[Discussie] Maar ik zag hem net sterven!

Gestart door adriaan, 15 maart 2024, 13:04:53

Vorige topic - Volgende topic

BloodWolf14

Goed, ik wil ook even een klein lijstje gaan droppen toch.

Ik heb op het moment de beste gevoelens bij Berber, Castiel en Yasu vanwege ons privécontact. Dit is eigenlijk sinds begin dag 2 al gaande en ik heb nog geen redenen om daarover te wisselen van gedachten.

Dan is zijn er Chaos en William. Chaos voelt dit hele spel al aan als niet-wolfje. Haar posts zijn veel minder aanvallend en ze lijkt oprecht niet zo goed te weten waar ze heen moet. Ik denk niet dat ze zo veel moeite had met een rechte lijn vinden als ze wolf was geweest.

William dan zie ik niet samen met Falsi slecht zijn gezien hun interacties in het Dt. Dit gevoel heb ik óók bij Waterwork een beetje, al is het feit dat hij dus niet op z'n nummer 1 verdachte stemt en daarmee Fals van de lynch 'redt' wel vaag.

Ik heb van Redeast ook het idee dat zij oprecht neutraal is. Zowel door ons eigen gesprek als door wat anderen zeggen.

Dan heb ik tot zover als lynchopties over:
Shaddow
Simile
Thelight
Semi
Elias
Dragonfly

Laat ik beginnen bij Shaddow: Hij zegt neutraal te zijn, wil niet zeggen of hij bewijsbaar is echter en blijft verder in het Dt heel afwezig. Hij reageerde wel op mijn PM's en stelde daar wat vragen terug, maar het leek niet heel erg oprechte interesse. Hij stemde samen met Falsi op Waterwork, wat mij dus tegenzint. Mogelijk een slecht neutraaltje of Zombieman hier.

Simile moge duidelijk zijn lijkt mij. De rolclaim ligt op tafel, haar verhaal ligt op tafel, nu is het de vraag wat ze de rest van het spel wil doen. Tip: Als je wil winnen zou ik nu met goed mee spelen ;)

Thelight dan heeft leuke interacties met Simile. Ze verdenken elkaar een beetje maar geven aan elkaar toch wel goed te vinden reageren. (Posts #69 en #85) In deze laatste posts benoemt Simile dat ze Semi verdachter vind dan Light. Verder noemde Thelight dat hij dus Berrie, Yasu en William als mogelijke slechtjes ziet (post #107) wat dus precies in gaat tegen de spelers die ik nu op groen heb staan.

Semi mis ik eigenlijk overal een beetje, maar omdat Simile hem verdacht maakte boven Thelight zie ik hem minder snel slecht zijn dan die twee.

Elias is ongeveer hetzelfde verhaal. Hij lijkt overal een beetje tussendoor mee te doen, maar geen echte kant te hebben gekozen ofzo. Dus ik zie hem niet direct echt wolf zijn, maar zou zomaar kunnen.

Dragonfly als laatste heeft dit spel ook meerdere keren genoemd geen verdenking te hebben bij Fals en juist wel op Berber en Chaos. En dan dus haar doorslaggevende stem bij de lynch (waar Falsi een lynchoptie was met 2) door zich eigenlijk heel easy indirect te laten ompraten door Yasu.

Als ik nu een volgorde van lynchen moest noemen zou ik Shaddow -> Thelight -> Dragonfly willen aanhouden. Dan hebben we tijd om te zien wat Simile doet en zij kan dan eventueel dode spelers opeten voor de Zombieman. Elias heeft dan nog tijd om zichzelf een beetje te bewijzen :)

Simile

Wat BW zegt. Mijn rolclaim + verhaal liggen op tafel. Als dat voor jullie reden is om een nuttige neutrale rol te lynchen dan ben ik eraan.

Ik trek me verder terug uit de discussie want het voelt nogal zinloos.

redeast

123berber komt voor mij niet slecht over in privé en draagt constructief bij aan de discussie buiten zijn eerste post.
Bloodwolf is voor obvious redenen niet slecht.
Castiel vind ik lastig te peilen. Wil heb voor nu het voordeel van de twijfel geven ivm met zijn eerdere "aanvaring" met Falsifica. Mijn twijfel zit hem er in dat ik hem zulke aanvaringen met medewolven ook wel zelf zie opzetten.
Chaosimsystem is als Similes info klopt geen onboard wolf.
Dragonfly zou nog steeds slecht kunnen zijn. Het schijnt dat de wolven niet wisten dat Carnage kettingwelp was, waardoor dit nog steeds een reddingactie heeft kunnen zijn voor Waterwork.
EliasTheBest vliegt bij mij totaal onder de radar. Hij bekent wat mij betreft nogal weinig kleur. Stemde als tweede op Carnage, wat het begin van de mogelijke reddingsactie had kunnen zijn. Vind ook zijn stem op Simile heel makkelijk als je kijkt naar welke reden hij er voor geeft.
Semi-Sjamaan vind ik redelijk tam in vergelijking met wat ik normaal van hem gewend ben.
Over Shaddow vind ik nog steeds hetzelfde als vorige keer. Hij zou toch wel wat meer moeten kunnen zeggen dan hij nu doet als je kijkt naar wat hij uitgezonden heeft aan vragen, maar zegt eigenlijk weinig.
Bij Simile is het wel duidelijk dat ze onder een hoedje speelde met Falsifica, maar ik vraag me af of het handig is haar te lynchen. Ik verwacht persoonlijk dat we er meer informatie uit kunnen krijgen als we nog een nacht wachten dan als we haar er nu op gooien. Als ze is wat ze claimt is ze ook geen gevaar voor de levende spelers.
TheLight288 vind ik vrij onduidelijk in posts in vergelijking met wat ik van hem gewend ben (althans wat ik mij kan herinneren). Hij komt voor mij wat warriger over. Ik vraag me af waar die warrigheid vandaan komt. Ik vraag me ook af waarom je een mogelijk neutraaltje op de lynch wil hebben dat nu echt niet meer voor slecht gaat kiezen.
Waterwork stond op de lynch tot de actie van Yasu/Elias/Dragonfly. Dit kan een reddingsactie zijn geweest, maar daar komen we sowieso niet achter als hij vandaag gelyncht wordt. Wat wel voor hem spreekt is de stem van Falsifica op hem wat hem de nek had kunnen kosten tot de actie van Elias en Dragonfly.
Williambz stemde op Falsifica met onderbouwing, wil ik ondanks dat hij totaal onder de radar vliegt het voordeel van de twijfel geven.
Yasu komt bij goed over zowel hier in het discussietopic als in privé.

Mijn conclusie in dit hele verhaal is 1. Het is zwaar irritant dat de lynch verhuld zal zijn, waardoor we er geen informatie uit kunnen halen. 2. Om meer informatie over Similes rol in het hele verhaal en het spel te krijgen is het niet handig om haar vandaag te lynchen. 3. Voor mij zijn de stemopties op dit moment Shaddow, Elias en TheLight in die volgorde, waarbij Shaddow en Elias dicht bij elkaar zitten.

Thelight288

Citaat van: redeast op 21 maart 2024, 17:20:17
123berber komt voor mij niet slecht over in privé en draagt constructief bij aan de discussie buiten zijn eerste post.
Bloodwolf is voor obvious redenen niet slecht.
Castiel vind ik lastig te peilen. Wil heb voor nu het voordeel van de twijfel geven ivm met zijn eerdere "aanvaring" met Falsifica. Mijn twijfel zit hem er in dat ik hem zulke aanvaringen met medewolven ook wel zelf zie opzetten.
Chaosimsystem is als Similes info klopt geen onboard wolf.
Dragonfly zou nog steeds slecht kunnen zijn. Het schijnt dat de wolven niet wisten dat Carnage kettingwelp was, waardoor dit nog steeds een reddingactie heeft kunnen zijn voor Waterwork.
EliasTheBest vliegt bij mij totaal onder de radar. Hij bekent wat mij betreft nogal weinig kleur. Stemde als tweede op Carnage, wat het begin van de mogelijke reddingsactie had kunnen zijn. Vind ook zijn stem op Simile heel makkelijk als je kijkt naar welke reden hij er voor geeft.
Semi-Sjamaan vind ik redelijk tam in vergelijking met wat ik normaal van hem gewend ben.
Over Shaddow vind ik nog steeds hetzelfde als vorige keer. Hij zou toch wel wat meer moeten kunnen zeggen dan hij nu doet als je kijkt naar wat hij uitgezonden heeft aan vragen, maar zegt eigenlijk weinig.
Bij Simile is het wel duidelijk dat ze onder een hoedje speelde met Falsifica, maar ik vraag me af of het handig is haar te lynchen. Ik verwacht persoonlijk dat we er meer informatie uit kunnen krijgen als we nog een nacht wachten dan als we haar er nu op gooien. Als ze is wat ze claimt is ze ook geen gevaar voor de levende spelers.
TheLight288 vind ik vrij onduidelijk in posts in vergelijking met wat ik van hem gewend ben (althans wat ik mij kan herinneren). Hij komt voor mij wat warriger over. Ik vraag me af waar die warrigheid vandaan komt. Ik vraag me ook af waarom je een mogelijk neutraaltje op de lynch wil hebben dat nu echt niet meer voor slecht gaat kiezen.
Waterwork stond op de lynch tot de actie van Yasu/Elias/Dragonfly. Dit kan een reddingsactie zijn geweest, maar daar komen we sowieso niet achter als hij vandaag gelyncht wordt. Wat wel voor hem spreekt is de stem van Falsifica op hem wat hem de nek had kunnen kosten tot de actie van Elias en Dragonfly.
Williambz stemde op Falsifica met onderbouwing, wil ik ondanks dat hij totaal onder de radar vliegt het voordeel van de twijfel geven.
Yasu komt bij goed over zowel hier in het discussietopic als in privé.

Mijn conclusie in dit hele verhaal is 1. Het is zwaar irritant dat de lynch verhuld zal zijn, waardoor we er geen informatie uit kunnen halen. 2. Om meer informatie over Similes rol in het hele verhaal en het spel te krijgen is het niet handig om haar vandaag te lynchen. 3. Voor mij zijn de stemopties op dit moment Shaddow, Elias en TheLight in die volgorde, waarbij Shaddow en Elias dicht bij elkaar zitten.

Omdat simile best slecht kan zijn. Miss was fals wel de aasgier die voor slecht speelde. de rolclaim bewijst nog niks. Kan een aasgier nog zijn mond houden idk. Waarom zou je iemand die voor slecht speelt niet willen lunchen. Nouja als simile geen Lynch wordt mag ze duidelijk voor goed moeten gaan spelen. Berrie en Yasu vind ik al niet meer verdacht. William nu fals wss slecht is ook niet. Waarom bloodwolf mijn verdachte van voeige Lynch aanhaalt vind ik vreemd. Semi zie ik zeker als optie. Wie zegt dat semi al bekend was bij simile als mogelijke wolf voor de verdenk making? Semi mis ik wel in de discussie. Ik ben als goedje warriger dan als slechtje in mn eigen ogen maar vooruit. Dat ik net weer uit ziekenhuis ben ook druk met studie oppakken helpt waarschijnlijk niet mee. Maar vooruit

Shaddow

Nu er eindelijk een vermeende wolf dood is (als Simile de waarheid spreekt, maar daar ga ik wel vanuit) wordt de vorige lynch des te interessanter.

WilliamBZ geeft Falsifica een tweede stem op 20:46, wat hem in de gevarenzone zet. Bijna direct daarna volgt Yasu met een stem op CarangeRazor, en iets later volgt Elias ook op CarnageRazor - terwijl hij eigenlijk gedoemd was inactief te sterven. Het lijkt er voor mij op dat iemand hem eraan herinnert heeft om te stemmen - potentieel een medewolf die niet een wolfje inactief wilde zien sterven.

Nu klopt het dat Carnage welp bleek; en dat zou in het geval van een bloedbroeder in hun voordeel kunnen spreken. Maar vreemd blijft het wel; en voor mij is het genoeg om mijn stem op Elias te zetten.

@redeast , als je graag de lievelingskleur van een speler wilt weten die meedoet weet je mij te vinden :)

Anders dan welke spelers allemaal niet wisselbaar claimen weet ik echt niet welke informatie je denkt dat ik eruit zou moeten kunnen halen.

redeast

Citaat van: Shaddow op 21 maart 2024, 18:37:46
Nu er eindelijk een vermeende wolf dood is (als Simile de waarheid spreekt, maar daar ga ik wel vanuit) wordt de vorige lynch des te interessanter.

WilliamBZ geeft Falsifica een tweede stem op 20:46, wat hem in de gevarenzone zet. Bijna direct daarna volgt Yasu met een stem op CarangeRazor, en iets later volgt Elias ook op CarnageRazor - terwijl hij eigenlijk gedoemd was inactief te sterven. Het lijkt er voor mij op dat iemand hem eraan herinnert heeft om te stemmen - potentieel een medewolf die niet een wolfje inactief wilde zien sterven.

Nu klopt het dat Carnage welp bleek; en dat zou in het geval van een bloedbroeder in hun voordeel kunnen spreken. Maar vreemd blijft het wel; en voor mij is het genoeg om mijn stem op Elias te zetten.

@redeast , als je graag de lievelingskleur van een speler wilt weten die meedoet weet je mij te vinden :)

Anders dan welke spelers allemaal niet wisselbaar claimen weet ik echt niet welke informatie je denkt dat ik eruit zou moeten kunnen halen.
Ik vind het bijzonder dat je wel de psychologie achter het stellen van die vragen uitlegt, maar verder daar blijkbaar niks uit hebt gehaald. Ik vind het bijzonder dat je op Elias stemt, terwijl CarnageRazor helemaal niet in een gevarenzone zat zolang jouw stem op Waterwork stond en Dragonfly, die de doorslaggevende stem plaatste, überhaupt niet noemt.

Thelight288

Op dit punt staan shaddow en Dragonfly ook hoog op mn lijstje. Dragonfly vind ik echt niet zo zoekend als ik gewend ben als ze goed is

Dragonfly

Ik ben op zoek maar van gisteravond 10u tot nu niet kunnen bijlezen of iets kunnen doen, want lange drukke werkdag, ik val er weer in en pak t straks weer op. Eerst kids naar bed.

Castiel.

Oke mensen, ik heb Simile vrij uitgebreid gesproken en denk wel dat zij gewoon neutraal is en goed gaat kiezen. Zij kan zich daarnaast gewoon bewijzen door meteen Falsifica te Aasgieren dus een lynch van haar lijkt me echt enorm onhandig. Ik geloof haar verhaal voor nu en ga daarom op Elias stemmen, ik zie namelijk net dat zij nog met 4 vooraan staat in de stemming en denk dat het sowieso onhandig is haar eruit te stemmen nu.

Shaddow zie ik momenteel ook geen heil in, ik denk niet dat Falsifica meteen samen met een medewolf op iemand zou gaan stemmen in een eerste stemming.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Waterwork

Heel mooi gesproken Shaddow. Maar mijn stem gaat weer naar jou. 2 dagen laat je niks horen als bm zijnde. En ik snap gewoon niet waar jij het vandaan haalt dat een medewolf een wolfje heeft helpen herinneren.  Van wat ik weet is dat veel mensen contact hebben gehad. Ook Adriaan kan hem hebben geapprecieerd van hey joh je hebt nog niet gestemd Just a reminder. Ik vind je theorie gewoon beetje vreemd en je hebt ook nooit gereageerd op de beschuldigingen van mij en redeast

yasu

Ik ben het wel eens met Simile niet te lynchen, in het ergste geval is ze een wolf, en zal ze alsnog wel door de mand vallen, beste geval is ze na het fiasco echt neutraal en kiest ze goed en dan hebben we ook weer veel profijt aan alle info die ze heeft weten te vergaren, als dat zo is zal team slecht vast zelf wel van haar af willen.

Omdat de lynch verhult is vind ik het wat lastiger, aan de ene kant valt daar ook weer in: geloof ik simile, en dan is Elias een logische keus aangezien we later er wel achter komen hoeveel Similes info waard is. Alleen had ik Elias zelf nog niet super op mijn radar staan en kan ik me meer vinden in de lijst van Bloodwolf aan stemmogelijkheden. Ik zet voor nu mijn stem nog op Elias, ik denk dat gezien de geringe info die we gaan krijgen met de lynch zelf we het met toekomstinformatie zullen moeten doen, dan helpt het volgens mij niet als ik voor echte verdachten ga.

Dragonfly

Ik sluit mij aan bij team niet Simile lynchen. Ik denk dat ik haar geloof en vind haar lijstje dan ook wel interessant. Elias, Thelight en Semi. Ik denk niet dat Thelight en Elias samen wolf zijn. Anders had Thelight op dat punt geen Elias gestemd.

Rich

Ik zie mensen benoemen dat ik minder aanwezig ben dan gewoonlijk. Dat klopt en heeft eigenlijk 2 redenen. Nieuwe baan wat veel tijd vraagt, maar ook en vooral een andere spelstijl.

Op dit moment de mensen waar ik vraagtekens bij hem:

Simile streept verdachten af op basis van... informatie van een wolf. Tja. Waarom zou je afgaan op wat een wolf heeft gezegd? Ik vind ik dat Simile wel heel erg veel weet van team slecht voor iemand die neutraal is. Ook de play met Falsi voelt als iemand die al vol voor slecht speelt, waarom zou je dat doen als je nog alle keuzevrijheid hebt? En het dreigen met Zombietovenaar terwijl er nog maar 1 stem van Chaos op haar staat komt te defensief over. Ik geloof haar claim wel, maar zie haar prima gekoppeld zijn aan een wolf en al besloten te hebben als s-s koppel verder te gaan oid.

Citaat van: thelight288 op 21 maart 2024, 17:31:34
Omdat simile best slecht kan zijn. Miss was fals wel de aasgier die voor slecht speelde. de rolclaim bewijst nog niks. Kan een aasgier nog zijn mond houden idk. Waarom zou je iemand die voor slecht speelt niet willen lunchen. Nouja als simile geen Lynch wordt mag ze duidelijk voor goed moeten gaan spelen. Berrie en Yasu vind ik al niet meer verdacht. William nu fals wss slecht is ook niet. Waarom bloodwolf mijn verdachte van voeige Lynch aanhaalt vind ik vreemd. Semi zie ik zeker als optie. Wie zegt dat semi al bekend was bij simile als mogelijke wolf voor de verdenk making? Semi mis ik wel in de discussie. Ik ben als goedje warriger dan als slechtje in mn eigen ogen maar vooruit. Dat ik net weer uit ziekenhuis ben ook druk met studie oppakken helpt waarschijnlijk niet mee. Maar vooruit

Ik ben het wel eens met redeast over de warrigheid bij jou thelight. Dit is ook een voorbeeld van een warrige post. In dezelfde post zeg je dat: Falsi best aasgier kan zijn en Simile de wolf, maar ook dat het mogelijk is dat Simile nog niet op de hoogte zou kunnen zijn dat ik slecht zou zijn. Waarmee je dus impliceert dat Falsi de wolf is.
Ik vind je ook standvastiger wanneer je goed bent, het snijdt wmb minder hout wat je nu allemaal in dt zegt. Maar dan denk ik wel eerder Zombietovenaar ipv wolf vanwege je verhullingsverwarring uitspraak.

Shaddow vind ik te afwezig voor een goedje maar lijkt achter de schermen wel te spelen door een neutralen netwerk te willen vormen. Dat voelt meer als een wolf die zijn neutralen zoekt. Dat Simile hem afstreept op basis van wat Falsi heeft gezegd vind ik ook niet voor hem spreken, al is dat dan meer Simile aan te rekenen.

Dragonfly valt me vooral op door weinig bij te dragen, waar ze als goedje wel enthousiaster lijkt.

Elias ?? Komt wel oprecht over maar schijnt dus een ervaren wvw'er te zijn? Dan kan hij het net zo goed spelen.

Op een van deze spelers ga ik stemmen, ik ga nog even bedenken wie.

EliasTheBest

Jammer dat het zo moet gaan, ik ga iig mijn stem wijzigen.

Thelight288

Citaat van: Semi-Sjamaan op 21 maart 2024, 20:27:29
Ik zie mensen benoemen dat ik minder aanwezig ben dan gewoonlijk. Dat klopt en heeft eigenlijk 2 redenen. Nieuwe baan wat veel tijd vraagt, maar ook en vooral een andere spelstijl.

Op dit moment de mensen waar ik vraagtekens bij hem:

Simile streept verdachten af op basis van... informatie van een wolf. Tja. Waarom zou je afgaan op wat een wolf heeft gezegd? Ik vind ik dat Simile wel heel erg veel weet van team slecht voor iemand die neutraal is. Ook de play met Falsi voelt als iemand die al vol voor slecht speelt, waarom zou je dat doen als je nog alle keuzevrijheid hebt? En het dreigen met Zombietovenaar terwijl er nog maar 1 stem van Chaos op haar staat komt te defensief over. Ik geloof haar claim wel, maar zie haar prima gekoppeld zijn aan een wolf en al besloten te hebben als s-s koppel verder te gaan oid.

Citaat van: thelight288 op 21 maart 2024, 17:31:34

Ik ben het wel eens met redeast over de warrigheid bij jou thelight. Dit is ook een voorbeeld van een warrige post. In dezelfde post zeg je dat: Falsi best aasgier kan zijn en Simile de wolf, maar ook dat het mogelijk is dat Simile nog niet op de hoogte zou kunnen zijn dat ik slecht zou zijn. Waarmee je dus impliceert dat Falsi de wolf is.
Ik vind je ook standvastiger wanneer je goed bent, het snijdt wmb minder hout wat je nu allemaal in dt zegt. Maar dan denk ik wel eerder Zombietovenaar ipv wolf vanwege je verhullingsverwarring uitspraak.

Shaddow vind ik te afwezig voor een goedje maar lijkt achter de schermen wel te spelen door een neutralen netwerk te willen vormen. Dat voelt meer als een wolf die zijn neutralen zoekt. Dat Simile hem afstreept op basis van wat Falsi heeft gezegd vind ik ook niet voor hem spreken, al is dat dan meer Simile aan te rekenen.

Dragonfly valt me vooral op door weinig bij te dragen, waar ze als goedje wel enthousiaster lijkt.

Elias ?? Komt wel oprecht over maar schijnt dus een ervaren wvw'er te zijn? Dan kan hij het net zo goed spelen.

Op een van deze spelers ga ik stemmen, ik ga nog even bedenken wie.

Dat ik de ene optie overweeg betekend toch niet dat ik de andere wegwuif?