond, maar mogelijk dat @redeast dit kan bevestigen?

Beertje

Citaat van: BloodWolf14 op 20 juli 2025, 23:35:36Misschien even terugkijken naar de dag en zien wie er stiekempjes probeert te pushen of anderen in een clash jaagt. Daar vind je wolven.

Masterguy?
I love Elias

Beertje

Citaat van: CarnageRazor op 21 juli 2025, 01:01:48
Citaat van: Beertje op 20 juli 2025, 21:14:54Een dorp dat zwijgt, sterft stilletjes.

Ik zie vooral een dorp, waar een groep nieuwe mensen in komt wonen. En het dorp zien als een soort grote roze opblaaspop waar ze allemaal mee willen spelen, tot die plof zegt.

Het is de eerste dag, er wordt een burgemeester gekozen.

Je probeert van kleine dingen plots iets gigantisch te maken. Je vergroot het dan nog eens uit en gaat vooral daar op in tunnelvisie. Het gevolg daarvan is dus je grote kans hebt dat je :

1. Mensen tegen je in het harnas binnen en buiten het spel om.
2. Je systeem aan het creëren bent waarmee je veel goedjes gaat opofferen.
3. Niet serieus met het spel bezig bent, je gedichtjes die geen meerwaarde bieden zijn hier het sluitende bewijs van.

Elias heeft na zijn beulsactie volgens mij helemaal niks meer gedaan.
En het enige wat ik nog hoor is "ja, maar Elias doet tenminste wat?"

Wat Elias heeft gedaan is een nutteloze beulsactie die met een beetje geluk een neutrale, niet eens een slechte speler trof. En nu dus vroegtijdig bewezen is terwijl er nog genoeg rollen in kunnen zitten die dit tegen werken op korte termijn. De conclusie is dus simpel: die beulsactie is dus redelijk verwerpelijk.

Dan had ik liever even de kat uit de boom gekeken mijn bevindingen even dicht tegen borst gehouden zodat we na de nacht tenminste iets wat deftige informatie hadden om op af te gaan.

Daar is-ie hoor: de beschuldiging zonder beschuldiging. De "ik zeg niets, maar ik zeg alles" stijl. Vertaald: "Ik ben niet boos, ik ben gewoon teleurgesteld, én ik roep je moeder erbij."

Er is een gezegde dat van toepassing is op een groot deel van de spelers:

Laten we even terug naar de basis gaan: we spelen dit spel als dorpelingen met één gemeenschappelijk doel: de slechteriken eruit werken voordat ze ons één voor één uitschakelen. En dat betekent dat informatie ons belangrijkste wapen is. Als burger beschik je zelden over harde feiten. Wat je wél hebt, zijn indrukken, stemgedrag, toon, reacties, en soms — met een beetje geluk — een actie of hint uit een DM. Als we allemaal stil blijven zitten op onze eigen eilandjes en onze stukjes info voor ons houden "om strategisch te blijven", dan geven we de wolven precies wat ze willen: verwarring, verdeeldheid, en een gebrek aan samenwerking. Ja, dat vereist vertrouwen. Ja, dat is eng. Maar als we allemaal wachten tot "iemand anders" begint, dan gebeurt er nooit iets. Dan blijven we in cirkeltjes draaien.

Elias is begonnen. Wie volgt?
I love Elias

EliasTheBest

Ja ik heb dag 0 gebeuld en sta er achter. Kreeg het gevoel dat ik hier en daar ten onrechte verdacht gemaakt werd vanwege mijn openingspost. Die was uiteindelijk gedaan om wat discussie los te weken. Helaas werd het direct een boycot vanuit velen in plaats van contact te zoeken en de werkelijke reden te achterhalen. Maar misschien is het makkelijker zo voor wat spelers, negeren ipv communicatie.

Ik had geen zin erin dat mensen nutteloze acties op mij zouden gaan inzetten omdat ik als verdacht werd weggezet. Eeuwig zonde. Heb liever dat we met die actie wolven pakken ipv te verspillen op iemand die zich simpel kan bewijzen.

Zoals je uit mijn openingszin kan halen zoek ik actie, communicatie. Na een dag wachten waren er 2 die daar niet in meegingen. Kid ken ik niet, nooit van gehoord dus de kans dat die evt vervangen gaat worden door een andere speler is aanwezig. Adriaan daarentegen is vrijwel altijd actief op het forum, maar niet in het spel. Ik ben niet de enige die zo denkt. Kortom dat is mijn uitleg.

Conclusie is dat als mensen wat minder snel iemand in een negeer/wolven/boycot hoekje hadden gegooid het spel nu misschien wat anders had verlopen.

Master-Guy

Heb er even over nagedacht, rustig alles teruggelezen en geprobeerd naar de berichten te kijken zonder emoties vanuit mijzelf. Laat ik voorop stellen: Dit is geen prettig eerste spel voor nieuwe spelers, en ik heb van meerdere andere nieuwe spelers begrepen dat zij hier zich ook niet prettig bij voelen.

Voor mij is het in ieder geval duidelijk: Dit is het laatste spel dat ik zal spelen waar LustigeWolf in mee speelt, ongeacht of dat inhoud of ik hier ooit nog een spel kan spelen of niet. De agressieve en zeer gerichte toon waarop op alles wordt gereageerd, of dit nu bedoeld is om zichzelf te beschermen, een ander verdacht te maken, of gewoon om irritatie op te wekken, is voor mij reden om hier afstand van te nemen. De enige reden waarom ik niet meteen nu helemaal stop is omdat ik weet hoeveel tijd en effort de spelleiders erin stoppen om ons een leuke tijd te geven.

Aangezien er regels worden overtreden en hier (in mijn ogen) onvoldoende op wordt gestraft of over wordt gecommuniceerd, kan ik voor mijn gevoel nu niet anders dan bijna al mijn informatie op tafel te leggen. Hierbij doe ik mijn best om binnen de regels te blijven, en dus zal ik geen citaten of dergelijke delen.

1. Aan het begin van het spel heb ik naar vier spelers een privé-bericht gestuurd, in de hoop dat ik wat contacten kon opbouwen. Deze vier spelers hebben allemaal hetzelfde bericht gehad, waarbij ik aangaf dat omdat het mijn eerste spel hier was ik willekeurig iemand heb gekozen om te vertrouwen en alleen mijn rolclaim steeds anders was. Alle vier hebben ze een rol gehad die ik niet ben. Deze vier spelers zijn: noicreC, Wesp in Glas, Beulgemeester en LustigeWolf. Dit is een tactiek welke ik met succes in een ander spel (Blood on the Clocktower) regelmatig gebruik, en ik had dan ook niet verwacht hier zo'n enorme tegenstand in te krijgen.

2. Van deze vier spelers, zijn er drie die afhoudend hebben gereageerd. Één speler ging er echter meteen dieper op in, begon mijn motief in twijfel te trekken nog voordat de openbare discussie op gang was, en probeerde zelfs nog meer informatie uit mij te krijgen zonder daar zelf iets voor terug te geven. Deze speler is LustigeWolf.

3. Mijn echte rol is momenteel slechts bij één andere speler bekend, en dit is niet iemand van de eerste vier. Dit is een speler die zelf ook een claim naar mij heeft gedaan die ik vertrouw, en waarmee ik nu nog steeds gewoon normaal kan communiceren en goed contact heb.

4. Beertje is op een of andere manier aan de exacte inhoud gekomen van mijn privé-bericht aan de eerste vier spelers, en heeft deze 1-op-1 naar mij gekopiëerd, waarbij alleen de rolclaim is verwijderd en vervangen door een regel waarin aangegeven wordt dat ik geen rolclaim krijg van Beertje. Hierop heb ik contact opgenomen met redeast, die daarna de aankondiging heeft gedaan over het kopiëren van privé-berichten.

5. In reacties #118, #127 en #130 blijft LustigeWolf enorm hard pushen op het feit dat ik niet zou vertellen wie de informatie heeft doorgespeeld. Of LustigeWolf op dat moment weet of meerdere spelers hetzelfde bericht hebben gehad is mij niet bekend, maar mogelijk dat dit ermee te maken heeft. Voor mij twee redenen om hier geen initieel geen informatie over te delen: 1) Vier spelers hebben hetzelfde bericht van mij gehad, dus ik weet niet wie het gelekt heeft; en 2) Als ik wel iemand onder de bus zou gooien (al weet ik niet of dit volgens de regels zou mogen) en het blijkt dat die persoon een goedje is (bijv een geliefde, al dan niet gekoppeld aan een slechtje), dan is vervolgens iedereen gefocussed op mij, terwijl ik in team goed zit en dat ons alleen maar tegenwerkt.

6. Op het moment dat ik aangeef vandaag niet te zullen reageren, veranderd de toon van LustigeWolf in een keer volledig, wordt er weer "zonder gevoel" gereageerd, en wordt er geprobeerd mij als welp neer te zetten in de hoop dat ik eruit wordt gewerkt.

Sorry voor de relaas, maar ik moet dit even kwijt, anders blijf ik zelf de hele dag een klotegevoel houden. Laten we het weer over dit spel gaan hebben, en probeer alsjeblieft om emoties buiten het forum te houden. Een aantal goede voorbeelden staan in de regels.

EliasTheBest

Citaat van: Master-Guy op 21 juli 2025, 10:26:32Heb er even over nagedacht, rustig alles teruggelezen en geprobeerd naar de berichten te kijken zonder emoties vanuit mijzelf. Laat ik voorop stellen: Dit is geen prettig eerste spel voor nieuwe spelers, en ik heb van meerdere andere nieuwe spelers begrepen dat zij hier zich ook niet prettig bij voelen.

Voor mij is het in ieder geval duidelijk: Dit is het laatste spel dat ik zal spelen waar LustigeWolf in mee speelt, ongeacht of dat inhoud of ik hier ooit nog een spel kan spelen of niet. De agressieve en zeer gerichte toon waarop op alles wordt gereageerd, of dit nu bedoeld is om zichzelf te beschermen, een ander verdacht te maken, of gewoon om irritatie op te wekken, is voor mij reden om hier afstand van te nemen. De enige reden waarom ik niet meteen nu helemaal stop is omdat ik weet hoeveel tijd en effort de spelleiders erin stoppen om ons een leuke tijd te geven.

Aangezien er regels worden overtreden en hier (in mijn ogen) onvoldoende op wordt gestraft of over wordt gecommuniceerd, kan ik voor mijn gevoel nu niet anders dan bijna al mijn informatie op tafel te leggen. Hierbij doe ik mijn best om binnen de regels te blijven, en dus zal ik geen citaten of dergelijke delen.

1. Aan het begin van het spel heb ik naar vier spelers een privé-bericht gestuurd, in de hoop dat ik wat contacten kon opbouwen. Deze vier spelers hebben allemaal hetzelfde bericht gehad, waarbij ik aangaf dat omdat het mijn eerste spel hier was ik willekeurig iemand heb gekozen om te vertrouwen en alleen mijn rolclaim steeds anders was. Alle vier hebben ze een rol gehad die ik niet ben. Deze vier spelers zijn: noicreC, Wesp in Glas, Beulgemeester en LustigeWolf. Dit is een tactiek welke ik met succes in een ander spel (Blood on the Clocktower) regelmatig gebruik, en ik had dan ook niet verwacht hier zo'n enorme tegenstand in te krijgen.

2. Van deze vier spelers, zijn er drie die afhoudend hebben gereageerd. Één speler ging er echter meteen dieper op in, begon mijn motief in twijfel te trekken nog voordat de openbare discussie op gang was, en probeerde zelfs nog meer informatie uit mij te krijgen zonder daar zelf iets voor terug te geven. Deze speler is LustigeWolf.

3. Mijn echte rol is momenteel slechts bij één andere speler bekend, en dit is niet iemand van de eerste vier. Dit is een speler die zelf ook een claim naar mij heeft gedaan die ik vertrouw, en waarmee ik nu nog steeds gewoon normaal kan communiceren en goed contact heb.

4. Beertje is op een of andere manier aan de exacte inhoud gekomen van mijn privé-bericht aan de eerste vier spelers, en heeft deze 1-op-1 naar mij gekopiëerd, waarbij alleen de rolclaim is verwijderd en vervangen door een regel waarin aangegeven wordt dat ik geen rolclaim krijg van Beertje. Hierop heb ik contact opgenomen met redeast, die daarna de aankondiging heeft gedaan over het kopiëren van privé-berichten.

5. In reacties #118, #127 en #130 blijft LustigeWolf enorm hard pushen op het feit dat ik niet zou vertellen wie de informatie heeft doorgespeeld. Of LustigeWolf op dat moment weet of meerdere spelers hetzelfde bericht hebben gehad is mij niet bekend, maar mogelijk dat dit ermee te maken heeft. Voor mij twee redenen om hier geen initieel geen informatie over te delen: 1) Vier spelers hebben hetzelfde bericht van mij gehad, dus ik weet niet wie het gelekt heeft; en 2) Als ik wel iemand onder de bus zou gooien (al weet ik niet of dit volgens de regels zou mogen) en het blijkt dat die persoon een goedje is (bijv een geliefde, al dan niet gekoppeld aan een slechtje), dan is vervolgens iedereen gefocussed op mij, terwijl ik in team goed zit en dat ons alleen maar tegenwerkt.

6. Op het moment dat ik aangeef vandaag niet te zullen reageren, veranderd de toon van LustigeWolf in een keer volledig, wordt er weer "zonder gevoel" gereageerd, en wordt er geprobeerd mij als welp neer te zetten in de hoop dat ik eruit wordt gewerkt.

Sorry voor de relaas, maar ik moet dit even kwijt, anders blijf ik zelf de hele dag een klotegevoel houden. Laten we het weer over dit spel gaan hebben, en probeer alsjeblieft om emoties buiten het forum te houden. Een aantal goede voorbeelden staan in de regels.

Gozert, je hebt gewoon de pech dat je 4 mensen benadert daarin mij en beertje verdacht maakt en dat die 6 mensen op dat moment in dezelfde ruimte zaten en hier op het forum bezig waren. Ja, als je dan mensen benadert met een zelfde ietwat getweakte pm, komt dat ter sprake. Heeft helemaal niks met regels te maken.

LustigeWolf

Citaat van: Master-Guy op 21 juli 2025, 10:26:32Heb er even over nagedacht, rustig alles teruggelezen en geprobeerd naar de berichten te kijken zonder emoties vanuit mijzelf. Laat ik voorop stellen: Dit is geen prettig eerste spel voor nieuwe spelers, en ik heb van meerdere andere nieuwe spelers begrepen dat zij hier zich ook niet prettig bij voelen.

Laat ik één ding meteen duidelijk maken, zodat daar geen twijfel over blijft:
Ik speel altijd op de speler, niet op de persoon.
Het is nooit mijn intentie om iemand als mens een vervelende ervaring te bezorgen. Als dat bij jou of anderen toch zo is overgekomen, wil ik daarvoor mijn excuses aanbieden. Spel hoort leuk te zijn, ook als het scherp en intens gespeeld wordt. En ik vind het oprecht jammer als dat gevoel voor iemand anders verloren is gegaan.

Tegelijk wil ik wel het volgende benoemen, puur spelinhoudelijk. Want dat moet kunnen, zolang we het gesprek voeren als spelers en elkaar als mensen blijven respecteren.

Over je punt 1:
Het was niet mijn bedoeling om daar vanaf het begin "tegenstand" te bieden. Ik vroeg simpelweg om duidelijkheid, omdat je in je post een vage beschuldiging naar mij maakte. Daarna voelde het alsof jij meteen in de verdediging schoot en de aanval opende, waardoor ik me genoodzaakt voelde om mijn kant van het verhaal uit te leggen.

Wat ik wel apart vind: je zegt dat je vier mensen hebt benaderd, maar inmiddels is ook gebleken dat 123berber zo'n bericht heeft gehad. Daarmee zijn het er dus minimaal vijf. En je zegt nu dat je niet weet wie je nog kan vertrouwen. Tja, als je vijf mensen verschillende informatie geeft, kan je moeilijk verbaasd zijn dat er iets lekt en dat het ter sprake komt.

Nogmaals, ik probeer dit niet persoonlijk te maken. Maar ik wil wel opvallend gedrag van een speler kunnen blijven benoemen zonder dat de persoon erachter zichzelf als slachtoffer neerzet. Daar krijg ik jeuk van, omdat dat de speldiscussie doodlegt en het gesprek onmogelijk maakt.

Over punt 2:
Ik heb gewoon inhoudelijk gereageerd op je oorspronkelijke bericht, waarin je je claim deelde. Dat deed ik scherp, maar ook eerlijk. Je zei: "Ik heb je random gekozen, doe ermee wat je wilt."
Dan denk ik: als je iets deelt, sta er dan ook achter. Daarom dat er op dat moment geen claim vanuit mij kwam.
Ik vond het prima dat je Elias checkte, logisch gezien zijn toon. Dat heb ik gemeld, en ik heb zelfs gezegd: denk goed na over hoe je dat brengt de volgende dag, want dat kan het verschil maken tussen geloofwaardig overkomen of niet.
Als dat als "in twijfel brengen" word gezien, dan weet ik niet wat ik anders had kunnen zeggen.
Daarnaast vermeld je dat ik nog meer informatie uit je probeerde te trekken, daar mag je me toch echt uitleggen hoe of wat..

Over punt 5:
Ik had op dat moment geen idee naar wie je allemaal berichten had gestuurd. Maar je zei zelf dat ik "jouw bericht zou hebben doorgespeeld".
Aangezien ik dat niet heb gedaan, trok ik dat aan als directe beschuldiging. En als je niet wilde zeggen wie het dan wel was, dan is dat je goed recht, maar dan is het logisch dat je opmerkingen over krijgt.

Over punt 6:
Dat was een losse theorievorming, die voortkwam uit de constatering dat je meerdere rolclaims had verspreid. Dat had verder niets met de discussie daarvoor te maken. Het was een losse gedachte, gedeeld om mee te denken. Niet bedoeld als aanval, en zeker niet als laatste trap na een ruzie.

Tot slot, en ik zeg het nog één keer omdat ik wil dat dit blijft hangen:
Ik speel op de speler, niet op de persoon erachter.
Als mijn speelstijl je tegenstaat: fair enough. Maar ik wil wel dat iedereen kan blijven benoemen wat hij of zij denkt en ziet.
En als we die balans kunnen vinden, scherp spel met wederzijds respect, dan kan het voor iedereen leuk zijn.
Daar hoop ik op.

Edit door yasu: bericht had tweemaal dezelfde inhoud, boven de citaat en onder de citaat was tot op de letter identiek. Op aanvraag van de plaatser het bericht aangepast om de verdubbeling eruit te halen. Geverifiëerd door mij dat het echt identiek was.