[Discussie] Wie hebben er een verdachte haarkleur?

Gestart door 123berber, 28 juni 2024, 09:39:37

Vorige topic - Volgende topic

Circle

Ik wil toch even reageren op Murphy: ik ben wel benieuwd waar het verhaal vandaan komt dat ik heb lopen lobbyen om Dragonfly gelyncht te krijgen. Ik heb het hier eigenlijk alleen met Sunny over gehad en aan haar toegelicht hoe ik erover dacht. Daarbij vatte zij iets op als verzoek om mee te stemmen, waarbij ik dat niet zo bedoelde. Maar ik heb anderen daar niet op die manier over gesproken.

En wat de info over Roodhapje betref: ik kan me prima vinden in de verklaring om het niet direct in het dt te gooien. Maar ik vind het ook wel een beetje tegenstrijdig om aan de ene kant te zeggen dat je RH wil lynchen op basis van argumenten om de link met Murphy niet te verraden, maar dat je wel bij meerdere mensen (zonder argumenten) meldt dat RH zeker slecht is. Met een beetje extra twijfel over de toevoeging dat het was om nog een witte speler te kunnen vangen. Zoals ik eerder aangaf: waarom zou het om nog een witte en niet om een bruine gaan? Ik heb het hier inmiddels wat uitgebreider met Castiel over gehad en ik denk dat het meer neerkomt op dat ik het zelf aangepakt zou hebben, dan dat ik de gekozen aanpak meteen heel verdacht vind.

Op het moment vind ik Kay, Fannie, Waterwork en Himan negatief opvallen in het dt. De bijdrage is minimaal, zonder echt mee te discussiëren of voornamelijk gebaseerd op reacties van anderen. Zoals het er nu naar uitziet, gaat mn stem naar een van die 4.

Rich

Mijn verdenkingen blijven nagenoeg gelijk.

Falsifica postte vandaag iets meer dan eerst, maar het zijn imo geen sterke posts. Kort en voelt heel erg hap snap, wat posten om actief te lijken. Heb je nu een verdenking op Kip, of wat is je bedoeling met zeggen dat je van Kip anders gewend bent? Dan opeens een post met weet niet zeker of Inu, DF of William slecht is (is dat niet een beetje het idee van dit spel, dat je het niet zeker weet?). Opeens komt hij dan met himan als verdachte. Waar ik het overigens wel mee eens ben. Ik zie beiden ook wel uit verschillende roedels komen.

Himan blijft gewoon stil. Precies wat hij vorig spel deed, toen hij slecht was. Niks posten tot een halfuur voor de deadline en stemmen.

Kay vind ik ook nog altijd verdacht, niet per se om het verzwijgen van IH, om wat WazigeKip zegt, maar om het blijven hangen op de mislukte wissel. Vanavond een best wel tegenstrijdige post. In 1 post zeggen ja ik sta open om m'n stem te wijzigen nu er gezegd is dat een yeti actief was (alsof dat niet makkelijk te verzinnen is) maar hee ik laat hem toch staan want kan nog steeds dat de wissel mislukte omdat DF slecht is en verder geen concrete info... xD Ik vraag me af hoe lang je je buiten het spel wil plaatsen, iets wat voor wolven de makkelijkste weg is, door maar 1 ding te blijven benoemen.

Martine is bij mijn verdachten gekomen. Welkom.
Als reactie op je verdenking naar mij; je zegt dat ik "heel erg aan het polsen was wat je zou kiezen". Zeg mij maar waar ik dat gedaan heb dan.
Ze zegt het hele spel al dat ze voorkeur heeft voor slecht. En dat geloof ik ook oprecht gezien mijn ervaring met haar in spellen. Prima. Maar RH zijn toenadering heeft ze gelijk doorgespeeld aan Castiel. En als Lynn het niet had geopenbaard had ze iedereen via pm op RH willen sturen. Wat trouwens ongeloofwaardig is want dan loop je toch heel erg het risico om een witte wolf te spreken, die dan gelijk weet dat je wit aan het verraden bent? Hoe dan ook wilde ze RH openbaren en was ze nooit van plan om wit te joinen en daaruit maak ik op dat ze dus niet neutraal is, want aangezien ze voorkeur heeft voor slecht had ze de optie om wit te joinen wel open gehouden.
Dit heb ik met haar in gesprek besproken, er was niks aan de hand, want ik kwam alleen tot de conclusie dat ze wss niet neutraal is. En toen opeens zei ze dat ik slecht ben. Ze zegt dat het voor mij niet uitmaakt of ze neutraal is of niet als ik goedje ben. Maar elke vorm van informatie over iemands alliantie is van belang voor goed. Dus rare opmerking. En ze begon dat ze al helemaal ging denken dat ik slecht ben als ik denk dat ze bruin is. Waarom zeg je dat als daar nog helemaal geen sprake van is. Ze voelt zich dus aangevallen terwijl ik niks zei over of ze dan goed of slecht was. Je aangevallen voelen zonder echte aanleiding vind ik ook een wolventrekje. Ze draait het gesprek. Dat omdraaien deed ze vroeger ook altijd als ze slecht was en ze het heet onder de voeten kreeg.

Ik ben het, op Kay na, ook niet eens met haar verdachten. Oke ze noemt wat punten maar vind ik echt niet zo krachtig als dat ze als goedje spelers analyseert. Er zijn echt wel verdachtere spelers dan die ze noemt, zoals himan en Falsi. Himan doet nota bene hetzelfde als het potje waarin zij meespeelde en hij slecht was.

Los hiervan zit ik ook met de vraag, waarom RH aan uitgerekend Castiel. doorspelen? Als ik naar de interactie tussen Murphy en Castiel kijk was daar niet bepaald sprake van een vertrouwensband, maar ook weer niet genoeg om elkaar echt in de haren te zitten. Dit geeft mij het gevoel van een stukje voor de bühne. Castiel., die ook al een mislukte wissel doorkrijgt. Mijn gevoel zegt dat daar iets niet klopt.

Morgen verwacht ik niet veel tijd te hebben, appen kan tussendoor en zal zo nu en dan dt proberen bij te lezen. Voor nu zet ik mijn stem op Kay.

Falsifica

Citaat van: fannieklm op  4 juli 2024, 21:08:55
Waarom zou je nog eens bekeken moeten worden als je al bekeken bent? Om nog een nacht te overleven en een moord te kunnen doen?
Kan ik hieruit concluderen dat Kay bekeken is geworden? Want enkel die beuls actie is voor mij niet genoeg om hem te lynchen.

En Kip heeft gelijk, heb ook die spellen gecontroleerd. IJzeren Hein betekend niet gelijk slecht. Maar een mislukte wissel ook niet. Dus vind het verrassend dat hij wel een mislukte wissel ziet als verdacht, maar niet een ijzeren hein verzwijgen. Dus wederom blijf ik Kip verdacht vinden.

Oh en Rich, misschien moeten wij eens in gesprek, want je bent aan het tunnelen.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Waterwork

Ik ben niet zoveel actief geweest in het DT excuses hiervoor maar ik ga dan nu even een analyse maken.

Castiel - Heb ik vaak mee gespeeld en kan zijn speelstijl wel beetje achterhalen als hij goed of slecht is. Nu zie ik dat hij goed is denk ik althans en dat wordt bevestigd met het hele wisselaar verhaal dus ik geloof hem voor nu wel.
Circle - Gisteren voor het eerst gepsroken ik geloof wel dat zij goed is.
Damon - Hem vind ik het meest lastig te peilen, ik vertrouw hem de ene dag maar de andere dag weer niet dus kan er geen pijl op trekken
Dragonfly - Ja is mislukt gewisseld en volgens mij de eerste keer dat iemand die mislukt gewisseld is niet gelijk word gelyncht maar er zijn goede redenen waarom het mislukt is.
Elias - Hij werd veel verdacht en werd erin geluisd voor mijn gevoel. Nu we weten dat hij goed is kunnen we daar veel info uithalen.
Falsfica - Tja hij houdt van chaos dat weet iedereen ik denk voor nu dat hij niet 1 van de slechtjes is
Fannie - Zij is slecht dat weet ik bijna zeker, ze laat niks van zich horen ook niet privé en dit is de grootste red flag bij Fannie dat zij slecht is daarom blijft mijn stem nu ook staan.
Himan - Hier kan ik weinig uit op maken ik hoor weinig van hem ik zet hem voor nu op een slechtje maar nog niet helemaal slecht
Inuzuki - Ik heb hetzelfde gevoel als met Elias ik denk dat zij erin wordt geluisd ze kan natuurlijk ketter zijn maar voor nu denk ik dat zij goed is.
Kay - Weinig contact mee en blijft doorhameren op Dragonfly. Is dus ook ijzeren heijn en heeft dat niet gemeld als goedje maar ja die beulsactie was ook best random voor mijn gevoel maaar ik zie niet in waarom hij zou melden dat hij IH dat is bijna nooit gebeurd in spellen.
Lynn - Weinig gesproken kan niet veel over vertellen
Murphy - Post heel veel maar reageert best kortaf in prive wat ik dan weer verdacht vindt. Ik zet haar nu op oranje-rood.
Rich - Is best wel actief maar wordt veel verdacht vanwege pb contact maar dat heb ik zelf niet dus kan daar geen mening over geven
Sunny - Veel contact mee prive, haar vertrouw ik. ik kan haar snel peilen als goedje of slechtje voor nu is zij goed tenzij ze liegt maar dan krijgt ze een oscar van mij
WazigeKip - Hamert ook op Dragonfly vind ik voor zijn doen best wel sus
Williambz - Zie ik te weinig van om een mening te geven

Dus conclusie wie zijn er slecht in mijn ogen
Fannie
Murphy
Kay
William
Kip

Op deze volgorde ik ben altijd bereikbaar via pm of pb of whatsapp dus vragen stellen mag altijd

Falsifica

Je argument voor Fannie en Himan is hetzelfde, maar int geval van Fannie is ze zeker slecht, maar voor Himan niet. Hoe kan dat precies?
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Waterwork

Citaat van: Falsifica op  5 juli 2024, 09:41:27
Je argument voor Fannie en Himan is hetzelfde, maar int geval van Fannie is ze zeker slecht, maar voor Himan niet. Hoe kan dat precies?

Oh Himan kan ook zeker slecht zijn maar hem vind ik moeilijker inschatten dan Fannie, omdat ik Fannie veel beter ken

Falsifica

Kun je ook met je lijstje aangeven wie je denkt dat Bruin en wie Wit is, afhankelijk van hun gedrag in dtopic? :)
- Captain Jack Sparrow

Waterwork

Citaat van: Falsifica op  5 juli 2024, 09:44:50
Kun je ook met je lijstje aangeven wie je denkt dat Bruin en wie Wit is, afhankelijk van hun gedrag in dtopic? :)

Nee daar moet ik echt meer op gaan letten.

Castiel.

Ik wilde de discussie even afwachten, maar wil ook weer niet te lang wachten met deze melding. Dus ik ga het nu doen.

Ik had gisteren contact met Elias over verschillende zaken en hij gaf daarin aan dat hij bang was eventueel lynch te worden. Ik zei tegen hem dat ik momenteel niet het idee had dat hij die avond lynch zou worden, maar dat hij ook niet op groen stond bij veel. Hij gaf vervolgens aan vrijwel 100% zeker te weten dat Kay slecht was. Ik vroeg hem hoe hij dat wist en hij zei dat dat roltechnische info was.

Op dit punt in het gesprek ging ik ervan uit dat hij eventueel Hz was, misschien sjamaan van de andere roedel, maar dat boeide me op dat moment barweinig want een slechtje is een slechtje en Elias zijn alliantie is dan van latere zorg wat mij betreft. Ik vroeg hem wat hij wilde dat ik ermee zou doen, en hij zei toen: Ik wil graag claimen bij jou maar ga eerst tegen 2 anderen zeggen dat ik dat doe, deal? Ik ging akkoord en hij kwam 5 minuten later met de Beulsclaim.

Het ging er vervolgens een half uurtje over of we meteen zouden beulen of gewoon zouden lynchen en de dag erna zouden kijken. Maar uiteindelijk waren we het erover eens dat beulen veel meer info op zou leveren. Namelijk een extra bewezen persoon en ook meteen een mooi stuk info over anderen die Kay potentieel hadden verdedigd etc. etc.... We weten allemaal hoe de beulsactie is afgelopen...

Mijn stem staat muurvast dus na de gebeurtenissen van gisteravond.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Kay

Dat is mooi, dus je hebt info gekregen van Elias van de persoon die het niet meer kan bevestigen.
Gezien die beste vriend de Beul was, kan de info niet van hemzelf zijn gekomen, dus dan ben ik nieuwschierig wat dat wel is gezien.

Vervolgens word me door Castiel gevraagd waarom ik enkel in reactie op hem duidelijker uitleg waarom ik op dragonfly (bleef) hangen.
Ik wilde niet dat het de laatste paar uur voor de stemming enkel over DF ging, want ik wilde graag reacties over iemand anders.
Maar als je graag hebt dat ik het deel.

Ik heb het natuurlijk inmiddels al 5 keer uitgelegd, maar het lijkt erop dat mensen het niet willen snappen en blijven vragen waarom.
En me er vervolgens op afrekenen dat ik uitleg waarom

CiteerPuur statistisch is het niet eens 50/50 dat DF slecht is, het is 50/50 dat de wissel mislukt is omdat ze slecht is.
De andere 50% kun je nog eens opdelen, naar de wissel miste vanwege de yeti, en DF is goed, EN de wissel miste vanwege de Yeti en DF is nog steeds slecht.
Als ik dan voor het gemak minstens 3 wolven per roedel tel, en een paar neutralen zouden er zeg 10 wisselbare goedjes overblijven, dan betekend het dat je effictief minstens een kans hebt van >70% dat DF slecht is.

Dan vind ik dat dat een serieusze optie moet zijn, totdat iemand anders ook een serieuze optie wil/durft uit te spreken.
De reden dat ik dan snel stem, en ook zo uitleg, is een beetje met ook het idee dan dat ergens iemand met toch nog iets beters op komt dan enkel wat kansberekening.

Heeft DF een rolclaim gedaan bij jou die geloofwaardig is, waardoor jij deze relatief hoge kans wel durft weg te strepen, en dan een gok te nemen op iets anders?
Want zoals je zelf aangeeft heb je ook geen goede andere opties?

Ik begrijp niet wat aan het bovenstaande zo moeilijk te begrijpen is, dat dit er voor zorgt dat iemand hoog aangeschreven blijft staan zolang er geen betere kandidaat voorbij komt.

Overigens heb ik nooit antwoord gekregen op waarom Castiel DF dan niet verdenkt buiten "ze klinkt goed"
Hey, geweldig argument!

Wie dan wel?
Nou ik hou niet zo van kaats stemmen, maar ik ga het toch doen.
In zover dat ik even ben blijven hangen op DF, blijven een aantal spelers nog 3 keer zo hard hangen in mij, vervolgens word dan ook dan het uiterst vreemde argument gemaakt dat een IH zichzelf had moeten melden door zowel Castiel als Murphy.

In hoeverre is Castiel eigenlijk bewezen? Misschien zijn jullie wel zo zeker dat de wissel actie gewoon mislukt is omdat deze nooit heeft plaatsgevonden.
Ja er is een witte wolf naar de slachtbank gelijd, maar ook dan kun jij nog perfect tot team bruin behoren.
Murphy zou neutraal zijn? Wilt slecht kiezen? Whatever eventuele neutraaltjes lynchen hebben we niets aan, dus dan gaat mijn stem naar Castiel.

Wazigekip

Het lijkt erop dat het dus toch geen willekeurige beulactie is geweest maar er meer achter zit. Dan ben ik ook wel bereid om op Kay te stemmen. En dit zou dan inderdaad ook een heel informatieve lynch zijn inderdaad. Als mocht blijken dat Kay onderdeel is van de bruine roedel dan is de kans ook groot dat Dragonfly dan toch niet slecht is.

Inuzuki

Ik weet het niet zo goed. Dag 1 komt een wisselaar zich melden bij neutrale Castiel en nu komt de beul zeggen dat iemand is gezien? Waarom zou dat dan überhaupt niet openbaar zijn gegooid? Ik geloof niet dat mijn stem er heel erg toe doet en vind het ook wel een groot risico voor Castiel om het zo te roepen als het niet waar is. Dus ik blijf lekker bij mijn eigen gevoel hangen.

Castiel.

Had Inu even gecontracteerd met dat ze het even niet helemaal op een rijtje heeft wat betreft de neutraal claims. Maar ik mocht haar terecht wijzen van haar ;D

In welke wereld leef jij dat ik neutraal geclaimd heb Inu? Kijk even naar mijn eerste post
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Sunny

Ik heb moeite met de "als je IH bent dan meld je dat" en ook met het verhaal rondom Elias, maar een positieve ID is natuurlijk heel fijn, dus laat maar zien.

Inuzuki

Ja zoals ik je al vertelde heb ik echt al vanaf seconde 1 in de waan geleefd dat jij neutraal was en ik weet dus niet hoe ik daarop kom  :p