[Discussie] Maar ik zag hem net sterven!

Gestart door adriaan, 15 maart 2024, 13:04:53

Vorige topic - Volgende topic

yasu

Citaat van: Castiel. op 21 maart 2024, 07:13:43
Opnieuw leg je hier de nadruk op jouw persoonlijke stem, waarom? Die was namelijk absoluut niet doorslaggevend. Wat WEL doorslaggevend was is dat jij achter de schermen met mensen in gesprek was waarbij je aangaf dat ze op Carnage moesten stemmen. Dat jij nu de nadruk op je eigen stem wil leggen die een kwartier voor de DL was en de eerste stem was en vervolgens de speler waarop je stemde met 3 stemmen gelyncht is waarbij jij sowieso aantoonbaar verantwoordelijk bent voor 1 van de andere stemmen zit mij niet lekker. Want je wil duidelijk de focus weghalen bij het feit dat jij en Dragon hier contact over gehad hebben maar liever de focus op jou stem die de eerste was, waarom?

Ik ga gewoon vorige antwoorden van mijzelf maar quoten, want ik heb het idee dat ik in herhaling moet vallen de hele tijd.

Citaat van: yasu op 20 maart 2024, 12:22:07
En geloof me, ik begrijp echt wel dat door de stemwissel van dragonfly ik daar ook verdacht door ben omdat ik daar mede voor verantwoordelijk ben, maar ik weet ook oprecht nog niet wat we anders wilde gaan testen, ieder slechtje kon zien dat anders waterwork lynch ging zijn doordat de BM stem daar al een tijdje stond, die info was bekender dan dat we carnage gingen stemmen. Het enige waar je mij voor verantwoordelijk kan houden is dat ik mede dus waterwork van de lynch gered zal hebben. BloodWolf wil het nog noemen dat we de burgemeester nu niet hebben kunnen testen, maar vind ik persoonlijk onzin aangezien de burgemeester stem al een tijd lang op een doorslaggevende plek stond, het was niet dat hij naderhand nog een keuze zou krijgen. Ik heb de persoonlijke keus gemaakt dat ik Carnage en Dragonfly (beide lichtrood op mijn eigen lijst) kon checken omdat dragonfly open leek te staan voor wisselen (waar haar stem eerst op iemand stond met 1 stem en daar helemaal niets uit te halen zou zijn) waar anders alleen Waterwork gecontroleerd zou zijn (lichtgroen in mijn eigen lijst) en ik sta wel nog steeds achter die keus.

Citaat van: yasu op 20 maart 2024, 13:00:24
Mijn stem stond al op Carnage, veel meer "vuil werk" kon ik zelf niet doen hè. Dragonfly gaf bij me aan te twijfelen of ze niet wilde wisselen en toen heb ik inderdaad wel mijn voorkeur voor carnage uitgesproken. Ik heb neits gepushed. En mijn "reddingspoging" was dan op waterwork, check mij, check waterwork, I don't care. Leg mij uit wat er meer bewezen werd als die derde stem op carnage niet kwam dan wanneer hij wel kwam. Ik zie namelijk alleen dat dan waterwork gecheckt ging worden, verder niemand.

Citaat van: Dragonfly op 20 maart 2024, 13:03:33
Ik sluit me hier bij aan. Ik ga zelf aan bereid te zijn te wisselen. Yasu was niet aan het pushen.

Citaat van: yasu op 20 maart 2024, 23:46:46
Voor zover ik begrepen had viel carnage echter zelf ook onder dat kliekje neutralen, wat zou betekenen dat alleen waterwork niet in dat groepje zou vallen en dus sws het kliekje "gered" leek te gaan worden. Ik heb alleen een stem gezet op een lid van het kliekje dat nog niet op dat moment een stem had. Dus het kliekje is niet gered. Of vind jij dat groepje een kliekje binnen het kliekje?

TLDR:
Nu zou alleen waterwork getest gaan worden die ik lichtgroen had staan, anders dragonfly en carnage die ik beide lichtrood had staan.
Ik heb DF niet gepushed, ze gaf aan enorm te twijfelen en ik sprak daarbij de voorkeur dan uit voor carnage.
DF bevestigd dit.
Ik heb alleen een naam aan het kliekje toegevoegd, verder behoorde iedereen bij het kliekje.

Dan
- Ik heb Elias niet gesproken, ik had ook al het gesprek met dragonfly voordat de stem van Elias stond, dus ook op dat moment had ik niets gedaan.
- Voor mijn gevoel wordt het enorm overtrokken hoe erg ik dragonfly zou hebben gepushed.
Dragonfly gaf aan dat haar stem niet vast stond en vroeg of ik nog sterke argumenten had. Ik gaf aan dat ik net al mijn argumenten op het dt had gegooid en zij een van de gene was die ik op lichtrood had staan. Toen begon dragonfly zelf over carnage dat die minder actief was en heb ik mijn redenen benoemt waarom hij bij mij lichtrood stond. Dragonfly gaf aan nog wat vragen te hebben openstaan bij thelight, bloodwolf en semi-sjamaan. Iets later vraagt ze nogmaals of ze zou moeten wisselen, haar stem op berrie lijkt niets uit te gaan halen, ik geef aan dat ik berrie best echt neutraal zie zijn. Later zegt ze dat carnage gereageert heeft en geen mening zou kunnen vormen over chaos, iets wat mij dan opviel, omdat ik altijd het gevoel heb dat hij dat als goedje wel redelijk goed kan. 2 minuten later wisselt ze dan, wel al met het besef dat dan waarschijnlijk carnage sterft.

** ik druk nu net op verzenden en zie de beulsactie binnenkomen **

Ik wil niet zeggen "dat dacht ik al", maar dat de lynch verhult ging zijn heb ik wel al benoemd :') het vogeltje kwam te random...

Thelight288

Citaat van: redeast op 21 maart 2024, 09:31:32
Citaat van: thelight288 op 21 maart 2024, 09:29:35
Verhulling stond op dag niet op nacht dus ook bijzonder, dus dan was niet t plan om Lynch van vogeltje te verhullen dat is enige gekke
Deze snap ik niet? Als de verhulling op dag staat, dan wordt de hele dag verhuld, dus wie we ook lynchen gaan we ook niet van weten wat de rol was.

Zeker waar ik had even een enorme brainfart. Het is heel logisch

Chaosimsystem_

Dit verklaard veel. Daarom dat ik ook nog geen stem op hem had uitgebracht er klopte iets niet. Bloodwolf was zo aan het zoeken, naar slecht blijkt wat zijn gedrag nu dus verklaard. Dus Bloodwolf als slecht markeren is nu wel een heel slechte move geweest van de vogelbrengen. Yasu had gisteren al vermoedens geuit dat het vogeltje veel te toevallig was. Hij had me toen al aan het denken gezet dus vind ik Simile wel een goede keus nu op te stemmen of ze moet haar vogel hier willen ophangen.

Voor mij stijgt Yasu nu ook wel veel meer in zijn geloofwaardigheid. Faslifica vertrouwde ik al niet en stond ook bij mijn verdachten en net zoals vermoed werdt is die verhult. Alleen blijft de vraag waarom Falsifica, bloodwolf bleef verdedigen als hij slecht was, waarom niet hem framen zodat hij ongezien blijft? Er klopte wel dingen niet in zijn verhaal, maar nu blijf ik toch met veel vragen zitten.

Simile

Zo dat plannetje ontplofte in mijn gezicht helaas XD

Dit was een frame samen met Fals.

Simile

Ik heb de overige neutralen geadviseerd bij goed te blijven, zal ik zelf nu ook doen :D

yasu

Citaat van: Simile op 21 maart 2024, 12:03:50

Mag ik dit lezen als "fals was slecht en wilde samen met mij wat leuks doen"?
Door zijn "ik wil een ziener opvragen mij te bekijken" actie krijg ik wel het gevoel dat er ook een illusiewolf klaarstond om hem een mooie goedjesrol te geven voor de nacht mocht inderdaad iemand hem bekijken.

Simile

Citaat van: yasu op 21 maart 2024, 12:18:25

Mag ik dit lezen als "fals was slecht en wilde samen met mij wat leuks doen"?

Jup :P

Citaat van: yasu op 21 maart 2024, 12:18:25

Door zijn "ik wil een ziener opvragen mij te bekijken" actie krijg ik wel het gevoel dat er ook een illusiewolf klaarstond om hem een mooie goedjesrol te geven voor de nacht mocht inderdaad iemand hem bekijken.

Dat zou kunnen. Ik weet dat er nog een wolventovenaar in zit en een necrowolf met nog een wolf met krachten maar waarschijnlijk geen ketter.

Chaosimsystem_

Vind je verdediging alles behalve overtuigend Simile. Normaal zou je veel meer inzetten dan een paar zinnetjes. Dan nog zeggen dat complot met Falsifica was die bij me ook hoog op verdachten lijst stond door kleine leugentjes die opvielen. Je ontkend niet dat je in contact staan met wolven, dus voor mij ben je nu wel meest verdacht. Daarom mijn stem op jou.

Simile

Prima. Dan wens ik t zombieleger dat gaat ontstaan alle succes toe.

Simile

Ik zet mijn stem op Elias. Obv mijn conversaties met Fals lijkt hij een redelijke kans te hebben op medewolf zijn.

Thelight288

Kans dat simile slecht is is aanwezig. Dat Elias slecht is zou ook goed kunnen. Die stond al op mn radar

Thelight288

Het nadeel is wel dat we al weten dat de Lynch verhult is

Chaosimsystem_

Citaat van: thelight288 op 21 maart 2024, 13:16:32
Kans dat simile slecht is is aanwezig. Dat Elias slecht is zou ook goed kunnen. Die stond al op mn radar

Kan allemaal. Kan zelfs zijn dat Simile en Falsifica beide als slecht hebben afgesproken wie eerst dood gaat de ander terug brengt. Er zijn nog zoveel opties, kan ook nog dat er een g/s koppel is in dit verhaal en de beul actie gepland was. Niets is uit te sluiten in deze variant om ineens Elias in de mix te gooien vind ik meer een afleiding. Zeker omdat Fals al informatie fout bracht.

Heeft Elias hier nog meer op te vertellen want hij is inderdaad zeer stil al is die dat altijd.

EliasTheBest

Ik ga zelf op dit moment stemmen op Simile. Deze geeft duidelijk aan samen te werken met de wolven. Geen idee waar de verdenking vandaan komt op mij aangezien ik 0 contact heb gehad met Falsifica dit spel. Dat je eerst jezelf mee laat slepen in een mislukt plan om vervolgens iets uit contact te halen met Falsifica maakt jou in mijn ogen nog meer verdacht.

Thelight jij hebt mij op de radar omdat ik op Carnage stemde? Dezelfde Carnage die in een groep neutralen zat die met elkaar contact hadden en waarvan Falsifica ook onderdeel was? Die stierf als welp. Als ik enige vorm van contact met Falsifica had gehad dan had mijn stem wel op iemand anders gestaan lijkt me.

Simile

Lange post dan voor wie daar blij van wordt:

Zeker niet wolf:
BloodWolf (duh) en Chaos (was lunch vannacht)

Waarschijnlijk niet wolf, mogelijk nog wel zombietovenaar:
123berber, Shaddow, redeast
Zaten in de neutralenchat en Fals gaf aan dat hij de enige van het wolvenboard daarin was. Redeast verwacht ik niet als zombietovenaar want zij claimt te weten hoe de lunch is misgelopen (dus heks of delver)

Daarna wordt afstrepen moeilijker, want de volgende clue die ik heb is dat de andere wolfjes op dtopic nog redelijk vrijuit gaan.
Wat mij betreft vallen daar niet onder vanwege hoe de vorige stemming liep: dragonfly, yasu, waterwork. Vanwege de timing van dat statement van Fals versus de timing van gerichte vragen/aanval richting Elias valt Elias hier niet onder

Dan streep ik nog wat mensen af ivm 2e stem op Falsifica of directe aanval op Falsifica in dtopic: williambz, Castiel

Blijven over: Elias, Semi-Sjamaan en thelight