[Welkom] Ik kijk naar je ogen achter het masker...

Gestart door adriaan, 31 mei 2024, 21:29:10

Vorige topic - Volgende topic

Lauaki Mamoe[729]

Indira en Alexander moeten ook nog stemmen?

Amina van Zazzau[729]

Nelson switch? Blijft Lauki een keertje staan.

Amina van Zazzau[729]

Lauaki Mamoe[729]

Gedachtes van een eenzaam lijk - deel 4

Oké, mijn laatste dagboek. Aangezien ik officieel niemand meer kan uitnodigen, en het volgens mijn scenario's ook niet nodig zou moeten zijn, zal ik Adriaan zijn pb ontzien ;p

Ik blijf het zeggen, maar ik snap oprecht niet hoe ik geen lynch 2/3/4 geworden ben :') Het feit dat ik zo ver gekomen ben, zorgt er natuurlijk voor dat ik nog fanatieker ben om te winnen.

Mijn eerste zorg nu is deze lynch overleven. Dzjengis wil mij natuurlijk graag dood, Indira 'gelooft' Dzjengis zijn wisselaarsclaim nog steeds niet (dat is echt een hele grappig pb btw), Oda denkt tegen Dzjengis dat ik lijk ben (ja goh), Alexander heb ik geen contact mee en Pedro is natuurlijk inactief. Ik zeg het opnieuw, ik denk dat ik het niet lang meer overleef als de enige zekerheid voor iedereen nu is dat ik lijk ben :')

MAAR, als ik het wel overleef, moet ik de scenario's bedenken wie ik moet vermoorden om te winnen.
Er zijn twee hoofdscenario's, eentje waar Pedro inactief sterft, en eentje waar Pedro niet inactief sterft.

Optie 1: Pedro sterft inactief

Scenario 1a – Alexander wordt lynch
Spoiler
Als Alexander lynch wordt en Pedro inactief sterft, blijven Dzjengis, Oda en Indira over. Ik weet natuurlijk niet wie Indira gaat lunchen, maar eigenlijk maakt dat in dit scenario ook niet zo héél veel uit, omdat ik hoe dan ook met mijn adelstem op een wolf en bmstem overmacht heb. Omdat er nog een hele kleine kans is dat Oda geconverteerd is, zal ik in dit scenario echte Dzjengis moorden. Dit ook omdat Indira vast hoopt dat ze Dzjengis nog op mij kan krijgen, dus met een beetje geluk Oda luncht.
[close]

Scenario 1b – Indira wordt lynch
Spoiler
Als Indira lynch wordt en Pedro wordt uitgeschreven, verwacht ik dat alle wolven dood zijn en Alexander automatisch sterft. Dan blijf ik over met Dzjengis en Oda en maakt het wederom niet uit wie ik moord. Ik zal weer voor Dzjengis gaan en met mijn bm stem win ik het van Oda
[close]

Scenario 1c – Dzjengis wordt lynch
Spoiler
Dit scenario lijkt me onbestaand, maar mocht Dzjengis lynch worden zal ik Indira vermoorden. Dan sterft Alexander en blijven Oda en ik over, waar ik wederom win met mijn bm stem
[close]

Scenario 1d – Oda wordt lynch
Spoiler
Als Oda lynch wordt en Pedro uitgeschreven blijven Dzjengis, Indira, Alexander en ik over. Aangezien ik niet geluncht kan worden zal Indira Dzjengis lunchen. Als ik dan Indira lunch, sterft Alexander en win ik. Al maakt het natuurlijk ook in dit scenario niet perse uit wie ik moord.

Ik moet zeggen, dat ik adel+bm zijn wel leuk vindt, dat werkt gigantisch in mijn voordeel in de meeste scenario's. Oké niet als ik nu lynch word natuurlijk, maargoed dat gaan we proberen te voorkomen :')

Optie 2: Pedro sterft niet inactief
Scenario 2a – Pedro wordt lynch
Spoiler
In dit scenario blijf ik over met Dzjengis, Oda, Alexander en Indira. Het zou het meest funest zijn als ik hetzelfde moord als de wolven. Ik denk dat ik om dat te voorkomen het beste Alexander kan moorden. Als Indira dan Dzjengis/Oda luncht, blijven we met zijn 3en over, waar mijn adelLIJKheid/bmschap weer van pas komen
[close]

Scenario 2b – Alexander wordt lynch
Spoiler
In dit scenario blijf ik over met Pedro, Indira, Dzjengis en Oda. Ook hier geld weer dat ik niet hetzelfde mag moorden als de wolven. In dit scenario kan ik dus het beste een wolf doden, waarbij ik voor Pedro zal gaan. Als er namelijk iémand is die ik de winst niet gun is hij het. Dan vermoord ik dus Pedro, lunchen de wolven Dzjengis/Oda, en zijn we weer met z'n drieën over.
[close]

Scenario 2c – Indira wordt lynch
Spoiler
Dit scenario komt overeen met scenario 2a. Echter blijf ik nu over met Dzjengis, Oda, Alexander en Pedro. Ook in dit scenario zal ik dus Alexander moorden.
[close]

Scenario 2d – Dzjengis wordt lynch of Oda wordt lynch
Spoiler
Deze twee scenario's komen ook met elkaar overeen. Ik blijf hier over met Indira, Pedro, Alexander en Oda/Dzjengis. Dat betekent dat ik een wolf moet vermoorden, waarvoor ik wederom voor Pedro zal gaan. Indira zal de overige Oda/Dzjengis moorden, waardoor ik overblijf met Alexander en Indira. Had ik al gezegd dat ik blij ben dat ik adel met bm ben?
[close]

Als ik géén lynch word, denk ik dus dat ik alle scenario's wel gecoverd heb waarop ik zou moeten kunnen winnen. En dat is dus ervan uit gaande dat iedereen qua rol is wat ik denk dat hij is. Ik zou ergens natuurlijk nog een fout hebben kunnen maken, maar hey, ik weet iig dat Dzjengis wisselaar is :')
[close]

Lauaki Mamoe[729]

Oh raar, ik mis de helft.

Ik moet zeggen, dat ik adel+bm zijn wel leuk vindt, dat werkt gigantisch in mijn voordeel in de meeste scenario's. Oké niet als ik nu lynch word natuurlijk, maargoed dat gaan we proberen te voorkomen :')

Optie 2: Pedro sterft niet inactief
Scenario 2a – Pedro wordt lynch
Spoiler
In dit scenario blijf ik over met Dzjengis, Oda, Alexander en Indira. Het zou het meest funest zijn als ik hetzelfde moord als de wolven. Ik denk dat ik om dat te voorkomen het beste Alexander kan moorden. Als Indira dan Dzjengis/Oda luncht, blijven we met zijn 3en over, waar mijn adelLIJKheid/bmschap weer van pas komen
[close]

Scenario 2b – Alexander wordt lynch
Spoiler
In dit scenario blijf ik over met Pedro, Indira, Dzjengis en Oda. Ook hier geld weer dat ik niet hetzelfde mag moorden als de wolven. In dit scenario kan ik dus het beste een wolf doden, waarbij ik voor Pedro zal gaan. Als er namelijk iémand is die ik de winst niet gun is hij het. Dan vermoord ik dus Pedro, lunchen de wolven Dzjengis/Oda, en zijn we weer met z'n drieën over.
[close]

Scenario 2c – Indira wordt lynch
Spoiler
Dit scenario komt overeen met scenario 2a. Echter blijf ik nu over met Dzjengis, Oda, Alexander en Pedro. Ook in dit scenario zal ik dus Alexander moorden.
[close]

Scenario 2d – Dzjengis wordt lynch of Oda wordt lynch
Spoiler
Deze twee scenario's komen ook met elkaar overeen. Ik blijf hier over met Indira, Pedro, Alexander en Oda/Dzjengis. Dat betekent dat ik een wolf moet vermoorden, waarvoor ik wederom voor Pedro zal gaan. Indira zal de overige Oda/Dzjengis moorden, waardoor ik overblijf met Alexander en Indira. Had ik al gezegd dat ik blij ben dat ik adel met bm ben?
[close]

Als ik géén lynch word, denk ik dus dat ik alle scenario's wel gecoverd heb waarop ik zou moeten kunnen winnen. En dat is dus ervan uit gaande dat iedereen qua rol is wat ik denk dat hij is. Ik zou ergens natuurlijk nog een fout hebben kunnen maken, maar hey, ik weet iig dat Dzjengis wisselaar is :')

Lauaki Mamoe[729]

Oh ik vergeet helemaal het scenario waarin Indira lynch wordt en Pedro ook goed is, dus Alexander dood gaat en ik overblijf met Pedro/Dzjengis/Oda. Maargoed, dan vermoord ik Pedro ook gewoon en feliciteer ik Dzjengis/Oda met de winst :D

Lauaki Mamoe[729]

Kijken of ik iemand(:D) hier trots mee kan maken :-X

Moord voor scenario 1:
Indien Alexander zichtbaar de meeste stemmen heeft vermoord ik Dzjengis
Indien Indira zichtbaar de meeste stemmen heeft vermoord ik Dzjengis
Indien Dzjengis zichtbaar de meeste stemmen heeft vermoord ik Indira
Indien Oda zichtbaar de meeste stemmen heeft vermoord ik Indira
In alle andere gevallen vermoord ik Dzjengis

Moord voor scenario 2:
Indien Pedro zichtbaar de meeste stemmen heeft vermoord ik Alexander
Indien Alexander zichtbaar de meeste stemmen heeft vermoord ik Pedro
Indien Indira zichtbaar de meeste stemmen heeft vermoord ik Alexander
Indien Dzjengis OF Oda zichtbaar de meeste stemmen hebben vermoord ik Pedro
In alle andere gevallen vermoord ik Pedro

Lauaki Mamoe[729]

Ik vraag me af of ik Dzjengis ondertussen al overtuigd heb dat ik geen lijk ben. Hij doet alsof van wel, maar eerlijk, ik denk het niet.

Wat ik trouwens wel van plan ben als ik lynch word, is nieuwe adel maken, zodat ik hopelijk goed kan laten winnen. Misschien dat ik Indira ook nog influister dat Amina weerhamster geclaimd had, zodat Dzjengis dan geen lunch wordt.

Lauaki Mamoe[729]

En ik begin me ondertussen toch af te vragen of Oda niet geconverteerd is. Als zij vermoeden dat ik adel ben is het logisch dat ze nog niet met z'n 3en op durven staan en Oda onder de radar moet blijven. Hij heeft Napoleon natuurlijk voor de bus gegooid, maarja, dat zorgt er wel voor dat hij nu niet meer verdacht is, zeker omdat Pedro ook goed geconverteerd kan zijn. Het is echter heel gek dat als ik Indira vraag wie wil jij lynchen, ze kiest voor Dzjengis het bewezen goedje, of Alexander de sjamaan/potentieel lijk. Zeker omdat ik ook nog heel goed lijk zou kunnen zijn natuurlijk. Waarom kiest ze dan niet voor Oda de - in haar ogen - bewezen leugenwolf? Ze zou namelijk de meeste kans hebben om vol op hem te gaan en hem leugenwolf te noemen en ons zo aan het twijfelen te brengen. Tenzij ze dus niet wil dat Oda gelyncht wordt.

Lauaki Mamoe[729]

Overigens wel een beetje triest dat ik in mijn eentje actiever ben op dit board dan het dt. Al zegt dat denk ik meer over mijn mentale gesteldheid dan over de rest 😂

Lauaki Mamoe[729]

Lauaki Mamoe[729]

Zoals het ernaar uit ziet wordt het hopelijk scenario 2c. En wsl zelfs zonder dat ik hier nog iemand moet toevoegen.

Oda kwam nog even met het scenario waarin ik lijk was en de wolf zou vermoorden zodat Alexander als sjamaan mee zou sterven, de wolf nog een goedje zou moorden en ik 1 op 1 met het andere goedje over zou blijven. Twee seconden dacht ik, oh, nu je het zegt, dat is best een goed idee. Maar toen herinnerde ik me dat mijn paranoïde brein nog overwoog dat Alexander wél goed was, en als hij toch stiekem goed is en ik de wolf vermoord ik natuurlijk niet win. Dus ik vertrouw liever op mijn adellijkheidbmschap :')